Tinkerstal Mc Cloud

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caily

Berichten: 12519
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 13:35

Ze willen dit idd niet.

anoukdeolde

Berichten: 49
Geregistreerd: 09-06-13
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 13:44

nou dan weet je toch genoeg..
Waarom zou het niet mogen van een eigenaar??
Dan weet je toch precies dat er iets mis is.
Ongeacht of het nou MCcloud is, jan of piet.

Jane2

Berichten: 685
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 18:22

Sorry, maar ik heb nu net een tinker van Stefan uit Montfoort op stal staan. En buiten dat hij nog moet wennen valt het zeker niet tegen. Je moet wel realistisch zijn. Als er een 4 jarige te koop staat bereden en betuigt kan je er al van uit gaan dat ze geen z dressuur lopen. Maar dat ze nog veel moeten leren.

Weet je, de een treft het hier de ander daar. Het gaat erom dat je er ook geluk mee moet hebben.

Al vaak bij particulieren een kwpn'er gekocht, maar dat was ook altijd iets. 1 paard kwam van een handelaar en was echt super. Zoals er gezegt werd, en na een tijdje nog meer. Nu hoop ik bij die Stefan ook een goede ervaring te hebben. Het zijn handelaren, maar ooit moet je iemand vertrouwen. Wie niet waagt, wie niet wint. Zolang je gevoel er maar goed bij is.

Succes!

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:06

Hi Allemaal,

als ik de verhalen hier lees..... dan word ik niet vrolijk.

Mijn dochter heeft haar hart al verloren aan een Tinker daar maar we hebben hem nog niet in levende lijfe gezien.

Ook lees ik iets over gratis zadel maar wij krijgen gewoon een aangepaste zadel erbij als we de koop door laten gaan die we moeten betalen. Aangemeten en aangepast... ik lees hier verhalen van niet passende zadels....
Als ik de site lees, is daar toch geen speld tussen te krijgen en zijn ze heel stransparant. Alle afspraken komen op papier dus wat kan er dan fout gaan?

En ik neem aan dat je gewoon zelf mag rijden voor je koopt?


Wie heeft er recente positieve ervaringen met Mc cloud?

PinkLove

Berichten: 259
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Fryslân

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:49

@willl65: Ik stuur je een privébericht met wat tips.

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:59

Kijk alsjeblieft goed uit. Er zijn zoveel miskleun verhalen over hen. Er zijn echt veel betere tinkerstallen ga daar eerst eens informeren. Onlangs hier op bokt ook nog weer zo'n naar verhaal gelezen.

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:00

_/-\o_ Gismo ik kijk uit naar je bericht thanks

stalnijmegen

Berichten: 4562
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: schijnbaar niet verweg genoeg van het gezeur

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:14

heeft u verstand v zadels??
of bent u een leek op dat gebied

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:32

Dank voor jullie reacties. Ik ben een leek.....

stalnijmegen

Berichten: 4562
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: schijnbaar niet verweg genoeg van het gezeur

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:35

Dan verkoop ik u een aangepast zadel.

snapt u waar ik heen wil?

wees behoed en neem een kenner mee

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:35

Kan je niet iemand (een wat meer expert) meenemen als je daarheen gaat? De paarden kunnen uiteraard ook gewoon goed zijn. Ik ken meerdere paarden die (helaas) aan McCloud zijn verkocht, die paarden mankeren niets, zijn braaf, etc. Puur kwestie van geld/tijd dat ze naar handelaar zijn gegaan.

Machu
Zo is het paard op foto 1 (wordt verder niet genoemd in advertentie) de hengst ITS Machu. Een goedgekeurde dekhengst, zoon van Thunder. Kan geruind zijn wellicht? In elk geval erg braaf dier ook.

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:47

Ik moet echt op zoek gaan naar iemand die mij kan bijstaan als ik naar een Tinker ga kijken.

Thanks allemaal. Jullie hebben me met twee benen op de grond gezet.

stalnijmegen

Berichten: 4562
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: schijnbaar niet verweg genoeg van het gezeur

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:50

vanwaar kom je?
wie weet is er hier iemand die met je mee wilt rijden om bij te staan?

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 00:00

:) Dat vind ik heel lief maar ik kom volgens mij geheel van de andere kant? Hillegom.
Jeetje, we hebben zoveel voorwerk gedaan....goede stalling, goede voorlichting en dan denk je dat je kiest voor een enorm goed adres en dan kom je op bokt dit forum tegen....
Beter nudan te laat zullen we maar denken.

annelot

Berichten: 2067
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: Opperdoes

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 07:29

Machu staat al lang al weer in het buitenland gezamelijk met nog een 6 tal merries van mc cloud. Ze hebben hem graatmager gekocht, heb hem zelf gezien.
Verder idd goed kijken of neem iemand mee.

lady62
Berichten: 1392
Geregistreerd: 17-02-10

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 08:24

Het is nu eenmaal zo dat aan een paard kopen werk zit want dit doe je niet zomaar even.
In de paardenwereld moet je er gewoon van uit gaan dat niemand te vertrouwen is.
Als je met deze instelling naar een paardje gaat kijken dan kan het alleen maar meevallen.
Ik heb zelf paarden verhandeld in het verleden en ken daardoor alle klappen van de zweep.

Om het risico zo klein mogelijk te houden neem dan iemand mee met verstand van zaken, laat voorrijden, laat keuren door dierenarts naar keuze en het beste is een maand op proef maar dit kan niet overal, Kijk rond in de stallen hoe worden ze verzorgd hoe staan ze erbij dit zegt al heel veel laat wat overeengekomen is op papier zetten.

Kijk er zijn handelaren die niet zuiver zijn maar er zitten bij kopers ook genoeg draken tussen het mes snijd aan twee kanten en vergeet niet dat het HANDEL geld verdienen is en de meesten niet zo doorslaan in het diervriendelijke zeg maar.

Als ik sommige verhalen hoor dan wil je gewoon belazerd worden en hoe in hemelsnaam kun je een jong niet goed doorgereden paard kopen en dan ook nog verwachten dat hij geschikt is voor een zorgboerderij kom op zeg!

Het beste en die zijn er een stal zoeken die kijkt naar de combinatie is deze geschikt anders word er niet verkocht dan kom je meestal terecht bij een fokker zo heb ik ook een keer een aankoop niet door laten gaan omdat deze mensen kopers dus door bleven drammen dat ze dit paard wilde hebben waarvan ik wist dat er ongelukken van zouden komen.

Maar een handelaar zou dat echt niet boeien hoor dus kopers kunnen ook wel eens hand in eigen boezem steken en luisteren naar een goed bedoeld advies zodat later als er wat gebeurd de verkoper niet zwartgemaakt word terwijl het hun eigen schuld is geweest.

sweetsox
Berichten: 1175
Geregistreerd: 28-05-13
Woonplaats: lelystad

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 09:07

ik heb daar 6 jaar geleden een paardje gekocht zo groen als gras kon amper alle gangen. dus als je daar van uit gaat. dat ze zadelmak zijn en verder niet. Zadels, heel veel zadels liggen niet goed. En hun zadels zeker niet. Daar moet je dus ook van uit gaan en een zadel maker die echt meet laten komen.

Het paardje wat daar vandaan kwam kon nog niks qua poetsen en voetjes optillen. Alles moet geleerd worden. Het paardje is verkocht vanwege een ongeluk die ik heb gehad maar zou hem echt wel terug willen. Want hij is verder geweldig.

laat hem keuren door een eigen arts daar op hun grond. Hun hebben een arts die volgens mij niet eerlijk is. Want dit paardje had dan echt wel kant tekeningen op de keuring gehad. hij had diaree (kan niet tegen vette kuil) en hij had mok. En dat stond er niet eens op. normaal word dat namelijk wel vermeld. En laat hem keuren als sport paard.

verder succes.

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 11:11

Dank jullie allemaal voor jullie reacties. Ook via pm.
Dit heeft me zeer geholpën.
Ik ga iemand zoeken die bereid is met mij mee te gaan op zoek naar een betrouwbare lieve tinker.
/3

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:56

Willl65 schreef:
Dank jullie allemaal voor jullie reacties. Ook via pm.
Dit heeft me zeer geholpën.
Ik ga iemand zoeken die bereid is met mij mee te gaan op zoek naar een betrouwbare lieve tinker.
/3



Goed zo Willl65, dat is het beste dat je kunt doen!

Kailonne

Berichten: 1121
Geregistreerd: 14-11-08
Woonplaats: Best

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 19:25


Anoniem

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 19:41

Ik zou daar ook een paard kopen.
ze hadden hem in 3 weken ingereden en hij was bomproof <<)
En een meisje van 12 kon hem makkelijk aan.
gellukig was mijn nicht erbij en zei ze dat dit waarschijnlijk niet een fantastische pony voor mij was :x :wave:
dat mailtje wat we toen kregen.....jaa hij had hem toch nooit aan ons verkocht en ik kon vast niet rijden blabla bla

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 10:50

Alles bij elkaar genomen hebben we de afspraak afgezegt via mail. Vandaag gaan we kijken bij een andef adres.
Spannend!
Dank voor al jullie goede raad.

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 11:53

Goed gedaan Willl65!

Ben heel benieuwd met welke topper jullie thuis gaan komen!

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 12:01

Hi Karin
Ik hou jullie op de hoogte.
Jullie hebben me allemaal goed geholpen onwijs top.

PinkLove

Berichten: 259
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Fryslân

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 12:31

Super! Ik ben benieuwd. Heel veel succes en plezier vandaag bij het kijken naar dat paardje!