Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 46 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Tinkerstallen met doorgereden paarden?

 
Profiel   

Er is de laatste jaren zoveel veranderd in het hele ‘tinkerwereldje’, en dat heb ik absoluut niet meer bijgehouden. Nu is dit subforum niet heel actief meer, maar ik hoop toch dat er hier nog wat mensen voorbij komen die dat wel doen.

Het enorme verdriet over Jordy die zo onverwachts overleed moet echt nog wel slijten, maar ik wil me toch wel vast informeren. Jordy had ook een ‘klein baasje’ de laatste jaren, mijn nichtje van nu 8 waar ik deels de zorg over heb, ook haar wereldje is even ingestort, en ik wil haar niet ineens de eigen paard/pony ervaring ontzeggen na zo’n leuke tijd. Het zou een paardje voor ons samen moeten worden.

Kind is een redelijk fanatiek ruitertje wat echt wel serieus wil rijden en eens een wedstrijd wil doen, maar bij voorzichtig peilen over sportpony of tinker (of iets anders) is het toch tinker wat ze roept. Ook mijn voorkeur gaat er weer naar uit.

Maar ik wil geen enorm groen paard, en dat is toch wat ik voornamelijk aangeboden zie staan. Mijn criteria zijn redelijk breed, paard van tussen de 4-15 jaar oud en een beetje bevestigd. Lichte voorkeur voor een ruin, maar merrie ook ok. Qua niveau is alles van basis bevestigd tot goed doorgereden prima. Niet eentje die uit Engeland geplukt is en waar 3x een zadel opgegooid is. Ik betaal liever meer voor een paard waar ze serieus netjes werk ingestoken hebben, hoef niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten (de prijzen zijn wel flink gestegen zie ik := ).

Nichtje is een dapper/handig ruitertje met een hoop lef, wat (helaas) ook na regelmatig zandhappen niet het respect voor de bakbodem heeft wat ze zou moeten hebben >;) Maar ik houd haar uiteraard graag heel, ze is 8 en het moet gewoon safe zijn.
Voor mezelf, ik ben ook geen zenuwachtige ruiter, maar wel met wat beperkingen waar ik nu ik ouder word meer last van krijg dan ik toe wil geven. Ik heb SLE en EDS, dus hele rare capriolen zijn een wat minder goed idee :+

Als ik zo eens snel rondkijk valt me ook op dat tinkers tegenwoordig een stuk heter gewassen worden. Ze zijn nogal gekrompen := . Jordy was met zijn 1.56 echt geen uitzondering, maar nu heb ik het idee dat je hard moet zoeken naar iets tegen de 1.50.
Zelf ben ik niet groot, ik tik de 1.60 net aan, maar nichtje is nu met haar 8 jaar al ruim 1.40 en wordt naar verwachting erg lang. Liefst zoek ik iets vanaf 1.45, en voorkeur voor wat elegantere cob of rastypische grai.

Kan iemand hier me een tip geven waar ik eens zou kunnen informeren? Of zal ik met mijn eisen beter particulier kunnen zoeken?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-21 14:09 



 
Profiel   

Mm voor mij ook al even een tijd geleden en ik ben toen als maatje voor Connor aan het rondzoeken geweest. Uiteindelijk uitgekomen op een ruim 1 jarige omdat ik niks kon vinden dat me aanstond en al fijn rijdbaar was. Ik weet dat in Markelo er toen een grotere stal zat maar dat is ook alweer 7 jaar geleden of zo.
Mogelijk partikulier meer keuze denk ik.

Anders zou je Leon eens kunnen contacten misschien heeft hij wel een idee waar je terecht zou kunnen

En deze dame zag ik vorige week hier op bokt voorbij komen
https://www.bokt.nl/markt/ad/508174/tin ... ie-te-koop

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-21 14:14 



 
Profiel   

karuna schreef
Mm voor mij ook al even een tijd geleden en ik ben toen als maatje voor Connor aan het rondzoeken geweest. Uiteindelijk uitgekomen op een ruim 1 jarige omdat ik niks kon vinden dat me aanstond en al fijn rijdbaar was. Ik weet dat in Markelo er toen een grotere stal zat maar dat is ook alweer 7 jaar geleden of zo.
Mogelijk partikulier meer keuze denk ik.

Anders zou je Leon eens kunnen contacten misschien heeft hij wel een idee waar je terecht zou kunnen

En deze dame zag ik vorige week hier op bokt voorbij komen
https://www.bokt.nl/markt/ad/508174/tin ... ie-te-koop

Die is al gereserveerd en trouwens ook niet goed doorgereden.Het is inderdaad heel moeilijk om aan een goed bereden Tinker te komen.Haast allemaal jong spul en als je pech hebt ook nog zo uit een Iers natuurgebied geplukt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-21 14:49 



 
Profiel   

Misschien heeft Dineke Roseboom van Stal Roseboom wat staan. Komen wel uit Engeland, maar ze worden daar goed doorgereden. Staan op een boerderij, dus ook wennen ze aan groot landbouw verkeer en koeien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-21 15:05 



 
Profiel   

Geïmporteerd vind ik niet zo’n probleem, als er maar een beetje de tijd wordt genomen en een goede start wordt gemaakt. Niet uit de Ierse/Engelse velden geplukt, een zadel op gegooid en compleet overdonderd als ‘braaf’ wordt verkocht.
Een aantal oudere bekende grote stallen hadden die handelswijze en daar zijn zat rampverhalen uit gekomen := Ook succesverhalen natuurlijk, maar ik ga het risico niet nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-21 15:16 



 
Profiel   

Je kan kijken bij stal boesehof. Die rijden alles zelf en verkopen pas als ze denken dat het paard er klaar voor is.
Eerlijke mensen.

https://www.facebook.com/Tinkerstalboesehof/

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-21 15:19 



 
Profiel   

Hoi Alice, helaas zijn echt enorm veel stallen in bereden paarden verdwenen, de handel is er behoorlijk uit. En stallen die nog wel bestaan, hebben een andere richting genomen. De Bonte Parels is er nog wel, maar ook voornamelijk import. Omdat ik hobbymatig wel eens een Tinker voor iemand anders train, heb ik wel eens wat te koop. Ik hou voor de rest nog wel in de gaten wat er te koop staat en komt, dus wellicht kan ik met je meedenken? Helaas is het zeker erg zeldzaam een 1.55m+ Tinker te vinden, rond de 1.45m heb je al wat meer keuze. Ik denk dat je de grootste kans van slagen hebt bij een particulier. Er staat momenteel een merrie genaamd Whoopy op marktplaats, had je haar gezien? Ik ken ze verder niet, maar ze lijkt redelijk binnen je zoekprofiel te passen. Groetjes Lotte

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-21 03:00 



 
Profiel   

Er staat er nu eentje op MP met een stokmaat van 1.62m en beleerd voor de wagen. PSSM1 vrij.
Onder het zadel wel groen maar accepteert alles blijkbaar goed: https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ousPage=lr


Laatst bijgewerkt door Cayenne op 30-01-21 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 20:10 



 
Profiel   

Wat een leuk dier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 20:18 



 
Profiel   

Ik herken je probleem. Onze tinker is jaar geleden overleden welke we 15 jaar gehad hebben. Het zoeken na een tinker van 1.50+ is inderdaad speld in hooiberg. Hier is het dat ik een handige ruiter ben maar mijn moeder wat onzeker/angstig.

Wij hebben de onze per toeval net over de grens in Duitsland gevonden. Na 11 maanden rustig zoeken. Pas 5 maand zadelmak maar erg lief van karakter. Succes met je zoektocht maar zou zeker particulier niet uitsluiten. Gezien idd veel stallen vooral nog aan importeren en vlotte verkoop doen helaas.


Deze staat trouwens op MP , wellicht is dat wat.*** Prachtige en TOPBRAVE driekleur tinker!!! ***
Op aanvraag
https://link.marktplaats.nl/m1653367365 ... ialbuttons

Succes met je zoektocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-21 10:17 



 
Profiel   

Cayenne schreef
Er staat er nu eentje op MP met een stokmaat van 1.62m en beleerd voor de wagen. PSSM1 vrij.
Onder het zadel wel groen maar accepteert alles blijkbaar goed: https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ousPage=lr


Deze ken ik, ik zit er op de foto op, meer info via pb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-21 10:24 



 
Profiel   

Zou je evt in Duitsland willen kijken? Daar staat bv deze merrie net over de grens:
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 4-139-2751

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-21 10:55 



 
Profiel   

kimmie261 schreef
Zou je evt in Duitsland willen kijken? Daar staat bv deze merrie net over de grens:
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 4-139-2751



Die niet doen.
Een bekende van mij is bij de merrie geweest.
Die is absoluut geen 1.45 en geen 4 jaar oud maar jonger

De eigenaar heeft flink lopen schelden toen ze er was om de tinker te bekijken. Al helemaal op de vraag of ze pssm getest is

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-21 11:02 



 
Profiel   

Echt? Nee dan geen moeite insteken... Leek best een leuk paard zo met deze beschrijving..

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-21 11:45 



 
Profiel   

Jup echt.
Ze werd uitgescholden voor handelaar etc omdat alle Nederlanders in Duitsland die een paard willen kopen handelaren zijn

Plus de vraagprijs was ca 2 week geleden nog 4500

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-21 12:01 



 
Profiel   

Maar ik dacht dat ts een doorgereden Tinker zoekt en dat zijn de hier aangeboden paarden eigenlijk allemaal niet.Dat is nu juist het probleem .

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-21 12:03 



 
Profiel   

anjali schreef
Maar ik dacht dat ts een doorgereden Tinker zoekt en dat zijn de hier aangeboden paarden eigenlijk allemaal niet.Dat is nu juist het probleem .


Ze zoekt ook een grotere tinker en een tinker boven de 1.60m kom je amper tegen.
Vandaar dat ik hem genoemd heb :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-21 12:06 



 
Profiel   

Ik kwam deze tegen op ehorses. Wel in Duitsland.
https://www.ehorses.nl/tinker-merrie-14 ... ml#gallery

Edit, dit is ook een plaatje. Maar te jong. Wel groot.
https://www.ehorses.nl/tinker-merrie-3j ... 78853.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-21 12:12 



 
Profiel   

Er staat vanaf 1.45 en voorkeur voor een sportiever type...
Geen import (zoals de driekleur), geschikt voor kinderen (niet de laatste e horse dus). Het is echt heel lastig een echt goede Tinker te vinden, helaas. Zeker als er wensen zijn qua opleiding...

Deze https://link.marktplaats.nl/m1658007146 is een dochter van Ryon O'Malley en gefokt door Annelot zelf met haar merrie Eve. De omschrijving is erg globaal, maar ik zou deze een bezoekje waard vinden, ik lees geen hele gekke dingen, ze past binnen het profiel, en wat betreft fokker en geschiedenis bekend weet je dat het goed zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-21 12:19 



 
Profiel   

Die ruin van 162 is dan wel weinig mee onder het zadel gedaan.
Maar voor de rest niet groen. Accepteert ook een ruiter.
Die zou ik wat dat betreft dan toch wel onder de wensen van ts zetten hoor.
Dat rijden is bij een paard die stem en teugel hulpen kent, vreemde plaatsen kent zo'n moeite niet meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-21 12:22 



 
Profiel   

Caily schreef
Er staat vanaf 1.45 en voorkeur voor een sportiever type...
Geen import (zoals de driekleur), geschikt voor kinderen (niet de laatste e horse dus). Het is echt heel lastig een echt goede Tinker te vinden, helaas. Zeker als er wensen zijn qua opleiding...

Deze https://link.marktplaats.nl/m1658007146 is een dochter van Ryon O'Malley en gefokt door Annelot zelf met haar merrie Eve. De omschrijving is erg globaal, maar ik zou deze een bezoekje waard vinden, ik lees geen hele gekke dingen, ze past binnen het profiel, en wat betreft fokker en geschiedenis bekend weet je dat het goed zit.



Er staat goed lezen. , geïmporteerd niet zo'n probleem als het maar niet 1 is die geïmporteerd is. Zadel erop gemikt en verkocht als braaf..

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-21 12:24 



 
Profiel   

Precies dat is wat in de advertentie van 1.62 wordt aangeboden :o Maar wellicht moet je daar doorheen kunnen kijken. Wat absoluut geen slecht iets hoeft te zijn hoor, goed karakter staat overal.

Ik ga niet invullen voor TS wat haar aanspreekt en wat niet, wie weet valt ze voor hem en stelt de wensen daarom bij.

Maar als er wordt gevraagd om een doorgereden paard ie niet net uit Engeland geplukt is, voldoet eentje uit Ierland waar net een paar keer een zadel op heeft gelegen niet. Ook al ben ik het met je eens dat het niet lastig zal zijn, het is niet wat wordt gezocht. Idem voor het type, een sportieve cob of grai van rond de 1.45 - 1.55 is heel wat anders dan een vanner van 1.62.

Het is niet heet doorgewinterde paard die al kilometers heeft gemaakt, buiten of in de bak, en die een eigenaar al jarenlang heeft, dus vanalles over kan vertellen etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-21 12:33 



 
Profiel   

Misschien opzoek naar een brave leuke pony en dan een maandje of 3 ergens in training zetten om goed te laten doorrijden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-21 12:48 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Die ruin van 162 is dan wel weinig mee onder het zadel gedaan.
Maar voor de rest niet groen. Accepteert ook een ruiter.
Die zou ik wat dat betreft dan toch wel onder de wensen van ts zetten hoor.
Dat rijden is bij een paard die stem en teugel hulpen kent, vreemde plaatsen kent zo'n moeite niet meer.


Ik zou hem er nog niet onder zetten..

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-21 13:06 



 
Profiel   

Omdat?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-21 13:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 46 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen