Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 82 van de 89 [ 2219 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85 ... 89  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

 
Profiel   

Mijn paard is ook niet dol op pure DC. Kieskeurige dame met alles.
Ik heb er daarna wat muesli wat ik nog had staan erdoor gemengd. Dat at ze wel. Nu met wat Active+ eet ze het op d'r gemak op. Prima, want schrokken vind ik ook niks.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-18 08:08 



 
Profiel   

Stalgenoot geeft de active vandaag handje aan m’n haf gegeven. En hij at bijna m’n hand erbij op. Dus ik ga de active halen. En dan daar beetje van geven

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-18 18:29 



 
Profiel   

Mijne staan er nu een maand op. M'n merrie had vanavond in de sprongles energie voor 10. Kon na de les nog wel een les meedoen als ik had gewild :+ Normaal na die drie kwartier echt op qua energie. Wellicht toeval.... maar voor nu hoop dat het zo blijft :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-18 22:27 



 
Profiel   

Ik heb een paar pagina’s door gelezen, maar alle 82 is geen doen..

Zijn er ook mensen die ervaring hebbeb met het overstappen van de equilin balancer naar de vital bix daily complete?

Ik heb de 2 met elkaar vergeleken en zag dat vooral de vitamine A,d3 en e veel verschillen met elkaar.

Mijn shet krijgt het als aanvulling op zijn ruwvoer omdat hij geen krachtvoer krijgt maar verschillende bloed onderzoeken wel uitgewezen hebben dat hij op alleen hooi tekorten opbouwd (met name selenium)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-19 14:55 



 
Profiel   

Mijn haflinger kruising stond op de Pavo Vital, ging maanden goed maar opeens heeft hij geschuurd aan zijn staart. Iedere dag weer. Voor de zekerheid nu gestopt met de Pavo Vital en kijken of het daaraan ligt. Denk dat ik ook de overstap maar weer maak naar de daily complete.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-19 22:09 



 
Profiel   

_Elaine_ schreef
Ik heb een paar pagina’s door gelezen, maar alle 82 is geen doen..

Zijn er ook mensen die ervaring hebbeb met het overstappen van de equilin balancer naar de vital bix daily complete?

Ik heb de 2 met elkaar vergeleken en zag dat vooral de vitamine A,d3 en e veel verschillen met elkaar.

Mijn shet krijgt het als aanvulling op zijn ruwvoer omdat hij geen krachtvoer krijgt maar verschillende bloed onderzoeken wel uitgewezen hebben dat hij op alleen hooi tekorten opbouwd (met name selenium)


Ik heb de pagina's ook niet allemaal gelezen, maar zag in het begin wel iets hierover van iemand....even de eerste pagina's lezen zou ik adviseren :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-19 11:47 



 
Profiel   

Ik had in november een hele boel vitalbix ingeslagen maar nu wordt mijn paard plots verkocht. Door medische problemen met mijzelf kan ik niet meer voor hem zorgen. Mocht iemand interesse hebben in ong 30kg vitalbix DC en 2 zakken Luzerne, 3/4 zak Nutrimash dan mag je mij altijd contacteren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-19 21:18 



 
Profiel   

Kategida schreef
Ik had in november een hele boel vitalbix ingeslagen maar nu wordt mijn paard plots verkocht. Door medische problemen met mijzelf kan ik niet meer voor hem zorgen. Mocht iemand interesse hebben in ong 30kg vitalbix DC en 2 zakken Luzerne, 3/4 zak Nutrimash dan mag je mij altijd contacteren.

Kun je het niet meegeven met je paard?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-19 19:59 



 
Profiel   

Kan het wel meegeven maar hij komt op een stal te staan waar de stalhouders hun eigen voer aanbieden in de huurprijs van de stal dus nieuwe eigenaars van mijn paard zijn niet geïnteresseerd. :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-19 13:54 



 
Profiel   

Ik meld me ook even! Sinds 3 weken voer ik ook de DC, maar mijn paard vindt het volgens mij vreselijk en laat de brokjes steeds meer en langer liggen.
Best vervelend, want na genezing van maagzweren is dit voer het beste voor zijn maag, maar als meneer het niet eet.. |o

Ik mengde het al met de luzerne digest mix van Hartog, inmiddels ook met de Active+.
Maar ook op deze manier lijkt hij de brokjes te laten liggen, terwijl hij de muesli zelf erg lekker vindt.

Iemand dezelfde ervaring? Helemaal overstappen op de Active+ was niet mijn bedoeling want qua energie is het niet nodig.
Hij kreeg 360 gram DC per dag, nu 240 gram DC en 500 gram Active+ (gebaseerd op een paard van 600 kg dat lichte arbeid verricht).

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-19 20:22 



 
Profiel   

Nat maken is hier de uitkomst

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-19 20:33 



 
Profiel   

Hier vonden ze het eerst ook niet geweldig, ik heb volgehouden en ze eraan laten wennen dat dit is het nu.
Als ze hier keuze hebben laten ze de DC ook liggen. Nu krijgen ze enkel DC met de stal voerrondes en als ze wat extra energie kunnen gebruiken voer na het rijden bij. Mengen werkte hier juist averechts. Eerder lieten ze het wel liggen, nu eten ze het beide prima op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-19 12:50 



 
Profiel   

Mijn ruin at het eerst ook niet zo goed, was meer ook omdat hij het niet echt kende. Ik heb het nooit gemengd. Gewoon dagelijks zijn portie gegeven en toen ik uiteindelijk het andere paard zijn bak wilde laten leegeten had hij het op. Nu kan ik het hem niet snel genoeg geven en kijk hij het net nog niet uit mijn handen. Zou kunnen dat hij gewoon aan de smaak moet wennen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-19 13:29 



 
Profiel   

MarloesHJ schreef
Mijn ruin at het eerst ook niet zo goed, was meer ook omdat hij het niet echt kende. Ik heb het nooit gemengd. Gewoon dagelijks zijn portie gegeven en toen ik uiteindelijk het andere paard zijn bak wilde laten leegeten had hij het op. Nu kan ik het hem niet snel genoeg geven en kijk hij het net nog niet uit mijn handen. Zou kunnen dat hij gewoon aan de smaak moet wennen.

Hahaha!

Het gaat nu toch wat beter! Wel alsnog met de bovenstaande mix, de luzerne moet hij namelijk sowieso al hebben :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-19 13:40 



 
Profiel   

Mijn paarden vinden het heerlijk en ik ben nog elke dag blij dat ik erop ben overgestapt. Mijn ruin had al een hele tijd last van jeuk over zijn hele lichaam. Was altijd aan het bijten. Hij kreeg op dat moment Cavalor Superforce. Omdat ik een vermoeden had dat het wel eens aan suiker zou kunnen liggen ben ik op zoek gegaan naar voer met weinig suiker en zetmeel. Hij krijgt het sinds november en de jeuk is zo goed als over. Daarnaast is hij veel minder pafferig en mooi opgedroogd Ik ben zeer tevreden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-19 15:14 



 
Profiel   

Hier geeft ze ook voorkeur aan het hooi en laat ze dc wat langer liggen maar uiteindelijk is altijd haar voerbak leeg en uitgelikt ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-19 22:37 



 
Profiel   

Kayleigh_ schreef
Ik voer nog steeds tevreden de vitalbix. Nu de paarden weer op de wei gaan krijgt mn paard ook gluco balance bij. Ik heb echter ook zitten kijken naar hennepzaad/hennepzaadolie/CBD. Dit ter ondersteuning van zn immuunsysteem ivm jeuk (deken heeft ie op, ik was hem regelmatig, smeer zn manen in met lotion).

Kan dit veilig bijgevoerd worden? Zijn er mensen met ervaring hiermee? Moet ik de vitalbix dan aanpassen?

Alvast bedankt voor de antwoorden/tips/ervaringen :)

Ik heb super goeie ervaring met hennep korrel. Ik vraag me af waar ik die in België voor normale prijs kan kopen....zag dat Bio Ron de hoogdprijs vraagt

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-19 00:35 



 
Profiel   

Ik ben weer over op de Vitalbix DC ik meng het nu met 1 beker slobber van Vitalbix.

Had nu paar proefzakjes en lijkt erop dat hij t blijft eten. Nu hopelijk ook als ik de grote zak koopt..

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-19 08:15 



 
Profiel   

plutolover schreef
Ik ben weer over op de Vitalbix DC ik meng het nu met 1 beker slobber van Vitalbix.

Had nu paar proefzakjes en lijkt erop dat hij t blijft eten. Nu hopelijk ook als ik de grote zak koopt..


Ik hoop met je mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-19 06:07 



 
Profiel   

nummie schreef
Wie is er van regulier krachtvoer (pavo, havens etc.) overgegaan naar vitalbix?

Ik geef nu ongeveer 2 kg pavo sportsfit of triple p op een dag, maar twijfel over een overstap naar vitalbix.

Als ik 2 kg vitalbix active aanhoud per dag ben ik meer dan 80 euro kwijt in de maand . Heb ik echt die 2 kg nog nodig dan of kan ik ook minder gaan geven?

Wat js jullie ervaring bij een paard actief in training? Hoeveel voeren jullie van de active +?


Ik wou even een update geven over mijn ervaringen nu een jaar later. Ik ben van reguliere sportmuesli’s; Havens gastro ivm gevoelige maag, overgestapt naar Pavo triple p/sportsfit en toen naar Vitalbix. Reden was dat ze constant dikke benen had, zachte mest en hard op de spieren. Maar ook gevoelig op haar maag en veel gapen.

Ik wou zo ‘schoon’ en eenvoudig mogelijk gaan voeren. Vond het wel spannend maar toch de stoute schoenen aan getrokken en haar rantsoen helemaal naar de basis teruggebracht vitalbix D&C en voor de energie B&G.

Ik ben begonnen met DC 500 gram per dag, dit krijgt ze nu nog steeds en hier doet ze het goed op. Hiernaast kreeg ze ook 1/2 schep B&G per dag voor de energie en eiwitten, de waarden zijn hoger dan de A+ en een zak is goedkoper..

Omdat ze toch onverhoopt opgelopen benen bleef houden, heb ik haar weer van de B&G afgehaald (om uit te sluiten dat het hier door kwam) en alleen op de vitaminebrok gehouden. Tevens volledig van voordroog op droog hooi gezet. Dit ging heel lang goed, benen mooi droog en zachte spieren, mooie mest etc.

Alleen, nu begon ze te schraal te worden, op haar bovenlijn/billen. Daarom los eiwitten gaan bijvoeren dmv whey. Energie kwam ze ook te kort, dus toch ook de muesli weer gaan voeren (B&G 1/2 per dag). Droge hooi half om half gaan voeren met voordroog (echt door elkaar gemengd). Nu trekt ze langzaam weer bij, voordroog proberen we heel langzaam te vermeerderen totdat haar benen weer oplopen, dan is dat de max.

Conclusie is toch eigenlijk wel dat dikke benen, harde spieren en zachte mest door het rijke voordroog/slecht verteerbare eiwitten kwamen en niet zozeer door de B&G. Deze muesli geeft wel heel fijne energie, dus die blijf ik nu weer naast de DC voeren.

Samenvatting op mijn eigen vraag een jaar geleden: mijn sportmerrie doet het goed op 500 gr DC per dag, daarnaast 1/2 schep (+- 450 gram) B&G per dag voor de energie/goed verteerbare eiwitten. Echt super weinig dus in vergelijking met wat ik gaf van de reguliere sportmuesli’s en ze zit een stuk beter in haar vel, is niet meer gevoelig op haar maag en gaapt niet meer.

Al met al is het dus niet duurder dan de reguliere muesli’s met alle ballaststoffen etc. En geef je een stuk minder.. mijn merrie is een bloederig type (1,75 hoog, 7 jaar en wordt actief in de sport gereden en getraind).
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-19 14:43 



 
Profiel   

Mocht Er iemand nog vs200 willen proberen
Paard is anderhalve week geleden verhuist en ze eet het sinds twee dagen niet meer
Blijkbaar heeft ze deze niet meer nodig
Dus heb een kg of vier over

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-19 22:43 



 
Profiel   

Even een schepje.
Iemand ervaring met de olie van vitalbix?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-19 11:05 



 
Profiel   

Chesss schreef
Even een schepje.
Iemand ervaring met de olie van vitalbix?


Gebruik ik al een hele tijd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-19 12:48 



 

Ik heb ook vitalbix besteld, n.a.v. voeradvies de DC en Active+. Ook een zak nutrimash, maar dat is puur om ze een keer te verwennen op een koude winterdag, als extraatje.
Ik heb een mini met PPID, gevoelig voor HB en ook hele gevoelige darmen. Daarnaast een Tinkermerrie met IR, die mag wel iets meer energie krijgen. Ik voer nu pavo natures best met pavo vital, eigenlijk is dat puur uit 'nood' geboren omdat die van mij weigeren marstall, metazoa e.d. te eten, pavo was de 'minst slechte' van de opties die ik toen had. Een tijdje geleden kocht ik de vitalbix treats bij de paardendrogist, dat is een echte hit hier! Ze zijn er dol op :)) Ik ben dus heel benieuwd wat het gaat doen! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-19 12:04 



 
Profiel   

Sinds enkele weken hier ook overgestapt op vitalbix. We geven nu het hele pakket dus, Daily complete, active +, olie, lucerne en na hard werken de slobber.

Mijn paard is nog nooit zo geweest als nu. Ik zie hem elke weer veranderen in het positieve.

Hij werd onwijs rillerig van metazoa, kon echt niet tegen pavo, werd er heet van en jeuk. Vente werd hij een soort dooie dodo van, hippostar ging aardig maar gaf heel weinig.

Tot nu toe dus erg tevreden en erg benieuwd wat het op langere termijn nog gaat doen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-19 19:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 82 van de 89 [ 2219 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85 ... 89  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen