Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 26 [ 628 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 26  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Tinkerstal Mc Cloud

 
Profiel   

Is iemand bekent met deze stal en wat zijn de ervaringen? Worden de paarden daar klinisch gekeurt en hoe is over het algemeen het karakter van deze paarden? Import of nederlandse fok? Wanneer een paard als ingereden wordt aangeboden: wat moet ik me hier bij voorstellen? Goed doorgereden of er heeft wel eens iemand opgezeten?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-07 14:41 



 
Profiel   

Pff PB Caira eens, die heeft een keer een soort onderzoek gehouden over de verschillende stallen. Deze kwam er volgens mij niet al te best vanaf...

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-07 14:47 



 
Profiel   

Ik heb hier niet al te goede verhalen over gehoord.
Heb wel eens op deze stal gekeken, een jaar of 4 geleden. Maar toen heete het nog anders en werkte hij samen met zijn dochter.
Ik heb toen bij een tinker merrie gekeken. Leuke merrie, alleen vond de prijzen daar toen gigantisch hoog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-07 15:44 



 
Profiel   

ga maar uit van het laatste (inrijden) dan kan het altijd nog meevallen Bloos

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-07 15:48 



 
Profiel   

dekoezegtboe heeft vorige week een tinker daar gekocht. Misschien kan zij haar ervaringen met je delen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-07 16:23 



 
Profiel   

Ik ben er een jaar geleden geweest, werd zeer vriendelijk geholpen moet ik zeggen, maar ze staan volgens mij niet al te best bekend. Wij hebben er niets gekocht, omdat ze niet hadden wat ze zochten.
Kregen wel een video te zien van het inrijden, en ze namen ook echt wel tijd voor ons. Maar nogmaals, niets gekocht, en dus eigenlijk geen echte ervaring.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-07 18:19 



 
Profiel   

Ik heb 4 jaar geleden een prachtige hengst bij ze gekocht, maar nu raad ik mensen het NIET aan om daar wat te kopen, maar goed als daar DE tinker staat die je zoekt moet je het ook niet laten, maar ikzelf ga er niet eens meer kijken.

Over het inrijden kan ik 1 ding zeggen, ga er van uit dat je een paard koopt waar je op kan zitten, en verder alles nog moet leren, alles wat hij kent is meegenomen moet je maar denken.

Mensen zijn heel aardig, maar weten je het ook goed AAN te praten om het maar zo te zeggen,

succes met je zoektocht en vergeet vooral niet op MP te kijken daar staan op het moment ook mooien tussen van particulieren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-07 18:29 



 
Profiel   

dobbel: Ik had ook het idee dat die mensen een goede babbel hadden. En je heel goed dingen aan kunnen praten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-07 18:53 



 
Profiel   

ja ... erg mondig ... maar je moet ze niet tegenspreken, of kritische vragen stellen die niet in hun straatje passen, want dan zijn ze zo vriendelijk niet meer Knipoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-07 19:06 



 
Profiel   

hoi ik heb daar ook een tinker gezien en ze hielden hem vast voor me onder voorbehoud (lord snowdon) poosje geleden al trouwens maar ze verschillen nog wel eens in leeftijd met de tinkers Clown
ze zeiden tegen mij een andere leeftijd dan dat ie nu is, en mensen die ooit eens met hun in zee wouden gaan ivm dekhengst mc cloud hebben me gewaarschuwd daar GEEN paard te kopen, dus heb ik er maar van af gezien. ze waren wel heel gast vrij (bij ons dan)

kuzz anita

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-07 20:02 



 
Profiel   

ik heb ooit eens telefonisch contact gehad met de eigenaar en wat ik hoorde sprak mij al niet al niet aan dus daar heb ik het bij gelaten. Ja

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-07 00:18 



 
Profiel   

verstandig Michele Knipoog Haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-07 10:55 



 
Profiel   

Nuala komt er oorspronkelijk vandaan maar ik heb haar daar niet zelf gekocht. Ben er ook een paar jaar terug geweest en heb toen een leuke dag gehad, zelfs op MacCloud gereden! Maar tegenwoordig is vader alleen en is het een en ander wel veranderd. Zou er alleen iets kopen als je veel ervaring hebt met aankoop van tinkers. Maar persoonlijk vind ik er de laatste jaren niet echt goede tinkers staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-07 11:04 



 
Profiel   

Wat ik hoorde was vooral de leeftijd (2 jarige voor 3 jarig verkopen), de maat (iemand die er 1 koopt die 1.55 zou zijn, hem thuis nameet en diertje blijkt de 1.40 nog niet eens te halen) en de africhtingsgraad (als je goed kan rijden kun je ermee overweg, maar meer als zadelmak is het niet). Probleem is dat juist onervaren paardenmensen eerder een tinker zullen kopen, en dan hiermee thuis komen.. Want wie ziet nou toch niet het verschil tussen 1.40 en 1.55?! (en toch is dit echt gebeurd)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-07 11:12 



 
Profiel   

Napie schreef
Is iemand bekent met deze stal en wat zijn de ervaringen? Worden de paarden daar klinisch gekeurt en hoe is over het algemeen het karakter van deze paarden? Import of nederlandse fok? Wanneer een paard als ingereden wordt aangeboden: wat moet ik me hier bij voorstellen? Goed doorgereden of er heeft wel eens iemand opgezeten?


Ik heb mijn paard daar bijna 6 jaar geleden uitgezocht uit diverse tinkers, er staan altijd zeer diverse paarden. Mijn advies is om er zelf langs te gaan en zelf te oordelen.
Voor zover ik weet is alles import en zijn veel paarden reeds zadelmak of worden op verzoek nog ingereden. Gaat puur om de allereerste basisbeginselen.

p.s. dat onderzoek van Caira wat hier wordt genoemd is al van enkele jaren terug en wellicht niet geheel betrouwbaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-07 19:57 



 
Profiel   

ik heb daar afgelopen week een tinker gekocht... lord snowdon dus Lachen
ik vond de mensen heel vriendelijk. ze nemen inderdaad echt de tijd voor je.
ik ben 2 keer geweest, zowel ik als mijn stalgenootjes (allemaal wel gevoelsmensen) hadden er wel een goed gevoel over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-07 20:10 



 
Profiel   

Een voordeel als je een tinker gaat kopen...je krijgt de verkoper niet mee naar huis Haha!
Boeiend dus of dat een zak eerste klas is.
Als het paard van je dromen ergens staat ervoor gaan.....
Bij iedere handelaar(en particulier) goed kijken,rijden en laten keuren door eigen gekozen veearts...

Maaaaaaaar ik moet zeggen dat ik erg op gevoel afga..niet op wat anderen meemaken/ervaren.
Voelt het voor mij niet goed.....gaat het niet door.... al zegt iedereen moet je doen,de veearts oke,de verkoper maakt een mooie prijs enz. Bloos

@dekoezegtboe....Lord Snowdon is errug leuk.gefeliciteerd met hem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-07 21:09 



 
Profiel   

dekoezegtboe schreef
ik heb daar afgelopen week een tinker gekocht... lord snowdon dus Lachen
ik vond de mensen heel vriendelijk. ze nemen inderdaad echt de tijd voor je.
ik ben 2 keer geweest, zowel ik als mijn stalgenootjes (allemaal wel gevoelsmensen) hadden er wel een goed gevoel over.


Dus jij hebt snowdon gekocht Lachen Leukpaardje hoor Ja

Ik ga er volgende week kijken, enheb interesse indrie paarden: Magnum, Chat en mijn eerste voorkeur Crown....Ik maak er in eerste instantie eenleuk dagje van, en dan zien we wel, ik ga zowieso meerderekeren terug.

Hij klonk aan de telefoon wel aardig,maar ja, tis en blijft handel he Knipoog

Ik wil gewoon geen miskoop meer sinds Major, dus ik ben nu wel heeeeel kritisch hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-07 21:57 



 
Profiel   

heb je major nog wel? of was dat ook een miskoop? Bloos!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-07 23:22 



 
Profiel   

magnum chat en crown stonden er bij mij ook nog... maar die vond ik allemaal "te" maar ze zijn echt leuk! vooral crown vond ik echt mooi! maar die wil meer dan ik hem kan bieden.
ik ben ook 2 keer terug geweest hoor Lachen
chat is trouwens ook heel gaaf... die heeft echt een mega uitstraling!
magnum vond ik niet super gebouwd. dat is ook echt meer een dressuur type tinker... en ik ben zelf meer van het buitenrijden.
tja en ik viel op snowdon zijn ogen he Lachen

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-07 08:05 



 
Profiel   

Wat bedoel je met "te", dekoezegtboe?

Ik viel voornamelijk op de foto's van Crown en ik ben weliswaar een buitenrijdertje, maar vind het ook leuk een klein huppeltje te maken, te dressuren. Ik zou misschien graag endurance willen gaan rijden, gewoon voor de fun in de laagste klasse.

Magnum vond ik de minste om te zien, Chat vond ik ook geweldig. Giant was ook een optie zei hij trouwens, maar die had net een kleine ingreep gehad en daar wilde hij eerlijk in zijn, eerst afwachten hoe dat loopt.

Snowdon is idd echt een prachtig dier! Heb je al foto's??? Die ogen ja.... *smelt* Ik had ook voor hem willen gaan kijken Haha! Ik wens je veel geluk met hem!

En hij zei dat ik op de hengst ook wel even mocht rijden, die kon leuke trucjes Haha!

Ach, we maken er een mooie dag van Ja

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-07 09:23 



 
Profiel   

hoi weet zo niet wat dekoezegtboe bedoelt maar toen ik heb gekeken naar snowdon en magnum was ie nog hengst!!
en daar heeft ie wel last van (niet gemeen ofzo hoor maar elke keer zijn leuter eruit als er een ander paard langs liep en dan zo rara hinneken) heb het zelf mogen aanschouwen, hij is inmiddels geruind las ik zal nog wel even duren voordat ie zijn echte hengst kwijt is, maar inieder geval veel plezier daar

kuzz

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-07 12:16 



 
Profiel   

wi bedoel je? snwodon, chat of crown?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-07 13:11 



 
Profiel   

Mijn vriend heeft daar in 2001 een tinkermerrie gekocht.
Superdier, helemaal gezond, gewoon een hele vriendelijke brave merrie.
Ze was al wat ouder, dat werd toen ook netjes gemeld. Zij was overigens import.

In 2004 zijn we er weer wezen kijken, op dat moment stond er echter niet écht iets wat we zochten dat ook binnen ons budget paste.
Wat betreft de omgang met de dieren heb ik daar nooit iets raars gezien, we werden ook zeer gastvrij ontvangen. En dat ondanks het feit dat we vantevoren duidelijk waren over 'kijken en niet kopen'.
Van mijn kant dus geen klachten, ben er nou ong 3x geweest [voor en na verhuizing].

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-07 13:19 



 
Profiel   

Misschien dat ik zaterdag ga kijken Haha!

Ik ga dan voor Chat, Crown en Black Shadow, die staat nog niet op de site maar waaaaauuuwww ik heb foto's per mail van hun ontvangen en die is ECH GOE Ja

Echt om te kwijlen, maar denk dat hij wat klein is Knipoog We zullen zien, ik verras nog niks Tong uitsteken

Oh, ik hoop zo dat er een fijne tussen zit!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-07 13:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 26 [ 628 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 26  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen