Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 3 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Verkeerde manier behandeld of niet?

 
Profiel   

Ik heb vorige maand mijn Tinker 2x behandeld tegen mijt met byemite. Ik heb alleen gewassen op de benen en niet het hele lichaam. Maar ik heb dus gelezen dat je het hele lichaam zou moeten doen. Heb ik het nu fout gedaan? Mijn beessie heeft tenslotte geen jeuk meer, dus denk dat hij er wel van af is. Is het hele lichaam dan wel echt een must?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-20 19:13 



 
Profiel   

Byemite hoeft alleen op de benen. Wel goed nat maken tot op de huid, en liefst met exact 10 dagen tussen de twee behandelingen ivm de levenscyclus van de mijt.

Zorg wel dat je ook de poetsspullen goed schoon maakt, en eventueel de stal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-20 19:18 



 
Profiel   

Beenmijt bij tinkers is wat anders dan mijt op het hele lichaam (demodex) en dan is alleen de sokken goed behandelen voldoende.
Over een paar weken weer behandelen, want als ze er gevoelig voor zijn kan het weer komen, helemaal als er ook CPL geconstateerd is.
En zo'n paard mag niet op stal stilstaan, die moet altijd (op eigen initiatief) kunnen bewegen om de lymfe goed te kunnen blijven afvoeren. Zet je zo'n dier elke nacht stil in een stal dan is dat helemaal verkeerd. Dan is het zoeken naar een paddock paradise of bewegingsstalling en zo snel mogelijk verhuizen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 22:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 3 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen