Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 37 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kikker Billie

 
Profiel   

Hoihoi,

Ik heb een kikker, genaamd Billie :+ Hij is nog een baby. En hij is zo schattig, dat ik hem hier wel moet delen <3

[ img ]

Hij gaat graag in bad :))
[ img ]

[ img ]

En na het in bad gaan, weer lekker ingraven <3



Het is maar goed dat ze hier niet zo makkelijk te krijgen zijn, anders had ik er binnenkort een heleboel :')
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-19 14:29 



 
Profiel   

Wat gaaf! Wat voor soort kikker is het precies? Ik vind hem qua vorm en uiterlijk ook wel iets van een soort pad weg hebben (sorry :+ )

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-19 14:35 



 
Profiel   

Ziet er uit als een Zuid-Amerikaanse hoornkikker, leuk beest!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-19 14:36 



 
Profiel   

Het is een Ceratophrys cranwelli, ook wel een pacman kikker genoemd, of Hoornkikker idd! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-19 14:40 



 
Profiel   

Ah wat grappig, vandaar ook die brede mond!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-19 14:41 



 
Profiel   

Wat een leuke kikker <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-19 14:43 



 
Profiel   

Haha cool! Wat een leukerd :j
Ze zijn nog zo mooi in proporties he zo klein
Wij hadden er ook zo een, of het was een ornata, maar was eerst ook zo’n uk. We noemde hem Bilbo :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-19 14:43 



 
Profiel   

Ach zeg, so cute <3 .

Ik heb nu echt 0,0 verstand van amfibieën. Wil he in dit topic niet wat vertellen over zijn gedrag, voeding, huisvesting, ... ? Ik vind dat wel interessant!

En waarom heb je voor een kikker gekozen, en dan specifiek deze soort?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-19 15:05 



 
Profiel   

Jahoor, dat wil ik wel!

Ze eten eigenlijk alles wat ze in hun bek kunnen krijgen en het liefst de hele dag door. Regenwormen, krekels, dubia's, speciale pellets voor kikkers en muisjes bijvoorbeeld. Muizen krijgt die van mij nog niet. Over zijn voer doe ik een vitaminepoeder.

Huisvesting kan in een terrarium, of een plastic bak. Één volwassen kikker heeft al genoeg aan een bak van 60 cm. Zelf heb ik Billie in een plastic bak van 8 liter, omdat hij nog heel erg klein is.
Op de bodem ligt een dikke laag cocopeat, zodat hij zich kan ingraven. Die moet vochtig, maar niet te nat.
Ook heeft hij een badje. Wel maar heel ondiep, zwemmen kunnen ze niet goed en in diep water kunnen ze dan verdrinken. Verder heb ik er een nepplantje in.
Ze moeten verwarmd zitten, zo rond de 24 graden. En elke dag sproeien voor de luchtvochtigheid.


Het zijn niet echt actieve dieren. Billie hupt afentoe wel een beetje heen en weer, maar meestal ligt hij ingegraven en hapt hij als er voer voor zijn neus langs loopt. En hij hupt naar zijn badje, gaat daar een poosje in liggen en dan weer terug om zich in te graven.
Verder kunnen ze niet samen gehouden worden, omdat ze nogal kannibalistisch zijn :Y)


Ik wou graag een kikker die alleen gehouden kan worden, niet te klein blijft en een leuk kleurtje had. En daar voldoet de pacman kikker perfect aan :j
Ik vind kikkers mijn hele leven al heel leuk. De buren hadden een vijver en de buurvrouw was heel bang voor kikkers, dus als er een kikker in de vijver zat dan riep ze mij, haalde ik hem eruit en bracht hem naar een grote vijver in de buurt.

Ik hoop binnenkort ook nog een Rhinella Marina te kunnen krijgen;


Mischa; Wat leuk! Heb je een foto van jou pacman? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-19 16:12 



 
Profiel   

Interessant zeg! En je hebt momenteel enkel Billie dan?

Die andere is groot :wow: . Die vraagt toch een flink grote bak?!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-19 18:30 



 
Profiel   

Wat leuk!! Hier alweer 12 jaar trotse eigenaresse van Splut (bejaarde, ben benieuwd hoe lang hij het nog doet)

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-19 18:58 



 
Profiel   

Wow mooi besie...die hierboven ook! Dan worden kikkers dus best oud? Hoe groot kan hij worden te?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-19 19:22 



 
Profiel   

Oh wat leuk! Wij hadden ook vroeger een hoornkikker en noemde het altijd 'een vuilnisbak op pootjes'. Erg veel plezier aan gehad en ik vond het altijd zeer fascinerende beesten. Helaas was die van ons doodgegaan..

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-19 19:25 



 
Profiel   

@ Wendy_komen : 12 jaar ?! Wablief ?! Ik ken er dus echt niks van, wist echt niet dat kikkers zo oud worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-19 19:53 



 
Profiel   

Ze zijn mooi. Als je ze kust veranderen ze misschien in een prins.Al vind ik een kikker leuker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-19 19:55 



 
Profiel   

Lukasje; Ja, momenteel heb ik alleen Billie. Volgende maand komt er nog eentje bij. Maar wil graag een andere kleurtje en waar ik Billie vandaan heb, daar hadden ze alleen bruin en groen momenteel.
De Rhinella Marina heeft idd wel flink ruimte nodig :j


Wat een mooie Wendy_Komen! En jeetje, wat een oudje al!



Deze kikkers worden +- 10 jaar, dus die van Wendy_komen is echt al een bejaard diertje. En dat is ook wel een grote zo te zien, denk ook een vrouwtje(?), die worden groter dan de mannetjes.



Ik heb Billie al eens gekust, maar geen prins.. Alleen een bek vol cocopeat :D :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-19 21:26 



 
Profiel   

Oohh Billy is te schattig en echt nog een baby <3 heel leuk om te kezen! Hoe ziet zijn bak er nu uit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-19 17:57 



 

Ooooooh wat zijn ze leuk en gaaf! :D <3 Ik hou enorm van dit soort beestjes. :j Lijkt altijd alsof ze zo uit Fantastic Beasts komen gewandeld...

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-19 17:58 



 
Profiel   

Wat een leuke dieren heb jij allemaal :D Mosag is ook van jou toch? En die bloedzuigers, of waren die van iemand anders? Weer eens wat anders dan een hond of kat :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 12:03 



 
Profiel   

Klopt, Mosag en de bloedzuigers zijn ook van mij! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 16:31 



 
Profiel   

Oohh de bloedzuigers ook? Ik vind Billy wel de leukste!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 19:03 



 
Profiel   

:+
[ img ]

Erwtje <3
[ img ]
En natuurlijk Billie <3
[ img ]


Ik zie nu trouwens pas dat iemand vroeg om een foto van Billies verblijf. Ga ik maken! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-19 22:30 



 
Profiel   

Ooh, heb je een nieuwe? Ook zo’n schattige! Ook een jonge hoornkikker? Dus die moet in een apart verblijf?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-19 23:03 



 
Profiel   

Ja, vandaag opgehaald <3
Ze zijn beide van dezelfde soort :D En ze moeten idd apart leven. Alleen als het een man en vrouw zijn, kunnen ze over een jaar kort samen. En ik wil ze graag kweken, dus hoop dat het man en vrouw zijn. Maar daarom komt er sowieso nog 1, misschien nog meer, bij. Zodat ik een grotere kans heb op een man en vrouw en omdat ze gewoon erg leuk zijn <3

Foto van Erwtje, bij degene waar ik hem gekocht heb. Mooiere foto dan mijn mobielkiekjes :+
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-19 23:27 



 
Profiel   

En hoe onderscheid je een vrouwtje van een mannetje? Is dat makkelijk uiterlijk te zien? Ik weet dat bij kikkers het vrouwtje doorgaans groter is ...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-19 23:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 37 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen