Hoeveel kilo kan hij dragen?
Poll eindigt op
40kg 8%  8%  [ 4 ]
45kg 2%  2%  [ 1 ]
50kg 11%  11%  [ 5 ]
55kg 24%  24%  [ 11 ]
60kg 24%  24%  [ 11 ]
65kg 8%  8%  [ 4 ]
70kg 8%  8%  [ 4 ]
75kg 4%  4%  [ 2 ]
80kg 6%  6%  [ 3 ]
Totaal aantal stemmen : 45

Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Hoeveel kan mijn tinker pony dragen

 
Profiel   

Hallo,ik heb een tinkerpony van 1,30 en 4 jaar die een stevig borstkas en benen heeft ik ben zelf 13 jaar en niet zwaar gebouwd. Hoeveel kilo kan mijn pony dragen??



Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 07-11-20 16:06, in het totaal 3 keer bewerkt

Titel verduidelijkt

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-20 10:36 



 
Profiel   

Daar kun je waarschijnlijk prima mee gaan rijden over een jaar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-20 10:37 



 
Profiel   

Dit hangt af van meerdere factoren waarbij jij eigenlijk te weinig informatie over jezelf geeft. Bij voorkeur een foto plaatsen met jou op je pony als je die hebt. 13 jaar kan namelijk betekenen dat je zelf 1,30 bent en nog groeit, het kan ook betekenen dat je 1,60 bent en nog groeit. 13 jaar kan betekenen dat je 45 kilo weegt, maar het kan ook beteken dat je 85 kilo weegt...

Een beter antwoord op jouw vraag is: het ligt eraan hoe zwaar je pony is, hoeveel gewicht het op zijn/haar rug kan dragen. Wetenschap geeft aan dat jij en je zadel/kleding/stijgbeugels maximaal 15-20% van het gewicht van je pony zou mogen zijn. Je zadel/kleding/stijgbeugels zijn vaak rond de 8-10 kilo dus dit gaat ervanaf.
Stel je pony is 350 kilo, dan zou hij bij voorkeur 52,5 kilo (met zadel) 'mogen' dragen, met een uitschieter tot 70 kilo. De voorkeur voor het ruitergewicht is dus: 44,5 kilo
Stel je pony is 450 kilo, dan zou hij bij voorkeur 67,5 kilo (met zadel) 'mogen' dragen, met een uitschieter tot 90 kilo. De voorkeur voor het ruitergewicht is dus: 59,5 kilo

Dit zijn richtlijnen maar het is goed als je de 15% als maximaal aanhoud, zeker omdat je pony nog jong is. Hij zal zijn eigen balans in het rijden nog moeten vinden en is het niet eerlijk tegenover de pony om direct het maximale te dragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-20 10:53 



 
Profiel   

Dankuwel ik ben 1.60 en 47 kg en ik heb een licht zadel met kunststof beugels

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-20 11:02 



 
Profiel   

Dat scheelt al ja. Mijn persoonlijke mening is wel dat jij nu al aan de lange kant bent voor jouw pony en je waarschijnlijk nog in de groei zit.. dus als het jouw eigen pony is, zou ik me afvragen of dit wel een goede pony voor jou is. Je kan dan beter een iets grotere pony hebben (vanaf 1,45/1,50) zodat jij op de pony kan groeien. Anders komen jouw benen waarschijnlijk 30 cm onder de buik van de pony uit, wat er niet zo prettig/mooi uit ziet.
Nu is de pony pas 4 en kan hij nog wel wat groeien, maar daar komt echt niet veel meer bij op. Slechts een tip om hier rekening mee te houden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-20 11:11 



 
Profiel   

Ja dankuwel ik ben erover na aan het denken om over een tijdje over te gaan op een grotere pony

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-20 11:17 



 
Profiel   

Wat weegt je pony, en is hij daarbij mager/ op gewicht/ overgewicht? dat is wat bepalend is. Dat i.c.m. hoe stevig zijn beendergestel is

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-20 11:19 



 
Profiel   

Sorry ik weet eigenlijk niet hoezwaar mijn pony is maar hij is goed op maat en heeft erg stevige benen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-20 11:21 



 
Profiel   

Heb je foto's van jou op je pony? Dat geeft ons ook een beter zicht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-20 11:32 



 
Profiel   

Ja hier zijn wat foto's[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-20 11:34 



 
Profiel   

Leuke pony! Tof dat je de foto's plaatst. Het komt wel overeen met het beeld wat ik al in mijn hoofd had; je zit nu al op het randje/zelfs al eroverheen. Je pony is inderdaad goed aan de maat voor zijn hoogte, maar je oogt er al best groot op.
Dus misschien maar goed dat je in gedachte had om binnenkort een grotere pony te nemen. Leuk zal het niet zijn, om van deze pony afscheid te nemen (ziet eruit als een hele brave pony), maar een pony van minstens 1,50 zou beter bij jou passen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-20 11:39 



 
Profiel   

Ik vind je nu eigenlijk ook al best groot voor deze pony.
Ik hoop dat je hem/haar niet recent gekocht hebt? Want dan had je misschien veel beter gezocht naar een grotere zodat die niet zo snel te klein zou zijn.

Ik vind haar sokken van de voorvenen er ook niet goed uitzien, kale plekken? (Let vooral bij tinkers op voor cpl)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-20 16:06 



 
Profiel   

Het gaat over een Tinker, daarom verplaatsen we het topic naar het subforum waar de tinkerkenners zitten:

BRT -> TI

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-20 16:07 



 
Profiel   

Ja hij is de braafste pony die ik ken, ik heb hem niet recent gekocht ik heb hem 2 jaar en zelf ingereden. En wat u op de sokjes op zijn voorbenen ziet is modder want hij maakt zichzelf altijd vreselijk vies en voordat we op een buitenrit gingen had hij helemaal door de modder gerold en ik had maar 3 kwartier voordat we met de thrailer vertrokken dus had het toen niet schoon gemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-20 12:28 



 
Profiel   

Ik denk inderdaad dat het op het randje zit. Het ligt ook aan je rijstijl en hoe stabiel je zit. Als je al aan de grote kant bent en je pony ook in de weg zit zal het nog meer schaden.

Ik zie dat je vraag al weer een paar maanden geleden is, hoe gaat het er nu mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-21 16:21 



 
Profiel   

Shetloveerrr schreef
Ik denk inderdaad dat het op het randje zit. Het ligt ook aan je rijstijl en hoe stabiel je zit. Als je al aan de grote kant bent en je pony ook in de weg zit zal het nog meer schaden.

Ik zie dat je vraag al weer een paar maanden geleden is, hoe gaat het er nu mee?

Het gaat heel goed met hem hij is veel gegroeid en heeft een groot pak spieren en hij is erg sterk en wij merken dat hij er totaal geen problemen mee heeft om mij te dragen

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-21 17:29 



 
Profiel   

Leonie07 schreef
Shetloveerrr schreef
Ik denk inderdaad dat het op het randje zit. Het ligt ook aan je rijstijl en hoe stabiel je zit. Als je al aan de grote kant bent en je pony ook in de weg zit zal het nog meer schaden.

Ik zie dat je vraag al weer een paar maanden geleden is, hoe gaat het er nu mee?

Het gaat heel goed met hem hij is veel gegroeid en heeft een groot pak spieren en hij is erg sterk en wij merken dat hij er totaal geen problemen mee heeft om mij te dragen


Dus wat is je vraag dan precies? Want dan snap ik je doel niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-21 17:38 



 
Profiel   

Ik ben niet per de een tinker kenner ofzo, maar ik denk dat ik wel mee mag denken? O:)

Wat is zijn stokmaat? Weet je zijn gewicht? Hoe lang + (als je wilt zeggen) zwaar ben je? Hoe lang verwacht je te worden? (Dat kan je overigens laten testen, ook op internet. Zeg het maar als je de link wilt)

Oh ja, en wat wil je graag met hem gaan doen? Wil je een paar keer in de week een buitenritje maken en verder wat longeren en grondwerk (ik noem maar iets), of wil je graag heel veel wedstrijden rijden. Wil je graag wedstrijden rijden, dan zou ik een paard zoeken van jouw maat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-21 13:38 



 

Kerst1234 schreef
Ik ben niet per de een tinker kenner ofzo, maar ik denk dat ik wel mee mag denken? O:)

Wat is zijn stokmaat? Weet je zijn gewicht? Hoe lang + (als je wilt zeggen) zwaar ben je? Hoe lang verwacht je te worden? (Dat kan je overigens laten testen, ook op internet. Zeg het maar als je de link wilt)

Oh ja, en wat wil je graag met hem gaan doen? Wil je een paar keer in de week een buitenritje maken en verder wat longeren en grondwerk (ik noem maar iets), of wil je graag heel veel wedstrijden rijden. Wil je graag wedstrijden rijden, dan zou ik een paard zoeken van jouw maat.

Misschien even topic lezen, dat had je veel vragen gescheeld, want veel info wordt al gegeven ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-21 13:47 



 
Profiel   

Dan lekker blijven rijden hoor TS!
Je was op de eerste foto’s wel lang, maar ook licht. Dat kon echt nog prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-21 13:52 



 
Profiel   

Ik ben wel benieuwd hoe het er nu uit ziet! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-21 14:22 



 
Profiel   

@Mindim, heb ik gedaan, maar je weet maar nooit je kan groeien als kool :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-21 16:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen