Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 6 [ 135 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Plaats een nieuw onderwerp

Afscheid nemen van Tinker, maar hoe aanpakken?

 
Profiel   

Hij is vandaag opgehaald!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-20 15:12 



 
Profiel   

Ik wens hem veel succes en vind het echt een goed besluit. Hoe is het voor jezelf nu?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-20 20:58 



 
Profiel   

hoi! bedankt voor het vragen. Het voelt goed, geen twijfels. Ik heb samen met een vriendin goed en rustig afscheid van hem genomen. De mensen kwamen ook oprecht over met een groot paardenhart. Alleen het moment dat hij echt wegging, de trailer dichtging en hij nog een beetje zenuwachtig hinnikte, toen kreeg ik het te kwaad. Ik heb gelukkig vanavond nog een paar leuke foto's gekregen van hem in z'n nieuwe stal en ik mag altijd contact opnemen om te horen hoe het met hem gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-20 21:19 



 
Profiel   

Je hebt toch 5 jaar lang voor gezorgt . De verantwoordelijkheid gehad . Inzet om er samen wat van te maken. En ook al waren jullie niet de juiste match samen , je wilt juist wel een eerlijke toekomst voor hem. Dat komt op mij zo over. En als dan de trailer dicht gaat , dan voel je en zie he dat je het echt los gaat laten. Dus tuurlijk ben je geraakt.

Ik ben blij om te lezen dat de beslissing goed voelt! En fijn dat je al van hem en zijn aankomst daar gehoord hebt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-20 21:33 



 
Profiel   

Dank je wel en wat een invoelende woorden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-20 21:47 



 
Profiel   

Fijn dat deze mensen ook nog hebben laten zien dat ze goed in haar stalletjes staat.
Ja soms loopt alles anders dan je gedroomd/gehoopt hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-20 08:34 



 
Profiel   

Jessie2020 schreef
Ik ben bijna tot overeenstemming gekomen met een betrouwbaar adres. Ik wil nog even een nachtje slapen erover. Als ik akkoord ga met de verkoop (tegen een lagere prijs) wordt het dier daar opgepakt, er wordt aan zijn angst gewerkt. Als het kan wordt hij verkocht naar een goed adres en anders wordt hij ingeslapen. Het financiƫle plaatje valt wat tegen maar is voor ons niet zo bezwaarlijk.




Ik wil hier toch even op inhaken.
Sorry maar er is geen handel/tinker/verkoop stal die een dier laat inslapen als het niet lukt.
Die gaat dan simpelweg naar de slager zodat ze nog wat terug kunnen krijgen.

Is zijn paspoort afgevinkt? Gezien hij import is zou dat haast moeten.
Dan staat er een stempel met "not intended for human consumption" of Iets in die contreien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-20 08:51 



 
Profiel   

Ik denk inderdaad ook dat inslapen een wat te omfloerste term was die ik gebruikte. Ik gebruikte die term zelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-20 08:53 



 
Profiel   

Inderdaad kunnen importtinkers vanwege hun paspoort in het algemeen niet naar de slacht.Ik verkeerde eerst in de veronderstelling dat de zigeuners die deze paarden fokken dat niet willen en daarom dat zo doen,maar volgens iemand hier op Bokt komt het omdat deze paarden pas wanneer ze geexporteerd worden een paspoort krijgen en omdat hun verleden dus niet bekend is mogen ze niet gegeten worden.In elk geval zorgt dit er dan wel voor dat men meer moeite zal doen om de dieren zo te trainen dat ze als rijpaard verkocht kunnen worden, want dan brengen ze wat op uiteraard.Ik wens het paard van ts succes en een mooie toekomst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-20 09:44 



 
Profiel   

anjali schreef
Inderdaad kunnen importtinkers vanwege hun paspoort in het algemeen niet naar de slacht.Ik verkeerde eerst in de veronderstelling dat de zigeuners die deze paarden fokken dat niet willen en daarom dat zo doen,maar volgens iemand hier op Bokt komt het omdat deze paarden pas wanneer ze geexporteerd worden een paspoort krijgen en omdat hun verleden dus niet bekend is mogen ze niet gegeten worden.In elk geval zorgt dit er dan wel voor dat men meer moeite zal doen om de dieren zo te trainen dat ze als rijpaard verkocht kunnen worden, want dan brengen ze wat op uiteraard.Ik wens het paard van ts succes en een mooie toekomst.



Die bokker was ik 8-)

Ze kunnen overigens wel voor dierlijke consumptie gebruikt worden maar dat levert cru gezegd minder op.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-20 12:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 6 [ 135 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen