Meningen over tinkers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 00:23

Tja, de ene koudbloed is de ander niet. Ik heb 15 tinkers en een shire.
Maar haat haflinger en fjorden hoef je hier ook echt niet mee aan te komen (hoewel ik die wel aanzienlijk leuker vind dan een graflinger :=)

Ennasil92

Berichten: 1582
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: Eck En Wiel

Re: Meningen over tinkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 00:56

Hier heb ik 1 Tinker en haar 2 weken oude veulen.

Ik lees hier veel over dat mensen ze lomp en sloom vinden en dat er zoveel ziektes voor zouden komen, maar dit herken ik totaal niet...

Misha is behoorlijk voorwaarts en houd er van om een lekker sprintje te trekken (natuurlijk zal ze daarin niet winnen van een gemiddelde warmbloed, maar behaald een aardige snelheid). Ook is ze zeker niet lomp, de KWPN'ers van mijn oom en tante zijn lomper dan zij is, dit is natuurlijk voor het grootste gedeelte de opvoeding.

Kwa ziektes? Oké er komt PSSM en CPL voor in het ras, de PSSM is heel makkelijk te testen en hierdoor met het fokken ook makkelijk te voorkomen, CPL was volgens mij grotendeels te voorkomen door goede voeding (een Tinker is nou eenmaal over het algemeen heel gevoelig voor suikers)
Verder wordt er geroepen mok, rasp en mijt, nou de mok en rasp komen vaak ook door teveel suikers, mok komt trouwens ook veel voor bij andere rassen.
En bij een beetje jeuk wordt er gelijk door iedereen geroepen dat het mijt is, maar veel mensen laten dit niet testen (want ja dat kost geld en het zal toch wel mijt zijn aangezien iedereen dit roept). Toen Misha veel jeuk had bij haar sokken riep ook iedereen gelijk mijt, gelukkig was er 1 wijs iemand die eerst vroeg wat ik haar vierde. Dit was toender tijd pavo brok en hier zit veel suiker waardoor ze jeuk kreeg, na het overstappen naar muesli was de jeuk heel snel weg.

Mijn 2 knappe dames
MishaAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En Demi
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Svadilfari1

Berichten: 698
Geregistreerd: 28-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 08:03

SecretLIN schreef:
Mijne is gewoon een grote hond [ [url=m/FBWkuy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit doet ze vaak om de zin te krijgen haha


Geweldig! Wat leuk!
Hier ook een lik pony. Die graag knuft en bij je is

Ennasil92, oh wat heerlijk, mooie dieren
Laatst bijgewerkt door Svadilfari1 op 13-05-20 08:05, in het totaal 1 keer bewerkt

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Meningen over tinkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 08:04

Ohhh dat veulentje <3
Die is knap!!!

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 08:11

Ik heb zelf een tinker.
Niet zo'n brede, korte, lompe waar je geen zadel op kwijt kan. Maar een sierlijke merrie, wel breed, niet te breed, niet te veel sok, manen van een meter, mooi bont getekend en met twee blauwe ogen.

Zou er niet snel weer een kopen, maar ik ben dol op mijn merrie, terwijl ik toch 90% van de tinkers die ik zie lelijk en onverzorgd vind.

Ik ben dan juist wel weer fan van de wat sportieve tinker.

Vind die vierkante dingen echt sneu.
Hoe kan je lopen als je vierkant bent en 20 kilo aan sokken meeneemt? :')

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: Meningen over tinkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 08:34

Ja die grove zware tinkers vind ik meestal ook niet mooi :=
Van die dikke bolletjes op poten haha

nikkielvis

Berichten: 766
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 08:52

Grappig ik heb dat dan weer meer met die prak manen die aan een kant gevlochten zijn ipv sokken. Hoe kan dat arme dier nu nog goed in balans lopen met zoveel haar aan een kant van zijn hals. Nu heft die van mij heel veel manen en een dike staart en minder sok.

Daarom heb ik bij die van mij een fjorden coup gemaakt. Heerlijk en luchtig voor hem en snel klaar met poetsen. Weet niet of jullie de foto's kunne zien zo.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 09:28

FennyPower schreef:
Ik heb een vraag deze tinker is in januari in Nederland gekomen.
Vanuit Engeland.
Zou ze drachtig zijn of is het een grasbuik?[ [url=m/HT9hPw.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/825JFj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb je haar nog hengstig gezien? Zo ja,dan is ze niet drachtig,daar hoef je niet voor te laten scannen.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Meningen over tinkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 09:37

Bijna alles uit Engeland komt drachtig aan.
Even da vragen en je weet wat meer.

Kaatastrof

Berichten: 6260
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 10:13

Ennasil92 schreef:
Kwa ziektes? Oké er komt PSSM en CPL voor in het ras, de PSSM is heel makkelijk te testen en hierdoor met het fokken ook makkelijk te voorkomen, CPL was volgens mij grotendeels te voorkomen door goede voeding (een Tinker is nou eenmaal over het algemeen heel gevoelig voor suikers)
Verder wordt er geroepen mok, rasp en mijt, nou de mok en rasp komen vaak ook door teveel suikers, mok komt trouwens ook veel voor bij andere rassen.
En bij een beetje jeuk wordt er gelijk door iedereen geroepen dat het mijt is, maar veel mensen laten dit niet testen (want ja dat kost geld en het zal toch wel mijt zijn aangezien iedereen dit roept). Toen Misha veel jeuk had bij haar sokken riep ook iedereen gelijk mijt, gelukkig was er 1 wijs iemand die eerst vroeg wat ik haar vierde. Dit was toender tijd pavo brok en hier zit veel suiker waardoor ze jeuk kreeg, na het overstappen naar muesli was de jeuk heel snel weg.


Was CPL nou maar zo simpel om te voorkomen door voeding aan te passen.. Zo werkt die ziekte gewoonweg niet. Het is een ernstige chronische progressieve aandoening. Dat betekent dat je het niet kan genezen. Eens het er is, is het er. Je kan het wel proberen onder controle houden dmv management maar de kans dat het erger wordt als ze ouder worden is zeer groot. Deze aandoening is echt niet te onderschatten en ik vind het treurig hoe weinig er rekening mee gehouden wordt bij dit ras. Het wordt tijd dat dit bij goedkeuring van hengsten grondig nagekeken wordt oa dmv RX en dat eigenaars van merries ook op de hoogte zijn van de aandoening. Ik doe momenteel onderzoek hiernaar en het is schrijnend om te zien hoeveel mensen de symptomen niet eens herkennen als CPL (ze schuiven het altijd op mijten of mok, zelfs dierenartsen overigens) waardoor het probleem pas erkend wordt als het zodanig erg wordt dat het aan de oppervlakte van onder de sokken komt piepen. Dat was overigens bij mij ook het geval, don't get me wrong. Maar 10 jaar terug heeft niemand me geïnformeerd hierover. Ik vind het dus onze taak als Tinker eigenaars, liefhebbers en fokkers om hier eerlijk, open en correct over te zijn.

En helaas is zeker niet alle jeuk veroorzaakt door slechte voeding. Ik geloof nog altijd dat gros van de Tinkers effectief mijten heeft. De omstandigheden zijn gewoon ideaal voor die krengen in die sokken en Tinker eigenaars behandelen hun paard vaak incorrect of onvoldoende (Lees als enkel het paard met klachten behandelen wanneer er ook asymptomatische dragerdieren kunnen zijn en de omgeving ook vergeten, ondanks het feit dat die mijten tot 70d in huidschilfers daar kunnen overleven. Of ze behandelen maar een keer terwijl de producten niet werkzaam zijn tegen de eitjes..) Alles start met goede, sobere voeding. Daar ben ik het wel absoluut met je eens. Maar als dat in orde is (wat tegenwoordig best oké is met het hele natuurlijk paarden houden gebeuren) en ze hebben nog altijd jeuk ligt het probleem toch wel elders.

Overigens geloof ik wel dat automutilatie door jeuk zeker verslavend voor ze kan worden. Krabben geeft dan bepaalde rustgevende feromonen vrij. Ik kan dat met mijn eczeem alleen maar beamen. Het zou dus idd zeker interessant zijn om vaker diagnostisch onderzoek te doen naar mijten om dat uit te sluiten. Helaas merk ik dat weinig DA's dat spontaan aanbieden eigenlijk. Wat ik langs de ene kant wel begrijp ivm de kans dat ze er zitten toch echt wel hoog is.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 11:17

Kimley schreef:
Ja die grove zware tinkers vind ik meestal ook niet mooi :=
Van die dikke bolletjes op poten haha



Juist waar ik van jou :') *\o/*

Arlette1991

Berichten: 737
Geregistreerd: 20-04-06
Woonplaats: Barchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 11:32

Jackytje schreef:
Ennasil92 schreef:
Kwa ziektes? Oké er komt PSSM en CPL voor in het ras, de PSSM is heel makkelijk te testen en hierdoor met het fokken ook makkelijk te voorkomen, CPL was volgens mij grotendeels te voorkomen door goede voeding (een Tinker is nou eenmaal over het algemeen heel gevoelig voor suikers)
Verder wordt er geroepen mok, rasp en mijt, nou de mok en rasp komen vaak ook door teveel suikers, mok komt trouwens ook veel voor bij andere rassen.
En bij een beetje jeuk wordt er gelijk door iedereen geroepen dat het mijt is, maar veel mensen laten dit niet testen (want ja dat kost geld en het zal toch wel mijt zijn aangezien iedereen dit roept). Toen Misha veel jeuk had bij haar sokken riep ook iedereen gelijk mijt, gelukkig was er 1 wijs iemand die eerst vroeg wat ik haar vierde. Dit was toender tijd pavo brok en hier zit veel suiker waardoor ze jeuk kreeg, na het overstappen naar muesli was de jeuk heel snel weg.


Was CPL nou maar zo simpel om te voorkomen door voeding aan te passen.. Zo werkt die ziekte gewoonweg niet. Het is een ernstige chronische progressieve aandoening. Dat betekent dat je het niet kan genezen. Eens het er is, is het er. Je kan het wel proberen onder controle houden dmv management maar de kans dat het erger wordt als ze ouder worden is zeer groot. Deze aandoening is echt niet te onderschatten en ik vind het treurig hoe weinig er rekening mee gehouden wordt bij dit ras. Het wordt tijd dat dit bij goedkeuring van hengsten grondig nagekeken wordt oa dmv RX en dat eigenaars van merries ook op de hoogte zijn van de aandoening. Ik doe momenteel onderzoek hiernaar en het is schrijnend om te zien hoeveel mensen de symptomen niet eens herkennen als CPL (ze schuiven het altijd op mijten of mok, zelfs dierenartsen overigens) waardoor het probleem pas erkend wordt als het zodanig erg wordt dat het aan de oppervlakte van onder de sokken komt piepen. Dat was overigens bij mij ook het geval, don't get me wrong. Maar 10 jaar terug heeft niemand me geïnformeerd hierover. Ik vind het dus onze taak als Tinker eigenaars, liefhebbers en fokkers om hier eerlijk, open en correct over te zijn.

En helaas is zeker niet alle jeuk veroorzaakt door slechte voeding. Ik geloof nog altijd dat gros van de Tinkers effectief mijten heeft. De omstandigheden zijn gewoon ideaal voor die krengen in die sokken en Tinker eigenaars behandelen hun paard vaak incorrect of onvoldoende (Lees als enkel het paard met klachten behandelen wanneer er ook asymptomatische dragerdieren kunnen zijn en de omgeving ook vergeten, ondanks het feit dat die mijten tot 70d in huidschilfers daar kunnen overleven. Of ze behandelen maar een keer terwijl de producten niet werkzaam zijn tegen de eitjes..) Alles start met goede, sobere voeding. Daar ben ik het wel absoluut met je eens. Maar als dat in orde is (wat tegenwoordig best oké is met het hele natuurlijk paarden houden gebeuren) en ze hebben nog altijd jeuk ligt het probleem toch wel elders.

Overigens geloof ik wel dat automutilatie door jeuk zeker verslavend voor ze kan worden. Krabben geeft dan bepaalde rustgevende feromonen vrij. Ik kan dat met mijn eczeem alleen maar beamen. Het zou dus idd zeker interessant zijn om vaker diagnostisch onderzoek te doen naar mijten om dat uit te sluiten. Helaas merk ik dat weinig DA's dat spontaan aanbieden eigenlijk. Wat ik langs de ene kant wel begrijp ivm de kans dat ze er zitten toch echt wel hoog is.



Ik denk dat het ook gewoon een kwestie van geluk is. Net zoals met auto's, de een staat vaak met pech en de ander heeft nooit wat.

Mijn tinker heb ik in die tien jaar dat ik hem heb nooit behandeld voor mijt. Simpelweg omdat hij ze nooit gehad heeft. Hij heeft ooit een klein mokplekje gehad, maar na een aantal dagen smeren en goed droog houden was dat ook zo weer weg.
Hij heeft sokken zat dus hij zou zeker een kanshebber zijn voor mijt en andere ellende.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Meningen over tinkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 11:35

Hier ook geen mijt. Ook geen gestamp en gebijt.
1 heeft een klein beetje rasp, maar doe er niets aan, blijft altijd hetzelfde.
Hij heeft er ook geen last van.
Ze hebben ook geen zomereczeem.
Het enige wat niet altijd handig is dat ze dik worden van lucht, maar wel altijd honger hebben :P

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 11:42

SecretLIN schreef:
Kimley schreef:
Ja die grove zware tinkers vind ik meestal ook niet mooi :=
Van die dikke bolletjes op poten haha



Juist waar ik van jou :') *\o/*



Me too, de echte traditionele cobs.

Mara2000
Berichten: 987
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: Ergens in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 11:43

Daar mag ik ook niet over klagen.
De paarden bij mij op stal met mok zijn allemaal sokloze paarden. En mijt heb ik ook gezien bij oa een kwpn'er en een fries.
Mijn Tinker voer ik sober maar eet wel voordroog en heeft daar geen problemen mee.

Het zijn vaak meningen die blijven ronddwalen omdat iemand ooit iets gezegd heeft over een ras.
Ik durfde om die reden destijds eigenlijk geen Tinker te kopen want 'die krijgen allemaal HB, CPL, mijt, mok".
En nu ken ik best wat mensen in de Tinkerwereld maar bovenstaande ellende ben ik gelukkig niet tot weinig tegengekomen.
Gelukkig maar.

Importpaarden kunnen gedragsproblemen hebben. Heb ik ook gehad met mijn Tinker. Kost wat meer tijd maar komt gewoon goed.

Mara2000
Berichten: 987
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: Ergens in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 11:48

SecretLIN schreef:
Kimley schreef:


Juist waar ik van jou :') *\o/*



Me too, de echte traditionele cobs.


Stevig onderstel, prachtige billen, fantastische manen en staart. Geen mooier paard dan een Tinker.
Afbeelding


Afbeelding

Maar over smaak valt niet te twisten dus prima als je het ras niks vind. Ik heb ook zo mn voorkeuren, of beter gezegd, rassen die ik niet mooi vind ;-)

Edit: foto bijgevoegd
Laatst bijgewerkt door Mara2000 op 13-05-20 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: Meningen over tinkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 12:06

Maar die hierboven vind ik dan wel weer mooi :)

Cabelona

Berichten: 1698
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Re: Meningen over tinkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 12:29

Wat een knappe man Mara.

Ik vind zelf karakter belangrijker dan het ras. Ik heb de paarden graag werkwillig, nieuwsgierig, scherp aan de hulpen, koel in het hoofd maar wel met een "aan-knop". Natuurlijk wilt het oog ook wel wat, maar in elk ras heb je prachtpaardjes en minder goed gelukte exemplaren zitten.
De tinkers die ik verzorg staan jaarrond 24/7 buiten. Ik denk dat ze mede daardoor vrij easy going zijn. Ze krijgen grof stengelig hooi dat van een natuurwei komt (dus nauwelijks bemest) ze komen geregeld op het gras. Maar ze krijgen geen krachtvoer.

Ondanks dat het 3 tinkers zijn hebben ze alle drie een heel ander karakter. De oude merrie is heel stabiel qua omgang. Staat lekker weg te dromen als je haar poetst (dit kan ze losstaand), maar is wel de baas in de kudde. Als ze gelongeerd wordt werkt ze erg graag voor je.

De twee ruinen zijn echt totaal verschillend. De een is wat tittiger met poetsen, maar wat flegmatiek als het op werk aan komt. Wel is hij makkelijk in omgang. Hij is wat langer in zijn lichaam en het duurt wat langer voor hij lichamelijk ver genoeg is voor de volgende stap. Hij is ook wel wat vergevingsgezinder naar jouw foutjes toe.
De ander heeft wat opvoeding nodig gehad. Kwam in het begin erg dominant over en stond heel erg in jouw persoonlijke ruimte. We kwamen er al wel snel echter dat hij het werken echt heel leuk vindt. Hij doet echt zijn best voor je. Hij staat erg scherp aan de hulpen en doet de gevraagde oefeningen vrij gemakkelijk. Je moet hierin alleen wel zijn eigen grenzen bewaken en niet te snel willen, in zijn koppie moet hij het ook kunnen verwerken en dat duurt iets langer. Als hij dingen moeilijk vindt geeft hij dat zo subtiel aan dat je hem echt moet kennen om dat te herkennen en op tijd in te grijpen, anders komt er een hele dominante buldozer in hem naar boven. Bij hem moet je een stuk consequenter zijn dan met de andere ruin. Een heel fijn paard om mee te werken, alleen niet voor iedereen geschikt.

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 12:46

Kimley schreef:
Maar die hierboven vind ik dan wel weer mooi :)

Eens! Maar deze heeft nog figuur. Heel gaaf paard!

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Meningen over tinkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 12:53

Tinkers zijn er in zoveel verschillende soorten.
Is natuurlijk ook een bij elkaar geraapt ras van oorsprong uit.

Afbeelding

Berdien

Berichten: 64511
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Meningen over tinkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 13:38

Vertekent de foto zo Mara of is zijn bovenlijn nu zo.. niet voordelig? Want dit is niet perse een reclame voor het ras zo :)

Mara2000
Berichten: 987
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: Ergens in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 13:58

Berdien schreef:
Vertekent de foto zo Mara of is zijn bovenlijn nu zo.. niet voordelig? Want dit is niet perse een reclame voor het ras zo :)


Hij staat op zand dus zou zomaar kunnen dat zn achterhand iets hoger staat door een extra zandkorrel. Niks mis met zn bovenlijn, geen zorgen ;-)

Mara2000
Berichten: 987
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: Ergens in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 14:00

Esaqar schreef:
Kimley schreef:
Maar die hierboven vind ik dan wel weer mooi :)

Eens! Maar deze heeft nog figuur. Heel gaaf paard!


Maar er zijn echt heel veel tinkers die er zo uitzien.
Tuurlijk, er zijn er zat die te dik zijn. Maar te dikke paarden zie ik bij elk ras of stamboek, dat is niet ras-specifiek.

Anomien

Berichten: 7379
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 14:32

Ennasil92 schreef:
Hier heb ik 1 Tinker en haar 2 weken oude veulen.

Ik lees hier veel over dat mensen ze lomp en sloom vinden en dat er zoveel ziektes voor zouden komen, maar dit herken ik totaal niet...

Misha is behoorlijk voorwaarts en houd er van om een lekker sprintje te trekken (natuurlijk zal ze daarin niet winnen van een gemiddelde warmbloed, maar behaald een aardige snelheid). Ook is ze zeker niet lomp, de KWPN'ers van mijn oom en tante zijn lomper dan zij is, dit is natuurlijk voor het grootste gedeelte de opvoeding.

Kwa ziektes? Oké er komt PSSM en CPL voor in het ras, de PSSM is heel makkelijk te testen en hierdoor met het fokken ook makkelijk te voorkomen, CPL was volgens mij grotendeels te voorkomen door goede voeding (een Tinker is nou eenmaal over het algemeen heel gevoelig voor suikers)
Verder wordt er geroepen mok, rasp en mijt, nou de mok en rasp komen vaak ook door teveel suikers, mok komt trouwens ook veel voor bij andere rassen.
En bij een beetje jeuk wordt er gelijk door iedereen geroepen dat het mijt is, maar veel mensen laten dit niet testen (want ja dat kost geld en het zal toch wel mijt zijn aangezien iedereen dit roept). Toen Misha veel jeuk had bij haar sokken riep ook iedereen gelijk mijt, gelukkig was er 1 wijs iemand die eerst vroeg wat ik haar vierde. Dit was toender tijd pavo brok en hier zit veel suiker waardoor ze jeuk kreeg, na het overstappen naar muesli was de jeuk heel snel weg.

Mijn 2 knappe dames
Misha[ [url=m/Xl7fYK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/flDOgO.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/9Insaa.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/UUmXO1.jpg]Afbeelding[/url] ]

En Demi
[ [url=m/4TrffV.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/K5FUo4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/uM8dEA.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/0duesb.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/MNrUzK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ThOaOU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/fhate8.jpg]Afbeelding[/url] ]


Vind die schimmel wel oké eigenlijk. Maar ik zou die sokken eraf halen. Niet om je te beledigen maar dan zou ik haar wel oké vinden.

Kinke

Berichten: 20516
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 14:33

Ik vind mijn dame ook hartstikke knap. Maar ik heb ook een voorkeur voor barok/kort/breed en harig :D
Toen ze 3 jaar geleden arriveerde had ze erg last van mijt. Standaard behandeling hielp niet, toen maar een pour-on van onze koeien gebruikt. Sindsdien geen jeuk meer gehad :)
Wassen doe ik eigenlijk niet aan, maar dat doe ik ook niet bij haar witte Spaanse vriendin :+

Afbeelding