Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 46 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Welk ras? 1.63, korte passen en hard kunnen draven.Kruising?

 
Profiel   

Als je de chip laat controleren en dat nummer opgeeft, kom je er snel achter wie je paard is, als het geregistreerd is. Vraag de veearts de volgende keer om de chip te lezen
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-19 07:10 



 
Profiel   

Een engelse draver bestaat niet. Er bestaan wel dravers uit Engeland maar dat zou je zo niet kunnen zien uiteraard.

Verder kan je paard prima gekoerst hebben dus.

Pompadour, wil je alsjeblieft ophouden in elk draver topic dingen te zeggen over algemene raskenmerken terwijl je 2 dravers hebt gereden. Vierkant over een hindernis springen en weigeren zijn absoluut geen draverkenmerken.

Als je de chip hebt uitgelezen kun je NDR bellen en dan kunnen wij je evt. Weer verder helpen als je een naam weet :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-19 07:15 



 
Profiel   

pompadour schreef
ik heb ook div dravers meegemaakt op de manege.
1 daarvan heeft wel gekoerst , zijn galop heeft ie echt moeten leren ,alleen met zijn achterbenen draafde hij. Maar was niet snel genoeg is hij in de handel gekomen, Hij was super braaf, deed geen stap verkeerd. Nooit bokken , Een sprongetje maken ging hij er vierkant overheen, schijnt typisch dravers eigenschap te zijn,
En de andere draver had waarschijnlijk nooit gekoerst ,en hij galoppeerde zoals andere paarden dat deden.


pompadour schreef
Weigeren is niet vreemd voor een draver. het zijn geen springpaarden en dat zullen ze ook nooit worden .


Ik vind dit nogal aannames over het hele ras, niet elk paard is het zelfde...

Vooral over het springen is niet waar...
Ik heb een draver gehad die succesvol gekoerst heeft en op zijn 6e is omgeschoold.

Ik reed zowel dressuur als spring wedstrijden met hem en viel geregeld in de prijzen tussen alle dressuur/springpaarden.

Galopperen deed hij erg netjes zowel met voor en achterbenen.
Ook sprong hij erg netjes een heel parcour rond en namen geregeld 1e, 2e en 3e prijzen mee naar huis.
Het is maar net hoe ze worden getraind en hoe ze het oppakken ohz.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-19 08:09 



 
Profiel   

Nog een leuk ding om te vermelden....in Amerika is jouw paard een volbloed en in Nederand is het een halfbloed, de hengsten die aan de basis stonden heten Messenger en Hambletonian, zoek ze maar op, er zijn nog afbeeldingen van, elke Standardbred gaat terug naar deze twee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-19 18:13 



 
Profiel   

iamsam schreef
Nog een leuk ding om te vermelden....in Amerika is jouw paard een volbloed en in Nederand is het een halfbloed, de hengsten die aan de basis stonden heten Messenger en Hambletonian, zoek ze maar op, er zijn nog afbeeldingen van, elke Standardbred gaat terug naar deze twee.


Leuk weetje ! Straks is opzoeken! Dankjewel :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-19 19:35 



 
Profiel   

x_Nadia schreef
pompadour schreef
ik heb ook div dravers meegemaakt op de manege.
1 daarvan heeft wel gekoerst , zijn galop heeft ie echt moeten leren ,alleen met zijn achterbenen draafde hij. Maar was niet snel genoeg is hij in de handel gekomen, Hij was super braaf, deed geen stap verkeerd. Nooit bokken , Een sprongetje maken ging hij er vierkant overheen, schijnt typisch dravers eigenschap te zijn,
En de andere draver had waarschijnlijk nooit gekoerst ,en hij galoppeerde zoals andere paarden dat deden.


pompadour schreef
Weigeren is niet vreemd voor een draver. het zijn geen springpaarden en dat zullen ze ook nooit worden .


Een andere draver die ik ook kon deed dat heel goed, Maar hij niet, al deed ie wel mee dressuren en springlessen .

Ik vind dit nogal aannames over het hele ras, niet elk paard is het zelfde...

Vooral over het springen is niet waar...
Ik heb een draver gehad die succesvol gekoerst heeft en op zijn 6e is omgeschoold.

Ik reed zowel dressuur als spring wedstrijden met hem en viel geregeld in de prijzen tussen alle dressuur/springpaarden.

Galopperen deed hij erg netjes zowel met voor en achterbenen.
Ook sprong hij erg netjes een heel parcour rond en namen geregeld 1e, 2e en 3e prijzen mee naar huis.
Het is maar net hoe ze worden getraind en hoe ze het oppakken ohz.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-19 21:22 



 
Profiel   

jouw paard heeft toch niet per ongeluk een tatouage binnenkant onderlip he ???

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-19 13:50 



 
Profiel   

iamsam schreef
jouw paard heeft toch niet per ongeluk een tatouage binnenkant onderlip he ???


Geen idee nooit naar gekeken. Kan een paard dat hebben dan ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-19 06:40 



 

Klinkt mij als een draver waar ze de chip niet konden vinden (of niet wilde vinden want het woord draver maakt het paard niet populairder) en ze een ander paspoort hebben aangevraagd.

Ik zou eens de chip gaan scannen en dan ook met name zowel rechts als links scannen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-19 08:04 



 
Profiel   

pompadour schreef
Weigeren is niet vreemd voor een draver. het zijn geen springpaarden en dat zullen ze ook nooit worden .

Oh wauw. Ik kon met mijn draver anders wel aardig een parcour rondkomen hoor :'). Of is het nou geen draver meer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-19 08:16 



 
Profiel   

Vealosz schreef
pompadour schreef
Weigeren is niet vreemd voor een draver. het zijn geen springpaarden en dat zullen ze ook nooit worden .

Oh wauw. Ik kon met mijn draver anders wel aardig een parcour rondkomen hoor :'). Of is het nou geen draver meer?


Denk dat het dan een ex-draver is :j ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-19 08:24 



 
Profiel   

Draver die ik rijd springt makkelijk 1,20 onder de man :j ze is wel getraind maar heeft nooit gekoerst. Dus of het paard kan springen of niet zegt niks over of het een draver is of niet :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-19 08:41 



 
Profiel   

Vealosz schreef
pompadour schreef
Weigeren is niet vreemd voor een draver. het zijn geen springpaarden en dat zullen ze ook nooit worden .

Oh wauw. Ik kon met mijn draver anders wel aardig een parcour rondkomen hoor :'). Of is het nou geen draver meer?

Dan heb je een nep draver :j.

Net als Mn oude paard, die kon galopperen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-19 08:48 



 
Profiel   

Es_ther schreef
Vealosz schreef
Oh wauw. Ik kon met mijn draver anders wel aardig een parcour rondkomen hoor :'). Of is het nou geen draver meer?

Dan heb je een nep draver :j.

Net als Mn oude paard, die kon galopperen!

:') Dat kan echt niet hoor. :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-19 08:49 



 
Profiel   

Ik heb een paar zomers een draver op strandritten gereden waarbij de paarden voluit mochten gaan. Ik heb geen idee of ze ooit gekoerst heeft. Enfin, de eerste weken dat ze daar op stal stond kon ze alleen maar kneiterhard draven, hierbij reed ze een groot deel van de galoperende paarden eruit. :')
Na verloop van tijd ging ze steeds meer galoperen maar het kwam regelmatig voor dat ze het bij een enorm snelle draf hield. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-19 08:59 



 
Profiel   

Jolien87 schreef
Ik heb een paar zomers een draver op strandritten gereden waarbij de paarden voluit mochten gaan. Ik heb geen idee of ze ooit gekoerst heeft. Enfin, de eerste weken dat ze daar op stal stond kon ze alleen maar kneiterhard draven, hierbij reed ze een groot deel van de galoperende paarden eruit. :')
Na verloop van tijd ging ze steeds meer galoperen maar het kwam regelmatig voor dat ze het bij een enorm snelle draf hield. _O-



De draver waar ik het over had deed het precies het zelfde . De andere paarden ging in ren galop achter hem aan, anders kon ze hem niet bij houden .

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-19 21:21 



 
Profiel   

ruitje schreef
Een engelse draver bestaat niet. Er bestaan wel dravers uit Engeland maar dat zou je zo niet kunnen zien uiteraard.

Verder kan je paard prima gekoerst hebben dus.

Pompadour, wil je alsjeblieft ophouden in elk draver topic dingen te zeggen over algemene raskenmerken terwijl je 2 dravers hebt gereden. Vierkant over een hindernis springen en weigeren zijn absoluut geen draverkenmerken.

Als je de chip hebt uitgelezen kun je NDR bellen en dan kunnen wij je evt. Weer verder helpen als je een naam weet :)


Ik zal het vragen, als die weer een x op stal is ! Wat voor informatie staat er precies in een chip eigenlijk??

Haar chip nummer staat wel in haar paspoort dacht ik. Daaruit heb ik gehaald dat ze dus schijnbaar in het fjorden stamboek staat (schiet me te binnen). Maar dat zegt niks is me verteld, dus wie weet klopt het geboorte jaar niet eens (2003) geen datum er bij, Hmm

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-19 03:47 



 
Profiel   

Kirstmari schreef
iamsam schreef
jouw paard heeft toch niet per ongeluk een tatouage binnenkant onderlip he ???


Geen idee nooit naar gekeken. Kan een paard dat hebben dan ?


In Amerika werden de meeste paarden (Standardbreds) getatoueerd in de onderlip, er worden nog steeds ( niet zo veel als vroeger) paarden uit de States gehaald om in Europa te koersen, het wordt alleen de laatste paar jaar steeds minder gedaan en die paarden komen dan in het algemeen meer in Frankrijk Zweden of Duitsland terecht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-19 14:06 



 
Profiel   

Kirstmari schreef
ruitje schreef
Een engelse draver bestaat niet. Er bestaan wel dravers uit Engeland maar dat zou je zo niet kunnen zien uiteraard.

Verder kan je paard prima gekoerst hebben dus.

Pompadour, wil je alsjeblieft ophouden in elk draver topic dingen te zeggen over algemene raskenmerken terwijl je 2 dravers hebt gereden. Vierkant over een hindernis springen en weigeren zijn absoluut geen draverkenmerken.

Als je de chip hebt uitgelezen kun je NDR bellen en dan kunnen wij je evt. Weer verder helpen als je een naam weet :)


Ik zal het vragen, als die weer een x op stal is ! Wat voor informatie staat er precies in een chip eigenlijk??

Haar chip nummer staat wel in haar paspoort dacht ik. Daaruit heb ik gehaald dat ze dus schijnbaar in het fjorden stamboek staat (schiet me te binnen). Maar dat zegt niks is me verteld, dus wie weet klopt het geboorte jaar niet eens (2003) geen datum er bij, Hmm


Dan is het paspoort misschien opnieuw aangevraagd. Woord draver maakt het dier vaak niet gewild. Met een nieuw paspoort meer.

En toch zijn het vaak wel de paarden met het mooiste en sterkste beenwerk en qua intelligentie kunnen ze bovengemiddeld meekomen. Niet echt een type paard wat ik zelf weer snel zou doen, maar dat wil niet zeggen dat elk kenmerk ongewild was. Veel plezier met de dravers gehad, maar zou het niet snel weer doen. En toch mag het dier wel van slechte imago af. Geloof dat zeer veel mensen dankbaar een draver hebben.

En dat ze van een manege komt, sluit niet uit dat ze toch getraind of gekoerst heeft. Meestal begint die training al rond de 1 jarige leeftijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-19 15:05 



 
Profiel   

Waarom zelf niet meer doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-19 18:06 



 
Profiel   

Ik vermoed ook een draver.
Qua bouw beetje gelijk met die van mij.
Betreft ingeschreven in Fjordenstamboek, word vaak gedaan als er een (nieuw) paspoort moet aangevraagd worden.

Mijn draver heeft ook gekoerst maar kan aardig goed galop als ze door getraind is :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-19 18:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 46 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen