Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 4 [ 83 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Plaats een nieuw onderwerp

waarom worden er zoveel luxe tinkers gefokt?

 
Profiel   

Mijn merrie is ook een vrij fijne cob, en ik zou ze niet graag lichter hebben. Ik denk dat dit ook precies het verschil is tussen het ICS en het NST. Het ICS heeft een fokdoel om naar toe te streven en of je nu begint met een grove of een fijne merrie, de stapjes naar het fokdoel zijn dan alleen wat langer.
Terwijl je bij het NST niet één fokdoel hebt waardoor het voor een keurmeester moeilijk wordt te kijken met welk doel je een veulen gefokt hebt. Ook moet ik eerlijk bekennen dat in mijn ogen een aantal hengsten ( zowel ICS als NST) geen aanwinst voor de fokkerij zijn. Maar dat heeft te maken met mijn persoonlijke visie.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-06 19:20 



 
Profiel   

Ach, smaken verschillen!

En wat dat aangaat ben ik blij dat het NSvT ook de lichtere Tinks beschouwt als Tinks. Want als ze zo gefokt zijn door de oorspronkelijke eigenaren van het ras, wie zijn wij dan om naar 'onze' smaak te bepalen dat de lichtere types geen Tinks zijn?!

Chub is op 3 jarige leeftijd gekeurd als Grai (voor foto's check profiel) en inmiddels behoorlijk uitgezwaard. Ben heel benieuwd hoe ze nu ingedeeld zou worden..

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-06 20:30 



 
Profiel   

Miss ben ik een beetje laat met dit bericht aangezien de discussie over dat een luxe tinker niet onder risks behoord
Ben ik het naar niet helemaal mee eens tuurlijk ik vind ze ook prachtig en wilde er zelf ook een maar toen kwam ik een wat luxere tegen in de vorm van een wat mooier been werk en wat slanker ze zal ook nog breder worden maar waarom ik toch wel blij ben dat ik die heb gekocht is omdat bvb met de wat zwaardere tinkers meestal niet gemaakt zijn voor bvb een leuk sprongetje of zoiets en ik wilde graag een tinker vanwege het karakter en behang en de uitstraling maar dan is het toch ook wel gaaf om op buitenrit een keer over een boomstam of iets heen te springen if een keer te crossen niet dat dat met andere niet kan maar naar mijn ervaring toen ik een kleine sprong op zette botsen ze er gewoon doorheen

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 20:47 



 
Profiel   

16 jaar oud topic

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 20:49 



 
Profiel   

Getemd

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 20:50 



 

Daphara schreef
16 jaar oud topic

Vraag me af of ze hiervoor speciaal een account heeft aangemaakt :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 20:51 



 
Profiel   

Misschien een blöde vraag.. waarom temmen op een oud topic? Het onderwerp kan nog steeds actueel zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 21:50 



 
Profiel   

Mijn zware Tinker springt en beweegt anders een pak beter dan mijn eleganter/meer grote pony type tinker. En qua karakter is een stuk makkelijker, want met 2 of 4 benen de lucht in kunnen de twee minder zware echt het beste. Vraagt me af waar je verder mee komt, karakter wat past of een makkelijkere beweging...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 02:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 4 [ 83 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen