Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 14 van de 17 [ 415 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomelingen Negro

 
Profiel   

@3timesmom ik herken jouw verhaal 100%. Mijn Negro, inmiddels ook 4, is zo enorm lui! Hij is heel goed in het negeren van je hulpen en als het niet op zijn manier gaat verzint hij wel weer een trucje of maakt hij zich heel erg sterk. Gelukkig hebben we goede begeleiding en heb ik er alle vertrouwen in dat dit wel goed komt. Verder is hij inderdaad ook echt de clown van stal, hij krijgt het voor elkaar om van iedereen een aai of iets lekkers te krijgen. Het is een heel slim, lief paard. Buitenritten en springen vindt hij trouwens echt ge-wel-dig! Al moet hij nog wel even oefenen met zijn benen optillen :P

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-19 14:45 



 

Het sterk worden is wel een typische Negrokwaal. Maar wat wil je ook met de dikke nek die ze vaak hebben haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-19 14:48 



 
Profiel   

Klopt, stug smoeltje staan ze om bekend!

Leuk dat hier weer leven is.

Mijn negro heeft niet veel gedaan sinds november. Ben zelf geopereerd. Herstel duurde langer dan verwacht.
En toen kwam de vorst. Hoop deze week eindelijk echt aan de bak te kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-19 15:07 



 
Profiel   

Oh hier juist een heel fijn mondje en heel heet en scherp :') wel nuchter maar zeker niet lui!

Haar behandeling heeft haar heel goed gedaan! Heerlijk los, geen bijzet nodig :')


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-19 16:47 



 
Profiel   

Serieus... Ik zat raar te kijken dat filmpje niet ging spelen. :')

Hier soms wel sterk, maar niet in de mond. Meer gewoon gewicht in de strijd, mond is juist wel fijn. Niet heel zacht. Wel een beetje lui, maar heel goed heet en scherp te maken en dan alsnog heel nuchter en braaf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-19 17:34 



 
Profiel   

@Jester wat ziet dat er fijn ontspannen uit zeg! En dat zelfs in de sneeuw :brr:

Ik moet zeggen dat die van mij ook wel een heel fijn mondje kan hebben. Maar op momenten dat je iets moeilijks vraagt, gooit hij het soms in de strijd. Hij is erg lui van achter, dus zodra hij z’n achterhand goed gebruikt is het ook gewoon fijn. Heel logisch eigenlijk :)*

Vandaag even tussen de buien door buiten gespeeld.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-19 19:10 



 
Profiel   

Mijn Negrootje staat nog heerlijk met haar dochter moeder te spelen en we zijn haar, als het weer het toelaat, rustig weer aan het oppakken. Maar ik heb niet zoveel haast. Ze wordt 19 komend jaar dus we bouwen kalm op. En ik geniet vooral van de twee dames (die kleine is zo leuk <3 ).

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-19 20:50 



 
Profiel   

[RIJ-ITP] We gaan als een raket!

Mijn negro gaat echt fijn!! Alleen het achterwaarts wordt ze woest van, dat is nog even een aandachtspuntje haha :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-19 12:11 



 
Profiel   

Dat krijg ik bij mijn negro ook niet voor elkaar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-19 14:41 



 

Mijn Negro doet het geweldig. Momenteel staat hij te koop.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-19 14:50 



 
Profiel   

xx_Irisje schreef
Dat krijg ik bij mijn negro ook niet voor elkaar!


Ohh toevallig!! Ik heb dit nog niet eerder meegemaakt zo boos haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-19 15:29 



 
Profiel   

Achterwaarts is hier ook niet de makkelijkste oefening. Voor haar doen kan ze boos worden, maar dat is lachwekkend.

Ik ben aan de wandel komende maanden.

Vec wat jammer, wil je wel weer een jonkie?
Jester, knap ding is het toch!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-19 15:49 



 
Profiel   

Oh nee mijne komt echt recht overeind. En dan ook gaan staan van kommaar geef maar de hulp dan zal ik je haha

Wat heeft de joune?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-19 15:52 



 
Profiel   

Ik heb een mak schaap he? :') Het ergste was zij doet is een keer stilstaan of slaan naar je been, dan is ze echt boos. Ze wordt ook wel heet, maar niet zoals die van jou. Ik ben dus serieus blij met kijkerige of luidruchtige wedstrijden. Met het NK was de soundcheck van de kur, dan wordt ze alleen maar fijner. :')

Peesblessure, helaas. Wel een redelijk milde, maar pezen kost natuurlijk gewoon veel tijd. Over 3 weken terug voor controle, aan de hand van het herstel gaan we kijken of we nog therapieen moeten toevoegen aan de revalidatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-19 16:00 



 
Profiel   

Ohh wat balen zeg!! Zijn toch altijd fragiele dingen die pezen en het herstel duuuurt zo lang...

Haha ja das wel anders! Al is jilla supernuchter hoor kijkt nergens van op, this alleen een felle bliksem :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-19 17:21 



 
Profiel   

Die van mij doet hetzelfde als Jilla, Lisa. Ik moet er even hulp bij hebben maar ben eigenlijk altijd alleen.

Balen merel. Veel sterkte.

Succes met de verkoop Vec!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-19 08:01 



 

Grappig, achterwaarts is hier altijd eenvoudig gegaan en in het zzl een onderdeel waar altijd een 8 op wordt gescoord.

Balen Merel. Geef het vooral genoeg tijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-19 08:17 



 
Profiel   

Ja ik dus ook. Ben ook begonnen aan de hand met commando terug (nog nooit gedaan haha) maar ook daar denkt ze vaak ja doei. Is lastig maarjs komt ooit wel. Heb dit ook nog nooit meegemaakt..

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-19 08:52 



 
Profiel   

Ik heb er inderdaad hulp bij gehad op de grond. Ze gaat ook wel achterwaarts, maar niet zo actief en recht als zou moeten. Dat gebeurt alleen als ze boos is. :') Het ook gewoon halthouden toen we achterwaarts aan het aanleren waren was lastiger. Maar het is niet haar favoriete onderdeel, net als halthouden, dat is onzin.

En tijd kost het wel, ja. Ze mocht ook in de groepspaddock als ze rustig bleef, maar na 3 weken niet buitenkomen was dat zaterdag wel even gek doen, maar nu is ze gewoon weer rustig. Vind ik wel prettig dat ze dus wel buitenstaat een aantal uur nu. Ze blijft iets blijer en braver nu, in die 3 weken ging ze wel stuiteren als er paarden naar de paddock gebracht werden, nu is ze weer haar doorbrave zelf. Moeten rekenen op 4 tot 6 maanden, maar hangt vooral af van het herstel komende afspraak. Als dat niet genoeg is kunnen we nog shockwave, laser, speciaal beslag (ze staat zonder ijzers) en noem maar op. De DA was eigenlijk heel positief, voor zover je dat kan zijn bij een pees.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-19 09:24 



 
Profiel   

kaylee0803 schreef
@3timesmom ik herken jouw verhaal 100%. Mijn Negro, inmiddels ook 4, is zo enorm lui! Hij is heel goed in het negeren van je hulpen en als het niet op zijn manier gaat verzint hij wel weer een trucje of maakt hij zich heel erg sterk. Gelukkig hebben we goede begeleiding en heb ik er alle vertrouwen in dat dit wel goed komt. Verder is hij inderdaad ook echt de clown van stal, hij krijgt het voor elkaar om van iedereen een aai of iets lekkers te krijgen. Het is een heel slim, lief paard. Buitenritten en springen vindt hij trouwens echt ge-wel-dig! Al moet hij nog wel even oefenen met zijn benen optillen :P

[ [url=m/fVWClv.jpg]Afbeelding[/url] ]


Sorry beetje late reactie, heel herkenbaar inderdaad Kaylee. Wel een gaaf paard om te zien hoor.
Kan je mij tips geven hoe jij dit aanpakt met je instructrice? Mag ook in pb hoor. Misschien kunnen we wat tips uitwisselen die helpen.

En de onze is juist superlicht in zn mondje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-19 08:34 



 

Mijn Negro kan ook weleens een enorme taaie bek hebben maar dat zit hem dan meer in het niet willen aantreden en dikke nek dan in zijn mond haha.
Gelukkig komt dit maar sporadisch voor.
Traag is hij gelukkig nooit.
Ben nu een 3,5 jarige aan het rijden met een Negro als moeder die kwam ook traag van de vorige ruiter af maar dat was met 2 weken toch goed opgelost.

Ook de mijne is super braaf ondanks dat hij enorm scherp kan zijn. Toen hij net zadelmak was als 6jarige heb ik er enorm mee afgezien. Bokken dat hij kon.. Nu is hij wat dat betreft veel makkelijker.

Afgelopen vrijdag heeft er een para ruiter opgezeten, meisje reed met een kunstarm. Die kon er werkelijk alles mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-19 08:58 



 
Profiel   

Dat is het hier ook, Vec. Geen taaie mond, maar wel sterk als ze achter niet aan wil treden of niet wil buigen. Wel een heel verschil met de Rhodium, die wilde altijd en als die iets niet deed dan snapte hij het niet of kon het niet. Flow kan echt aangeven iets niet te willen, maar als je daar doorheen rijdt dan doet ze het ook weer heel simpel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-19 09:10 



 

Gelukkig wil de mijne eigenlijk ook altijd. Als ie het doet is ie ook werkelijk niet vooruit te branden en zet ik hem snel weg. Dan is ie denk ik net niet topfit.

Op het moment gaat hij echt als een speer. Alles van het ZZL zit er top bevestigd op en hij werkt de benen onder zijn kont vandaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-19 09:13 



 
Profiel   

Hier altijd aantreden maar ook licht. Al is ze soms ook wel is taai maaar dat kan elk paard zijn.

Gisteren springles gehad en dat deed ze best heel leuk :D
Enenenrn ze gaat achteruit. Nog niet perfect maar we gaan tenminste en niet omhoog. Hebben mijn sessies met wortels int gangpad misschien toch geholpen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-19 09:42 



 
Profiel   

Mooi Jester! ;)

Wij hadden vandaag controle op de kliniek voor de pees. Niet onregelmatig tijdens klinische keuring, hoewel we niet aan de longe hebben gekeken ivm rustig houden. Van buiten leek het al opgeknapt, vocht wel, zwelling heel stuk verbeterd. Scan was bizar goed. De DA was enorm enthousiast hoeveel ze al vooruitgegaan is in 4 weken, dat had hij absoluut niet verwacht. Geen speciale behandelingen nodig dus, hoewel ze wel op een ijzer gezet is vandaag. Ze stond blootvoets. Het duurt nog wel een tijdje, maar was heel erg positief over het herstel. Over 6 weken terug, gewoon in de paddock overdag en ik mag er ook weer op stappen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 20:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 14 van de 17 [ 415 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen