Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Jeuk in tinkermanen

 
Profiel   

Hoi!

Misschien dat hier mede tinkereigenaren (of van andere rassen) zijn die dit herkennen en misschien een oplossing hebben gevonden.

Mijn 3 jarige tinker staat sinds 24 april weer op de wei, en vanaf het moment dat hij weer gras mocht hebben kreeg hij meteen zo veel jeuk! Ik heb vorig jaar gedacht aan zomereczeem, maar omdat hij het echt meteen kreeg zodra hij gras kreeg, heb ik nu meer het idee dat het door het suiker in het gras komt. We hebben het weideseizoen rustig opgebouwd, elke dag een uurtje extra en inmiddels staat hij 24/7 op het gras.

Ik zou ervoor kunnen kiezen om hem op de paddock te laten, maar het is zo'n gelukkig paard op de wei. Hij is sinds hij weer op het land staat energieker en vrolijker en staat veel meer met zijn vriendjes te spelen dan hij op de paddock deed. Ondanks dat hij dus erg jeuk heeft als ik hem kom halen, heb ik niet het idee dat hij er helemaal aan onderdoor gaat of slecht in zijn vel zit.

Qua voer krijgt hij verder geen spannende dingen, eigenlijk alleen de daily complete van vitalbix en hij krijgt daar doorheen glucobalance en fibra anti itch.

Verder heeft hij lange dikke manen en heb ik zelf het idee dat dat ook niet echt meehelpt tegen de jeuk omdat het denk ik ook wat gaat broeien. Ik zag het topic van 'manen in een boog knippen' en misschien zijn er mensen wiens paarden ook jeuk hadden maar sinds het is geknipt niet meer?

Iemand de gouden tip? :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 17:49 



 
Profiel   

Een graaskorf om doen. We de wei op maar minder suiker binnen krijgen

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 17:53 



 
Profiel   

Daar zat ik inderdaad naar te kijken, maar ik vroeg me af of dat wel zou helpen aangezien hij dus ook al jeuk kreeg toen hij maar een uurtje op de wei stond. Met een graasmasker krijgen ze ook gewoon het gras binnen en ook de suikers toch? Of zie ik dat verkeerd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 17:55 



 
Profiel   

klopt alleen wel minder en meer gedoseerd over de dag.
En sommige kunnen in een uur zoveel schransen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 18:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen