Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 27 [ 652 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 27  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Rotgriep :(

 
Profiel   

Wie heeft tips? Ben er nu wel weer zó klaar mee...

Ik vind het een aanstel-griepje... Eigenlijk heb je net niets, maar alles doet pijn en je hebt koorts :+
Nu is die pijn (malaise) en de koorts gelukkig wel weg... Maar dan begint de rest... Keel doet zeer, vreselijk stijve nek en daarvan natuurlijk hoofdpijn.
Ik ben de hele week 's ochtends aan het werk geweest, om dan weer naar huis te gaan. Gisteren vrij genomen... En ik functioneer gewoon totaal niet zonder paracetamol. En die is nu wel op :+
Ik wil vandaag echt weer eens naar mijn paard, die heb ik al bijna een week niet gezien. Echt waardeloos...

Van ellende heb ik zelfs oscillococcinum gehaald en daar leek ik me zowaar wat beter door te voelen!

Ondanks dat ik normaal zoveel mogelijk kha/khb probeer te eten, nu ook maar wat meer fruit en andere koolhydraten, in de hoop dat alles zo snel mogelijk weer functioneert.

Wat moet ik nog meer op mijn lijstje zetten vandaag? Hoe kom ik zo snel mogelijk van deze ellende af? Ik ben het niet gewend om langer dan 2 dagen ziek te zijn.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-19 10:14 



 
Profiel   

Beterschap.

Hier ook vanaf maandag op dinsdagnacht geveild door de griep. Jeetje wat kan een mens zich slecht voelen. Flinke koorts, zere keel door het hoesten, flink verkouden. Zere benen. De eerste dag had ik ook enorm hoofdpijn.
Vanaf woensdag lust ik bijna niks meer.
Heb nu ibuprofen 600 van de huisarts gekregen en kan de koorts nu aardig onderdrukken. Maar als ik iets doe, breekt me zweet uit.
Nu pas ik dit weekend ook nog op 3 neefjes. Geen leuk weekend dus zo, aangezien ik niet echt wat met ze kan doen. Dat moet vriendlief maar doen.

Maar ff wat word ik gek van de griep, en baal dat paardlief nu zo lang stil staat :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-19 10:34 



 
Profiel   

Lotgenoot :(:)

Misschien dan toch maar ibuprofen er bij halen... ik heb gelukkig al geen koorts meer... Maar die hoofdpijn is echt pure ellende!

Zit nu al te janken over het feit dat ik waarschijnlijk vandaag ook niet kan rijden... :+ Gewoon geen doen zo, en ik moet ook nog 20km enkele reis die kant op, met de auto gelukkig. Maar dan nog...

Gisteren voelde ik me best goed, ging mijn telefoon kapot en ben ik met een vriendin naar de stad geweest om een nieuwe telefoon te halen. Nu tien minuten geleden nog wat paracetamol gevonden, zwaar over datum, dus of het nog goed werkt betwijfel ik. Maar ik begin me weer ietsje beter te voelen. Al moet ik zeggen ik lig nu met een sjaal en deken om, dat scheelt ook al wat :+

Wel zwaar de balen dat m'n vader nu wil proberen het water uit mijn kruipruimte te halen, want daardoor gaat een aansluitfeestje voor verwarming en water in mijn bijkeuken nu niet door :+ Dat vind ik niet zo erg, dat kan wel een weekje of 2 wachten. Maar het feit dat vanavond ook gewoon nog serieus moet dweilen/poetsen... :\

Zie het ook al gebeuren dat ik de hele week ziek blijf :\ Leuk joh, vakantie... :roll:

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-19 10:47 



 
Profiel   

Nog een lotgenoot.
Afgelopen maandag ben ik ingestort. De hele week heb ik rillend en suffend op de bank doorgebracht. Alles is me teveel, totaal geen eetlust (voor mij héél bijzonder :o ), mijn hele lijf doet zeer.
Vanmorgen dacht ik dat ik wel een paar boodschappen kon halen, maar wat viel dat tegen! Ik kon wel janken toen ik in de winkel was. Wist niet hoe snel ik naar de kassa en weer naar huis kon gaan.
Ik zou ook heel graag weer naar mijn paard willen, maar ook dat is voor nu nog teveel. Gelukkig is die bij mijn bijrijdster in zeer goede handen, die komt niets te kort

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-19 11:32 



 
Profiel   

Aaaaw :(:)

Zo herkenbaar dat instorten, ik vind mezelf in het begin ook altijd vreeeeeeeeeeeeeeeeselijk zielig. Kan echt gigantisch huilen om niks.
Woensdag heb ik echt even heel erg gehuild, ik wilde 's ochtends veel te snel en zoals gewoonlijk liep ik telefoonlezend naar boven, draaide daar om en viel zo op de grond. Combinatie van koorts, duizeligheid en mogelijk een oorontsteking (aangezien ik gaten in mijn trommelvliezen heb voel ik daar toch niets van). Wat was ik zielig en bang. Oké, dat bange was misschien wel eventjes terecht :+

Ik denk er nu over om vanavond gewoon even vitamine P te gaan snuiven, verder niets doen. Alleen maar even aaien. Kan al zo prettig zijn.

Ooh en Erna, als je nog steeds niets eet... Dwangvoederen is heel praktisch hoor! Gewoon alleen eten waar je echt zin in hebt. Maakt het uit dat het een zak chips is... Je lichaam heeft energie nodig.
dan wordt boodschappen doen ook makkelijker!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-19 11:44 



 
Profiel   

Voor je gaat slapen, gekookt water met wat whiskey, citroen en honing langzaam opdrinken. Dan is het zo over!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-19 11:49 



 
Profiel   

Ik vind whiskey heel erg ranzig... Werkt berenburg ook? :')
Zoiets deden mijn ouders vroeger, berenburg, suiker en nog wat...

Gelukkig moet ik vanavond nog even naar de winkel... Kan nu niet weg, sta ingeparkeerd door mijn vader :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-19 11:52 



 
Profiel   

Het beste is er aan toe geven. Rust pakken en zo goed uitzieken. Als je 5 dagen koorts hebt gehad dan ook na de koorts nog 5 dagen rust pakken en dan pas weer gaan opbouwen. Dan ben je er het snelste van af. Ben je ziek tijdens je vakantie dan kunje je gewoon ziekmelden op het werk en kost het ue geen vakantiedag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-19 11:53 



 
Profiel   

Ik werd vorige week geveld. Nu bijna over maar nog wel die nare hoest.

Wel schrikken dat je ook echt viel. Ben bijna altijd duizelig, en nu dus erger. Maar gelukkig altijd voor kunnen zijn dat ik echt lag. Wel dat ik in de ‘haast’ tegen de kast knalde: stond op en de twee passen die ik deed waren uit de richting. Maakt wel herrie zo snachts }:0

Beterschap!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-19 11:54 



 
Profiel   

Geen idee :') Ik vind het ook vies, kleine slokjes en blegh. Maar echt, de dag erna ben ik altijd opgeknapperd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-19 11:54 



 
Profiel   

Thats_Me schreef
Het beste is er aan toe geven. Rust pakken en zo goed uitzieken. Als je 5 dagen koorts hebt gehad dan ook na de koorts nog 5 dagen rust pakken en dan pas weer gaan opbouwen. Dan ben je er het snelste van af. Ben je ziek tijdens je vakantie dan kunje je gewoon ziekmelden op het werk en kost het ue geen vakantiedag.


Maar dat boeit me ook niet... het gaat mij er om dat ik plannen had voor mijn vakantie die ik allemaal in het snot zie vallen. Ik kan redelijk om gaan met teleurstellingen... maar dit is wel een hele vervelende voor mij waar ik dus niet mee om kan gaan :+

Je hebt wel gelijk, elke dag koorts is een extra dag rust nodig... Nou na gisteren ben ik behoorlijk terug geslingerd... Ik voel me aardig gestraft :+ Ook al ging ik gistermiddag om 3 uur gewoon op de bank zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-19 11:59 



 
Profiel   

MarcoBorsato schreef
Geen idee :') Ik vind het ook vies, kleine slokjes en blegh. Maar echt, de dag erna ben ik altijd opgeknapperd.


Okee... whiskey it is... -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-19 11:59 



 
Profiel   

He nog meer lotgenoten! Ik ben sinds dinsdag geveld. Paard heb ik noodgedwongen even uitbesteed. Vanochtend voor het eerst koortsvrij nadat ik vannacht nog drijvend in bed wakker geworden ben. Heb erg last van zere luchtpijp gehad en keel, hoesten spierkrampen etc. Heb ook de 40 graden wel aangetikt. Vandaag dus geen koorts meer. Wel erg hoesten met slijm en benauwd. Ik dacht wel even de was te kunnen gaan opruimen. Nou na een kwartiertje werd ik toch draaierig en misselijk... niet tof dit.

Sterkte iedereen

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-19 12:02 



 
Profiel   

Beterschap allemaal :(:)

Hier ook een (beginnende) griep. Hopelijk blijft het daarbij.
Al dagen een zere keel (stem is nu zo goed als verdwenen), hoofdpijn en gister ook koorts. Ik slik echt heel veel vitamine C pillen, ga naar buiten en probeer veel te slapen. In ieder geval niks aan mn temperatuur doen natuurlijk (niet proberen af te koelen), want je krijgt koorts als je lichaam probeert de ziekte te bestrijden.
Verder veel groente en fruit, andere gezonde dingen eten en veel drinken.

Het is wel lekker getimed, over 2 dagen begint een super belangrijke toets week (telt mee voor mn eindexamen). zit je dan te leren met hoofdpijn :/ Ik hoest nog niet, hopen dat dat ook niet gaat gebeuren!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-19 12:05 



 
Profiel   

De duizeligheid herken ik ook! Als ik maar iets te snel opsta of beweeg dan zie ik al alles draaien. Heel irritant.
Mijn gebrek aan eetlust komt vooral door een vieze smaak in mijn mond, dankzij een ontsteking in mijn keel. Daardoor smaakt alles eigenlijk heel vies

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-19 12:06 



 
Profiel   

FlappieR schreef
He nog meer lotgenoten! Ik ben sinds dinsdag geveld. Paard heb ik noodgedwongen even uitbesteed. Vanochtend voor het eerst koortsvrij nadat ik vannacht nog drijvend in bed wakker geworden ben. Heb erg last van zere luchtpijp gehad en keel, hoesten spierkrampen etc. Heb ook de 40 graden wel aangetikt. Vandaag dus geen koorts meer. Wel erg hoesten met slijm en benauwd. Ik dacht wel even de was te kunnen gaan opruimen. Nou na een kwartiertje werd ik toch draaierig en misselijk... niet tof dit.

Sterkte iedereen


Jeetje, 40 graden zelfs! :oo

Ik heb niet gemeten, heb een hekel aan koorts, maar ik voel wel heel goed of ik koorts heb. Ik denk dat ik hooguit de 39 heb aangetikt, maar echt bij hoge uitzondering. Want normaal krijg ik daarboven koortsdromen en die zijn afschuwelijk!

Dat zweten is ook echt naar he... ik kan ook gewoon niet lang in bed blijven liggen, het ligt gewoon niet lekker. Extra balen dat ik vandaag mijn beddengoed niet meer kan wassen :+ Fris beddengoed is zo fijn als je ziek bent geweest!

Kunnen jullie trouwens fatsoenlijk netflixen of dergelijke?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-19 12:07 



 
Profiel   

Horizonnig schreef
Beterschap allemaal :(:)

Hier ook een (beginnende) griep. Hopelijk blijft het daarbij.
Al dagen een zere keel (stem is nu zo goed als verdwenen), hoofdpijn en gister ook koorts. Ik slik echt heel veel vitamine C pillen, ga naar buiten en probeer veel te slapen. In ieder geval niks aan mn temperatuur doen natuurlijk (niet proberen af te koelen), want je krijgt koorts als je lichaam probeert de ziekte te bestrijden.
Verder veel groente en fruit, andere gezonde dingen eten en veel drinken.

Het is wel lekker getimed, over 2 dagen begint een super belangrijke toets week (telt mee voor mn eindexamen). zit je dan te leren met hoofdpijn :/ Ik hoest nog niet, hopen dat dat ook niet gaat gebeuren!


Meteen de tip van MarcoBorsato gebruiken vanavond! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-19 12:07 



 
Profiel   

Ook ik ben nog steeds bezig met herstellen van een griep aanval. Vorige week zaterdag kreeg ik het opeens steen en steenkoud, dit terwijl ik mezelf ook echt goed had ingepakt. Na het werk in bad, werd niet warm, op de bank met 3! super dikke dekens en wat alcohol gedronken (ik krijg het altijd heel warm daarvan) maar nopes.

Halve nacht wakker gelegen van het rillen, zondag de hele dag buiten gewerkt en in de nacht van zondag op maandag overgegeven. Maandag kon ik niet eens recht opstaan zonder mezelf vast te houden en stem volledig weg. Dinsdag leek ik op te knappen maar nog steeds zo slap als vaatdoek.

Nu een week later nog steeds heel erg last van mijn keel door al het hoesten en overgeven. Keel lijkt ook gedeeltelijk dicht te zitten. Ook is mijn stem nog steeds weg. Ik ga vanmorgen citrosan met alcohol drinken en zit nu aan de thee met gembersiroop en heb van DARO droge hoest siroop gehaald. Probeer ook goed fruit te blijven eten. Na het weekend nog niet beter? Dan toch fftjes langs de HA.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-19 12:29 



 
Profiel   

Hier ook griep :( hele hoge koorts (gevaarlijk ivm zwangerschap) hoofdpijn en mijn rug is killing. Slaap nauwelijks...

Mag alleen PCM helaas.

War bij mij altijd hielp als ik me half half voelde en echt iets moest doen was antigipine.

Verder vooral je bed in, beter even paar dagen uitzieken dan steeds instorten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-19 12:33 



 
Profiel   

Beterschap voor alle griepmensjes hier ! :(:)

En niet vergeten...het hele jaar door elke dag 2 kiwi's eten. Houdt de griep in de toekomst buiten het lijf :Y) }>

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-19 12:37 



 
Profiel   

Ik lig veel op bed en ben aan het netflixen. Heb nog veel boeken liggen waar ik aan wil beginnen, maar kan mijn aandacht er niet op houden

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-19 12:41 



 
Profiel   

Pandora2 schreef
Beterschap voor alle griepmensjes hier ! :(:)

En niet vergeten...het hele jaar door elke dag 2 kiwi's eten. Houdt de griep in de toekomst buiten het lijf :Y) }>


Kan nergens Gold Kiwi's vinden, die andere krengen zijn toch zuur.. :


FlappieR schreef
Ik lig veel op bed en ben aan het netflixen. Heb nog veel boeken liggen waar ik aan wil beginnen, maar kan mijn aandacht er niet op houden


Ja ruk is dat he! En gezien ik koorts had kon ook niet doorgaan met You, wil niet weten wat voor enge dromen ik dan krijg :oo

Gelukkig kan ik vandaag wel weer iets... Zo ff afwas doen, wastafel boven een beetje poetsen aangezien er straks twee heren hier moeten douchen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-19 12:54 



 
Profiel   

Hier ook de griep. Zowel mijn man als ik werden vorige week zaterdag ziek. Beide paar dagen op bed door gemaakt. Mijn man is al wel weer in de weer, hoest nog wel flink.
Ik zelf heb woensdag een AB kuur er bij gehad want kreeg last van mijn longen.
Moet eerlijk zeggen ik me in tijden niet zo beroerd heb gevoeld. Ook koorts en koude rillingen. Ik doe nog steeds niet veel, moe en lusteloos.
Heb het nog nooit mee gemaakt, beide tegelijk ziek. Erg onhandig

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-19 13:11 



 
Profiel   

Het grote nadeel van de winter, die stomme griep/ziek zwak misselijk periode :(

Ik ben nog niet echt geveld door griep, maar ben alleen verkouden, enorm zere keel en aan het hoesten, vooral in de nacht uiteraard :z Heb intussen een halve apotheek op mijn nachtkastje staan.

Het meest vervelende vind ik nog dat ik mijn dochter heb aangestoken, zij is 3 maanden oud en mag dus helemaal niets hebben aan medicijnen of iets om haar wat verlichting te geven, arm kindje.. En dit tip van de whisky zal ik ook maar niet proberen bij haar :+

Janine1990: Als je nog een meer luchtige Netflix serie wil kijken: Sex education vond ik wel vermakelijk :)) Ik dacht dat het een beetje flauwe American Pie achtige humor was maar dat is echt niet zo.
You is heel spannend inderdaad!! (Ik heb nog zwangerschapsverlof dus tijd teveel als 't kind slaapt :') )

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-19 13:13 



 
Profiel   

Erg is ie he?

Ik heb 3 weken geleden een week lang met 40 graden koorts gelegen. Daarna weer aan het werk gegaan maar iedere dag om stipt half vier tot tien uur 's avonds een koortsaanval van steeds 39 graden. En nu hoest ik in week 3 alleen nog erg. Heb aan beide kanten waarschijnlijk een tussenribspier verrekt en dat doet best pijn :') maar ik voel me vandaag eindelijk een beetje fit. Blijft echt lang hangen helaas!

Achteraf gezien en had ik misschien beter even langs de huisarts kunnen gaan, maar goed :')

Helaas kon ik het ook echt niet als aanstelgriepje afdoen, ik denk niet dat ik eerder zo ziek ben geweest!

Beterschap iedereen! :(:)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-19 13:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 27 [ 652 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 27  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen