Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 68 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

‘Het paard van Pippi Langkous werd gedrogeerd’

 
Profiel   

AD.nl
Overige
Ingezonden door Astorga

Een meisje een paard laten optillen: met special effects is dat tegenwoordig een fluitje van een cent. Maar in de jaren 60 kwamen daar nog een lift en een dierenarts aan te pas. Die verdoofde het paard van Pippi, zodat het dier rustig op een plank bleef staan die machinaal werd opgehesen, vertelt Johan Erséus, die een boek schreef over de filmopnames. ,,De crew was behoorlijk vindingrijk.’’

Kleine Witje had in het echt trouwens geen zwarte stippen, onthult de Zweedse journalist. ,,Het was de speciale taak van een coregisseur om die er elke ochtend - op precies dezelfde plekken - op te spuiten met verfspray.’’

De verfilming van Astrid Lindgrens boeken over Pippi waren vanaf dag één een groot succes. Niet alleen in Europa, maar ook in onder andere Noord-Amerika, Mexico, Rusland, een aantal landen in Afrika en het Midden-Oosten. ,,Iedereen kende het verhaal al’’, verklaart Erséus. ,,Maar het was ook gewoon heel goed gedaan.’’

Lees het hele artikel hier.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-19 17:05 



 
Profiel   

Oké, verschrikkelijk! En nu?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-19 17:08 



 
Profiel   

tjah vroeger werden er wel meer dingen gedaan die nu niet meer van toepassing zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-19 17:09 



 
Profiel   

Ik las het inderdaad. En dat aapje scheen te bijten. Kijk er nu heel anders naar :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-19 17:18 



 
Profiel   

Goh.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-19 17:29 



 
Profiel   

Verbaasd me niet, maar dat van die stippen was toch wel heel erg duidelijk. Dat zag ik als kind al dat dat nep was... en dan doen ze of dat een onthulling is :') .

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-19 17:52 



 
Profiel   

Zijn mensen hier serieus verbaasd over?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-19 17:57 



 
Profiel   

Dierenmishandeling! En met terugwerkende kracht van de buis, schandalig!

Tja :Y)

Was toch zo duidelijk als iets? _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-19 17:58 



 
Profiel   

Ik heb een paar weken terug nog Pippi in Taka-Tukaland gezien, en dat van die piraten is me echt nooit opgevallen :') (en ik heb die film in mijn leven denk ik wel vijftig keer gezien :+ )

Grappig artikel :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-19 17:59 



 
Profiel   

Sharani schreef
Verbaasd me niet, maar dat van die stippen was toch wel heel erg duidelijk. Dat zag ik als kind al dat dat nep was... en dan doen ze of dat een onthulling is :') .


Daar moest ik ook gewoon hardop om lachen, 'onthult', was er iemand die echt dacht dat het echt stippen waren :') ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-19 18:04 



 
Profiel   

Uhu "heftig"

gelukkig maar dat de Nederlandse Amerigo braver is dan witje. Die heeft dat niet nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-19 18:08 



 
Profiel   

En waarom is dat erger dan verdoven door een tandarts? Paard heeft daarna kennelijk gewoon onverdoofd door kunnen acteren, dus heeft er geen trauma aan overgehouden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-19 18:19 



 
Profiel   

Joh en zijn hele volksstammen die verdoven voor het scheren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-19 18:21 



 

Daar gaan mijn mooie jeugd herinneringen _-:(

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-19 18:22 



 
Profiel   

Cookies schreef
Joh en zijn hele volksstammen die verdoven voor het scheren.

Dit he, en voor trailer laden en als ze te wild zijn met rijden en blablabla. Maar dit. Kei heftig :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-19 18:29 



 
Profiel   

Het valt mij eigenlijk mee dat de storm in het glas water nu om het paard ontstaat, en niet om bijvoorbeeld haar vader die 'Negerkoning is op een eiland in de Stille Zuidzee'.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-19 18:31 



 
Profiel   

In het 50+ topic kwam laatst ook een mooie naar voren:

[ img ]

Citaat
Hahaha, jeugdherinnering! Superleuk om te zien maar wel misdadig dat dat hele kleine ezeltje een veel te grote wagen met 3 mensen erin moet trekken.
Citaat
Als ik me goed herinner hoefde Nononono die wagen niet echt te trekken. Bij de opnames waarbij die kar idd 'getrokken' werd door het ezeltje werd de kar van achteren geduwd.

Tss, televisie, kun je nu echt níets meer geloven |( |( |(

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-19 18:39 



 

Dus ze tilde Witje niet zelf?
Nah... Weer een illusie armer...

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-19 18:44 



 
Profiel   

Myrthe3 schreef
Dus ze tilde Witje niet zelf?
Nah... Weer een illusie armer...

Mijn leven is een grote leugen!!! |(

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-19 18:46 



 
Profiel   

Oh nee! En nu?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-19 18:50 



 
Profiel   

Wooooow

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-19 19:06 



 
Profiel   

NikkiDeKerf schreef
Sharani schreef
Verbaasd me niet, maar dat van die stippen was toch wel heel erg duidelijk. Dat zag ik als kind al dat dat nep was... en dan doen ze of dat een onthulling is :') .


Daar moest ik ook gewoon hardop om lachen, 'onthult', was er iemand die echt dacht dat het echt stippen waren :') ?

Ja :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-19 19:10 



 
Profiel   

@ arnon
Me too

Mijn held, Pippi

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-19 19:27 



 
Profiel   

Schandalig! :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-19 19:30 



 
Profiel   

Ik lees het nieuwsbericht niet als 'hoe schandalig dat dit gebeurd is', maar eerder als 'wat een gedoe het eigenlijk allemaal was om zo een stukje scène op te nemen'. :')
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-19 19:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 68 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen