Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 24 van de 26 [ 628 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Tinkerstal Mc Cloud

 
Profiel   

Laten keuren door je eigen DA mag wel daar, maar dan moet je eigen dierenarts wel mee naar de stal van dit heerschap. Pony mag het erf niet af! Nou krijg jij je DA maar eens zover dat hij met je meegaat.
Is geen DA die dat doet!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-17 17:26 



 
Profiel   

KarinLF schreef
Laten keuren door je eigen DA mag wel daar, maar dan moet je eigen dierenarts wel mee naar de stal van dit heerschap. Pony mag het erf niet af! Nou krijg jij je DA maar eens zover dat hij met je meegaat.
Is geen DA die dat doet!

Dan is het simpel. Beste meneer de verkoper, geen interesse meer.
Als dat 10 man doet en hij niets meer op zijn boterham heeft stoppen die wanpraktijken vanzelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-17 17:29 



 
Profiel   

O jawel dat gaat wel. Zoek een arts in de regio daar niet zijnde de da van handelaar en je hebt een goede betrouwbare keuring. Met eigen da bedoel ik een die je zelf kiest die daar kan keuren. Heb ik bij jonge tinker ook gedaan die daar niet vandaan komt trouwens. Oude tinker wel nu alweer 17 jaar geleden en die is gewoon door eigen arts thuis gekeurd

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-17 17:49 



 
Profiel   

Voor zover ik hoorde althans toen ik daar voor een tink was. Mocht dat dus alleen door zijn da en niet door een ander.. 1 van de redenen dat ik er toen Vanaf heb gezien.. (9a10 jr geleden)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-17 18:00 



 
Profiel   

Dat is mijn idee bruintje123, ik ben er ook niet ingestonken gelukkig

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-17 18:29 



 
Profiel   

Je kan wel zeggen een standaard handelaar, maar als je willens en wetens een Tinker, met een gebruiksaanwijzing met veel haken en ogen in het Chinees, verkoopt als zeer braaf, geschikt voor beginners of zorgwerk, dan ben je echt je brood aan het verdienen over de veiligheid van een ander. Geen goed woord voor over :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-17 18:43 



 
Profiel   

Ailin schreef
Hallo,

Graag zou ik mijn ervaringen over tinkerstal Mccloud willen delen.
In het jaar 2014 hebben wij een tinker gekocht bij tinkerstal Mccloud. We hadden op de website van de stal een tinker gezien die ons direct aansprak, bij het bezoek aan de stal hebben wij naar deze tinker gekeken en hebben we even op de tinker mogen rijden. We kregen wat informatie over waar de tinkers vandaan kwamen en verder wat algemene informatie over de tinker die onze interesse had, zoals leeftijd etc. Er werd ons verteld dat de tinker 6 jaar oud was, klinisch door een dierenarts gekeurd was en verder heel makkelijk was in de omgang. Eigenlijk waren we heel positief en hebben we de tinker dus gekocht.

Begin van dit jaar hebben wij onze tinker moeten laten inslapen. We hebben de tinker in totaal 2 jaar en 2 maanden gehad. Hieronder het verhaal wat wij in deze 2 jaar hebben meegemaakt met onze tinker:

Al snel merkte wij tijdens het poetsen dat de tinker heel angstig was bij het aanraken van de benen, hierdoor was hoeven krabben en poetsen niet gemakkelijk. Ook wanneer de hoefsmid kwam om te bekappen was het altijd een drama. We hebben met veel geduld het vertrouwen terug kunnen winnen waardoor de angst voor het aanraken van de benen minder was geworden.
Daarnaast kregen we in de gaten dat de tinker veel last had van diarree. Na vele bezoekjes van de dierenarts, medicijnen en verandering in voer verder bleek dat dit probleem een gevolg was van een onbehandelde worminfectie. Waarschijnlijk heeft de tinker vroeger een worminfectie gehad die niet is behandeld, hierdoor is de darm chronisch beschadigd geraakt waardoor deze een mindere werking heeft. In overleg met de dierenarts een nieuw dieet opgesteld wat uiteindelijk bleek te werken, dit alles heeft ruim een half jaar gekost.
Halverwege 2015 stond er ineens een verassing naast onze tinker in de paddock, namelijk een veulen. Dit is iets wat je totaal niet verwacht. In al die tijd dat de tinker bij ons stond hebben wij niks in de gaten gehad. Achteraf bekeken vonden we ,zeker de laatste week, dat onze tinker wat dikker leek maar verder hebben we niets gemerkt. Wij zijn hier heel erg van geschrokken omdat er vanalles mis had kunnen gaan. Wij konden niets doen ter voorbereiding van de bevalling omdat we van niets wisten. Ook hadden wij geen dierenarts kunnen inschakelen die tijdens de dracht controles kon uitvoeren. Naast dit alles zijn we natuurlijk heel erg blij met het veulen die inmiddels bijna 2 wordt. Maar ik wil wel even zeggen dat dit natuurlijk niet de bedoeling was toen we een tinker kochten, we hadden in principe gerekend op 1 paard. Het veulen verkopen was voor ons geen optie, simpelweg omdat wij ons meteen aan een dier hechten. Verder hebben wij geen enkele ervaring met het opvoeden van een veulen. Uiteindelijk is het ons wel gelukt om het veulen te trainen en wandelen wij nu regelmatig met hem naar het bos. Maar weer even terug naar de tinker die wij bij tinkerstal Mccloud kochten. Naast de onbekende dracht, chronische darminfectie en de angst voor het aanraken van de benen bleek onze tinker niet 6 jaar te zijn maar ongeveer 12 jaar.
En dan nu de reden dat we onze tinker hebben moeten laten inslapen. Ondanks dat na het invoeren van het nieuwe dieet de mest goed bleef was onze tinker erg mager. Dit hebben wij natuurlijk in de periode van de dracht niet in de gaten gehad maar hierna viel het ons erg op. Ook had de tinker niet veel conditie. Korte buitenritjes in het bos bij ons in het dorp kon ze goed volhouden, maar wanneer we met de trailer eropuit gingen bleek ze niet langer dan een uurtje te kunnen rijden, en dan heb ik het gewoon over een rustige buitenrit met veel stappen. Na zo'n buitenrit zag je dat ze erg kortademig was. Op een dag in het begin dit jaar merkten we dat onze tinker niet meer wilde eten en aan het hoesten was, na het opmeten van de temperatuur bleek deze 40,5 graden te zijn, koorts dus. Meteen de dierenarts gebeld, die heeft allerlei medicijnen toegediend waarvan de koorts zou moeten zakken. De dierenarts vertelde dat het een bacteriele of virale infectie was van de luchtwegen. Zo'n infectie kan een paard altijd krijgen, net als een verkoudheidsvirus of griep bij de mens. Ons paard kreeg antibiotica voorgeschreven die wij oraal in de vorm van een pasta konden toedienen. Ook moesten wij de temperatuur blijven opmeten, dit deden wij 3 keer op een dag. We hielden contact met de dierenarts over het verloop van de temperatuur etc. Na een aantal dagen merkte wij nog geen verbetering en bleef ze koorts houden. We hebben de dierenarts weer gebeld, deze kwam meteen langs. De dierenarts adviseerde om het paard te laten opnemen in de kliniek om een betere behandeling te kunnen bieden. Wij hebben onze tinker naar de kliniek gebracht met de verwachting dat ze daar beter zou worden en weer lekker terug naar huis kon, helaas was dit niet het geval. Op de kliniek kreeg ze direct medicijnen in het bloedvat toegediend waardoor deze beter hun werking konden doen. We zagen dat deze medicijnen eigenlijk weer geen effect hadden, de temperatuur bleef hoog en de ademhaling werd ook steeds zwaarder. Het paard was zichtbaar benauwd en had een hele trekkende ademhaling. Na een echo van de longen bleek dat de ontsteking vocht veroorzaakte die rondom de longen en het hart bleef zitten, hierdoor was ze zo benauwd. Ondanks alle medicijnen bleek op ene tweede echo dat het vocht zich had verdubbeld. De dierenarts vertelde ons dat de prognose erg slecht is en dat het in het belang van het paard is om haar te laten inslapen, dit hebben wij toen in overleg met de dierenarts besloten te doen. De reden waarom de ontsteking niet verdween is de slechte weerstand die onze tinker had. De slechte weerstand was een gevolg van de chronische darminfectie.

Het is een lang verhaal maar dit is dus onze ervaring met tinkerstal Mccloud. Bij de aankoop hadden wij nooit verwacht dat het zo zou lopen. Terugkijkend hadden we onze eigen dierenarts de tinker moeten laten keuren, dan hadden veel problemen van tevoren geweten en misschien niet tot koop overgegaan. We zijn, net als ik lees bij veel anderen, voorgelogen over de leeftijd maar naast dat zijn ons een hoop andere dingen ook niet verteld. Ik heb mijn vraagtekens bij de klinische keuring van hun dierenarts. Deze had van tevoren een deel van de problemen kunnen opsporen, en naast de problemen dat het paard natuurlijk drachtig was! Het verlies van onze tinker heeft zoveel verdriet gedaan, en dat doet het nu nog steeds. Het zal lang duren voordat wij dit verdriet een plek hebben kunnen geven.

Ik raad dus aan om GEEN tinker bij tinkerstal Mccloud te kopen gebasseerd op mijn eigen bevindingen en te lezen die van anderen.

Graag ontvang ik reacties van mensen die wellicht vergelijkbare situaties hebben meegemaakt met hun tinker van tinkerstal Mccloud.



Erg vervelend dit allemaal , maar leg mij nou eens uit hoe Tinkerstal Mc Cloud dit had moeten voorkomen??? Zij importeren paarden uit Ierland, rijden ze kort in en verkopen ze weer! Dan kun je dus ook niet garanderen dat je de volledige achtergrond van een paard weet?
Als je een paard koopt, moet je vragen stellen. En je stelt dan onder andere de vraag hoe lang het dier in NL is. Dan kun je ook inschatten hoe veel men heeft kunnen bijdragen aan zijn wormenkuren, entingen en inrijden.
Mijn paard is in half 2014 geimporteerd, en in 2015 verkocht aan de eerste koper. Dan kun je dus ervan opaan dat ze maar een half jaar bij mc cloud heeft gestaan.
Als je een tinkertje wilt waarvan je de hele voorgeschiedenis weet dan moet je die bij een nederlandse fokker kopen, of een particulier hier in NL.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-17 07:15 



 
Profiel   

KarinLF schreef
Laten keuren door je eigen DA mag wel daar, maar dan moet je eigen dierenarts wel mee naar de stal van dit heerschap. Pony mag het erf niet af! Nou krijg jij je DA maar eens zover dat hij met je meegaat.
Is geen DA die dat doet!

En dit is ook flauwekul! Mijn dierenarts is wel eens helemaal vanaf Spijkenisse naar Breda gegaan om voor mij mn paard te keuren. Kost wat maar dan heb je wel een keuringsrapport!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-17 07:17 



 
Profiel   

Nou daar hoef ik bij mijn DA niet mee aan te komen, daar heeft de man het echt veel te druk voor! Maar dat staat ook niet ter discussie!!

MC Cloud is een handelaar die niet te vertrouwen is! Ik heb zelf geen tinker bij hem gekocht omdat deze meneer mij binnen 2 seconden nadat ik hem ontmoette al niet aanstond! Wat een gladde prater. Toen mijn man een paar vragen stelde werd meneer geïrriteerd! Je mag namelijk geen vragen stellen dan wordt het te heet onder z'n voeten. Dit was trouwens nog voordat ook wij alle negatieve verhalen hoorden over deze stal. Zo pochtte hij over de verkoop van diverse dieren naar gehandicapten verenigingen! Toevallig kennen wij iemand die werkt bij zo'n vereniging. Nou wij toch even bellen daarmee. De verhalen die toen loskwamen waren niet mals!! Dergelijke verhalen als hier boven!

Maar goed mag duidelijk zijn dat je bij deze handelaar extra op je hoede moest zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-17 07:50 



 
Profiel   

@madinnamagic Ik ken een Nederlands gefokte tinker die bij mccloud terecht is en zelfs daar is ieder woord van gelogen welke mccloud vertelt.
Sterker nog ik hou mijn hart vast want dit paard word als kuikenmak verkocht.
Je kon er een kind op wegsturen.
Een volwassen persoon moe(s)t zijn ogen al in z'n achterhoofd hebben tijdens de omgang met dit dier.
Ik vind het smerig dat mccloud over de rug van kinderen en onwetende volwassenen zijn geld wil verdienen.

Het verhaal van dit Nederlands gefokte dier is gewoon op internet te vinden maar mccloud is niet gek en wijzigd gewoon de spelling van de naam en het verhaal is niet te vinden.
Gelukkig zijn er mensen die wel naar het paspoort vragen en zo achter het ware verhaal van dit dier komen want echt ieder woord van mccloud is gelogen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-17 11:13 



 
Profiel   

Maar ja, waar zouden we zijn zonder Mc Cloud.... want eerlijk is eerlijk; het gros van de tinkers in NL komt er toch echt van daan, en daar zijn echt toppaardjes vandaan zoals die van een vriendin van me en van mezelf! Dat ze wellicht niet altijd helemaal alles vertellen zoals het is kan best, maar volgens mij ben je nog altijd zelf verantwoordelijk voor de aankoop: rij erop, laat een paard keuren of gebruik gewoon op zn minst je gezond boeren verstand! Verwacht geen ingereden dresuurpaard, maar een onbeleerd volwassen paard wat je ALLES zelf nog moet leren en dan kom je ook niet terug met een kat in de zak..

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-17 11:42 



 
Profiel   

Madonnamagic schreef
Maar ja, waar zouden we zijn zonder Mc Cloud.... want eerlijk is eerlijk; het gros van de tinkers in NL komt er toch echt van daan, en daar zijn echt toppaardjes vandaan zoals die van een vriendin van me en van mezelf! Dat ze wellicht niet altijd helemaal alles vertellen zoals het is kan best, maar volgens mij ben je nog altijd zelf verantwoordelijk voor de aankoop: rij erop, laat een paard keuren of gebruik gewoon op zn minst je gezond boeren verstand! Verwacht geen ingereden dresuurpaard, maar een onbeleerd volwassen paard wat je ALLES zelf nog moet leren en dan kom je ook niet terug met een kat in de zak..



:')

Waar zouden we zijn zonder mccloud? Een hele boel sneue gevallen minder in ieder geval.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-17 12:16 



 
Profiel   

Volgens mij zijn er heel wat meer tinker stallen die op een veel eerlijkere manier handelen en ook importeren!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-17 12:28 



 
Profiel   

Voor zover ik weet. Komen de meeste tinkers van dezelfde handelaar die ze importeert voor verschillende goede(bekende) handel/tinker stallen hier..(ben er geweest)
Geen idee wat mc claud daar uit zoekt om vervolgens niet of wel eerlijk te verkopen/slijten...
Ken toevallig een succes verhaal van een vriendin. Maar zou er zelf nooooooit meer heen gaan.beveel het ook niet aan mensen aan die mij vragen

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-17 12:39 



 
Profiel   

Madonnamagic schreef
Maar ja, waar zouden we zijn zonder Mc Cloud.... want eerlijk is eerlijk; het gros van de tinkers in NL komt er toch echt van daan, en daar zijn echt toppaardjes vandaan zoals die van een vriendin van me en van mezelf! Dat ze wellicht niet altijd helemaal alles vertellen zoals het is kan best, maar volgens mij ben je nog altijd zelf verantwoordelijk voor de aankoop: rij erop, laat een paard keuren of gebruik gewoon op zn minst je gezond boeren verstand! Verwacht geen ingereden dresuurpaard, maar een onbeleerd volwassen paard wat je ALLES zelf nog moet leren en dan kom je ook niet terug met een kat in de zak..


Nou er zit nogal wat verschil tussen weinig van een paard weten, logisch natuurlijk bij veel handelstallen, en ronduit liegen. Onprettige informatie over een dier keihard verzwijgen en ontkennen. En dat is wat mccloud systematisch doet en dat is walgelijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-17 12:46 



 
Profiel   

Madonnamagic schreef
Maar ja, waar zouden we zijn zonder Mc Cloud.... want eerlijk is eerlijk; het gros van de tinkers in NL komt er toch echt van daan, en daar zijn echt toppaardjes vandaan zoals die van een vriendin van me en van mezelf! Dat ze wellicht niet altijd helemaal alles vertellen zoals het is kan best, maar volgens mij ben je nog altijd zelf verantwoordelijk voor de aankoop: rij erop, laat een paard keuren of gebruik gewoon op zn minst je gezond boeren verstand! Verwacht geen ingereden dresuurpaard, maar een onbeleerd volwassen paard wat je ALLES zelf nog moet leren en dan kom je ook niet terug met een kat in de zak..


Dan praat je over ruim 15jr terug dat er nog wel eens wat soeps tussenzat, toen dochterlief zich er nog mee bemoeide.
maar ook toen al veel foutenqua leeftijd en bleken dragend te zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-17 13:56 



 
Profiel   

Nou ik weet zo al 1 hele goede kleinschalige tinker fokker waar volbloed Tinkers vandaan komen Melody Stables we hebben die oplichter mc cloud echt niet nodig voor mooie tinker hoor.
Waar zouden we zijn zonder Mc Cloud ....
naast Melody zijn er nog meer betrouwbare fokkers te vinden

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-17 14:18 



 
Profiel   

Stal Roseboom in Coevorden lijkt me ook een goeie!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-17 14:23 



 
Profiel   

Nou ik ken wél n betrouwbare handelaar die uit Ierland en Engeland haalt.
Dus stal mccloud is niet de enige.

Beste kerol liegt en bedriegt alles bij elkaarvier jaar geleden zocht ik ook.
Ik naar hen gemaild.
Braaf voor wagen en onder zadel.
En dat waren ze eigenlijk allemaal. Tot ik door vroeg. Kon geen fatsoenlijke mail vanaf en heb er vanaf gezien. Bahhhh

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-17 14:31 



 
Profiel   

Ik weet niet of ik hier al geantwoord had maar mijn 2 tinker merrie`s kwamen daar ook weg (uit een heeeel ver verleden :+ ) Beiden hebben achteraf de nodige veearts kosten gehad omdat ze het met de luchtwegen hadden. 1 Merrie wrd als 3 jarig verkocht en bereden maar bleek nog maar 2 te zijn achter af. Ik was laats bij een goede tinker fokker die hier wel goed bekend staat en die had geen goed woord over voor dhr M. Een grote boef is het! Ik ken zelfs verhalen buiten de paardenwereld om over wat ie uitgevreten heeft.

Ik ben nu na jaren terug mijn tinkers verkocht te hebben en door te gaan met friezen om uiteindelijk te stoppen met een Noordzweed nu toch weer op zoek naar een leuke tinker. Helaas zijn er volgens mij nog weinig stallen die (bereden) volwassen tinkers verkopen. Of die de tijd voor je willen nemen. Ik ben 39 jaar nu. Waarschijnlijk zal dit wel het laatste paard zijn wat ik koop omdat ik een soulmate zoek voor de rest van mijn leven. Maar goed, wie geeft je tijd nog om te zien of die klik er wel is? Niet na 1x hoeft te besluiten? We zoeken door. En hoe leuk ik die bruine ook vind die MC Cloud momenteel op m.p heeft staan (als die er nog is) geen haar op mijn hooft die er aan denk om daar nog heen te gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-17 16:07 



 
Profiel   

Claudia en zijn wel meerdere stallen hoor.
Maar ik zou stal Roseboom proberen.
Sowieso werken ze met een proeftijd , zodat je echt kan zien of jullie bij elkaar passen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-17 16:30 



 
Profiel   

Hanneke scheltinga heeft ook een paar leuke tinkers te koop

Stal Rose boom is ook betrouwbaar alleen worden ze vrij vlot verkocht na het importeren. Hoeft geen probleem te zijn natuurlijk ook heeft cp112 een leuke te koop zag ik op fb voorbij komen

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-17 16:38 



 
Profiel   

En hoe vind ik die cp112?

Roseboom heb ik al 3x geprobeerd een afspraak te maken maar onze agenda matchen steeds niet :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-17 16:41 



 
Profiel   

PB gedaan met haar FB pagina waar de advertentie ook op staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-17 16:51 



 
Profiel   

Dank je wel (is helaas niet helemaal mijn ding) ;)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-17 17:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 24 van de 26 [ 628 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen