Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 6 [ 135 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Afscheid nemen van Tinker, maar hoe aanpakken?

 
Profiel   

Hannanas schreef
Jessie2020 schreef
Hij gaat daar ook in training en daar wordt een goed tehuis gezocht.

Terwijl er bij de verkopende partij dan eventueel andere belangen (commercieel) bijkomen.

Ja dat is altijd zo. Hoe dan ook spelen er altijd belangen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-20 08:00 



 
Profiel   

Nu begrijp ik wel dat je hem niet particulier kwijt wilde.
Dat is niet zozeer dan de mensen die je over de vloer krijgt maar dat je bang bent voor ongelukken.
En dat is begrijpelijk.
Ik hoop wel dat het een echt goede stal is met geduld.
Want met de juiste ruiter zijn wel veel paarden goed te krijgen, maar kost vaak wel wat tijd.
Succes met beslissen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-20 08:01 



 
Profiel   

brokjes schreef
Prima zo toch Jessie, het liefst had je hem ook gewoon gehouden en dat hij leuk en betrouwbaar was. Soms lopen de zaken helaas anders en moet je toch iets. Wat je ook kiest in zo'n situatie, je doet het nooit perfect.


Dit vind ik nou echt zo’n lieve reactie. Ik had het echt even gehad gisteren.

Ja en ziet hadden we het liever anders gezien, heb niet voor niks meer dan 5 jaar in hem geïnvesteerd. Ergens ook wel een opluchting dat het nu niet meer hoeft (van mezelf).

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-20 08:03 



 
Profiel   

_Penotti schreef
Nu begrijp ik wel dat je hem niet particulier kwijt wilde.
Dat is niet zozeer dan de mensen die je over de vloer krijgt maar dat je bang bent voor ongelukken.
En dat is begrijpelijk.
Ik hoop wel dat het een echt goede stal is met geduld.
Want met de juiste ruiter zijn wel veel paarden goed te krijgen, maar kost vaak wel wat tijd.
Succes met beslissen.


Ja ik zag dat al helemaal voor me met mensen over de vloer. Met onervaren ouders met pennymeisjes. En ik m’n hart maar vasthouden. Dat ga ik gewoon niet doen. Had ook al aanbiedingen gehad als grasmaaier / weidemaatje. Maar mijn ervaring is dat uiteindelijk mensen toch meer willen en dat snap ik ook. Hij ziet er ook gewoon heel goed uit en is op dat punt gewoon heel aantrekkelijk. Of nog erger: mensen die wel even zullen optreden. Hoe vaak ik in al die jaren met hem wel niet gehoord heb gewoon streng zijn, doorpakken, straffen etc. Ook van professionele trainers die wij over de vloer hadden voor hem. Terwijl je dan weet dat dit niet alleen oneerlijk is maar ook totaal averechts zal werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-20 08:07 



 
Profiel   

Brokjes wat jij zegt over dat niet de besten op transport gaan denk ik ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-20 08:10 



 
Profiel   

Citaat
...je vindt het heftig klinken omdat je vanalles zelf invult. Wie zegt dat ze inslapen gelijk als tweede mogelijkheid noemen? wie zegt dat dit geen betrouwbare (tinker)stal is? wie zegt dat inslapen niet een prima oplossing is in deze situatie waarvan jij inhoudelijk niks weet? Wie zegt dat inslapen gebeurt als het te veel werk is of als het te lang duurt? Dat schreef ik toch niet. Jij gaat daarvan uit en gaat dan een potje verontwaardigd doen.


Ach, doe eens wat minder heftig. :+
Als wij de situatie niet kennen (wat overigens compleet de waarheid is), waarom dan advies vragen op Bokt maar zelf niet het complete verhaal vertellen? Dan krijg je toch dit?

Ik ben ook niet tegen slacht. Dus ik veroordeel je er ook niet over. Ik Ga ervan uit dat het laatste goed overwogen redmiddel is.

Maar veroordeel andere mensen ook niet dat jij de situatie van de tinker toch veel milder situeerde dan blijkbaar het geval is. Voor een ietswat angstig paard gaat het meerendeel niet zomaar over op deze wijze van verkoop.

Jij wel, omdat je de situatie kent en echt denkt dat dit het beste is. Prima, maar zo kunnen we toch ook geen advies geven?

Mag ik je vragen wat de tinker ‘mankeert’?

Succes trouwens

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-20 08:29 



 
Profiel   

Hoi,

Eens even een reactie van onze kant uit. Allereerst ik vind het heel lief dat mensen ons zo aanraden en lovend over ons zijn in dit topic.
Ts en ik hebben contact gehad via mail. Helaas verwachten wij volgend weekend 4-6 nieuwe paarden en staan de stallen daarmee vol en hebben we genoeg te trainen. Wel mag ze mij altijd contacteren voor vragen/info.

En dan even over het import.
Wij importeren bijna alleen maar paarden uit Ierland. En ik lees hier super veel negatieve dingen over import wat erg jammer is. Het is heel belangrijk om gewoon een goeie handelaar in Ierland te vinden en daarvan te importeren. Een goede eerlijke handelaar verkoopt echt wel gewoon goede paarden. En nee deze paarden zijn echt niet goedkoop voor te importeren.

Van alle paarden die we geimporteerd hebben, gaat het merendeel zelfs naar gezinnen met kinderen. We hebben maar 2 paarden gehad die moeilijker waren. Een daarvan is Diego die na LaLa land is gegaan. Zij weet van zijn problematiek en heeft ervaring hiermee. De andere staat hier nog steeds en blijft hier ook staan ivm dat ze te angstig is voor vreemde. Dus dat er 7 kansen op 10 alleen maar rommel tussenzit of dat enkel de minder goede naar hier komen is niet geheel waar. Natuurlijk zijn er genoeg slechte paarden die geimporteerd worden maar niet alles over 1 kam scheren. Kijken bij welke handelaar je koopt doet veel. Ik weet dat de knuffelkont hoeve, dineke roseboom en de bonte parels ook echt wel goeie import hebben en eerlijke mensen zijn. Het ligt dus echt wel veel genuanceerder als hier soms beweerd wordt.

Ik hoop voor TS dat het lukt met haar paardje en de stal waar hij naartoe gaat. Eventueel een aanbod als caily klinkt mij ook wel als een goed aanbod.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-20 08:33 



 
Profiel   

Jessie2020 schreef
brokjes schreef
Prima zo toch Jessie, het liefst had je hem ook gewoon gehouden en dat hij leuk en betrouwbaar was. Soms lopen de zaken helaas anders en moet je toch iets. Wat je ook kiest in zo'n situatie, je doet het nooit perfect.


Dit vind ik nou echt zo’n lieve reactie. Ik had het echt even gehad gisteren.

Ja en ziet hadden we het liever anders gezien, heb niet voor niks meer dan 5 jaar in hem geïnvesteerd. Ergens ook wel een opluchting dat het nu niet meer hoeft (van mezelf).


Ja ik kan mij vinden in beide reacties. Soms wil het niet. Blijven vechten is dan zinloos.
5 jaar is lang. Echt lang.

Dus dat je het nooit goed doet? Ik denk dat verkoop wel goed is..

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-20 08:34 



 
Profiel   

Knert schreef
Citaat
...je vindt het heftig klinken omdat je vanalles zelf invult. Wie zegt dat ze inslapen gelijk als tweede mogelijkheid noemen? wie zegt dat dit geen betrouwbare (tinker)stal is? wie zegt dat inslapen niet een prima oplossing is in deze situatie waarvan jij inhoudelijk niks weet? Wie zegt dat inslapen gebeurt als het te veel werk is of als het te lang duurt? Dat schreef ik toch niet. Jij gaat daarvan uit en gaat dan een potje verontwaardigd doen.


Ach, doe eens wat minder heftig. :+
Als wij de situatie niet kennen (wat overigens compleet de waarheid is), waarom dan advies vragen op Bokt maar zelf niet het complete verhaal vertellen? Dan krijg je toch dit?

Ik ben ook niet tegen slacht. Dus ik veroordeel je er ook niet over. Ik Ga ervan uit dat het laatste goed overwogen redmiddel is.

Maar veroordeel andere mensen ook niet dat jij de situatie van de tinker toch veel milder situeerde dan blijkbaar het geval is. Voor een ietswat angstig paard gaat het meerendeel niet zomaar over op deze wijze van verkoop.

Jij wel, omdat je de situatie kent en echt denkt dat dit het beste is. Prima, maar zo kunnen we toch ook geen advies geven?

Mag ik je vragen wat de tinker ‘mankeert’?

Succes trouwens


Knert, wat jij miskent is dat ik nergens advies heb gevraagd wat ik als zodanig met het paard moest doen, dat is steeds volkomen helder geweest. Wel vroeg ik adressen van betrouwbare partijen. Er zijn nu zoveel zgn tinkerspecilisten dat je door de bomen het bos niet ziet. Ik wilde niet bij een McCloud achtige terecht komen. Waar anders vragen dan onder andere in een tinker draadje? jij zou een punt hebben als ik als onervaren muts met de handen in het haar zit van wat moet ik nou etc. Nee dat was volkomen helder, alleen wilde ik hem niet naar de handel doen of zomaar particulier via marktplaats.

Ik hoefde en hoef echt geen advies hoe dit op te lossen maar het ging om het waar ik hem aanbied.

Ik hoef hier niet de hele doopceel te lichten van mij of mijn paard om aan wat namen van goed aangeschreven stallen te komen toch? Ik bespreek de ons and outs van mijn paard liever telefonisch met de stal in kwestie dan dat ik het in dit topic uitleg.

Daar komt bij dat ik de veroordelende aanvallende toon van sommigen zeker niet gewaardeerd heb, in een situatie die toch al poedersuiker is. Het gaat ons hier niet in de kouwe kleren zitten kan ik je vertellen.


Laatst bijgewerkt door Jessie2020 op 23-05-20 09:12, in het totaal 4 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-20 08:44 



 

Knert schreef
Ja ik kan mij vinden in beide reacties. Soms wil het niet. Blijven vechten is dan zinloos.
5 jaar is lang. Echt lang.

Dus dat je het nooit goed doet? Ik denk dat verkoop wel goed is..

Ja denk ik ook :j ik bedoelde dat er altijd mensen zijn die houden beter vinden dan verkopen, of inslapen beter vinden dan verkopen ect. ect.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-20 08:50 



 
Profiel   

@ Boesehof, klopt wij hadden al contact. Helaas konden wij niks voor elkaar betekenen maar zo word je toch weer op weg geholpen. Bedankt ook voor je nuancerende berichten over de import. Via via ben ik dus goed terechtgekomen en ik denk dat we er wel uit gaan komen. Het is vooral ik die nog even moeite had met definitief loslaten. If that makes sense.

Succes met de nieuwe tinkers! Ik zal uit interesse je site in de gaten houden! Het past waarschijnlijk niet in het profiel van wat wij zoeken (ervaren gezinspony) maar ik volg je met belangstelling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-20 08:54 



 
Profiel   

Jessie2020 schreef
@ Boesehof, klopt wij hadden al contact. Helaas konden wij niks voor elkaar betekenen maar zo word je toch weer op weg geholpen. Bedankt ook voor je nuancerende berichten over de import. Via via ben ik dus goed terechtgekomen en ik denk dat we er wel uit gaan komen. Het is vooral ik die nog even moeite had met definitief loslaten. If that makes sense.

Succes met de nieuwe tinkers! Ik zal uit interesse je site in de gaten houden! Het past waarschijnlijk niet in het profiel van wat wij zoeken (ervaren gezinspony) maar ik volg je met belangstelling.



Het is heel normaal dat je moeite ermee hebt om hem los te laten, vooral als je hem al 5 jaar hebt en vanalles geprobeerd hebt al. Is ook een soort verwerkings/"rouw" proces waar je doorheen moet.
Mocht je ooit vragen hebben ofzo over tinkers of eender wat dan mag je altijd sturen

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-20 09:13 



 
Profiel   

Boesehof schreef
Jessie2020 schreef
@ Boesehof, klopt wij hadden al contact. Helaas konden wij niks voor elkaar betekenen maar zo word je toch weer op weg geholpen. Bedankt ook voor je nuancerende berichten over de import. Via via ben ik dus goed terechtgekomen en ik denk dat we er wel uit gaan komen. Het is vooral ik die nog even moeite had met definitief loslaten. If that makes sense.

Succes met de nieuwe tinkers! Ik zal uit interesse je site in de gaten houden! Het past waarschijnlijk niet in het profiel van wat wij zoeken (ervaren gezinspony) maar ik volg je met belangstelling.



Het is heel normaal dat je moeite ermee hebt om hem los te laten, vooral als je hem al 5 jaar hebt en vanalles geprobeerd hebt al. Is ook een soort verwerkings/"rouw" proces waar je doorheen moet.
Mocht je ooit vragen hebben ofzo over tinkers of eender wat dan mag je altijd sturen


Dank je wel! Ik vind jou en je bedrijf een echte topper!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-20 09:46 



 
Profiel   

Jessie2020 schreef
Even off-topic maar er zijn toch zoveel negatieve ervaringen met import tinkers. Zou het ook wel eens echt goed gaan vraag je je af.

Ook heb ik begrepen dat veel van de (Oa McCloud tinkers) angstig zijn. Is het bekend waar dat in zit, de behandeling overzees of puur het te snel verkopen als bekeerd terwijl zo groen als Kermit?


ik heb een import die in begin wat onzeker was naar mannen maar nu echt een 1000% procent bomproef ruin is waar ik ten alle tijden mijn bonus kinderen op durf te zetten, hij zal geen stap verkeerd doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-20 10:23 



 
Profiel   

fijn voor je dat het zo goed uitgepakt is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-20 10:24 



 
Profiel   

Eeuhm ts. Ik zwaai af.
Denk dat mijn advies verkeerd wordt begrepen, gezien je reactie. Lijkt me wijs dat ik daar niet meer op inga, de toon gaat de verkeerde kant op.


Wel wens ik je en je tinker uiteraard veel succes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-20 10:26 



 
Profiel   

Akkoord Knert, dank voor het succes wensen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-20 10:37 



 

Oké ik heb het hele topic doorgelezen en wil eerst even inhaken op dat ik op pagina 3 een reactie las van iemand die zei dan moet je het paard zelf verkopen dan weet je zeker dat ie goed terecht komt.
Iedereen die dat denkt, sorry dat ik je uit die bubbel haal maar dat is echt de grootste onzin ooit. Genoeg mensen die heel goed een toneelstukje kunnen opvoeren hoor, en ik ben er helaas ingetuind in zo'n toneelstukje, zelfs terwijl ik alles op alles heb gezet om een goed huisje te vinden is het allemaal fout gelopen.

Maar dat is het nou net, je weet het niet/nooit. Niet als je het via een bedrijf doet, niet als je het zelf doet.

Dan zie ik ook een aanbod van Caily en ts dat zou ik je oprecht willen adviseren om dat te overwegen, als iemand weet wat ze doet, helemaal met tinkers is zij het wel. Ik denk als je in haar berichten geschiedenis hier op bokt gaat lezen dat je snel duidelijk word dat ze weet waar ze over praat.

Verder wens ik je veel succes met de zoektocht naar de juiste plek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-20 10:59 



 
Profiel   

Hoi Annet en ook Caily en anderen,
Ik twijfel niet aan de kwaliteiten en intenties van Caily hoor. Maar zoals ik al schreef was ik al bezig met een betrouwbare stal. Vandaag zou de beslissing vallen, en het goede nieuws is dat we eruit gekomen zijn. Hij is verkocht en wordt morgen opgehaald en dan gaat hij in training. Ik heb er alle vertrouwen in dat er daar op een eerlijke manier met het dier wordt omgegaan. En ik denk en hoop dat zich een positieve ontwikkeling gaat voordoen. In ieder geval zie ik daar een eerlijke kans voor hem. Het zal even rot zijn morgen maar ik weet dat dit de juiste beslissing is en dat geeft ook opluchting en rust.

Bedankt voor het meedenken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-20 14:45 



 
Profiel   

Mijn ervaring met Tinkers, is dat ze vaak verkeert begrepen worden en overvraagd worden.

Tinkers zijn over het algemeen binnenvetters, ze kroppen alles naar binnen op en is het spreekwoordelijke emmertje overgelopen, dan barst de bom.

Een Tinker moet je leren lezen en aftasten met hoe om te gaan met een Tinker.

Heb je het vertrouwen gewonnen van een Tinker, dan heb je vaak een gouden paard aan.
Echter de weg naar volledig vertrouwen duurt vaak lang en vooral bij import Tinkers.


Hopelijk vind je snel een goed verkoopadres voor je tinkiewinkie en vind je een geschikt paard weer terug.
Want een Paard wat bij jou past heeft geen ras. En papier zegt zekers ook niks, ik zeg altijd, op papier kun je niet rijden.
Goed papier zegt niets over het een geschikt paard voor jou is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-20 15:15 



 
Profiel   

Annet_Dottie schreef
Dan zie ik ook een aanbod van Caily en ts dat zou ik je oprecht willen adviseren om dat te overwegen, als iemand weet wat ze doet, helemaal met tinkers is zij het wel. Ik denk als je in haar berichten geschiedenis hier op bokt gaat lezen dat je snel duidelijk word dat ze weet waar ze over praat.

Ik ben ooit bij haar geweest en inderdaad; helemaal eens.
Citaat
Mijn ervaring met Tinkers, is dat ze vaak verkeert begrepen worden en overvraagd worden.

Tinkers zijn over het algemeen binnenvetters, ze kroppen alles naar binnen op en is het spreekwoordelijke emmertje overgelopen, dan barst de bom.
Een Tinker moet je leren lezen en aftasten met hoe om te gaan met een Tinker.
Heb je het vertrouwen gewonnen van een Tinker, dan heb je vaak een gouden paard aan.
Echter de weg naar volledig vertrouwen duurt vaak lang en vooral bij import Tinkers.


Klopt als een bus. Ze hebben een paar karaktertrekjes die je goed moet lezen. Je moet stevig in je schoenen staan, en de juiste snaren bij hun weten te raken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-20 15:36 



 
Profiel   

myk_en_shant schreef
Mijn ervaring met Tinkers, is dat ze vaak verkeert begrepen worden en overvraagd worden.

Tinkers zijn over het algemeen binnenvetters, ze kroppen alles naar binnen op en is het spreekwoordelijke emmertje overgelopen, dan barst de bom.

Een Tinker moet je leren lezen en aftasten met hoe om te gaan met een Tinker.

Heb je het vertrouwen gewonnen van een Tinker, dan heb je vaak een gouden paard aan.
Echter de weg naar volledig vertrouwen duurt vaak lang en vooral bij import Tinkers.


Hopelijk vind je snel een goed verkoopadres voor je tinkiewinkie en vind je een geschikt paard weer terug.
Want een Paard wat bij jou past heeft geen ras. En papier zegt zekers ook niks, ik zeg altijd, op papier kun je niet rijden.
Goed papier zegt niets over het een geschikt paard voor jou is.


Je hebt gelijk! Hij is verkocht. Morgen opgehaald (ik zie r nu al tegenop) en ik ben op t gemakje verder aan het kijken voor een nieuw maatje voor m’n merrie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-20 16:41 



 
Profiel   

Even onder de meelees steen vandaan. Heel veel sterkte !
Absoluut een goede beslissing vind ik.

Fijn te lezen dat hier mensen reageren mbt karakter tinkers zoals ze zijn en de imports. Ken er meer die eerst wat onzeker waren maar wel stabiel bleken te zijn en zich mooi ontwikkelen. Ook engelse imports overigens. Maar zoals overal waar handel is met dieren , de verschillen kunnen groot zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-20 16:59 



 
Profiel   

Jessie2020 schreef
myk_en_shant schreef
Mijn ervaring met Tinkers, is dat ze vaak verkeert begrepen worden en overvraagd worden.

Tinkers zijn over het algemeen binnenvetters, ze kroppen alles naar binnen op en is het spreekwoordelijke emmertje overgelopen, dan barst de bom.

Een Tinker moet je leren lezen en aftasten met hoe om te gaan met een Tinker.

Heb je het vertrouwen gewonnen van een Tinker, dan heb je vaak een gouden paard aan.
Echter de weg naar volledig vertrouwen duurt vaak lang en vooral bij import Tinkers.


Hopelijk vind je snel een goed verkoopadres voor je tinkiewinkie en vind je een geschikt paard weer terug.
Want een Paard wat bij jou past heeft geen ras. En papier zegt zekers ook niks, ik zeg altijd, op papier kun je niet rijden.
Goed papier zegt niets over het een geschikt paard voor jou is.


Je hebt gelijk! Hij is verkocht. Morgen opgehaald (ik zie r nu al tegenop) en ik ben op t gemakje verder aan het kijken voor een nieuw maatje voor m’n merrie.



Fijn dat je tinkiewinkie al verkocht is, het is uiteraard wel nog steeds een bittere pil die je door moet slikken morgen.
En er zullen vast wel waterlanders komen, maar dat is niet erg, dat hoort bij afscheid nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-20 17:34 



 
Profiel   

Ja ontlading vast ook. Ik laat het maar gewoon gebeuren.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-20 17:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 6 [ 135 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen