Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Welke verzekering voor paard?

 
Profiel   

Tja dan heb je na een lange zoektocht een leuk paard begonnen en dan begint de zoektocht naar een geschikte verzekering.
Ik laat het paard alleen klinisch keuren omdat hij 4 jaar geleden al helemaal op de foto is gegaan.
Maar welke verzekering is dan geschikt? En hebben jullie ook ziektekosten verzekerd? Kortom wat is jullie ervaring met verzekeringen en wie heeft er positieve verhalen over?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-19 21:19 



 
Profiel   

Om eerlijk te zijn zou ik niet verzekeren, maar er voor kiezen om zelf maandelijks een bepaald bedrag apart te zetten.
Het komt zo vaak voor dat iets of niet gedekt wordt door de verzekering.

Ligt er ook wel een beetje aan hoeveel je paard waard is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-19 21:37 



 
Profiel   

Gebruik de zoekfunctie maar eens, er zijn al heel veel topics over geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-19 22:25 



 
Profiel   

Hier zijn al heel veel topics over.
Waar je wel even op moet letten is het bedrag waar je het paard voor wil gaan verzekeren. Boven een bepaald bedrag (afhankelijk van de maatschappij is dat zo’n 4.000 – 5.000 €) zijn recente foto’s verplicht. En recent is max. 3 maanden oud.

Ik vind foto’s van 4 jaar geleden zelf trouwens ook te oud om nu niet röntgenologisch over te keuren. Er kan een hoop gebeuren/veranderen in 4 jaar tijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-19 17:23 



 
Profiel   

Bij de meeste verzekeringen zal het neerkomen op max €4500 verzekerde waarde zonder recente foto's.

Verder duidelijk weten wat je wel en niet verzekerd wil hebben en de kleine lettertjes lezen.
Als je gaat verzekeren raad ik aan de dekking die ook afkeuring voor de sport dekt, de meeste paarden worden hierop op afgekeurd. Alle andere verzekeringen keren niet vaak uit, het gebeurd nl niet vaak dat een paard dood neervalt of een ongeval krijgt en als gevolg daarvan ingeslapen moet worden.
Ziektekosten is vaak gelinkt aan de basis, heb je bijv alleen ongevallen dan zal de ziektekosten alleen ongevallen dekken, niet de kreupelheid die ontstaan is zonder dat er uitwendig letsel is. (peesbleesure bijvoorbeeld)

Als het paard veel meer waard is dan €4500 dan zou ik opnieuw foto's laten maken, 4 jaar oud is in mijn ogen echt te oud. Hangt het erom zou ik het niet doen.

Je kan er ook voor kiezen om de basisdekking op €4500 te houden en het verschil in premie (hoe duurder het paard, hoe hoger het percentage verzekeringspremie) op een spaarreking te zetten. Zo ben je de eerste jaren gedekt mocht er onverhoopt iets gebeuren en bouw je een potje op, als die redelijk vol is kan je de verzekering weer opzeggen en de premie ook in het potje stoppen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-19 12:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen