Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 73 van de 84 [ 2095 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76 ... 84  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Mijt/mok/rasp/huidproblemen topic

 
Profiel   

Herkenbaar hoor
Ik doe nu een mix van kort houden, Frisian oil en wassen met de zeep van pippa. Het is echt met vallen en opstaan Hopelijk bij jou snel resultaat !
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-21 22:49 



 
Profiel   

Oh oke dan heb ik er wel goede hoop op. Die friesian oil is bijna hetzelfde als de olie en zwavel die ik heb en de pippa zeep heb ik ook dus even tijd geven gok ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-21 22:53 



 
Profiel   

Precies!! Goed volhouden en dan straks pas weer afbouwen

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-21 23:12 



 
Profiel   

GreenXl al geprobeerd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 01:02 



 
Profiel   

Granoek, dit lijkt heel hard op wat mijn paarden hadden twee jaar geleden.. Bleken letsels te zijn veroorzaakt door jeuk van mijten, daarin komen bacteriën terecht via de monddelen maar ook modder. Ik heb toen het behang geschoren want er zaten veel wonden onzichtbaar onder de sokken.. Dagelijks schoongemaakt met isobetadine shampoo en de kale plekken ingesmeerd met mengsel van isobetadine gel en uierzalf op aanraden van DA. Misschien dat je via zoekfunctie hier wel nog foto's er van vindt zodat je eens kan vergelijken.

Als je bevestiging wil ivm CPL is alles eens afscheren sowieso een goed idee..

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 01:32 



 
Profiel   

cpl geeft echt ribbels en die zie ik hier niet?
ik zie juist veel korstjes, dan zou ik denken aan hyperkeratose?( of rasp)

kwa behandeling is het wat uitproberen, bij de een werkt dit goed en bij de ander wat anders.
alles er af scheren geeft vaak wel een duidelijk beeld en dan is het makkelijker te behandelen.


wat is die pippa zeep, moet je dan echt wassen?
heb er hier een staan die gevaarlijk word als je met water aan komt,dus word dat moeilijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 09:33 



 
Profiel   

cp112 schreef
GreenXl al geprobeerd?

Nee dit ken ik niet, zou ik even moeten opzoeken!

Die wonden van mijten ken ik ja, die had hij 2 jaar geleden maar dat was anders, dat waren echt bijt en schuurwondes. Dit is niet echt open maar gewoon echt vuil en ranzig ieuw..
ellepel schreef
cpl geeft echt ribbels en die zie ik hier niet?
ik zie juist veel korstjes, dan zou ik denken aan hyperkeratose?( of rasp)

kwa behandeling is het wat uitproberen, bij de een werkt dit goed en bij de ander wat anders.
alles er af scheren geeft vaak wel een duidelijk beeld en dan is het makkelijker te behandelen.


wat is die pippa zeep, moet je dan echt wassen?
heb er hier een staan die gevaarlijk word als je met water aan komt,dus word dat moeilijk.


Ja dat is een blok zeep maar je hebt niet per se stromend water nodig, ik weet niet of dat verschil maakt voor jou? Het kan ook met een emmertje water.
Er zitten inderdaad geen plooien en ribbels wat mij ook doet denken dat het geen CPL is, ook omdat het altijd redelijk snel wel weg gaat (vorige keer met olie en zwavel) en dan ook best een tijd blijft

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 10:01 



 
Profiel   

nee het is zelfs zo erg dat het zien van een emmertje al teveel stress op roept bij deze pony.
ik ga eens googlen voor info over die zeep

is het bij jouw paard dat het vaak terug komt op het moment dat hij gaat verharen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 10:12 



 
Profiel   

ellepel schreef
nee het is zelfs zo erg dat het zien van een emmertje al teveel stress op roept bij deze pony.
ik ga eens googlen voor info over die zeep

is het bij jouw paard dat het vaak terug komt op het moment dat hij gaat verharen?

Oeh niet zo over nagedacht maar dat kan wel kloppen ja.. hoewel ik niet het idee heb dat hij al verhaart nu maar hij heeft wel een dikke vacht. Vorige keer was ook in de winter want dat was nog een heel gedoe met wassen met sebacil

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 10:14 



 
Profiel   

Hoi! Ik denk dat mn paard een mijten infectie heeft. Enorme jeuk, bulten op dr rug en kont. Nu heb ik haar vorige week ingesmeerd met diathomeenaarde. Nu laten de bulten los. Wat zijn de beste verdere stappen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 11:33 



 
Profiel   

bulten op rug en kont klinkt meer als regenschurft/rainrot?
denk juist dat als de huid er verder rustig uit ziet je misschien niks meer moet smeren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 11:54 



 
Profiel   

ellepel schreef
bulten op rug en kont klinkt meer als regenschurft/rainrot?
denk juist dat als de huid er verder rustig uit ziet je misschien niks meer moet smeren?


Psoroptes mijt komt wel voor op rug volgens Google. Rainrot denk ik niet omdat het geen vochtige plekken zijn en het haar niet op hoopjes gaat zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 12:14 



 
Profiel   

Pfff ik heb de sokken van Malone altijd prima onder controle gehad. Af en toe een behandeling met zwavelolie. Maar nu heeft meneer jeuk, kale plekken en schilfers/korstjes is vooral de achtersokken, veel jeuk in de liezen. Dierenarts vermoedt mijten en daarvoor is Malone ingespoten. Over 10 dagen de herhaalspuit. Wanneer kun je verbetering merken qua jeuk? Al na de eerste spuit of pas na de tweede?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-21 22:00 



 
Profiel   

Normaal vanaf de eerste, wij toch in ieder geval. Een paar dagen erna.
Hoop dat het werkt voor jullie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-21 22:22 



 
Profiel   

Dan moeten we wellicht nog even geduld hebben. Voor nu lijkt het erger te worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-21 22:30 



 
Profiel   

Je kunt op de benen wel in de tussentijd iets van sudocrem of honingzalf doen? De mijten moeten dood maar de wondjes die er al zijn zullen denk ik ook behandeld moeten worden

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-21 22:49 



 
Profiel   

Mijn paard heeft heel erg last van rasp, heb al verschillende mokzalfjes en amandelolie geprobeerd ook sebacil al geprobeerd maar niks werkt. Ze heeft geen dikke benen en loopt niet kreupel maar ze heeft er wel last van, zeker aan insmeren heeft ze een hekel. Ik zit nu te denken aan sudocreme. Of hebben jullie andere suggesties?


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 11:15 



 
Profiel   

Petrichor schreef
Mijn paard heeft heel erg last van rasp, heb al verschillende mokzalfjes en amandelolie geprobeerd ook sebacil al geprobeerd maar niks werkt. Ze heeft geen dikke benen en loopt niet kreupel maar ze heeft er wel last van, zeker aan insmeren heeft ze een hekel. Ik zit nu te denken aan sudocreme. Of hebben jullie andere suggesties?


[ [url=m/9aWewI.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/yPZ82T.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mijn paardje heeft dit ook gehad. Ik gebruikte baby olie om de korstjes weg te kunnen kammen en vervolgens smeerde ik honingzalf op de wondjes.
Ik heb het gevoel dat het bij mijn paard ook erg is verminderd na een verandering van voeding. Ik voer nu Vitalbix.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-21 20:39 



 
Profiel   

Ik kom hier ook even binnenvallen.
Mijn tinker heeft plooitjes met wondjes in. Vandaag eens geschoren om het beter te kunnen bekijken en verzorgen. Een dikke maand geleden heeft de DA gekeken en ik moest het wassen met isobetadine-zeep en insmeren met Tafene-zalf.

Graag had ik ook nog eens jullie meningen gewenst.

De eerste 2 foto's als het net geschoren is, en de andere 2 na het wassen en insmeren.

Hij staat 24/7 op de weide en krijgt geen extra voeding.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-21 19:49 



 
Profiel   

Oef, ik ga de plooien etc aan de experten hier over laten maar voor de wondjes ben ik de laatste tijd super tevreden van Pippa zeep. Honing en propolis er in, heeft hier echt al heel veel jeuk, schilfers en wondjes opgelost en het droogt niet zo uit zoals isobetadine

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-21 20:02 



 
Profiel   

Ja hier fijne resultaten met Pippa en warm water met chloor. Die ribbels/plooien is volgens mij onomkeerbaar. Maar er zijn vast mensen met meer kennis ervan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-21 20:16 



 
Profiel   

Er lijkt wat vocht in te zitten, kun je dat ook voelen, dat ze een beetje gezwollen aanvoelen?
Ik zou proberen om dat vocht eruit te krijgen, bijvoorbeeld door kleefkruid en brandnetel bij te voeren, liefst niet te veel gras maar daar voor in de plek wat grof hooi met een vitaminebrok erbij, eventueel wat extra, rustige beweging.. dat is wat bij die van mij hielp. En ik hoor ook goede verhalen over lymfedrainage.
Als de huid nog niet te erg ver-eelt is dan heb je kans dat de rimpels nog voor een deel weg trekken.

Heeft je paard ook wel eens jeuk? Een behandeling tegen mijten kan dan ook goed zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-21 20:22 



 
Profiel   

Het zit niet extreem dik, maar wil uiteraard erger voorkomen.
De huid is gelukkig nog heel soepel en er zit totaal geen eelt.
De pippa zeep is het proberen waard, die kan ik bestellen en snel ontvangen, net zoals kleefkruid/brandnetel bijvoeren.
Hij staat 24/7 op de weide en wordt 1 a 2x per week een half uurtje gereden, qua beweging denk ik niet mis.
Gras minderen, bedoel je dan een graasmasker aandoen? Daarvoor ga ik nog even advies moeten inwinnen dan.
Voorlopig ga ik met de zeep en kleefkruid/brandnetel tips aan de slag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-21 21:14 



 
Profiel   

Ik weet niet hoe groot de weide is en hoeveel gras er staat, maar zelf zet ik bv een kleiner stukje wei af in het voorjaar wat ze kort mogen grazen en daar voer ik dan hooi bij. Ik werk dan met strookbegrazing. Een graasmasker zou ik alleen gebruiken voor overdag of een aantal uren op een volle wei, voor dag en nacht vind ik dat minder fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-21 07:04 



 
Profiel   

8nnemiek schreef
Ik weet niet hoe groot de weide is en hoeveel gras er staat, maar zelf zet ik bv een kleiner stukje wei af in het voorjaar wat ze kort mogen grazen en daar voer ik dan hooi bij. Ik werk dan met strookbegrazing. Een graasmasker zou ik alleen gebruiken voor overdag of een aantal uren op een volle wei, voor dag en nacht vind ik dat minder fijn.

Ik kan het zelf niet goed inschatten maar ze hebben toch een grote weide. En iets daaraan aanpassen zal niet mogelijk zijn, omdat ik op een privé-stal sta.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-21 12:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 73 van de 84 [ 2095 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76 ... 84  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen