Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Tinkers die in 2021 beleerd worden?

 
Profiel   

Zijn hier meer Tinkers die in 2021 beleerd worden? En ga je dit zelf doen of uitbesteden? En waar breng je hem/haar dan heen?

Ben opzoek naar ideeën en ervaringen van anderen! :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-20 18:13 



 
Profiel   

Ik beleer Tinkers voor anderen. Er staan er 2 op de planning voor het voorjaar van 2021. Aangezien je noit uitgeleerd bent, lijkt hier mee kletsen me erg leuk :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-20 02:52 



 

Ik meld mij ook. Volgend jaar is mijn ruin 3 jaar en dan wil ik langzaam beginnen met de basis. Echt rijden zal pas rond 5/6 jaar zijn aangezien hij een hele lange slungel is die eerst nog lekker mag doorgroeien.

Hij is wel een speciaal geval. Als veulen heeft hij achteraan zijn 2 strekpezen door gesneden gehad (1 volledig, de andere half) en dat heeft wel voor wat blijvende schade gezorgd zoals wat vaker struikelen, 1 voetje niet op rust kunnen zetten etc. Dus longeren en dergelijke moeten wij beperken. Kijken tot waar zijn grens is. Want wie weet is beleren en rijden überhaupt geen optie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-20 04:43 



 
Profiel   

Wat leuk dit topic. Hier een jongedame van 4 lentes jong. Bij mij vanaf jaarling zijn.
[ img ]

[ img ]

Rustig aan zijn we al wat dingetjes aan het aanleren, been vanaf de grond, sturen dmv lange lijnen etc. Verkeersmak is ze al super.
Momenteel is ze met mij mee naar de jaaropleiding op een 5 daagse . Ik wil volgend jaar rustig aan beginnen met het ruitermak maken en stilletjes aan wat door rijden als ze 5 is.

@Molenhoek, over jouw paardje heeft ook een topic gelopen toch? Ben heel benieuwd hoe het zal gaan.
Bovenstaande dame heeft als veulen haar strekpees volledig doorgehad aan haar linker achterbeen. Tot nog lijkt dit goed herstelt te zijn. Op de onderste foto zie je het litteken goed. Nu werk ik nauwelijks nog aan het longeren omdat ik haar daar te jong voor vind. Maar oefeningetjes rechtuit en grondwerk oefeningen e.d. pakt ze allemaal goed op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-20 05:29 



 
Profiel   

@Caily leuk!!! Volgens mij zie ik jou regelmatig op facebook voorbij komen. Je zit ergens vlakbij Groningen toch?

@Demolenhoek, jeetje wat een pech!! Zie je ook nog schade vanaf de buitenkant?

@Timokyana, wat een knapperd zeg!!! Prachtig, is ze nou een schimmel?

Leuk dat er toch al wat mensen zijn!!! Mijn merrie is dit jaar 3 geworden en word volgend jaar dus 4. Ben nu wel al bezig met grondwerken +-3x per week en de simpele basis dingen zoals mee stappen, halt houden en mee draven. :)


[ img ]

Oja en vrij springen vind ze echt leuk! Dorn ee dan ook af en toe :))
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-20 06:16 



 
Profiel   

Mijn merrie staat nu op haar beleerplek.
Inmiddels rij ik haar daar onder toezicht.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-20 06:23 



 
Profiel   

Wat leuk om te lezen!

Pony is pas 5 geworden. Vorig jaar wel zadelmak gemaakt. Dit zelf gedaan met ondersteuning van 2 lesgevers. En nu langzaam aan iets meer onder het zadel belasten.

Het gaat ontspannen en fijn.

We hebben eerst vooral grondwerk gedaan, horsemanship. Wat we nog doen.En vanuit daar ook op hem zitten.

We zijn nu bezig met de hulpen aanleren , we hebben dan ook les. ( Aaltsje Visser )

En we doen nu 1 jaar , bitloos aan klassiek dressuur aan de lange teugel en hebben daarbij les van instructeur die hier heel precies in is. ( Piet Bakker)

Het lang teugelen is de passie van pony en mij. Rijden is een bijzaak overigens.

Deze 2 methoden van deze lesgevers hebben veel raakvlakken en het sluit daardoor mooi op elkaar aan.

Als ik op hem zit kan ik dankzij het lang teugelen de teugelhulpen gebruiken en mijn stem.

Verder had ik onlangs een fijne osteopaat bij , zij had ook nuttige tips. Ten aanzien van zijn hals / schouder optimaal bewegen.

Voor mij is het van belang dat pony zijn lichaam goed gebruikt. Dus aan de hand daarvan trainen we.

We regelmatig gebruik van balken waarbij hij de hals mag lang maken.

Naast de verzameling met het draven bij het lang teugelen vind ik het belangrijk dat hij zich ook uitstrekt lang maakt omdat koudbloedjes zoals hij gauw in de spieren zitten. En dus sneller deze verkorten.

Vanwege zijn eerdere gedrag , onzeker , bang met halster om doen . ( nu kan dat allemaal ) vooral veel grondwerk / horsemanship gedaan

En zo zijn we gezellig saampjes bezig

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-20 07:12 



 
Profiel   

Ik ga volgend jaar onze tinker x Welsh zadelmak maken met m'n zusje.

Ik heb haar zelf gefokt en ze word straks 3. De bedoeling is ook om er nog een veulentje mee te fokken dus ik denk dat we haar alleen een beetje zadelmak maken, simpel, stap, draf, galop en paar keer mee naar buiten en dan weer lekker de wei op.

Ze was altijd vrij schrikkerig naar de billen toe dus ik ben sinds een 2 weken begonnen met wat trainen, lijnen langs haar benen, met de vlag spelen over haar heen enz enz. Alles op het gemakje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-20 07:38 



 
Profiel   

Hebben jullie ook fotos? Ben benieuwd :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-20 08:10 



 
Profiel   

Knappe powny, ze is leek altijd een Welsh met sokjes maar begint nu lekker uit te zware en beloofd toch wel een tankje te worden!
Kwa karakter was ze altijd heel heet en druk maar ze begint nu wat rustiger te worden. Ze kiest aandacht altijd voor eten, dat zal wel een beetje de Welsh zijn, de echte tinkers in de kudde altijd voor eten gaan O:)
Ze komt trouwens uit een vader van 115/120 met ouders rond de 125/130. En een moeder van 141. Zelf is ze nu net boven de 135 gok ik.
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-20 19:58 



 
Profiel   

Mooie kleurtje heeft ze ook!!

Hoe gaat het bij iedereen in de warmte? Staan ze gewoon buiten met schuilplekken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-20 14:07 



 
Profiel   

Wij hebben er 4 op de planning staan om ern start te gaan maken met beleren . De 3-jarigen zullen kennis gaan maken met alles wat nodig is , heeeel misschien er een keertje op gaan zitten , maar dat kan ook wel het jaar erop

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Weliswaar onze Fries , maar ze is dan ook 3 jr oud

De koffievos is 11 jr en de silverdapple van nu 5 jr moeten er wel echt aan gaan geloven volgend jaar dat we er op komen ( zullen zien hoeveel tijd dat in beslag gaat nemen


[ img ]

[ img ]


Wij gaan alles hier thuis doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-20 13:31 



 
Profiel   

Slimme pony! Nu 2x aan de longe gehad (in heel haar leven) en vandaag is een zadeltje op haar rug gelegd. (Norton, weegt nog minder dan 1kg) 5 minuutjes mee gestapt en gedraafd, super braaf. Zo lijkt het al niet meer echt een "veulen" maar dan is het ineens veulen af..
Oh en tweede keer bitje in, lekker speelderwijs beetje aanklooien.
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-20 16:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen