Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 28 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Demente hond

 
Profiel   

Hoi, ik moet even mijn frustratie kwijt.. :(

Mijn moeder heeft een klein hondje van een jaar of 14, hij heeft sinds een tijdje last van dementie klachten en hij houdt het huis de hele nacht wakker door te huilen en te blaffen. (Ik woon niet meer thuis)

Nu heeft ze een schokband besteld, om deze snachts om te doen zodat hij een schok krijgt als ie gaat blaffen.

Ik maak me hier heel erg boos om, omdat het hondje in de war is en dit niet expres doet. Met schokken maak je het alleen maar erger. Tevens heeft hij ook al last van een hartruis..

Maar mijn moeder vindt kalmeringspillen van de dierenarts te duur. Ik heb tegen haar gezegd, dan moet je hem laten inslapen, als het te duur is. Maar ze luistert niet naar mij..

Ik voel me erg machteloos en ik vind het erg zielig voor het hondje. Weet niet wat ik wil bereiken met dit topic, maar moest het even kwijt :(
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 14:38 



 
Profiel   

Ik snap je frustratie. Bij een demente oudere gaan we ook geen schok geven als die in de war is. Dus erg dieronvriendelijk. Is het niet mogelijk dat de hond snachts toch op de slaapkamer slaapt? Als de baas dichtbij is zal de verwardheid misschien wat minder zijn.

Inslapen zou ik ook achter kunnen staan als het zo erg is. Voor de hond is de situatie ook niet fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 14:47 



 
Profiel   

Yipee schreef
Ik snap je frustratie. Bij een demente oudere gaan we ook geen schok geven als die in de war is. Dus erg dieronvriendelijk. Is het niet mogelijk dat de hond snachts toch op de slaapkamer slaapt? Als de baas dichtbij is zal de verwardheid misschien wat minder zijn.

Inslapen zou ik ook achter kunnen staan als het zo erg is. Voor de hond is de situatie ook niet fijn.


Hij wordt inderdaad rustiger als die op de slaapkamer ligt, maar dat willen ze helaas niet. Hij moet dus wel alleen beneden blijven, waardoor die in paniek raakt en gaat blaffen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 14:49 



 
Profiel   

Walgelijk. Kun je die arme hond daar niet weghalen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 14:51 



 
Profiel   

Och wat vreselijk, ik snap dat je dit niet kunt aanzien. Ik zou net als Yipee de hond mee naar de slaapkamer nemen. (oh ik lees dat dat wel werkt maar ze dat niet willen, in plaats daarvan moet hij maar een schokband ;( ).

Maar ik zou ook kijken voor medicijnen, niet voor kalmeringspillen maar echt voor de dementie (volgens mij selgian en verder cholodin, laatste is een voedingssupplement geloof ik).

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 14:51 



 
Profiel   

Jeetje, ik word hier wel verdrietig van zeg.
Als je moeder niet in oplossingen wil denken kun je weinig doen denk ik. Arm dier. En triest dat je moeder het welzijn van de hond niet voorop heeft staan zo in zijn laatste periode.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 14:59 



 
Profiel   

Verschrikkelijk, hond gaat nog veel meer in paniek raken. Dat er niet met je moeder te praten valt...heel naar. Ik had ook een hond met dementie, die ook bang werd. Ik kreeg van de dierenarts een bloedvatverwijder, daar heeft ze het best nog een tijdje goed op gedaan. (meer bloed naar de hersenen = minder verward). Maar ja, als moeders er geen geld aan uit wil geven, houdt het op. Heel sneu voor de hond en voor jou.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 15:00 



 
Profiel   

Wat erg, hoe komt ze erbij.
Als je zo'n oud hondje hebt, geef je er niets om als je dan nog zoiets gaat doen en andere mogelijkheden te duur vindt.
Beter als het hondje ingeslapen wordt en je moeder nooit meer een hond neemt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 15:07 



 
Profiel   

Valeriaan geven dat werkt erg goed een schokband vind ik in dit geval echt niet kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 15:23 



 
Profiel   

Palmera schreef
Walgelijk. Kun je die arme hond daar niet weghalen?


Ik kan de hond helaas niet in mijn studentenhuis nemen, daar mogen geen dieren en ik ben niet vaak genoeg thuis om hem voldoende aandacht te geven

Verder zijn er wat dat betreft niet veel.opties helaas :( ik kan ze niet dwingen om de hond weg te doen/medicatie te kopen etc..

Ik hoop gewoon dat ze snel genoeg merken dat de halsband niet werkt en dat ze er mee ophouden :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 15:39 



 
Profiel   

Update; na veel praten heb ik mijn moeder kunnen overtuigen dat we morgen naar de dierenarts moeten gaan en dat we om advies gaan vragen (en ook dus vragen of de band wel of niet verstandig is). Als de dierenarts de schokband afraadt gaan we kijken naar iets anders :)

Dus toch een 'soort van' oplossing gevonden eerst! Ben wel opgelucht:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 17:01 



 
Profiel   

Fijn, dat is een goede stap. Ga je mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 17:23 



 
Profiel   

Super!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 17:24 



 
Profiel   

Goof schreef
Fijn, dat is een goede stap. Ga je mee?


Ja :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 17:29 



 
Profiel   

Gelukkig! En succes morgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 17:33 



 
Profiel   

Soms wil het ook wel helpen om een lampje aan te laten, heeft ze dat al geprobeerd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 17:35 



 
Profiel   

Ik denk dat ik de medicijnen zou betalen, als mijn moeder het te duur vond. En in ruil ging de blafband met mij naar huis, enkeltje vuilstort...
Maar ik begrijp dat dat erg afhankelijk is van je eigen financiƫle situatie.
Superlief van je dat je je zo om het hondje bekommert, ik hoop dat de dierenarts een oplossing heeft die werkt voor het hondje, en voor je moeder dus...

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 17:42 



 
Profiel   

Charaz schreef
Soms wil het ook wel helpen om een lampje aan te laten, heeft ze dat al geprobeerd?


Ze hebben inderdaad al geprobeerd lampen aan te laten, radio aan maar dat werkt helaas niet.

Ben benieuwd wat de DA zegt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 18:05 



 
Profiel   

Update, ik heb met de DA gebeld en ze raden de schokband ten zeerste af. (ze zouden het bij geen enkele hond aanbevelen, maar al helemaal niet bij een oude, demente hond).

Ik heb het doorgegeven aan mijn moeder en ze gaan het vanavond thuis overleggen :)

Hopen dus dat het gewerkt heeft!

Spoiler:
Omdat mijn moeder veel moet werken heb ik even gebeld, ipv dat we erheen zijn geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-19 11:26 



 
Profiel   

En anders hond oppakken, de deur uit lopen en niet meer teruggeven. Dat zou ik gedaan hebben, maar ik word zeer nijdig van dierenleed. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-19 11:33 



 
Profiel   

Zou mijn moeder niet moeten zijn, had ze echt een probleem. Maar ik hoop dat ze naar de da luistert ts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-19 11:37 



 
Profiel   

In plaats van kalmeringspillen zou jouw moeder ook de selgian kunnen proberen, dit werkt tegen hersenveroudering en veel honden met dementieklachten kunnen hierbij baat hebben.

Of de Adaptil tabletten, verdamper of halsband. Dan zit je niet meteen aan de medicatie, maar je kan langzaam proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-19 11:39 



 
Profiel   

Dat is tenminste een begin. De dierenarts heeft vast nog wel wat opties, hoop dat je je ouders zo ver krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-19 11:56 



 
Profiel   

Laat je ouders niet zo kinderachtig zijn en een bench op de slaapkamer zetten voor dat hondje. Hij hoeft niet gelijk tussenin te slapen toch

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-19 11:58 



 
Profiel   

Ik begrijp jullie reacties inderdaad, ik kan er ook echt niet tegen -O-

Het beste is denk ik om het nu even te laten bezinken, en ik bel ze vanavond nog even om te vragen wat ze besloten hebben te doen.

Ergens begrijp ik wel dat slapeloosheid leidt tot onverstandige beslissingen; mijn moeder kreeg al problemen op haar werk omdat ze steeds moe was enzo (vanwege de hond). En dan zoek je in paniek naar een (snelle) oplossing.

Ik hoop alleen echt dat het tot haar doordringt dat dit een beslissing is dat het leven van de hond (ernstig) kan aantasten. Ze is echt geen dieren mishandelaar, maar het is vooral onwetendheid.

Bedankt voor de tips hier, alle alternatieven zijn welkom :D

Hopelijk is dit topic ook een alarmbel voor andere mensen die (eventueel) zaten te denken aan een schokband.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-19 12:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 28 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen