Meningen over tinkers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cp112

Berichten: 14723
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 14:35

@Knert, dan vond je m'n vorige dame ook wel ok gok ik :')


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

roosa

Berichten: 2312
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 16:42

SecretLIN schreef:
Mijne is gewoon een grote hond [ [url=m/FBWkuy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit doet ze vaak om de zin te krijgen haha



:D geweldig.
Doet die grote van mij ook,onder het drollen wippen in de paddock voor de kruiwagen gaan staan en lebberen maar.
Hier is het gewoon bietsen,want geloof nooit dat ze zo van me houd :')

Katyatje

Berichten: 1861
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 17:14

cp112 schreef:
@Knert, dan vond je m'n vorige dame ook wel ok gok ik :')


[ [url=m/FmyCK0.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/AwRm1h.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/BEIaWE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ok, deze is wel leuk.
Met die manen kort en zonder sokken ziet het er gewoon een stuk strakker uit.

paddraigh
Berichten: 3693
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Meningen over tinkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 17:43

Roeg kieken
Mijn vorige lkkr strak,wel met sok
Afbeelding

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 17:51

Die van Mara2000 is gewoon een grote knuffelbeer <3 .

Zo eentje zou ik nog wel kopen. IK ben wel van het type 'koudbloed' Heb nu nog een fjord , ook zo'n log type. Ik zeg atijd dat het geen rijpaard is maar meer een paard voor de bosbouw. Hij loopt voor de wagen.

ricojoreen

Berichten: 531
Geregistreerd: 23-07-13
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 18:38

Onwijs blij met mijn tinkermerrie!
Fantastisch karakter, heel meewerkend en absoluut niet lui, maar al dat haar vind ik vreselijk :')
Veel jeuk aan haar sokken gehad, dus die zijn eraf en ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het mooier vind zonder dan met sok als ik foto's terug zie :#
Oh, en recent haar manen geknipt, want zo'n dikke bos naar 1 kant altijd strak gevlochten is mooi voor de foto, maar totaal niet praktisch voor het paard...
Misschien dat de manen ooit nog korter worden, het staat wel heel gaaf bij de voorbijkomende tinkers :=
Doordat ze ontzettend lief is geen moment spijt gehad van de aankoop, ondanks alle haar- en jeukongemakken :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Cemlys

Berichten: 14953
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Meningen over tinkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 19:08

Ik heb mijn tinker nu een paar jaar. Als jaarling gekocht, inmiddels 4 jaar oud. Mijn vorige paard/pony was er een met een handleiding, ging je longeren dan moest het zo en niet anders, rijden handleiding voor nodig, in de omgang hetzelfde. En al zou ik hem voor geen goud willen missen, wat is mn tinker een opluchting. Gewoon normaal met longeren, zadelmak maken, gewoon altijd willen werken, zn best doen, gewoon op een relaxe manier. Heerlijk. Het is een blij ei in de wei, lekker spelen, makkelijk, maar hij is wel aanwezig in de kudde. Wil altijd knuffelen en vult mn andere paard zou mooi aan. Heel blij mee.

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Meningen over tinkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 19:19

Zonder sok vind ik altijd vreselijk, maar zo’n manenboog vind ik dan weer erg stoer.
Ik heb er zelf ook over getwijfeld, maar durf het toch niet aan om die lange manen eraf te halen :=
Korte manen langs de hals af vind ik dan weer helemaal niks, en als je terug naar lange manen wil dan moet je altijd die vreselijke sportpony-look een tijd lang aanzien :))

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 20:04

Sokken scheer ik al voor een groot deel. Krijgt ze wat meer figuur in haar benen, in plaats van die rechte plofpoten... :+

8nnemiek schreef:
Zonder sok vind ik altijd vreselijk, maar zo’n manenboog vind ik dan weer erg stoer.
Ik heb er zelf ook over getwijfeld, maar durf het toch niet aan om die lange manen eraf te halen :=
Korte manen langs de hals af vind ik dan weer helemaal niks, en als je terug naar lange manen wil dan moet je altijd die vreselijke sportpony-look een tijd lang aanzien :))

Ik ben het hier helemaal mee eens.
Soms denk ik, er af, maar straks is het helemaal niks en dan kijk je tegen zo'n stom kapsel aan. :')

Afbeelding

Afbeelding

puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 20:12

Als je niet van het haar houdt, er zijn ook tinkers met minder haar of je haalt het eraf. Een tinker is meer dan alleen haar.

Die van mij heeft nu ook een boog. Al denk ik dat het einde zomer weer laat groeien. Elke week knippen met die dikke manen word ik nu al zat. Het is achter zijn oren zo dik, dat ik het 1 keer per maand daar gewoon zo kort mogelijk knip, zodat ik wat minder mee hoef te ruziën voor ik een mm eraf heb. Heb al wat scharen versleten, al gaat het nu minder snel met een goede schaar en droge schone manen.
Kwa sokken, hij heeft al amper sok. Ze blijven redelijk tot erg goed schoon van zichzelf. En zijn staart, die dun ik minimaal de helft eruit. Anders kan ik een halve fles anti klit gebruiken en nog spierpijn krijgen..

Afbeelding

Verder is hij echt een geweldig lieve clown. Totaal niet lui, tenzij je saai 'werk' laat doen. Hoe harder hoe leuker. En zolang je consequent blijft is er ook weinig loos. Hij knuffelt maar al te graag. Is af en toe een sukkeltje, maar hij kan ook rete slim zijn. Ik ben zelf met rijden vaak angstig, maar dat maakt hem weinig uit. Zelfs niet als hij zelf angstig/nerveus is, zolang ik maar vertel wat te doen komt het wel goed. En anders stap ik af, dan is het ook snel goed. Want ik word er alleen maar nerveuzer van als hij dat wordt. Op de grond ook, daarom maakt het hem weinig uit. Hij is het van mij wel gewend. O:)
Hij heeft wel denk-tijd nodig en moet hem ook niet overprikkelen, maar zolang ik daar rekening mee houdt is er wat dat betreft ook weinig aan de hand. Zo houdt hij gelukkig ook rekening met mij, als ik erop zit doen mij heupen 9/10 keer pijn en moet ik even rustig 'goed' gaan zitten en dat vind hij allemaal wel prima. Zéker als het buiten is op een stuk gras. :))

irma1968

Berichten: 14
Geregistreerd: 10-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 19:52

Afbeelding
Onze tinker was de beste pony die ik mij ooit heb kunnen wensen voor mijn dochter.
Ik wilde nooit een koudbloed, geen tinker, haflinger of fjord, heb 30 jaar geleden een kwpn merrie gehad en kwpn was het helemaal. Onze tinker kwam op ons pad tijdens de zoektocht naar een paardje waar mijn dochter op kon rijden en waar ik ook af en toe eens kon opstappen. dochter was 8 jaar, paard ook en hij was 1.50,zwart met kolletje en wit voetje. Zeer goed opgevoed door de vorige eigenaar... een droom pony die nu erg gemist word.

Hij kon sterk zij, was was op stem heel goed terug te krijgen en als hij ergens van schrok sprong hij opzij, dat zag er altijd heel spectaculair uit ivm al dat behang wat de lucht inging :D , Dat behang is er ook snel afgegaan. Hij wilde echt voor je werken en alles goed doen.. heel bijzonder vond ik dat. Hij was super gek op mijn dochter. Als ik wel eens alleen kwam keek hij langs mij heen waar ze bleef.Ze heeft alles met hem gedaan, dressuur, WE, zwemmen, naar het bos met de trailer etc etc
Afbeelding


Helaas na 2 jaar en 9 maanden hebben wij hem moeten laten inslapen...
Wij zijn nu langzaam weer opzoek, mijn dochter wil heel graag weer een tinker ruin...

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Meningen over tinkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 20:26

Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik bijzonder veel van mijn Tinker jongen heb geleerd in de afgelopen jaren. Meer dan van andere paarden!

Het beeld van afsluiten en stoïcijns zijn, dat ken ik wel. Net als het imploderen. Maar het bijzondere is dat dit paard het echt zó overduidelijk aan geeft, je bent echt stokdoof als je het niet voelt.

Dit paard is net een grote hond. Ik moet iedere dag weer enorm om hem lachen, want het is echt een clown. En sinds 2 jaar, sluit hij zich helemaal niet meer af. Sterker nog, hij hinnikt iedere dag als ik hem roep en ik hoef hem niet op te halen, hij volgt gewoon. (Staat in een hit actief)

En hij is ontzettend leergierig.

Paard en ik hebben samen gewerkt om elkaars hartje te veroveren. <3 Gelukkig heb ik het niet opgegeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 20:45

Oh tinkers <3 goede ervaringen met dit ras en dan vooral het karakter. In het najaar wil ik een paard kopen en ik was er eigenlijk over uit dat het een fjord moet gaan worden, haakte af bij de tinker door de gezondheidsproblemen. Maar lees hier ook zat positieve verhalen daarover. Dus ik ga toch ook bij een tinkerfokkerij langs :)

Mara2000
Berichten: 987
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: Ergens in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 23:27

brokjes schreef:
Oh tinkers <3 goede ervaringen met dit ras en dan vooral het karakter. In het najaar wil ik een paard kopen en ik was er eigenlijk over uit dat het een fjord moet gaan worden, haakte af bij de tinker door de gezondheidsproblemen. Maar lees hier ook zat positieve verhalen daarover. Dus ik ga toch ook bij een tinkerfokkerij langs :)


Leuk!

EvalynnS
Berichten: 112
Geregistreerd: 05-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 23:45

Ik wil niks anders meer. Het is zo'n bijzonder paard qua karakter, veelzijdigheid, uitstraling en werkwilligheid. Een paard als hem krijg ik nooit meer terug. Heb zo veel mensen die hem toch wel heel erg leuk zijn gaan vinden ondanks dat het een Tinker is.. Een paard als hem krijg ik nooit meer terug :)

Afbeelding

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 07:33

brokjes schreef:
Oh tinkers <3 goede ervaringen met dit ras en dan vooral het karakter. In het najaar wil ik een paard kopen en ik was er eigenlijk over uit dat het een fjord moet gaan worden, haakte af bij de tinker door de gezondheidsproblemen. Maar lees hier ook zat positieve verhalen daarover. Dus ik ga toch ook bij een tinkerfokkerij langs :)

Ik wist helemaal niet dat hier zo enorm zo over gepraat werd als big issue.
Nu pak ik even jou quote, maar had dus elk ander in dit topic kunnen zijn.
Nu begrijp ik ook ineens die vrouw die mijn tinker gekocht heeft zo goed. Of ze geen CPL had en geen eczeem en niet dit of dat.
Euh nee, niet dat ik weet.
Zij was daar zo enorm mee bezig.
Maar als dit is zoals er steeds over tinkers gepraat word begrijp ik het ineens veel beter.

Nou mijn knappers hebben geen van dat allen :)

dus jij succes met zoeken naar een leuk maatje :j

Tinkerlove_
Berichten: 35
Geregistreerd: 01-10-12
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 10:45

Ik was opzoek naar een lief en braaf paard, waar ik als onzekere en bange ruiter makkelijk op zou kunnen. Wou absoluut geen bonte/schimmel of iets, maar kwam uiteindelijk toch thuis met een bonte koe :')

Hij is qua uiterlijk dan niet precies wat ik zou willen, bont en ouderwets gebouwd, qua karakter kan ik geen beter paard wensen.

Maar mocht hij komen te overlijden, dan zou ik denk ik niet zo snel meer voor een tinker gaan.

Afbeelding

Afbeelding

Goudhaan1

Berichten: 648
Geregistreerd: 02-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 15:49

_Penotti schreef:
brokjes schreef:
Oh tinkers <3 goede ervaringen met dit ras en dan vooral het karakter. In het najaar wil ik een paard kopen en ik was er eigenlijk over uit dat het een fjord moet gaan worden, haakte af bij de tinker door de gezondheidsproblemen. Maar lees hier ook zat positieve verhalen daarover. Dus ik ga toch ook bij een tinkerfokkerij langs :)

Ik wist helemaal niet dat hier zo enorm zo over gepraat werd als big issue.
Nu pak ik even jou quote, maar had dus elk ander in dit topic kunnen zijn.
Nu begrijp ik ook ineens die vrouw die mijn tinker gekocht heeft zo goed. Of ze geen CPL had en geen eczeem en niet dit of dat.
Euh nee, niet dat ik weet.
Zij was daar zo enorm mee bezig.
Maar als dit is zoals er steeds over tinkers gepraat word begrijp ik het ineens veel beter.

Nou mijn knappers hebben geen van dat allen :)

dus jij succes met zoeken naar een leuk maatje :j


Och, die van ons heeft wel CPL, zolang we het bijhouden is er niks van te merken en heeft hij er geen last van.

Anomien

Berichten: 7374
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 21:33

cp112 schreef:
@Knert, dan vond je m'n vorige dame ook wel ok gok ik :')


[ [url=m/FmyCK0.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/AwRm1h.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/BEIaWE.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ja veel beter ja... minder haar. Zo komt de bouw ook beter over.