Tinkerstal Mc Cloud

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 10:27

Ik pb je wel even een tip, dat is nl niet de bedoeling van dit topic denk ik, Nathalie.

nathalie2302

Berichten: 2891
Geregistreerd: 05-07-07

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 10:29

via PB is prima...dank je snowdon Lachen

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 10:34

snowdon schreef:
Mag ik vragen wat hij dan deed met opzadelen?
Mijn ruin is nog altijd wat 'moeilijk' met opzadelen.... Dat was hij bij hun al.


Nah, niks moeilijks, maar ik liep de stal in, hij keek me aan met een blik van "wie is u?" en draaide gewoon zn kont naar me toe, lekker eigenwijs dus Knipoog

Ik zei gelijk, "stel je niet aan zeg, ik bijt je niet" en liep naar zn hoofd en pakte hem bij zn halster en draaide hem gelijk weer om. Toen keek ik in de meest trouwe oogjes die je kunt bedenken, en hij keek me aan zo van "jij bent lief, vooruit dan maar".
Ik deed hem het hoofdstel in, geen probleem, al wilde hij het bit niet pakken, maar ik bleef gewoon dom staan met het bit er voor, tot hij hapte.

En het zadel was geen enkel probleem, geen troubles met aansingelen ofzo, hij vond het allemaal best, volgens mij vind hij friemelen wel lekker Haha!

nathalie2302

Berichten: 2891
Geregistreerd: 05-07-07

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 10:34

@IndianaJones - Ik was iemand van "daarboven" en bedoel inderdaad hetzelfde te schrijven als jij...maar misschien dat jij het iets duidelijker verwoordt. Lachen

IndianaJones

Berichten: 1762
Geregistreerd: 18-07-03

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 10:41

nathalie2302 schreef:
@IndianaJones - Ik was iemand van "daarboven" en bedoel inderdaad hetzelfde te schrijven als jij...maar misschien dat jij het iets duidelijker verwoordt. Lachen


hahaha ja ik had niet de namen opgeschreven/onthouden van de personen, dacht ook nl niet dat je de enige was, vandaar m'n "mensen van hierboven" zin ! hahaha

jacky2

Berichten: 2854
Geregistreerd: 20-10-04
Woonplaats: stellendam

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 10:42

Barmat schreef:
Ik hoop het zoooooo he, ben stiekum toch wel verliefd op hem Bloos

Dat gevoel dat je hebt "dit is um" dat had ik gelijk bij hem, ook al bekeek ik hem als laatste. Hij deed zo heerlijk stout met opzadelen, gewoon omdat hij wat wantrouwend was wie ik was, je moet hem echt voor je winnen, en ik geloof dat ik zijn vertrouwen snel had gewonnen, want bij het weggaan gaf ik hem nog een kroel en toen gaf hij gelijk een kus Lovers



Sorry als het een beetje cru overkom maar een tinker zijn vertrouwen win je niet in 5 minuten !

Klinkt een beetje Penny achtig. Lips are sealed

Klopt op je foto loopt hij niet met zijn staart tussen zijn benen,maar dat wil niet zeggen dat hij niet angstig of onzeker kan zijn.

Toen ik macho kocht was hij ook drie en "ingereden",hij liep buiten zonder aarzelen en zelf toen de
hond hem beet reageerde hij amper. Go jij! Go jij!

Toen kwam hij bij mij op de manege en bleek hij amper op zijn eigen benen te kunnen lopen,en hij schrok zijn erger dan de arabier van mijn nichtje !
Het duurde 3 jaar voordat onze band erwas,en ik heb geen seconde spijt van macho,mijn alles ! Lovers

Die tijd moet je wel hebben en willen geven aan een jonge tinker,plus als ik geen hulp had gehad van anderen,
was het ook niet goed gekomen ondanks dat macho een heel liefkarakter heeft.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 11:03

ooooohhh... ik word er niet goed van!

Nu ben ik weer een penny Boos!


Kunnen jullie misschien ook normaal reageren? Ik ga toch niet lopen beweren dat ik een band van hier tot Tokio heb met dat paard? Ik zeg alleen maar dat het KLIKTE!!! Is dat een misdaad ofzo?

Ik word een beetje ziek van alle mensen die mij aan alle kanten lopen af te zeiken.

_janet_

Berichten: 8633
Geregistreerd: 29-09-05
Woonplaats: Nagele

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 11:10

Ik denk niet dat iedereen je loopt af te zeiken. Ze boedoelen het goed, en willen je helpen.

Maar ik vind wel dat je nu wel goed hebt duidelijk gemaakt wat jij bedoeld, en wat jij wel en niet wil. Mensen ga er dan niet meer over door. Het is nu al tich keer verteld.
Ze weet wat ze wil en heeft er zo te horen genoeg verstand van.

Keeva

Berichten: 4127
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 11:11

Ik zou liever voor de positieve benadering gaan : ik denk gewoon dat iedereen je wil behoeden voor wéér een teleurstelling (omdat het natuurlijk gewoon hartstikke l*llig is wat je meegemaakt hebt), en probeert mee te denken ... kan me voorstellen dat het misschien als "afzeiken" aanvoelt, maar bijna iedereen hier heeft 1 of meerdere tinkers en willen je dus alleen maar wijzen op het soms toch wel speciale karakter van een tinker ...

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 11:13

Dank je, ziggy_janet

Omdat er wat mis is in mn bovenkamer wil dat niet gelijk zeggen dat ik gek ben of geen verstand heb. En daar word ik boos om. Onder elk ras heb je duveltjes en engeltjes. Ik ben gevallen voor het ras Tinker. LAAT me dan toch ook! Ik wil gewoon een fijne Tinkermans om mee te rijden, en als ik er eentje gevonden heb die aan mijn eisen voldoet, koop ik die, simpel.

Ik hoop dat ik gewoon mee mag gaan praten in het Tinker forum, en dat ik niet steed dingen te horen krijg als "wat heb jij een foute aankoop gedaan"

alsjeblieft.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 11:15

Keeva schreef:
Ik zou liever voor de positieve benadering gaan : ik denk gewoon dat iedereen je wil behoeden voor wéér een teleurstelling (omdat het natuurlijk gewoon hartstikke l*llig is wat je meegemaakt hebt), en probeert mee te denken ... kan me voorstellen dat het misschien als "afzeiken" aanvoelt, maar bijna iedereen hier heeft 1 of meerdere tinkers en willen je dus alleen maar wijzen op het soms toch wel speciale karakter van een tinker ...


En zo heb ik jaren ervaring met warmbloeden... maar ga ik daar ook over doorzaniken als iemand een warmbloed wil kopen?

Nogmaals - lief dat jullie mij willen behoeden, maar jullie zien steeds 1 ding over het hoofd: er is voor ruim 100 jaar paardenervaring met alle soorten en maten met mij meegegaan, JUIST om mij te behoeden voor een miskoop!

_janet_

Berichten: 8633
Geregistreerd: 29-09-05
Woonplaats: Nagele

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 11:16

Natuurlijk kan je hier blijven praten. En natuurlijk wordt je er niet op aan gekeken.

Ik denk dat veel tinker eigenaren nog al boos kunnen worden omdat tinker bijna altijd als iedeale familie paarden worden beschouwd, super bomproof zijn en nooit iets verkeerd doen.

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 11:18

Ik denk dat Barmat gewoon echt pech heeft gehad de afgelopen tijd. Major was misschien niet de meest verstandige aankoop, maar goed, iedereen kan vergissingen maken.
Verder rijdt ze geregeld op mijn Tinker en ik geloof dat hij de meest typische Tinker is die er bestaat. Hij is cool, maar aan de andere kant een enorme stresskip en Bar pakt dat heel goed op. Ze weet heus wel dat paarden heel braaf kunnen lijken en thuis heel anders kunnen zijn. Maar dan zou ze dus geen enkel paard meer kunnen kopen, want niet alleen Tinkers doen dat.

Wat de band betreft, ben ik het wel mee eens. Het heeft met Diablo heel lang geduurd dat hij ons werkelijk vertrouwde. We hebben het dan ook best heel moeilijk gehad in het begin, maar het is het allemaal waard geweest.

Keeva

Berichten: 4127
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 11:19

Tuurlijk kun je hier gezellig mee blijven praten. En na mijn tinkers wil ik nooooooit meer een warmbloed, dus om advies daarover zal ik je niet vragen Knipoog

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 11:20

ziggy_janet schreef:
Natuurlijk kan je hier blijven praten. En natuurlijk wordt je er niet op aan gekeken.

Ik denk dat veel tinker eigenaren nog al boos kunnen worden omdat tinker bijna altijd als iedeale familie paarden worden beschouwd, super bomproof zijn en nooit iets verkeerd doen.


Nou, dat idee heb ik dus ook, dat mensen gewoon "boos" worden, terwijl ik al honderd keer heb gezegd dat de Tinker mij al aantrok VOORDAT er uberhaupt iets met mijn gezondheid aan de hand was, en ook toen heb ik Tinkers gereden (en ook nog van Tinkers afgevallen die naar links gingen terwijl ik naar rechts wilde)

Het is geen gril, niet zo van "Ach ja, doe dan maar een Tinker ofzo" Nee, ik kies bewust voor het ras en eigenlijk had ik ook al een Tinker gewild toen ik mijn Shire kocht, maar dat is een ander verhaal.

Tinkers zijn gewoon leuk, lief, soms stout en met een heel eigen karakter. Maar waarom zouden jullie, Tinkerbezitters, hier alleen van mogen genieten, en ik, Tinkerliefhebber met Tinker op het oog, niet? Alleen maar omdat ik ziek ben?

edit: typo
Laatst bijgewerkt door Barmat op 09-10-07 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

jacky2

Berichten: 2854
Geregistreerd: 20-10-04
Woonplaats: stellendam

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 11:21

Barmat schreef:
ooooohhh... ik word er niet goed van!

Nu ben ik weer een penny Boos!


Kunnen jullie misschien ook normaal reageren? Ik ga toch niet lopen beweren dat ik een band van hier tot Tokio heb met dat paard? Ik zeg alleen maar dat het KLIKTE!!! Is dat een misdaad ofzo?

Ik word een beetje ziek van alle mensen die mij aan alle kanten lopen af te zeiken.


Sorry hoor,ik zeg helemaal niet dat je een penny bent ! Frusty

PLus je schreef dat je zijn VERTROUWEN had gewonnen en daar reageerde ik op !

Ik zeik je helemaal niet af,maar ja als je onze goed bedoelde advies niet wilt moet je ook het hier niet plaatsen.

We willen je alleen maar onze verhalen vertellen zodat jij "ook"niet zo'n verhaal word. Vriendjes zijn?

We bedoelen helemaal niet dat jij niet zou mogen genieten van een tinker,alleen dat je heeel mischien een oudere zou kunnen kopen in plaats van een 3 jarige die net in nederland is en zadelmak is.

Schafstall

Berichten: 1234
Geregistreerd: 16-02-04

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 11:29

Barmat schreef:
Tinkers zijn gewoon leuk, lief, soms stout en met een heel eigen karakter. Maar waarom zouden jullie, Tinkerbezitters, hier alleen van mogen genieten, en ik, Tinkerliefhebber met Tinker op het oog, niet? Alleen maar omdat ik ziek ben?
edit: typo

Dit laatste praat je jezelf aan, echt op ieder ander met dezelfde paardenhistorie (qua Matador en Major) hadden wij tinkerliefhebbers exact hetzelfde gereageerd. Natuurlijk kun je gewoon meepraten in het tinkertopic, we zijn allemaal verschillend maar hebben wel dezelfde passie. Ondanks 100 jaar paardenervaring die meegaat, blijf jij uiteindelijk degene die de klik moet hebben met het paard, die klik ziet geen ander, die klik (band) moet je thuis opbouwen.
Ik hoop echt van harte dat het wat gaat worden en dat je de tinker vindt die jouw maatje kan worden en dat we straks net zo van jouw enthousiaste verhalen kunnen genieten als van alle andere tinkerbokkers.
Laatst bijgewerkt door Schafstall op 09-10-07 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

nathalie2302

Berichten: 2891
Geregistreerd: 05-07-07

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 11:31

@ Barmat - Ik vind het een beetje jammer dat je alles betrekt op je ziek zijn. Ik heb persoonlijk namelijk nog NIEMAND hier daar een opmerking over zien plaatsen. Zie alleen maar goedbedoelde adviezen van mensen die juist met je meeleven en hopen dat het nu goed gaat. Ieder voor zich heeft melding gemaakt over hoe zij denken dat het slagingspercentage ditmaal hoog zal liggen, zoals ook ikzelf.....ik zou dus niet weer een groen dier kopen en ik vond het advies over het feit dat deze paarden net geimporteerd zijn en een zadel opgegooid krijgen en hier dus heel beduusd door kunnen zijn erg waardevol. Het kan dus zijn dat zo'n paardje zich qua karakter nog niet volledig toont omdat hij/zij nog niet geacclimatiseerd is. Voor mij was dit erg waardevolle informatie (als medezoeker)

IndianaJones

Berichten: 1762
Geregistreerd: 18-07-03

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 11:31

vindt dat je wel op kunt houden om aldoor te zeggen dat mensen hier zulke dingen zeggen en advies willen geven omdat jij "ziek bent".
Iedereen die zo'n verhaal als jij het verteld zou doen, zou dezelfde adviezen krijgen. Zeker gezien je eerdere ervaringen etc. Mensen bedoelen het goed hoor, zowel voor jou ALS voor dat paardje, en niet om je af te zeiken.

Komt ws doordat je dingen verteld op een manier, waarvan ik bedenk "sorry maar daaruit blijkt gewoon geen 100 jaar paardenervaring, met welk ras dan ook".

Maar laat ik er maar over ophouden.
Ik hoop echt dat je gelukkig wordt met je Tinkertje en omgekeerd en dat ie nog lang bij je mag blijven wonen, welke het ook wordt.

jacky2

Berichten: 2854
Geregistreerd: 20-10-04
Woonplaats: stellendam

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 11:36

Misschien een Tip,

Lees onze subforum op je gemak eens door,dan kan je de dingen die je interesseerd
voor je eigen meenemen op je zoektocht en voel je je niet aangevallen door ons goedbedoelde advies.

dekoezegtboe

Berichten: 3568
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 12:04

toen ik vorig jaar mijn fjord kocht, ging het ook niet altijd over rozen. Netam kon een echte koudbloed zijn, rukte zich los met wandelen en longeren maakte zich onwijs sterk op buitenrit. en tja ik kocht hem naar aanleiding van de advertentie super brave fjord te koop... jaja... ik heb hem echt een paar keer spreekwoordelijk in de worst willen stoppen! (niet echt hoor Knipoog )
en netam was 13 toen ik hem kocht.
Ik denk dat het belangrijk is dat je een klik met een dier hebt, of het nu een tinker een fjord of een warmbloed is. je moet bereid zijn te vechten voor je paard, niet op te geven en zonodig hulp te vragen als dat nodig is.
bij het ene paard heb je meer hulp, doorzettingsvermogen nodig dan bij het andere paard. maar bedenk dan vooral waarom je voor dit paard gekozen hebt!
ik heb ook heel lang getwijfeld of ik wel voor Snowdon moet gaan, zoveel ervaring heb ik neit met jonge paarden. maargoed de klik was er, het voelde goed en ik ben bereid hulp te vragen als het nodig is. We gaan er wel komen! het is niet het einddoel dat telt maar vooral de reis er naar toe.

daarnaast is het wetenschappelijk bewezen dat een paard een half jaar nodig heeft om te wennen aan een nieuwe plek, laat staan aan een nieuwe plek + nieuwe eigenaar

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37306
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 12:24

Toch herken ik de reactie van Chad. Connor deed eigelijk precies zo. Even argwanend en daarna vol vertrouwen tegen ons. Terwijl hij bij anderen toch wel de kat uit de boom kijkt. Dat heeft hij bij ons precies 3 minuten volgehouden. We stonden voor zijn box en na een paar minuten ons aanstaren jatte hij mijn kruk die ik uit de box kon gaan halen. Meteen tegen ons aan staan knuffelen en slijmen terwijl hij bij anderen niet eens in de buurt wilde komen.

Als de klik er is is ie er ook meteen soms. het kan.

Barmat
Hopelijk gaat zaterdag wel gewoon door met rijden.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 17:47

karuna schreef:
Toch herken ik de reactie van Chad. Connor deed eigelijk precies zo. Even argwanend en daarna vol vertrouwen tegen ons. Terwijl hij bij anderen toch wel de kat uit de boom kijkt. Dat heeft hij bij ons precies 3 minuten volgehouden. We stonden voor zijn box en na een paar minuten ons aanstaren jatte hij mijn kruk die ik uit de box kon gaan halen. Meteen tegen ons aan staan knuffelen en slijmen terwijl hij bij anderen niet eens in de buurt wilde komen.

Als de klik er is is ie er ook meteen soms. het kan.

Barmat
Hopelijk gaat zaterdag wel gewoon door met rijden.


Dat bedoelde ik ook te zeggen, het voelde gelijk goed, en zijn oogjes... die spreken boekdelen, het is een heel aansprekend diertje

dekoezegtboe

Berichten: 3568
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:00

had ik met snowdon Knipoog

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:03

dekoezegtboe schreef:
had ik met snowdon Knipoog


Ben blij dat jij Chad niet leuk genoeg vond Haha!