Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hengstkeuze voor Tinker x Welsh cob

 
Profiel   

Hallo allemaal,

Volgend jaar is het weer zover om mijn merrie te laten dekken.

Mijn merrie is ongeveer rond de 1,50 en is zwartbont. Ze heeft echt een top karakter en dit willen we ook graag bij het volgende veulen. Graag fokken we iets meer tinker dan welsh cob. We hebben nu een mooi veulen staan van dit jaar van Shamrock Go-Go. We zijn dus eigenlijk op zoek naar een hengst die behang goed door geeft en misschien iets zwaardere veulens geeft. De merrie heeft een 1e partbred premie bij het ICS en we houden het het liefst in dit stamboek. Maar we staan altijd open voor suggesties vanuit een ander stamboek. We hebben wel alleen 1 ding en dat is dat we het liefst nog natuurlijke dekkingen doen. D
Hieronder wat foto's van de merrie in kwestie.
[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-22 14:27 



 
Profiel   

[ img ]

Royal Oak staat in 2023 nog een seizoen beschikbaar in NL.
Silver Dapple Smokey Black
Pssm1 vrij
Pssm2 vrij
FIS vrij
1.47

Geeft zware veulens met veel behang.

Dekt op de meest natuurlijke wijze.

Op mijn website, zie onderschrift, meer foto's.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-22 14:43 



 
Profiel   

Hallo,
Helaas willen wij niet zo ver reizen voor een hengst. Dit is voor ons bijna 3 uur reizen namelijk, het mooiste zou zijn 1 of 1 1/2 uur. Mij was deze hengst namelijk ook al opgevallen maar is helaas gewoon te ver.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-22 14:55 



 
Profiel   

Ciara_Lady schreef
Hallo,
Helaas willen wij niet zo ver reizen voor een hengst. Dit is voor ons bijna 3 uur reizen namelijk, het mooiste zou zijn 1 of 1 1/2 uur. Mij was deze hengst namelijk ook al opgevallen maar is helaas gewoon te ver.



Hij staat voor zijn arriveren in Drenthe eerst nog een tijdje nabij Gent :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-22 15:22 



 
Profiel   

Is helaas nog 2 uur rijden, wel super bedankt voor de opties :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-22 16:20 



 
Profiel   

2 uur is toch niks? Zeker niet als het een goede keuze is.

Ik kan dat alleen niet beoordelen want op de fotos van Ts kunnen we niks zien

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-22 16:45 



 
Profiel   

Kabayo schreef
2 uur is toch niks? Zeker niet als het een goede keuze is.

Ik kan dat alleen niet beoordelen want op de fotos van Ts kunnen we niks zien

Ik weet helaas niet hoe ik de foto's groter kan krijgen. Ik ga het even proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-22 17:38 



 
Profiel   

Ciara_Lady schreef
Kabayo schreef
2 uur is toch niks? Zeker niet als het een goede keuze is.

Ik kan dat alleen niet beoordelen want op de fotos van Ts kunnen we niks zien

Ik weet helaas niet hoe ik de foto's groter kan krijgen. Ik ga het even proberen.


Ik denk dat ze er in staan als avatar in plaats van afbeelding :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-22 17:44 



 
Profiel   

[ img ]


[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-22 19:36 



 
Profiel   

Kabayo schreef
2 uur is toch niks? Zeker niet als het een goede keuze is.

Ik kan dat alleen niet beoordelen want op de fotos van Ts kunnen we niks zien


Helaas is de merrie geen grote fan van de trailer. Ikzelf zou het helemaal prima vinden, maar ik ben helaas niet de enigste die er over beslist :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-22 19:38 



 
Profiel   

TS zoekt naar een Tinker hengst, het topic verhuist daarom naar TI

EHK -> TI

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-22 21:24 



 
Profiel   

Wat een erg mooie hengst is die ook aansluit bij het stamboek waarbij jouw merrie is opgenomen, is DODGE VIPER. Afgelopen HK van het ICS met 150 punten (1e premie) goedgekeurd.
Hij is bruinbont, super veel sok en staat heel mooi in het Cobtype. Zijn schofthoogte is 1.58m.
Dodge Viper komt uit een hele mooie vaderlijn (o.a. Kaulo Mengro of Oz (ITS Viper) Bullseye, Bob the Blagdon). Dodge Viper staat in Bruchterveld (Gemeente Hardenberg). Hij dekt aan de hand en is super rustig met dekken.
Op de hengstenpagina van het ICS kan je de gegevens opzoeken van zijn eigenaar :)


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-22 08:18 



 
Profiel   

Willen is kunnen toch.. Denk dat je geluk moet hebben als je een hengst bij jou in de buurt vindt, die aan je wensen voldoet.. Zou het dan geen optie zijn om met trailertraining te beginnen? Dan heb je wel meer opties…

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-22 08:32 



 
Profiel   

@GCofOz We zullen hem op het lijstje zetten.
@ Yavanna Ik heb de merrie samen met mijn moeder en die vond 2 uur reizen wel lang. Ik heb haar dit dus ook al voorgelegd dat je eenmaal even verder moet reizen om een mooie hengst te hebben die goed aansluit. Zij is er zelf niet zo in thuis, dus daarom dat ik het ook wil regelen en verder uitpluizen. Ze staat namelijk prima op de trailer maar ze vind het te ver, maar zolang je de merrie goed comfort biedt op de trailer zie ik ook nergens een probleem van.
Ik heb ook silver Ozzy van de gorterstraat op de lijst staan. Maar zo ook tine alano's dream.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-22 11:50 



 
Profiel   

Anders toch maar KI. Dan heb je meer opties.
Om een hengst om de hoek te vinden die aan jouw wensen voldoet en natuurlijk dekt, wordt misschien toch wel lastig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-22 13:12 



 
Profiel   

Heel misschien dat Tedje (Welsh Cob) volgend jaar ter dekking staat. Maar geen garanties, aangezien de sport nu ons hoofddoel is. Hij is uiterst getalenteerd, want in 3 maanden zijn we naar het Z1 gereden. We hopen nog vééél verder te komen.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-22 13:23 



 
Profiel   

@l_aura1 Het is dat ik geen Welsh cob voor volgend jaar zoek. Maar wauw wat een knappe hengst is dat zeg!! Mijn moeder wil op dit moment alleen maar tinkerhengsten namelijk, maar als ik een sportpaardje wil fokken dan weet ik het wel :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-22 13:30 



 
Profiel   

Ciara_Lady schreef
@GCofOz We zullen hem op het lijstje zetten.
@ Yavanna Ik heb de merrie samen met mijn moeder en die vond 2 uur reizen wel lang. Ik heb haar dit dus ook al voorgelegd dat je eenmaal even verder moet reizen om een mooie hengst te hebben die goed aansluit. Zij is er zelf niet zo in thuis, dus daarom dat ik het ook wil regelen en verder uitpluizen. Ze staat namelijk prima op de trailer maar ze vind het te ver, maar zolang je de merrie goed comfort biedt op de trailer zie ik ook nergens een probleem van.
Ik heb ook silver Ozzy van de gorterstraat op de lijst staan. Maar zo ook tine alano's dream.

Tine's Alano my dream. (A.k.a Alano)Is in de omgang echt een hele fijne hengst maar geeft niet heel veel maat volgens mij.
Ben een aantal keer meegeweest naar keuringen enz en het is echt een hele fijne om mee te hebben, je hoort m niet en gedraagd zich keurig.
Joyce heeft ook Toffee JR in bezit, een iets grotere hengst en fokt volgens mij ook iets groter.
En als je dan al hier in de buurt kijkt heb je ook Deaglan en Shenco blue nog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-22 14:26 



 
Profiel   

@Melissa1996 Ah dat van Alano is jammer, dan valt deze al af. Wel fijn dat hij zo makkelijk in omgang is. Ik ga even verder kijken naar de hengst Toffe JR een beetje maat is namelijk ook wel fijn. Deaglan weet ik wel zeker dat deze genoeg behang meegeeft aan het veulen. Shenco Blue kon ik nog niet dus deze ga ik ook even opzoeken. In ieder geval super bedankt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-22 14:39 



 
Profiel   

Misschien is onze hengst iets? Wij zitten 40 min van hetty ( eigenaar van shamrock) af dus denk wellicht nog te doen?.

Meadows Booster een mooie 5 jarige zwarte hengst van 1.48m. Opgenomen ( niet gekeurd) bij ICS BE en kan daardoor ook dekbonnen uitschrijven dus het veulen kan een gewoon een afstamming krijgen.
Booster geeft zijn maat, behang, compacte bouw en sociale karakter mee aan zijn veulens. Zelfs veulens uit een kruising merrie zijn zwaar gebouwd met voldoende behang.
Als je meer info wil dan stuur maar een pb. Hij staat in ellikom, belgisch limburg.
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-22 17:40 



 
Profiel   

Die Welsh Cob hengst <3. Als ik een merrie had wist ik het wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-22 03:47 



 
Profiel   

Kijk eens naar Deaglan :j staat in Brabant ook en geeft goed royaal behang door. Mooie correcte hengst met een heel fijn karakter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-22 12:00 



 
Profiel   

Deaglán <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-22 09:16 



 
Profiel   

We gaan toch ook nog kijken voor kunstmatige inseminatie het liefst vers. Als iemand hiervoor opties heeft hoor ik ze graag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-23 16:55 



 
Profiel   

In dat geval misschien Janesho?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-23 17:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen