Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

[TI] Hengst voor Railey

 
Profiel   

Voor het komend dekseizoen overwegen we onze Railey (Hailey GoGo v. Shamrock m. Hilde GoGo) te laten dekken. Ik ben benieuwd welke Tinkerhengst jullie voor haar zouden adviseren.

Railey is een zelfzekere, vriendelijke merrie van maart '18, stokmaat 1.52 maar nog groeiende uiteraard. PSSM1 vrij. Nog niet op een keuring geweest.

[ img ]


[ img ]

Qua hengst hebben we een wensenlijstje:
- PSSM vrij
- vrij van andere gebreken zoals CPL en eczeem!
- uitmuntend karakter
- stokmaat tussen 1.48 en 1.60
- geboren in 2015 of eerder
- bruin, vos of een verdunning hiervan
- hoeft niet bont te zijn
- beschikbaar in de onderste helft van Nederland of Belgie (max ca 2 uur reistijd vanuit Bergen op Zoom) of middels KI (vers).

Ik ben niet zozeer geïnteresseerd in promopraatjes, maar lees ook graag een motivatie waarom je betreffende hengst vindt passen bij deze stoere merrie ;)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-21 10:50 



 
Profiel   

Wat een gaaf dier! Wat wil je verbeteren aan haar en welke richting op qua type? Wil je verzwaren of juist niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-21 14:25 



 
Profiel   

Ik baal enorm dat de keuringen niet doorgaan door corona, want ik zou graag horen wat haar verbeterpunten zijn qua bouw. Ik ben daar zelf niet zo goed in, maar overall is het een mooie rastypische merrie.

Qua hengst gaat mijn voorkeur uit naar een rastypische cob. Stevig bone, maar wel functioneel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-21 15:34 



 
Profiel   

heb je nog eisen aan waar een hengst is goedgekeurd?
Is bruin/vos een verreisde want dan valt er bijna 75 van wat nu goedgekeurd is al af en beperk je jezelf aardig?

En wat is je budget, paar hengsten van ITS zouden goed passen hebben een leuke kleur maar dekgeld is niet mis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-21 12:53 



 
Profiel   

Lichte voorkeur voor ICS aangezien Railey daar is ingeschreven. Maar ik laat er geen hengst om staan.

Vos of bruin heeft wel mijn voorkeur. De perfecte hengst heeft echter geen kleur ;)

Budget max €750 ongeveer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-21 14:35 



 
Profiel   

Ik vind je merrie erg leuk en kan van deze foto's ook niet echt gelijk iets zien waarin een hengst haar echt zou moeten verbeteren naar mijn idee. Ze heeft wel leuke ouders ook!

Finnegan voldoet volledig aan jouw lijstje. Hij is de laatste jaren behoorlijk breed geworden (geboren 2015) maar toch ook functioneel genoeg om onder het zadel dressuurmatig wat te kunnen. Ik heb zelf afgelopen zomer 2 veulens gefokt met hem. Beide veulens correct en gezond, vooral qua karakter springen ze eruit. Enorm mens gericht en vriendelijk, lekker nuchter maar geen slome. Van die clowns die de hele wei door achter je aan rennen :D Precies hoe Finn zelf is, altijd blij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-21 02:52 



 

Ik denk direct aan Owen (v. Otis). Hij is wel effen zwart, maar zoals je zegt heeft een goede hengst geen kleur. Ik heb hem al persoonlijk ontmoet en karakter is echt top. Heb nu ook een merrie veulen van hem lopen. Zo een goed karakter heb ik nog nooit gekweekt. Daarbij correct op de benen, rastypisch etc. Ik ben er zeer lovend over, zeker omwille van het karakter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-21 04:51 



 
Profiel   

Ik kan mijn bericht niet meer wijzigingen helaas. Heb een filmpje toegevoegd van hoe Finn momenteel is. Of in ieder geval, afgelopen zomer.




Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-21 11:56 



 
Profiel   

Ik heb zelf een paar jaar geleden zon topic als dit geopend en uiteindelijk gekozen voor Finnegan. Er is een ontzettend lief bruinbont merrieveulen (straks 2 jaar) uit gekomen (blue-roan merrie), haar karakter valt echt op omdat haar moeder wat afstandelijk is.

Ik ben nu zelf ook weer aan het overwegen dit voorjaar twee merries te laten dekken en nog geen keuze gemaakt. Ik volg dus dit topic ook even!


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-21 23:43 



 
Profiel   

Misschien is onze Legend wat voor je?

Hij voldoet aan je "lijstje"
- PSSM vrij
- 100% vrij van andere gebreken zoals jeuk mok CPL en eczeem!
- uitmuntend karakter
- stokmaat 1.57
- geboren in 2012
- bruin met creme en silver dus een Silver valk
- hij is homozygoot voor bont, dus zoizo een bont veulen
- beschikbaar in Ruinen en in overleg reizen we met hem
Tevens verzenden we vers zaad ;-)

Je merrie is niet het uiterst zware type en Legend eender, voor de rest is het 100% je eigen keus wat je prefereert te zien ;-)
Succes met je zoektocht

[ img ]

[ img ]

www.heavenlysmile.nl

https://www.facebook.com/media/set/?van ... 6666706993
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 21:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen