Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Door de bomen het bos niet meer zien, goede voeding gezocht!

 
Profiel   

Hallo,

Over twee weken ga ik mijn Tinker merrie verhuizen. Bij deze stal regel je de voeding zelf en bij mijn vorige stal niet.

Nu zoek ik dus de juiste voeding voor mijn merrie. Ik heb al zoveel verschillende voeding gezien en ervaringen gelezen, dat ik het niet meer weet :')

Kunnen jullie mij hierbij helpen?

Wat informatie over mijn merrie:
- 7 jaar
- 1,44m schoft
- 510kg ongeveer
- 3/4x per week 30 a 45 min rijden
- 1/2x per week longeren 30 min ong
- de rest wandelen, grondwerk en vrij
Wel wil ik bij mijn volgende stal meer naar buiten en echt een uur per week minstens buitenrijden (stap, draf en kleine stukjes galop)

Wat ze nu krijgt:
- 0,5kg Subli basisbrok
- ong 7,5kg hooi
- 8 uur per dag weide met grasmasker

Momenteel ben ik blij met hoe ze is, wel heeft ze af en toe zachte mest en zou ze wat meer energie mogen hebben (maar weet niet of dit met voeding kan).

Dit is mijn mooie meisje <3

[ img ]

Alvast heel erg bedankt!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-20 20:35 



 
Profiel   

Als ze het er goed op doet zou ik niet te veel veranderen. Hooi en niet te veel brok is de beste voeding voor de meeste tinkers.
Zelf geef ik in plaats van een halve kilo basisbrok een handje basisbrok met een hand vitaminekorrel.

Is het echt hooi, of ingepakt hooi/voordroog? Dat laatste kan nog wel eens voor zachte mest zorgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-20 21:08 



 
Profiel   

Met een halve kilo basisbrok van Subli voer je onvoldoende vitamine/mineralen. Ik zou over stappen op een vitaminebrokje (bijvoorbeeld Pavo Vital) en de basisbrok weglaten.

Daarbij vind ik haar op de foto wel heel dik lijken :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-20 21:47 



 
Profiel   

Je zal inderdaad iets van vitaminen moeten toevoegen. Een goede optie daarvoor is vitalbix. Dat kan je ook mooi mengen met iets van muesli en makkelijk aanpassen op de hoeveelheid arbeid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-20 21:56 



 
Profiel   

Ik voer mijn tinker zo min mogelijk suikers, geen granen en zo min mogelijk zetmeel. Dat komt nu neer op:
- Agrobs Alpengrun Musli
- Equilin balancer
- Supplementen wanneer nodig, zoals bijvoorbeeld MSM of magnesium

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-20 22:02 



 
Profiel   

mavantos schreef
Met een halve kilo basisbrok van Subli voer je onvoldoende vitamine/mineralen. Ik zou over stappen op een vitaminebrokje (bijvoorbeeld Pavo Vital) en de basisbrok weglaten.

Daarbij vind ik haar op de foto wel heel dik lijken :=


Dank voor de tip!

Er mag idd nog wat af, maar ze is al zo'n 30kg kwijt in een jaar. Miss vertekend de foto ook wat, maar heel dik is ze gelukkig niet meer. We zijn nu vooral bezig met vet in spieren omzetten. Ze heeft alleen nog wat vet op haar buik.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-20 22:39 



 
Profiel   

8nnemiek schreef
Als ze het er goed op doet zou ik niet te veel veranderen. Hooi en niet te veel brok is de beste voeding voor de meeste tinkers.
Zelf geef ik in plaats van een halve kilo basisbrok een handje basisbrok met een hand vitaminekorrel.

Is het echt hooi, of ingepakt hooi/voordroog? Dat laatste kan nog wel eens voor zachte mest zorgen.


Dank voor de tip!


Vitaminekorel leek mij ook interessant, welk merk geef jij?

Ze heeft nu voordroog, dus even kijken of we dat kunnen aanpassen dan :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-20 22:42 



 
Profiel   

Delaja schreef
Je zal inderdaad iets van vitaminen moeten toevoegen. Een goede optie daarvoor is vitalbix. Dat kan je ook mooi mengen met iets van muesli en makkelijk aanpassen op de hoeveelheid arbeid.


Dank voor de tip!

Vitalbix klinkt idd goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-20 22:46 



 
Profiel   

miesie22 schreef
Ik voer mijn tinker zo min mogelijk suikers, geen granen en zo min mogelijk zetmeel. Dat komt nu neer op:
- Agrobs Alpengrun Musli
- Equilin balancer
- Supplementen wanneer nodig, zoals bijvoorbeeld MSM of magnesium


Dank voor de tip!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-20 22:47 



 
Profiel   

Interessant, ik geef ook vital brokjes. Maar ben erg benieuwd naar de andere opties. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-20 21:40 



 

Die van mij krijgt twee maal daags 3/4 schep natural balance van havens en dagelijks pavo vital korrel en een super kwaliteit voordroog. Hij is superslank, we hebben hem aanzienlijk laten afvallen, met complimenten van kliniek Wolvega en hij glanst enorm!
Hij is inmiddels 15 en rond de 1.58 a 1.60
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-20 00:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen