Tinkerstal Mc Cloud

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Haflingerrrs
Berichten: 5
Geregistreerd: 11-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 14:06

Madonnamagic schreef:
Ik ga het toch ff voor ze opnemen! Ik heb onlangs contact gezocht omdat zij mijn tinker hebben geimporteerd. Ik heb haar van een particulier gekocht maar had wat vraagjes.
Nou ik ben me toch ontzettend leuk teruggemaild! Ik kreeg filmpjes, fotos en een heel verhaal over mijn tinkertje! En ik ben geen eens klant! Ze vonden het leuk wat van haar te horen.
Je moet ervanuit gaan dat elke tinker die daar te koop staat nog maar kort in NL is, en vaak nog maar net zadelmak en nog lang niet doorgereden. Als je met die insteek gaat dan komt het volgens mij echt wel goed. Ze hebben prachtige tinkers te koop, ik ken er enkele privé die ervan daan komen en ik vind het jammer dat er zo negatief over gesproken wordt.



Ook ik heb een tinker door hun geimorteerd.
En ik heb exact hetzelfde gedaan als jij.

Echter kreeg ik een ontzettend bot antwoord terug en 0 , 0 info..

Ik heb mijn paard van kennissen. Die hadden haar gekocht als ingereden paard geschrikt voor beginner.

Ik heb haar nu. Ze kent niks van longeren. Is bang voor het zadel.

Ik ben begonnen haar zadelmak te maken en in te rijden. Inmiddels al wat buitenritjes erop zitten.

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 14:35

en daar staan ze inderdaad ook om bekend!

Al de paarden lijken daar geschikt te zijn voor het zorgwerk! Achteraf blijkt dat niet zo te zijn of ze blijken hoefkanker te hebben :r

Zerena

Berichten: 3890
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 15:03

Madonnamagic schreef:
Ik ga het toch ff voor ze opnemen! Ik heb onlangs contact gezocht omdat zij mijn tinker hebben geimporteerd. Ik heb haar van een particulier gekocht maar had wat vraagjes.
Nou ik ben me toch ontzettend leuk teruggemaild! Ik kreeg filmpjes, fotos en een heel verhaal over mijn tinkertje! En ik ben geen eens klant! Ze vonden het leuk wat van haar te horen.
Je moet ervanuit gaan dat elke tinker die daar te koop staat nog maar kort in NL is, en vaak nog maar net zadelmak en nog lang niet doorgereden. Als je met die insteek gaat dan komt het volgens mij echt wel goed. Ze hebben prachtige tinkers te koop, ik ken er enkele privé die ervan daan komen en ik vind het jammer dat er zo negatief over gesproken wordt.


Dit klopt wel......maar er zijn ook genoeg mensen die dit niet weten en er dan heengaan en vertrouwen op dat wat er in de advertentie staat.
En daar gaat het veelal mis, want daar staat toch vaak in dat ze super braaf zijn.

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 15:46

Zoals het nu lijkt, neem ik een tinker over, die daar wegkomt. Paard is ontzettend lief, maar onder het zadel zo verkloot. Hopelijk lukt het om haar weer op de rit te krijgen.
Ze staat nu bij mensen die te weinig verstand van hebben, gaan verhuizen, dus ze zochten met spoed een plekje voor haar.

Helaas heeft ze mijt en mok, staat ze wat schraal. Dus eerst maar hier wat aan doen, daarna rustig het beleren vanaf 0 weer oppakken.

Brendatil
Berichten: 173
Geregistreerd: 27-04-16
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 16:35

Ik zou als ik naar mc cloud ga, gewoon ervanuit gaan dat ik een wild paard koop.
Als je geen verwachtingen hebt, dan is er weinig aan de hand.
Tenzij je paard niet gezond blijkt, maar dat kan altijd toch?

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12744
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 19:09

Ik snap echt niet dat er mensen zijn die deze stal proberen goed te praten.
Prima dat je een goede ervaring hebt gehad met de stal, dan heb je geluk gehad. Maar in dit topic zijn genoeg verhalen waar uit blijkt dat de stal gewoon niet deugt.

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 19:45

Feit dat ze die dieren onder valse voorwaarden verkopen is gewoon not Done
Niets meer daar kopen dan stopt die waanzin vanzelf .
Kwestie van vraag en aanbod

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 19:52

Helaas gaat het niet door met die tinker. Mensen geven haar mee aan de persoon die een andere tinker van hun gekocht heeft.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 20:16

Je kan wel zeggen van "ga er gewoon vanuit dat het paard niks kan" maar die mensen liegen dus gewoon chronisch. Ongeacht of je dat wel/niet weet, ik wil geen paard kopen van liegende mensen. Wie weet waar ze je nog meer mee voor de gek houden.

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 21:22

Een Tinker die ik ken staat daar ook. Wordt verkocht als beginnerspaard, terwijl ik weet dat paard gevaarlijk kan worden als hij in verkeerde/onervaren handen komt. Terwijl het bij de juist persoon een geweldig dier zal zijn.

Anisa1994
Berichten: 2
Geregistreerd: 28-09-16

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 12:14

Handelsstal Maccloud biedt de paarden aan als zorgpaarden en vraagt daar veel geld voor.De meeste Tinkers, die hij verkoopt zitten onder de mijt, mok of hebben CPL. Dit betekend heel veel werk voor de nieuwe eigenaar.
Voor een onbeleerd paard betaal je op marktplaats niet zo veel.Goed verdienen op die manier. Hij rijdt er een hele dure auto van. Die man liegt al als hij adem haalt. Koop er geen paard dan houd het vanzelf wel een keer op. Ik vind dit echt crimineel, misschien iets voor het programma "Opgelicht".

Ellebel123
Berichten: 216
Geregistreerd: 03-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 18:23

Anisa1994 schreef:
Handelsstal Maccloud biedt de paarden aan als zorgpaarden en vraagt daar veel geld voor.De meeste Tinkers, die hij verkoopt zitten onder de mijt, mok of hebben CPL. Dit betekend heel veel werk voor de nieuwe eigenaar.
Voor een onbeleerd paard betaal je op marktplaats niet zo veel.Goed verdienen op die manier. Hij rijdt er een hele dure auto van. Die man liegt al als hij adem haalt. Koop er geen paard dan houd het vanzelf wel een keer op. Ik vind dit echt crimineel, misschien iets voor het programma "Opgelicht".


:j Helemaal mee eens.

paddraigh
Berichten: 3697
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 21:56

Geniale opmerking;
Man liegt al als hij ademhaalt!!! _O-

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 07:21

missanita84 schreef:
Geniale opmerking;
Man liegt al als hij ademhaalt!!! _O-



Nou en dat geldt zeker voor dit heerschap!

Leoniedek

Berichten: 9
Geregistreerd: 26-01-17
Woonplaats: Burgerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 20:46

Ook geen positieve reacties er over gehoord. Paarden worden mooier verkocht dan dat het is. Denk hierbij aan bomproof ze worden verkocht als zo bomproef zelfs voor zorgboederij goed. Tot je ze ziet onder het zadel en op een andere plek.

Chan34
Berichten: 47
Geregistreerd: 12-11-15
Woonplaats: West Brabant

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:51

Letterlijk BOM proof maar nie heus. Ik kwam er met gebroken ribben vandaan. Klopt totaal niks vd info

Ailin
Berichten: 2
Geregistreerd: 07-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 21:37

Hallo,

Graag zou ik mijn ervaringen over tinkerstal Mccloud willen delen.
In het jaar 2014 hebben wij een tinker gekocht bij tinkerstal Mccloud. We hadden op de website van de stal een tinker gezien die ons direct aansprak, bij het bezoek aan de stal hebben wij naar deze tinker gekeken en hebben we even op de tinker mogen rijden. We kregen wat informatie over waar de tinkers vandaan kwamen en verder wat algemene informatie over de tinker die onze interesse had, zoals leeftijd etc. Er werd ons verteld dat de tinker 6 jaar oud was, klinisch door een dierenarts gekeurd was en verder heel makkelijk was in de omgang. Eigenlijk waren we heel positief en hebben we de tinker dus gekocht.

Begin van dit jaar hebben wij onze tinker moeten laten inslapen. We hebben de tinker in totaal 2 jaar en 2 maanden gehad. Hieronder het verhaal wat wij in deze 2 jaar hebben meegemaakt met onze tinker:

Al snel merkte wij tijdens het poetsen dat de tinker heel angstig was bij het aanraken van de benen, hierdoor was hoeven krabben en poetsen niet gemakkelijk. Ook wanneer de hoefsmid kwam om te bekappen was het altijd een drama. We hebben met veel geduld het vertrouwen terug kunnen winnen waardoor de angst voor het aanraken van de benen minder was geworden.
Daarnaast kregen we in de gaten dat de tinker veel last had van diarree. Na vele bezoekjes van de dierenarts, medicijnen en verandering in voer verder bleek dat dit probleem een gevolg was van een onbehandelde worminfectie. Waarschijnlijk heeft de tinker vroeger een worminfectie gehad die niet is behandeld, hierdoor is de darm chronisch beschadigd geraakt waardoor deze een mindere werking heeft. In overleg met de dierenarts een nieuw dieet opgesteld wat uiteindelijk bleek te werken, dit alles heeft ruim een half jaar gekost.
Halverwege 2015 stond er ineens een verassing naast onze tinker in de paddock, namelijk een veulen. Dit is iets wat je totaal niet verwacht. In al die tijd dat de tinker bij ons stond hebben wij niks in de gaten gehad. Achteraf bekeken vonden we ,zeker de laatste week, dat onze tinker wat dikker leek maar verder hebben we niets gemerkt. Wij zijn hier heel erg van geschrokken omdat er vanalles mis had kunnen gaan. Wij konden niets doen ter voorbereiding van de bevalling omdat we van niets wisten. Ook hadden wij geen dierenarts kunnen inschakelen die tijdens de dracht controles kon uitvoeren. Naast dit alles zijn we natuurlijk heel erg blij met het veulen die inmiddels bijna 2 wordt. Maar ik wil wel even zeggen dat dit natuurlijk niet de bedoeling was toen we een tinker kochten, we hadden in principe gerekend op 1 paard. Het veulen verkopen was voor ons geen optie, simpelweg omdat wij ons meteen aan een dier hechten. Verder hebben wij geen enkele ervaring met het opvoeden van een veulen. Uiteindelijk is het ons wel gelukt om het veulen te trainen en wandelen wij nu regelmatig met hem naar het bos. Maar weer even terug naar de tinker die wij bij tinkerstal Mccloud kochten. Naast de onbekende dracht, chronische darminfectie en de angst voor het aanraken van de benen bleek onze tinker niet 6 jaar te zijn maar ongeveer 12 jaar.
En dan nu de reden dat we onze tinker hebben moeten laten inslapen. Ondanks dat na het invoeren van het nieuwe dieet de mest goed bleef was onze tinker erg mager. Dit hebben wij natuurlijk in de periode van de dracht niet in de gaten gehad maar hierna viel het ons erg op. Ook had de tinker niet veel conditie. Korte buitenritjes in het bos bij ons in het dorp kon ze goed volhouden, maar wanneer we met de trailer eropuit gingen bleek ze niet langer dan een uurtje te kunnen rijden, en dan heb ik het gewoon over een rustige buitenrit met veel stappen. Na zo'n buitenrit zag je dat ze erg kortademig was. Op een dag in het begin dit jaar merkten we dat onze tinker niet meer wilde eten en aan het hoesten was, na het opmeten van de temperatuur bleek deze 40,5 graden te zijn, koorts dus. Meteen de dierenarts gebeld, die heeft allerlei medicijnen toegediend waarvan de koorts zou moeten zakken. De dierenarts vertelde dat het een bacteriele of virale infectie was van de luchtwegen. Zo'n infectie kan een paard altijd krijgen, net als een verkoudheidsvirus of griep bij de mens. Ons paard kreeg antibiotica voorgeschreven die wij oraal in de vorm van een pasta konden toedienen. Ook moesten wij de temperatuur blijven opmeten, dit deden wij 3 keer op een dag. We hielden contact met de dierenarts over het verloop van de temperatuur etc. Na een aantal dagen merkte wij nog geen verbetering en bleef ze koorts houden. We hebben de dierenarts weer gebeld, deze kwam meteen langs. De dierenarts adviseerde om het paard te laten opnemen in de kliniek om een betere behandeling te kunnen bieden. Wij hebben onze tinker naar de kliniek gebracht met de verwachting dat ze daar beter zou worden en weer lekker terug naar huis kon, helaas was dit niet het geval. Op de kliniek kreeg ze direct medicijnen in het bloedvat toegediend waardoor deze beter hun werking konden doen. We zagen dat deze medicijnen eigenlijk weer geen effect hadden, de temperatuur bleef hoog en de ademhaling werd ook steeds zwaarder. Het paard was zichtbaar benauwd en had een hele trekkende ademhaling. Na een echo van de longen bleek dat de ontsteking vocht veroorzaakte die rondom de longen en het hart bleef zitten, hierdoor was ze zo benauwd. Ondanks alle medicijnen bleek op ene tweede echo dat het vocht zich had verdubbeld. De dierenarts vertelde ons dat de prognose erg slecht is en dat het in het belang van het paard is om haar te laten inslapen, dit hebben wij toen in overleg met de dierenarts besloten te doen. De reden waarom de ontsteking niet verdween is de slechte weerstand die onze tinker had. De slechte weerstand was een gevolg van de chronische darminfectie.

Het is een lang verhaal maar dit is dus onze ervaring met tinkerstal Mccloud. Bij de aankoop hadden wij nooit verwacht dat het zo zou lopen. Terugkijkend hadden we onze eigen dierenarts de tinker moeten laten keuren, dan hadden veel problemen van tevoren geweten en misschien niet tot koop overgegaan. We zijn, net als ik lees bij veel anderen, voorgelogen over de leeftijd maar naast dat zijn ons een hoop andere dingen ook niet verteld. Ik heb mijn vraagtekens bij de klinische keuring van hun dierenarts. Deze had van tevoren een deel van de problemen kunnen opsporen, en naast de problemen dat het paard natuurlijk drachtig was! Het verlies van onze tinker heeft zoveel verdriet gedaan, en dat doet het nu nog steeds. Het zal lang duren voordat wij dit verdriet een plek hebben kunnen geven.

Ik raad dus aan om GEEN tinker bij tinkerstal Mccloud te kopen gebasseerd op mijn eigen bevindingen en te lezen die van anderen.

Graag ontvang ik reacties van mensen die wellicht vergelijkbare situaties hebben meegemaakt met hun tinker van tinkerstal Mccloud.

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 21:57

Nou verhalen te over!

Wat een vreselijke ervaring, sterkte.

Je mag hun paarden alleen laten keuren door hun eigen dierenarts, dan zouden alle alarmbellen al moeten gaan rinkelen.

Vreselijke rotlui

Zerena

Berichten: 3890
Geregistreerd: 29-12-04

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 10:36

Ja en ook erg jammer dat er nog genoeg mensen zijn die erin trappen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37272
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 11:44

Ailin je verhaal is eerder een standaard ik ben onervaren en laat me leiden door praatjes van verkopers. Het is gewoon niet slim om niet te keuren door eigen dierenarts. Ook bij hun kun je dat gewoon doen. Dan was de leeftijd wel opgevallen en de dracht ook. Wat trouwens bij bijna elke importmerrie een waarschijnlijkheid is. En benen moeilijk aanraken had bij gaan kijken en nog een keer kijken opgevallen moeten zijn. Je probeert toch van alles bij een dier om te kijken hoe deze reageert?

en een verwaarloosde worminfectie dat is mij bij mijn wedstrijdpony overkomen. Gewoon gekocht en gekeurd bij ee n particulier. Was niets te zien aan hem maar toch erg ziek.

ik blijf erbij dat deze handelaar is als elke handelaar. Neem een ervaren persoon mee, keur zelf, ga meerdere keren kijken op verschillende momenten en zadel dan zelf op

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 12:02

Inderdaad Karuna.
Of er nu van handelaar jantje of pietje gekocht wordt of van particulier A of B.
Er is ondertussen genoeg te vinden op internet dat mensen zelf moeten keuren. Dan vinden ze 100 euro te duur.
Om later een hoop verdriet en honderden euro's verder een paard moeten laten inslapen.

Ga inderdaad vaker kijken, ook eens een uur te vroeg. Samen met iemand die meer weet van een paard. En dan wordt beduveld worden toch een stuk moeilijker gemaakt.
Mensen laten het keer op keer gebeuren en daarom kan ook deze handelaar blijven bestaan.

Rizette
Berichten: 4394
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 12:47

Ailin, heb je je tinker dan ook zonder paspoort gekocht? Omdat de leeftijd niet klopte? Dat is op zich ook al een teken aan de wand dat je paard geen paspoort heeft. Kunnen ze dan wel geimporteerd worden zonder paspoort?

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 13:30

Mijn tinker had wel een paspoort maar dr leeftijd klopte niet, ze stond op papier als 3,5 jarige bijna 4 en bleek net rond 2 jr te zijn

Rizette
Berichten: 4394
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 13:45

Was dat dan een paspoort uit Ierland of van hier?

Ailin
Berichten: 2
Geregistreerd: 07-02-17

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 13:52

Rizette: We hebben de tinker met paspoort gekocht. Het paspoort was afkomstig uit Nederland.