Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 42 van de 49 [ 1209 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 49  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Konik-eigenaren, deel 2!

 
Profiel   

Anjali, bedankt voor je reactie. Ik wacht rustig af.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-19 20:40 



 
Profiel   

Wpaardw wat een knapperden de beste wensen terug. Voor iedereen

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-19 20:42 



 
Profiel   

Wat een leuk beestje heb je daar Evitaali! <3
Ik ben ook haast zeker dat het een kruising is. Enig mini kolletje of iets komt al heel beperkt voor bij konikpaarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-19 00:37 



 
Profiel   

Hier wil ik toch even mijn bezigheden van vanmorgen delen, ik ben zo trots op Smoky!.
We hebben takken gesleept van het snoeien, echt de zware grote dikke takken...die voor ons te zwaar waren. Ze hinnikte al toen ze het tuig zag en deed werkelijk haar uiterste best en zette echt geen stap verkeerd. Ze deed er nog een schepje bovenop en werd bloed fanatiek. Echt ze vond het heerlijk en ik moest echt haar afremmen!. De buurman die ook nog uit hobby werkt met zijn trekpaarden kwam kijken en was echt heel enthousiast en we kregen complimenten en zelfs nog een paar tips!
En wat hij toen zij...Jullie kunnen zo deelnemen aan de vaardigheid van de trekpaard proeven, je zou zo winnen omdat je ragebol zoveel wendbaarder is, ook al is ze niet zo sterk :o !( ja ik kreeg er een kleurtje van) ....en toen was het weer tijd om dochterlief op te halen van school, ragebol ligt tevreden in haar stal te slapen. En toen besloot ik ik ga nu na 4 jaar toch eens deze winter gebruiken om haar echt aangespannen te gaan opleren. :)* :):)
Dat staat nu al een jaar of 4 op de planning in de winter maar tja eerst was mijn gezondheid niet goed, toen kwam er de bouw van een nieuwe schuur, en toen was ik weer zwanger en zo was er altijd wel iets wat net weer voor ging....
( zo staat al een aantal jaren de windroute langs de Zeeuwse kust op het plan,een gedeelte hebben we al gelopen, het overige deel wil ik mennen!)

En ik kreeg van de hoefsmid te horen dat ze de koniks van de oranjeplaat op schouwen willen verkopen, nog mensen met interesse hier?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-19 13:13 



 
Profiel   

Ik kom hier even binnenvallen met een vraagje.

Keek toevallig op de boktmarkt en staat daar een konik te koop.
Eerlijk,ik viel achterover...

Jaren terug werden koniks aangeboden tegen iets meer dan de slachttijd(600 euro),natuurlijk onbeleerd en niets kennend.

Nu zie ik een vraagprijs van 2500 euro voor een onbeleerde merrie die dan wel al iets in de hand is.
Is die prijs zo gestegen?
Of is die vraagprijs gewoon totaal uit de pan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-19 17:13 



 

Ik zie een merrie voor 1100,- aangeboden, vind dat een goede prijs voor een pony. Of het een Konik is maakt denk ik niet zoveel uit

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-19 18:21 



 
Profiel   

tengeltje11 schreef
Ik kom hier even binnenvallen met een vraagje.

Keek toevallig op de boktmarkt en staat daar een konik te koop.
Eerlijk,ik viel achterover...

Jaren terug werden koniks aangeboden tegen iets meer dan de slachttijd(600 euro),natuurlijk onbeleerd en niets kennend.

Nu zie ik een vraagprijs van 2500 euro voor een onbeleerde merrie die dan wel al iets in de hand is.
Is die prijs zo gestegen?
Of is die vraagprijs gewoon totaal uit de pan?

Ik heb die advertentie bekeken. De verkoopster zegt het paardje iets meer te gaan beleren en dat ze dan duurder wordt. Ze zou nu eigenlijk nog schuw zijn aangezien ze uit een natuurgebied komt. Ik vind het wel duur,maar het is net wat je wilt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-19 19:12 



 
Profiel   

brokjes schreef
Ik zie een merrie voor 1100,- aangeboden, vind dat een goede prijs voor een pony. Of het een Konik is maakt denk ik niet zoveel uit

Maar daar staat niet bij dat het een Konik is.Al ziet ze er wel zo uit. Maar haar veulen zou bont zijn.Kan natuurlijk aan de hengst liggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-19 19:15 



 
Profiel   

Ja we zijn momenteel aan het orienteren voor een andere pony ,Je valt steil achterover van de huidige vraagprijzen!. een pony 15 jaar ruin 1.10 ras en kan een nette Bproef 3000.00 van de prijs mag iets af....2200,00. Ik ben benieuwd hoe lang de pony te koop blijft....ronduit belachelijk!

maar je gaat je wel iets afvragen, wil ik een luxe pony of een gewone opgeleerde shet die momenteel ook best rap duurder worden!.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-19 21:33 



 
Profiel   

Aaah mijn Shimmer is voor het eerst hengstig. Kleine meisjes worden groot. Verder doet ze het goed alleen nog steeds last van die wratten lijkt wel iefs minder te worden. Ondertussen is ze ook weer wat gegroeit ze zit nu tussen de 1.25 en de1.30 in.[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-19 22:03 



 
Profiel   

Het is wel typisch nu met de Koniks: op de ene plek worden ze uitgehongerd en vermoord omdat men vindt dat er te veel zijn,en op de andere plek kosten ze nu duizenden euro's.Het blijken trouwens heel leuke paardjes te zijn, ook qua karakter. Als men gewend is aan luxe ponyrassen dan is het uiterlijk wel anders.Voor degenen die van iets aparts houden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-19 13:17 



 
Profiel   

Dankjewel evitaali :)

Wat knap zeg van Smoky. Je mag zeker trots zijn :j

Wat goed dat shimmer het zo goed doet, jammer van de wratjes..!

Met thommy gaat het ook goed. Hij is inmiddels ook wat gegroeid. Hij is nu 1.22. Ik ben van plan om hem 4x per jaar te meten en het bij ga houden.
Hij is zo leergierig en doet alles voor een snoepje haha. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-19 11:19 



 
Profiel   

Hey! Ongeveer een jaar geleden had ik een reactie geplaatst dat ik wsl een konik zou kopen, is niet gebeurd heb nu een prachtige tinker maar zijn weidemaatje (een schaap) is al aardig oud en heeft waarschijnlijk niet lang meer te leven dus daarom zat ik eraan te denken om als het schaap er niet meer is een konik als weidemaatje te nemen, hoe groot zijn ze gemiddeld?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-19 11:50 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
[ img ]
Paar foto's van vandaag lekker even getut met der. Volgende week word Shimmer 1 op papier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-19 13:24 



 
Profiel   

Myponyhoward schreef
Hey! Ongeveer een jaar geleden had ik een reactie geplaatst dat ik wsl een konik zou kopen, is niet gebeurd heb nu een prachtige tinker maar zijn weidemaatje (een schaap) is al aardig oud en heeft waarschijnlijk niet lang meer te leven dus daarom zat ik eraan te denken om als het schaap er niet meer is een konik als weidemaatje te nemen, hoe groot zijn ze gemiddeld?

Ik denk een grote c-maat. Maar ze zijn wel sterk gebouwd.De mijne is een grote d-maat,maar dat zal een kruising met Fjord zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-19 15:10 



 
Profiel   

Leuke foto's van shimmer. Heeft ze nu een blesje of lijkt dat zo ? :)

Ik denk dat de hoogtes in konikpaarden best verschillend zijn. Je hebt ze soms van 1.25 maar ook groter.
Ze worden vaak niet groter dan 1.40. En inderdaad ze zijn super sterk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-19 19:32 



 
Profiel   

[ img ].
Nee ze heeft echt geen wit op der hoofd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-19 20:04 



 
Profiel   

Ja de mijne is 1.36 grote c en echt beresterk!
Alleen is de mijne blijer met werk in het tuig dan met een zadel en mens op haar rug...tenzij ze naar het strand mag,dan is ze in dr nopjes! (zwemmen als het bloed heet is)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-19 09:28 



 
Profiel   

Ohnee, dat leek zo :o .

Haha Op het strand rijden is toch ook errug leuk :#

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-19 14:23 



 
Profiel   

Ik ben een midweek op vakantie geweest naar zeewolde en ben ook naar de oostvaardersplassen geweest en daar veel konikpaarden bewonderd. :#
Hier een paar foto's

[ img ]

[ img ]

[ img ]

En eenmaal thuis en toen zag ik dat thommy dikke vriendjes is geworden met een tinkerkruising <3

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-19 19:30 



 
Profiel   

Leuke foto's!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-19 16:59 



 
Profiel   

wat een leuke foto's!
Hier zijn er op grote tijd best wat veranderingen op paarden gebied geweest.
Zo had opa shet een versleten knie...veel geprobeerd maar dat kwam echt niet meer goed,nooit meer!
Dus zo werd hij ingeslapen, en wat liet hij een leegte achter!
Toen kwam skylar tot zijn recht hoopte we maar onze dochter vond hem teveel omdat hij ook nog zo jeugdig was.veel gewikt en gewogen we zouden hem laten opleren...maar dat duurde maar en duurde en hij vocht letterlijk voor aandacht...het was gewoon niet eerlijk! en zo een advertentie geplaatst. Na veel opkopers, mensen die een vol beleerde pony verwachte belde er een moeder of ze mocht kijken alleen. En zo kwam ze een dag later met oma en kinderen...Echt er was een enorme klik met skylar en ook tussen de mensen onderling.Zo kwamen ze vandaag hem ophalen,waar ik eerst bang was voor een afscheid bleek dat er plots de droom niet eindigde maar een ander hoofdstuk er bij kreeg. En zo kwam het dat skylar naar Carlijn verhuisde...en dat er nieuwe verhalen bijkomen.Echt ik kan wel huilen van blijdschap. Gelukkig was Smoky maar heel even ontstemd...toen de trailer weg reed was ze in paniek. Maar ook dat is nu voorbij af en toe hinniken ze beurtelings nog eens. En het toeval wilt dat we dus ook maandag een leuke shetlander mogen ophalen, hier kijkt onze dochter zo naar uit( en stiekem wij ook).
En zo was het plots heel ander plaatje waar ik wel aan moest wennen,skylie was toch onze gekke clown...die nu een gewoon meisje zo blij gaat maken( en hier zit er eentje luid te snikken, tijd verzacht hopelijk de wonden) :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-19 19:00 



 
Profiel   

Dank jullie wel :)

Pff wat heftig zeg van je shetlander kwita en grote beslissingen heb je moeten maken. Sterkte. En inderdaad tijd doet wonderen ook al zou je ze altijd missen.. :(:)
Leuk van jullie nieuwe aanwinst. Dat vraagt straks wel om foto's hoor ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-19 19:28 



 
Profiel   

Vandaag weer lekker gespeeld . Voor foto's [ITP] Mijn lieve puppy paardje Thommy <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-19 17:02 



 
Profiel   

Kwita, dat zijn grote veranderingen zeg... Wel goed dat je er zelf vrede mee hebt, maar het blijft wel moeilijk he!

Thommy is leuk! <3

Ik kom nog eens opscheppen hihi, maandag heb ik voor onze drie paarden een bitloos hoofdstel gekocht, met fitting etc. Brenda kreeg een side pull in biothane, ben er heel blij mee!

[ img ]

Voor de leuk nog onze andere paarden:
Cristina met een kaakgekruisd hoofdstel

[ img ]

L'Amour ook met een side pull, alleen maatje groter dan dat van Brenda en in het zwart

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-19 14:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 42 van de 49 [ 1209 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 49  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen