Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 34 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Pony (16) verkopen

 
Profiel   

Hallo mede bokkers,
Ik moet helaas mijn lieve 16 jarige D pony verkopen |( ze heeft geen stamboom achtergrond (wel gewone papieren) maar is nog wel top fit en kan alles nog laatst nog 1 meter gesprongen en rijd met haar wedstrijden in het L1 dressuur. Nu zit ik heel erg te twijfelen voor wat voor prijs ik haar zou moeten verkopen (alles komt er bij; deken, zadel, hoofdstel etc) hebben jullie tips??
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-19 16:29 



 
Profiel   

Als de pony helemaal gezond is en superbraaf,dan kun je er best wat voor krijgen.Ik vind dat heel moeilijk te zeggen.Zulke ponies zijn goud waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-19 16:54 



 
Profiel   

Wat is de stokmaat van de pony?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-19 17:19 



 
Profiel   

@Anjali klopt, maar hangt natuurlijk wel helemaal van het gebruiksdoel af.

Mensen die echt voor de sport gaan vinden hem al snel te oud (dat is bij A/B pony's minder een probleem) en mensen die voor meer recreatief gaan, hebben meestal een beperkter budget.

Je moet ook jezelf de vraag stellen hoe en waar wil ik adverteren. En wil je graag snel verkopen of zet je hoger in met het risico dat het maanden gaat duren. Daarnaast trekt de vraag richting het voorjaar vaak wel weer iets aan.

Als de pony correct is, goed gezond, braaf en vekeersmak zeg ik € 2000 voor de pony. Met alle spullen erbij (aangenomen dat het een behoorlijk zadel is) zou ik inzetten op € 2500. Dan heb je nog wat onderhandelingsruimte. In deze prijsklasse zal het normaal gesproken ook niet heel lang hoeven te duren voordat een koper zich aandient.

Succes ermee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-19 17:21 



 
Profiel   

Ahoek_x schreef
Hallo mede bokkers,
Ik moet helaas mijn lieve 16 jarige D pony verkopen |( ze heeft geen stamboom achtergrond (wel gewone papieren) maar is nog wel top fit en kan alles nog laatst nog 1 meter gesprongen en rijd met haar wedstrijden in het L1 dressuur. Nu zit ik heel erg te twijfelen voor wat voor prijs ik haar zou moeten verkopen (alles komt er bij; deken, zadel, hoofdstel etc) hebben jullie tips??


Ach wat jammer voor jou.
Ik zou zeker niet te laag gaan zitten, want dan heb je de kans dat er handelaren op afkomen. Een brave betrouwbare makkelijk te rijden pony is best wat waard voor de liefhebber.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-19 17:42 



 
Profiel   

Ik zou ook zeker niet te laag inzetten idd. Mijn 21 jarige pony is ook nog voor een naar mijn mening hoge prijs verkocht naar een forever home :) Prijs evt in pb. Te laag komen er toch andere mensen op af heb ik gemerkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-19 17:47 



 
Profiel   

Als het verder niet een “bewezen sportpony” is, dan gaat ze niet voor de fanatieke sportruiters en dito prijs weg.

Maar tegenwoordig is een brave gezonde pony ook heel wat geld waard! Maargoed: wat is heel wat. Welke prijs heb je zelf in gedachten?

16 jaar: een gezonde pony en goed ruitertje kan nog rustig 10 jaar mee!

Is de pony super braaf? Heeft ze geen gebreken?
Is ze braaf in de omgang en trailer laden?Gaat ze eerder stil staan dan rennen met een onzekere ruiter?
Das een top pony voor veel startende ruiters! En ik heb gemerkt toen ik opzoek was voor mijn dochter dat zo’n pony best lastig te vinden is en zomaar verkocht is! 3.000 euro werd er destijds rustig gevraagd.

en dan zou ze gewoon een super brave pony

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-19 17:49 



 
Profiel   

Als ze gezond is, braaf verkeersmak enzo zou ik zo aan 1500 denken

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-19 17:51 



 
Profiel   

Cinnepin schreef
Als ze gezond is, braaf verkeersmak enzo zou ik zo aan 1500 denken

Maar met alle spullen erbij, hou je niet veel meer over :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-19 17:52 



 
Profiel   

Cinnepin schreef
Als ze gezond is, braaf verkeersmak enzo zou ik zo aan 1500 denken

Nee zeg,dat is veel te weinig. Ik zou dan eerder voor 3000 gaan. Maar dan moet hij wel echt braaf zijn,voor een beginnend kind.Als je er veel minder voor vraagt zal hij wel meteen weg zijn.Mits de pony rad is! Want vaak wordt een pony geadverteerd,en als je dan gaat kijken is meteen duidelijk te zien dat er iets mis is.Mensen die een goedkopere pony zoeken laten meestal niet keuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-19 17:59 



 
Profiel   

300 vind ik persoonlijk te veel voor een pony zonder prestatie en papieren van 16

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-19 18:09 



 
Profiel   

Is het een grote of een kleine D? Je zou een foto kunnen plaatsen,het uiterlijk doet nl. ook wat.Ook zijn ponies nu vanwege de winter moeilijker te verkopen,in het voorjaar weer gemakkelijker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-19 18:10 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar Rassenpraat algemeen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-19 18:10 



 
Profiel   

Het is afhankelijk van zijn looks, gangen, hoe makkelijk die na te rijden is, stokmaat (boven in d maat is interessanter dan lag in de d maat).
Ergens tussen de 1500 en 2500 denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-19 18:12 



 
Profiel   

cobiie schreef
Het is afhankelijk van zijn looks, gangen, hoe makkelijk die na te rijden is, stokmaat (boven in d maat is interessanter dan lag in de d maat).


Voor de sport klopt dit.
Is het gebruiksdoel recreatief is het veel minder interessant. Afhankelijk van de lengte van de toekomstige ruiter is het misschien wel meer van belang of het een beetje robuuste, rondgeribte pony is of een meer smal iel beestje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-19 18:18 



 
Profiel   

M_ontana schreef
Wat is de stokmaat van de pony?

1.45 M

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-19 18:38 



 
Profiel   

Sjaco schreef
@Anjali klopt, maar hangt natuurlijk wel helemaal van het gebruiksdoel af.

Mensen die echt voor de sport gaan vinden hem al snel te oud (dat is bij A/B pony's minder een probleem) en mensen die voor meer recreatief gaan, hebben meestal een beperkter budget.

Je moet ook jezelf de vraag stellen hoe en waar wil ik adverteren. En wil je graag snel verkopen of zet je hoger in met het risico dat het maanden gaat duren. Daarnaast trekt de vraag richting het voorjaar vaak wel weer iets aan.

Als de pony correct is, goed gezond, braaf en vekeersmak zeg ik € 2000 voor de pony. Met alle spullen erbij (aangenomen dat het een behoorlijk zadel is) zou ik inzetten op € 2500. Dan heb je nog wat onderhandelingsruimte. In deze prijsklasse zal het normaal gesproken ook niet heel lang hoeven te duren voordat een koper zich aandient.

Succes ermee!


Bedankt ja ik sat zelf ook al aan die prijs te denken

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-19 18:39 



 
Profiel   

Ahoek_x schreef
Hallo mede bokkers,
Ik moet helaas mijn lieve 16 jarige D pony verkopen |( ze heeft geen stamboom achtergrond (wel gewone papieren) maar is nog wel top fit en kan alles nog laatst nog 1 meter gesprongen en rijd met haar wedstrijden in het L1 dressuur. Nu zit ik heel erg te twijfelen voor wat voor prijs ik haar zou moeten verkopen (alles komt er bij; deken, zadel, hoofdstel etc) hebben jullie tips??


Fotos doen t nie....


Laatst bijgewerkt door Ahoek_x op 09-01-19 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-19 18:41 



 
Profiel   

Cinnepin schreef
300 vind ik persoonlijk te veel voor een pony zonder prestatie en papieren van 16


Heeft vroeger M2 +4 gelopen

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-19 18:43 



 
Profiel   

Sjaco schreef
cobiie schreef
Het is afhankelijk van zijn looks, gangen, hoe makkelijk die na te rijden is, stokmaat (boven in d maat is interessanter dan lag in de d maat).


Voor de sport klopt dit.
Is het gebruiksdoel recreatief is het veel minder interessant. Afhankelijk van de lengte van de toekomstige ruiter is het misschien wel meer van belang of het een beetje robuuste, rondgeribte pony is of een meer smal iel beestje.


T is geen beginnerspony maar wel echt een leermeester, is dus 1.45 M. Is wel een beetje robuust zit er wat tussen in

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-19 18:46 



 
Profiel   

Ahoek_x schreef
Cinnepin schreef
300 vind ik persoonlijk te veel voor een pony zonder prestatie en papieren van 16


Heeft vroeger M2 +4 gelopen



Ok, ben wel benieuwd naar foto's

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-19 18:46 



 
Profiel   

Lukt me niet om de foto’s erin te krijgen.. sorry mensen

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-19 18:51 



 
Profiel   

Je kan het via tinypic proberen. Je foto uploaden en dan het balkje waar staat link kopiëren en dat begint met https:// en dan moet die normaal in je post kunnen :j Mits het niet een hele grote foto is..

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-19 18:53 



 
Profiel   

Nicky1963 schreef
Ahoek_x schreef
Hallo mede bokkers,
Ik moet helaas mijn lieve 16 jarige D pony verkopen |( ze heeft geen stamboom achtergrond (wel gewone papieren) maar is nog wel top fit en kan alles nog laatst nog 1 meter gesprongen en rijd met haar wedstrijden in het L1 dressuur. Nu zit ik heel erg te twijfelen voor wat voor prijs ik haar zou moeten verkopen (alles komt er bij; deken, zadel, hoofdstel etc) hebben jullie tips??


Ach wat jammer voor jou.
Ik zou zeker niet te laag gaan zitten, want dan heb je de kans dat er handelaren op afkomen. Een brave betrouwbare makkelijk te rijden pony is best wat waard voor de liefhebber.


Bedankt! vind het zelf ook een hele moeilijke keuze, alleen ik word te groot en minder tijd door school dus het is het beste voor de pony... en ja ze is wel makkelijk te rijden echt een leer meester, maar echt niet voor een beginnende beginnende ruiter...

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-19 18:55 



 
Profiel   

Je moet gewoon op voeg fotos toe klikken dan kies bestanden, dan klik je op “save” dan zie je ze onder in de balk verschijnen en dan klik je ze aan als het goed is staan ze dan in je bericht.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-19 18:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 34 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen