Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 26 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Oud-paardensportcommentator Hans Eijsvogel (91) overleden

 
Profiel   

NOS
In Memoriam
Ingezonden door Whizz en JPitty


In zijn woonplaats Aerdenhout is oud-paardensportverslaggever Hans Eijsvogel afgelopen maandag overleden. Dat heeft zijn dochter, voormalig hockey-international Marjolein Bolhuis-Eijsvogel, bekendgemaakt. Eijsvogel was 91 jaar.

In 1952 maakte hij een film over paardensport waarbij hij zelf het commentaar verzorgde, waarna hij door de AVRO werd gevraagd voor het sportprogramma De Sportrevue.

Dat was het begin van een ruim vijftig jaar durende carrière als verslaggever en commentator, onder meer voor Langs de Lijn, Studio Sport en bij de drafwedstrijden op renbaan Duindigt in Wassenaar.

Het bleef niet bij de drafsport alleen. Eijsvogel was ook commentator op maar liefst dertien Olympische Spelen. Zo deed hij verslag van de gouden Nederlandse springruiterequipe op de Spelen van 1992. Ook becommentarieerde hij diverse successen van Anky van Grunsven.

Tandarts
Van huis uit was Eijsvogel tandarts en in zijn vrije tijd amateurjockey op de renbaan. Ook deed hij mee aan military-wedstrijden.

"Maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag was ik tandarts, en zaterdag en zondag verslaggever", vertelde Eijsvogel in de 10.000ste uitzending van Langs de Lijn in 2012.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-19 14:02 



 
Profiel   

Ach jeetje, een zeeer bekende stem voor velen. Prettige verslaggeefstem had hij.
Mooie leeftijd heeft hij bereikt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-19 14:05 



 
Profiel   

Ahhh. Een legende is heengegaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-19 14:08 



 

Ach ja, veel wedstrijden op TV gezien die hij versloeg. Inderdaad van drafsport (kwam toen nog op TV) tot springen. Nooit geweten dat hij ook tandarts was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-19 14:11 



 
Profiel   

Moest even googlen op zijn naam maar ook voor mij als belg een zeer bekende stem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-19 16:35 



 
Profiel   

Ah neeeeeee!!!! Die karakteristieke stem van 'm... Die emoties altijd van 'm... Ahhh...

Gecondoleerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-19 17:28 



 
Profiel   

De meest bekende stem van de paardensport is niet meer...

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-19 17:38 



 
Profiel   

CoonArt schreef
Ah neeeeeee!!!! Die karakteristieke stem van 'm... Die emoties altijd van 'm... Ahhh...

Gecondoleerd!


Ik sluit mij aan bij jou.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-19 17:42 



 
Profiel   

Ach wat jammer, hij had zo'n fijne stem die echt hoorde bij de paardensport.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-19 17:50 



 
Profiel   

Nienke89 schreef
Ach wat jammer, hij had zo'n fijne stem die echt hoorde bij de paardensport.

Ja, precies!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-19 18:04 



 
Profiel   

Cowgirl schreef
CoonArt schreef
Ah neeeeeee!!!! Die karakteristieke stem van 'm... Die emoties altijd van 'm... Ahhh...

Gecondoleerd!


Ik sluit mij aan bij jou.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-19 18:42 



 
Profiel   

De stem uit mijn jeugd. Die man was een icoon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-19 20:51 



 
Profiel   

Een icoon en een vurig bepleiter voor meer paardensport op tv, ik heb hem zeer gemist de afgelopen jaren :\
Ik herinner mij nog een interview waarin hij aanhaalde dat de NOS de WEG in Den Haag wilde verslaan met max 20 minuten tv per dag. Er was een rondvliegende typemachine en een uit z'n dak gaande Hans Eijsvogel voor nodig om een fatsoenlijke verslaggeving van het eerste WK in eigen land te krijgen :=

Helaas is er nooit meer zo'n gepassioneerde paardensport-verslaggever geweest bij de NOS -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-19 23:56 



 
Profiel   

Denk je aan paardensport op tv dan denk je aan hem. Wat een verlies. Sterkte voor ieder die hem lief heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 01:05 



 
Profiel   

Zon herkenbare stem. Vroeger keek ik studio sport op zondag voor de draverijen. Heerlijk fanatiek die man. Mis zn stem

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 09:32 



 
Profiel   

Prachtige leeftijd, maar het blijft altijd sneu, gecondoleerd voor de nabestaanden een legende is heen gegaan. Ik heb genoten van zijn commentaren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 10:43 



 
Profiel   

sterkte aan alle betrokkenen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 13:47 



 
Profiel   

Oom van vriendinnetje van mij.

We konden hem vroeger altijd zo lekker na doen: .......en nu op Duindigt, in de laatste bocht, in het dodenspoor, Henrrrrrrrie Buitenzorrrrrg en aan de binnenkant Speedy Volitaaaaa. <3 sweet memories

Zoveel passie voor alle takken van de paardensport

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 14:16 



 
Profiel   

janouk schreef
Oom van vriendinnetje van mij.

We konden hem vroeger altijd zo lekker na doen: .......en nu op Duindigt, in de laatste bocht, in het dodenspoor, Henrrrrrrrie Buitenzorrrrrg en aan de binnenkant Speedy Volitaaaaa. <3 sweet memories

Zoveel passie voor alle takken van de paardensport

Ik hoor t hem gewoon zeggen Janouk

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 14:27 



 
Profiel   

Siersma schreef
janouk schreef
Oom van vriendinnetje van mij.

We konden hem vroeger altijd zo lekker na doen: .......en nu op Duindigt, in de laatste bocht, in het dodenspoor, Henrrrrrrrie Buitenzorrrrrg en aan de binnenkant Speedy Volitaaaaa. <3 sweet memories

Zoveel passie voor alle takken van de paardensport

Ik hoor t hem gewoon zeggen Janouk

Ja, echt hé. Zo'n karakteristieke stem. Paardensport en Eijsvogel, dat hoorde bij elkaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 18:15 



 
Profiel   

Ja, wat een icoon. Als er veel balken vielen bij het springen: ' deze combinatie doet aan machinale houtbewerking ' . Moest er tijdens Jumping Amsterdam nog aan denken. Goeie ouwe tijd...

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-19 13:53 



 
Profiel   

Ik zat bij zijn jongste dochter in de klas, kwam in die tijd nogal eens bij hun thuis en mocht een keer mee naar Jumping Amsterdam waar hij bij de pers zat.
Goede herinneringen aan die tijd en Hans was een zeer aardige man met veel humor. Hij zal gemist worden..........

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-19 19:37 



 
Profiel   

Hij was toch ook de vader van Marjolein Eijsvogel, de hockyster?

Inderdaad een icoon voor de paardensport. Ik herinner me vooral dat hij altijd 'chronométer' zei, in plaats van 'chrónometer'. Geen idee wat correct is, maar karakteristiek was het zeker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-19 19:50 



 
Profiel   

En hij kon altijd zulke leuke anekdotes vertellen uit de oude doos.
Ik keek vaak naar springwedstrijden op Eurosport.
Bij hem was het nooit droog commentaar, maar hij had altijd zoveel te vertellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-19 19:59 



 
Profiel   

LindyH schreef
Hij was toch ook de vader van Marjolein Eijsvogel, de hockyster?

Inderdaad een icoon voor de paardensport. Ik herinner me vooral dat hij altijd 'chronométer' zei, in plaats van 'chrónometer'. Geen idee wat correct is, maar karakteristiek was het zeker.


Hij had 4 kinderen, Marjolein was de hockeyster, dan was er nog een jonger meisje (waar ik dus bij in de klas zat) en 2 zoons.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-19 13:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 26 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen