Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 17 [ 422 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Staffordshire Bull Terrier puppies verwacht!

 
Profiel   

[ img ]
https://www.mupload.nl/img/63l2xi.jpg


Na wat pech hebben we nu eindelijk het goede nieuws gekregen dat mijn meisje drachtig is!
Voor wie het interessant vind zal ik ons avontuur tot nu toe toelichten. (linkje onder de afbeelding is ivm het formaat)

7 april 2016 werd Chicka geboren, een maand na dat ons reutje, Boellie, geboren is. Bijna een jaar later kwam zij op ons pad als maatje voor Boellie. Met een teefje in huis begon het na een paar maanden wel te kriebelen om eens over een nestje na te denken. Dus de kennelnaam werd aangevraagd en al het fantaseren kon beginnen.
De reden voor de kennelnaam aanvraag kwam omdat wij Chicka niet via haar fokker gekregen hebben, maar door haar kennelnaam kon ik wel contact opnemen met de fokker. Ik wil dat als mijn pups ooit verhuizen zonder dat ik dit weet dat mensen ook met mij weer contact op kunnen nemen.

Nadat de kennelnaam werd toegewezen begon het volgende spannende moment. Is ze gezond, welke reu gaan we gebruiken, wat is onze verwachting en vooral wat is ons fokdoel. Zo maar een aantal vragen die toch bij het fokken komen kijken.
Het aller belangrijkste voor mij is om een gezond hondje te fokken met een fijn karakter die vooral geschikt is als huishond. Shows of sporten is leuk, maar niet mijn fokdoel.

Dit is de reden waarom ik mijn eigen reutje wilde gebruiken.
https://www.mupload.nl/img/aqnw6cnk.jpg link naar foto reutje
Nee, hij is niet perfect, maar wel klein en dat zit in zijn bloedlijn en hij heeft een top karakter voor mij. Een hond die confrontaties uit de weg gaat met andere honden maar er ook leuk samen mee kan zijn.
Toen kwamen de testen kijken, wat voor eisen stel ik daar aan? Ik heb besloten op L2-HGA en HC te testen. 2 DNA testen die verplicht zijn via de rasvereniging. Hier zouden ze beide vrij van moeten zijn, maar helaas geen papieren van mee gekregen. Dus getest en uiteraard; vrij!
Toen besloten Patella Luxatie te testen. Iets wat je helaas steeds vaker in ons ras ziet. Chicka ; Vrij flexibel. Boellie; Vrij vast.
Daarna HD en ED getest. HD is iets wat in dit ras meestal geen problemen geeft omdat dit ras vrij veel en vrij makkelijk bespiering opbouwt. Maar ik vind dat geen excuus om HD toe te staan. ED zie je ook zo nu en dan voorbij komen. En als ze dan toch liggen met een roesje kunnen we dat gelijk mee doen.
Chicka: ED vrij, HD-A 40.
Boellie: ED vrij, HD-A 35.

Beide honden ook gecheckt door de fysio of ze lichamelijk geen problemen hebben en we konden dekken.
Helaas wilde het dekken niet vlotten. Boellie is klein en het Bully type. Chick is meer sporttype gebouwd en hoog op haar pootjes. Daarnaast is haar ''muts'' vrij klein en lastig te raken. Toch leek ze tekenen te vertonen ondanks dat we niet tot een koppeling gekomen waren. Maar in januari 2018 kregen wij te horen dat ze leeg was.
Nieuwe poging in Juni 2018. Dit keer via KI. Helaas duurde de inseminatie met camera 25 minuten en was Chicka ontzettend gespannen. Helaas bleek zij in Augustus 2018 leeg.

Daarom nu besloten voor een ervaren reu te gaan en op de natuurlijke weg te dekken. Met een beetje hulp zaten ze snel gekoppeld en hebben we 2 keer gedekt.
Op 25 januari 2019 is ze dan eindelijk drachtig gescand! Voor de dekking is zij weer gecheckt door de fysio, en weer helemaal goedgekeurd.

De reu is net zoals Chicka getest op L2-HGA, HC, ED en PL en hier vrij van. En HD-A.

Vandaag zit ze op dag 34 vanaf de eerste dekking!



Vanaf hier ga ik mijn best doen jullie mee te laten kijken bij mijn eerste nestje.



Laatst bijgewerkt door Essie73 op 30-01-19 08:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Tag in titel gezet

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-19 17:48 



 
Profiel   

Top dat je hier zo gegrond over nagedacht hebt.
Zelf volg ik met alle liefde <3
Moest dit een geslaagde combinatie blijken, ben je van plan haar dan nog eens te laten dekken in de toekomst ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-19 17:54 



 
Profiel   

Ik volg! Mooie honden heb je <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-19 18:00 



 
Profiel   

GUSTIxBILL schreef
Top dat je hier zo gegrond over nagedacht hebt.
Zelf volg ik met alle liefde <3
Moest dit een geslaagde combinatie blijken, ben je van plan haar dan nog eens te laten dekken in de toekomst ?

Ik doe mijn best. Mijn teefje is geen perfect teefje en niet iets wat ze op show graag zien, maar daar ligt mijn doel ook niet maar ik hoop wel dat uit deze combinatie een teefje komt die beter is dan zij waar ik mee verder kan. Gelukkig heb ik fijne fokkers die mij hier bij bijstaan.

Mocht deze combi bevallen dan kan het zomaar dat ik haar nog eens dek. Anders ga ik met een dochter van haar verder of komt er uiteindelijk een ander teefje bij.


T3mptati0n schreef
Ik volg! Mooie honden heb je <3

Dankjewel! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-19 18:04 



 
Profiel   

Dan ga ik jou zeker even in de gaten houden
Kwaliteit gaat mij boven kwantiteit, en zoals ik zie hoe je gecko’s het bij jou hebben (dankzij jou ondetussen ook in het bezit van 2 vrouwtjes) kan ik er wel vanuit gaan dat er zowel naar gezondheid als karakter gekeken word :j
En vooral met liefde en correcte opvoeding groot gebracht worden.

En zou toch graag zodra we verhuisd zijn een maatje voor mijn stafford willen.

Lijkt me in iedergeval kwa bouw en gezondheid een mooie match.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-19 18:11 



 
Profiel   

Ik volg natuurlijk ook mee :D :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-19 18:11 



 
Profiel   

ik volg uiteraard ook <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-19 18:14 



 
Profiel   

Uiteraard ga ik je volgen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-19 18:31 



 
Profiel   

GUSTIxBILL schreef
Dan ga ik jou zeker even in de gaten houden
Kwaliteit gaat mij boven kwantiteit, en zoals ik zie hoe je gecko’s het bij jou hebben (dankzij jou ondetussen ook in het bezit van 2 vrouwtjes) kan ik er wel vanuit gaan dat er zowel naar gezondheid als karakter gekeken word :j
En vooral met liefde en correcte opvoeding groot gebracht worden.

En zou toch graag zodra we verhuisd zijn een maatje voor mijn stafford willen.

Lijkt me in iedergeval kwa bouw en gezondheid een mooie match.

Dat is lief! <3
Helaas staan de gekko's op een lager pitje momenteel. Mijn gezondheid laat het niet helemaal toe namelijk. Ik reageer op hun voer en het schoonmaken van de hokken helaas allergisch. En aangezien mijn vriend een hele drukke baan heeft vind ik het niet eerlijk om hem daar nog alleen mee op te zadelen. Dus we hebben besloten in te krimpen. Zodat ik een groot deel nog zelf kan doen met wat aanpassingen.



xLaraaj schreef
Ik volg natuurlijk ook mee :D :D


Leuk! :D :D

KarmaChansy schreef
ik volg uiteraard ook <3

Had niet anders verwacht van jou hihi!


loez schreef
Uiteraard ga ik je volgen :D

Yay! :D het topic waar we al een hele tijd naar uit keken :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-19 18:34 



 
Profiel   

ohh ik volg <3 helemaal ons type honden maar voor nu de keuze gemaakt er geen te nemen, aangezien mijn vriend geen ervaring met honden heeft. over een aantal jaar misschien..

wat fijn dat je er zo goed over hebt nagedacht met alle testen etc!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-19 18:41 



 
Profiel   

Dimphyl schreef
ohh ik volg <3 helemaal ons type honden maar voor nu de keuze gemaakt er geen te nemen, aangezien mijn vriend geen ervaring met honden heeft. over een aantal jaar misschien..

wat fijn dat je er zo goed over hebt nagedacht met alle testen etc!

Dankjewel! Gelukkig zijn er steeds meer fokkers die zo testen. Sommige testen ook nog ogen, rug en schouders. Maar die laatste twee vind je vooral in sporthondjes.

Ervaring met honden is niet direct een probleem. Mijn vriend had ook geen ervaring met honden. In ieder geval niet in opvoeding. Maar Consequentie en duidelijkheid is het aller belangrijkste wat mij betreft. Dan kun je iedere hond opvoeden. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-19 18:55 



 
Profiel   

Ik volg ook. Vroeger 2 staffies gehad, blijf ze leuk vinden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-19 19:08 



 
Profiel   

KLC schreef
Ik volg ook. Vroeger 2 staffies gehad, blijf ze leuk vinden!

leuk! :D Ik ga mijn best doen alles te delen :P



De pups kunnen nog ''gereserveerd'' worden. En misschien is het ook wel leuk om een kleurendingetje bij te houden.

Kleurkansen:
* Black(brindle)
* Brindle
* Sable (rood)
* Sable met masker
* Pied (bont)
* Wit

En behalve pied en wit alles dus met witte aftekeningen.


Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 29-01-19 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-19 19:14 



 
Profiel   

Wat fijn dat het nu toch gelukt is, geniet ervan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-19 19:17 



 
Profiel   

Mooi om te lezen dat je het zo gedegen aanpakt en ook zo op karakter selecteert, super. Ik zou het zelf wel vreselijk eng vinden om de pups te plaatsen, toch bang dat ze bij de verkeerde mensen terecht komen. Ik ben benieuwd naar jouw aanpak in de selectie van goede baasjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-19 19:23 



 
Profiel   

Jammer om te horen van de gekko’s
Hoopte er ooit een bij jullie te kunnen kopen :j
Maar voor deze (origineel 3) zochten ze nieuw huisje wegens partner die er bang van was.
Het mannetje lag gewoon op mijn schouder terwijl ik de bak deed.
Maar hem weg moeten doen wegens geen plaats voor 2 bakken en een vrouwtje wat bleef leggen tot het haast haar dood was.
Dus hem bij onze Reptielenarts gelaten zodat zij goed thuis voor hem kon vinden. Maat dat is beetje Off-topic.
Dus ik ga verder onder een steen meelezen en kijken

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-19 19:23 



 
Profiel   

Suusjepluus schreef
Wat fijn dat het nu toch gelukt is, geniet ervan!

Dankjewel!



GDG schreef
Mooi om te lezen dat je het zo gedegen aanpakt en ook zo op karakter selecteert, super. Ik zou het zelf wel vreselijk eng vinden om de pups te plaatsen, toch bang dat ze bij de verkeerde mensen terecht komen. Ik ben benieuwd naar jouw aanpak in de selectie van goede baasjes.

Ik vind het ook nog heel eng :') De hondjes gaan sowieso weg met een contract. Ik ''eis'' vanaf het moment van interesse tot de pup weg gaat intensief contact waarin alles bespreekbaar is, maar als ik geen goed gevoel heb of achter dingen kom waar ik niet blij mee ben dan gaat de pup niet mee. Ik wil ook contact houden en altijd te benaderen zijn door de pupkopers. Maar het blijft altijd een beetje russisch roulette. Mensen kunnen heel makkelijk anders zijn als ze zich voordoen. En dat is zeker heel spannend.


GUSTIxBILL schreef
Jammer om te horen van de gekko’s
Hoopte er ooit een bij jullie te kunnen kopen :j
Maar voor deze (origineel 3) zochten ze nieuw huisje wegens partner die er bang van was.
Het mannetje lag gewoon op mijn schouder terwijl ik de bak deed.
Maar hem weg moeten doen wegens geen plaats voor 2 bakken en een vrouwtje wat bleef leggen tot het haast haar dood was.
Dus hem bij onze Reptielenarts gelaten zodat zij goed thuis voor hem kon vinden. Maat dat is beetje Off-topic.
Dus ik ga verder onder een steen meelezen en kijken

Dat kan nog steeds :P We stoppen nog niet helemaal. Momenteel staan er nog 2 kweekgroepen te koop. En dan ga ik kijken wat er komend seizoen van komt.
Wat je verteld is inderdaad het risico van het kweken. Ik gooi dan na het leggen direct de temperatuur omlaag of haal de man uit de bak. Maar wij hebben de ruimte om te scheiden haha.

Je bent altijd welkom om te kijken bij de gekko's en hondjes :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-19 19:31 



 
Profiel   

Ik volg ook! Zelf ook in het bezit van een Stafford, geweldig hondenras <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-19 19:36 



 
Profiel   

kiwiwitje schreef
Ik vind het ook nog heel eng :') De hondjes gaan sowieso weg met een contract. Ik ''eis'' vanaf het moment van interesse tot de pup weg gaat intensief contact waarin alles bespreekbaar is, maar als ik geen goed gevoel heb of achter dingen kom waar ik niet blij mee ben dan gaat de pup niet mee. Ik wil ook contact houden en altijd te benaderen zijn door de pupkopers. Maar het blijft altijd een beetje russisch roulette. Mensen kunnen heel makkelijk anders zijn als ze zich voordoen. En dat is zeker heel spannend.

Ja dat kan ik me voorstellen! Maar klinkt goed en ik denk ook dat je met je beschrijving van de reden om voor deze reu te kiezen (zijn karakter) al een bepaald publiek juist niet aantrekt dus dat zal ook al schelen denk ik. -- Oh wacht, met hem is het juist niet gelukt begrijp ik. Is de reu die je nu gebruikt hebt ook zo fijn van karakter? --

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-19 19:41 



 
Profiel   

Jannickee schreef
Ik volg ook! Zelf ook in het bezit van een Stafford, geweldig hondenras <3

Leuk! Ja ik vind het echt heerlijke honden!
GDG schreef
kiwiwitje schreef
Ik vind het ook nog heel eng :') De hondjes gaan sowieso weg met een contract. Ik ''eis'' vanaf het moment van interesse tot de pup weg gaat intensief contact waarin alles bespreekbaar is, maar als ik geen goed gevoel heb of achter dingen kom waar ik niet blij mee ben dan gaat de pup niet mee. Ik wil ook contact houden en altijd te benaderen zijn door de pupkopers. Maar het blijft altijd een beetje russisch roulette. Mensen kunnen heel makkelijk anders zijn als ze zich voordoen. En dat is zeker heel spannend.

Ja dat kan ik me voorstellen! Maar klinkt goed en ik denk ook dat je met je beschrijving van de reden om voor deze reu te kiezen (zijn karakter) al een bepaald publiek juist niet aantrekt dus dat zal ook al schelen denk ik. -- Oh wacht, met hem is het juist niet gelukt begrijp ik. Is de reu die je nu gebruikt hebt ook zo fijn van karakter? --

Nee met mijn eigen reutje is het helaas niet gelukt. Ik overweeg hem nog steeds voor een volgende keer.
De reu die ik gebruikt heb is heel fijn qua karakter. Woont samen met een klein kindje en meerdere andere honden in huis. Hij word dit jaar 6 en is nog steeds super sociaal. Mijn eigen reutje is wel veel softer. Maar helaas vind je er niet veel die dekken, of ik sta niet achter de fokker/bloedlijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-19 19:44 



 
Profiel   

kiwiwitje schreef
Nee met mijn eigen reutje is het helaas niet gelukt. Ik overweeg hem nog steeds voor een volgende keer.
De reu die ik gebruikt heb is heel fijn qua karakter. Woont samen met een klein kindje en meerdere andere honden in huis. Hij word dit jaar 6 en is nog steeds super sociaal. Mijn eigen reutje is wel veel softer. Maar helaas vind je er niet veel die dekken, of ik sta niet achter de fokker/bloedlijn.

Oh dat klinkt ook als een hele fijne reu en omdat hij al ruim volwassen is kun je ook beter iets zeggen over het sociaal blijven. Ik kan me voorstellen dat je je eigen reu ook nog eens in wil zetten als hij nog veel softer is en zo'n fijn karakter heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-19 19:46 



 
Profiel   

Nu hebben we geluk dat er weinig Engelse staffords gezien worden in bijtincidenten. Maar mijn fokdoel/doelgroep is wel huishonden. En ik vind dat karakter daarin wel heel belangrijk is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-19 19:49 



 
Profiel   

Aangezien dit een volgtopic is, verplaats ik het naar BB-HK.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-19 19:51 



 
Profiel   

Warboel schreef
Aangezien dit een volgtopic is, verplaats ik het naar BB-HK.

Oeps, sorry! :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-19 20:11 



 
Profiel   

Wij volgen natuurlijk ook!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-19 20:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 17 [ 422 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen