Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 42 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Lastig gevallen met obsceen telefoontje

 
Profiel   

Ik heb een advertentie geplaatst voor verzorgpaard.Nu verliep t gesprek eerst goed daarna nam het al gauw een andere wending aan.Hij vroeg in een keer of ik een vrije geest had.Ik vroeg wat bedoeld u daarmee?ja ik zit met mijn banketstaaf in mijn hand.Toen heb ik opgehangen.Ik wil hier melding bij de redactie van maken want er zijn hier ook veel minderjarigen.Dus ik wou dit doorgeven.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 13:02 



 
Profiel   

Vervelend! Maar voorkomen is best moeilijk als je je telefoonnummer in de advertentie zet. Je kunt ook alleen je mailadres opgeven. Dan voorkom je dit soort dingen in elk geval al een eind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 13:04 



 
Profiel   

Weet je het nummer waarvan die vent belde?
Hoe dan ook doorgeven aan een mod.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 13:04 



 
Profiel   

Je kan een mod een bericht sturen. Was het een bokt gebruiker die je benaderde?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 13:04 



 
Profiel   

Dat zal flink schrikken zijn geweest!

Als je weet welke bokker het was zou je dat via pb naar een mod kunnen sturen. Wellicht kunnen ze diegene aanspreken

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 13:05 



 
Profiel   

Dammie schreef
Weet je het nummer waarvan die vent belde?
Hoe dan ook doorgeven aan een mod.

Ik weet het nummer.Hoe kan ik het nummer doorgeven aan de moderators?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 13:06 



 
Profiel   

En je weet zeker dat het iemand van bokt is? Anders heeft het weinig zin vrees ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 13:09 



 
Profiel   

Bovenaan dit topic staan namen van mods. Gewoon eentje kiezen en een pb sturen.
Misschien kunnen ze er niet direct wat mee, als het geen bokker is, masr als meerdere meiden gebeld worden door deze man, dan kunnen ze vast wel wat doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 13:13 



 
Profiel   

Je kunt ook een melding maken bij de politie. Niet echt grappig dit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 13:34 



 
Profiel   

Op het moment dat je je telefoonnummer bij de advertentie zet loop je dit risico, voor bijv. Marktplaats geldt hetzelfde. Degene die je gebeld heeft hoeft daarvoor niet eens een account te hebben. Als je verstandig bent pas je je advertentie aan en meld je dat je telefoonnummer via PB te verkrijgen is.

De moderators zullen hier zeer waarschijnlijk weinig mee kunnen omdat het telefoonnummer niet aan een account gekoppeld kan worden.

Hier lees je wat uitgebreidere informatie: [VP] Wees verstandig bij reageren op (verzorgpaarden)advertenties

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 13:42 



 
Profiel   

Iedereen kan je advertentie zien hè, niet alleen leden (en dan nog, ook een lid kan dit doen zonder dat je erachter kunt komen wie). Dus voortaan geen telefoonnummer er meer bij zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 14:53 



 
Profiel   

Wat moet het beheer hier aan doen dan?
Je zet zelf je mobiele nummer open en bloot op internet. En daar komen wel eens koekwauzen op af.
Zou het nummer doorgeven aan de politie, die kan er meer mee dan bokt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 15:03 



 
Profiel   

Nou ja zeg, ik vind het vreemd dat men ineens maar geen nummer meer bij een advertentie moet zetten, omdat er idioten zijn die er misbruik van maken.
TS, jij hebt niets fout gedaan hoor!
Ik zou aangifte doen bij de politie, met een beetje geluk is de eigenaar van het nummer te achterhalen en al bekend bij de politie. Een vrouw moet gewoon een telefoonnummer bij een advertentie kunnen zetten, zonder dat perverse idioten het nodig vinden om daarover reageren. Er gaat niets veranderen tenzij meer mensen aangifte doen van dit soort praktijken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 15:07 



 
Profiel   

Om te beginnen: ik was het niet.

Verder: ik zou inderdaad naar de politie gaan. Maar melden bij de moderatoren heeft wel degelijk zin. Er is een goede kans dat de figuur in kwestie een Boktaccount heeft (dan kun je een stuk meer lezen en een stuk meer zien). Er is ook een goede kans dat het niet bij één keer blijft. Die gasten vallen vaak in herhaling en kunnen makkelijk tientallen slachtoffers maken voordat ze gepakt worden of de kick begint te verdwijnen. Misschien doet hij ooit hetzelfde over de Boktmail. Dan kunnen de moderatoren maar beter op tijd weten dat er zo iemand actief is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 15:38 



 
Profiel   

Klopt. Ze posten het verplichte aantal posts om te kunnen meelezen en daarna blijven ze stil en lezen de interessante topics mee over paardrijdende meisjes die de piemels wassen van hun ruinen. En dat vinden ze mega interessant natuurlijk. Daar denken de meeste bokkers hier niet over na.

[MD] Eerste x eigenaar ruin, hoort die piemel zo?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 15:48 



 
Profiel   

heeft de beller met nummerherkenning aan gebeld? Zo ja, nummer blokkeren en er verder geen aandacht meer aan schenken

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 15:58 



 
Profiel   

De politie kan hier helemaal niks mee. Dus bespaar je de tijd. Nummer blokkeren is het enige wat je kan doen en niet je nummer open en bloot zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 16:11 



 
Profiel   

Kaygee schreef
De politie kan hier helemaal niks mee. Dus bespaar je de tijd. Nummer blokkeren is het enige wat je kan doen en niet je nummer open en bloot zetten.

De politie kan hier van alles mee. Mensen lastigvallen is verboden. Er is pas nog een hijger tot twee jaar cel veroordeeld; dat is niet gebeurd omdat er niemand aangifte deed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 16:46 



 
Profiel   

musiqolog schreef
Kaygee schreef
De politie kan hier helemaal niks mee. Dus bespaar je de tijd. Nummer blokkeren is het enige wat je kan doen en niet je nummer open en bloot zetten.

De politie kan hier van alles mee. Mensen lastigvallen is verboden. Er is pas nog een hijger tot twee jaar cel veroordeeld; dat is niet gebeurd omdat er niemand aangifte deed.


Dat gaat om een hele fanatieke hijger. Als ik het goed begrijp heeft deze man 1 keer gebeld? Dan zegt de politie "oke" en doen ze er niks mee.

Blijft deze man bellen dan moet je een dossier aanleggen en met een beetje mazzel heb je dan een meewerkende agent die helpt.

Edit: Ik zou trouwens dat telefoonnummer van internet halen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 16:51 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Klopt. Ze posten het verplichte aantal posts om te kunnen meelezen en daarna blijven ze stil en lezen de interessante topics mee over paardrijdende meisjes die de piemels wassen van hun ruinen. En dat vinden ze mega interessant natuurlijk. Daar denken de meeste bokkers hier niet over na.

[MD] Eerste x eigenaar ruin, hoort die piemel zo?

Ik denk dat maar een kleine minderheid van de mannen dat opwindend vindt. :) Maar zonder gekheid: laat ze lekker meelezen. Dat is legaal en wat niet weet, niet deert. Pas als ze mensen beginnen te benaderen, zoals dit heerschap, is er een grens overschreden en moet er actie komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 16:54 



 
Profiel   

MarcoBorsato schreef
musiqolog schreef
De politie kan hier van alles mee. Mensen lastigvallen is verboden. Er is pas nog een hijger tot twee jaar cel veroordeeld; dat is niet gebeurd omdat er niemand aangifte deed.


Dat gaat om een hele fanatieke hijger. Als ik het goed begrijp heeft deze man 1 keer gebeld? Dan zegt de politie "oke" en doen ze er niks mee.

Blijft deze man bellen dan moet je een dossier aanleggen en met een beetje mazzel heb je dan een meewerkende agent die helpt.

Edit: Ik zou trouwens dat telefoonnummer van internet halen.

Je weet niet wie die man nog meer gebeld heeft. Of hoe vaak hij het nog gaat doen. Als de politie twintig meldingen van twintig mensen over dezelfde persoon krijgt, gaat ze er echt wel wat mee doen. Maar als twintig mensen allemaal denken dat het geen zin heeft, kan hij lekker zijn gang blijven gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 16:56 



 
Profiel   

Nee dat klopt maar ik zou voor 1 vies telefoontje die moeite niet nemen. Misschien is mijn huid te dik maar ik haal mijn schouders op en ga weer door met mijn leven. Engerds bestaan nu eenmaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 16:59 



 
Profiel   

En dat is dus precies waardoor zaken láng, héél lang door kunnen gaan.

Melden dus. En nee: niet de verwachting hebben dat er nu wat mee gedaan wordt / mee gedaan kán worden. Vaak gebeurd dat pas als er een regelmaat/ een patroon in lijkt te zitten. Maar tja..zonder meldingen geen patroon he

Kortom: Ook al heb je zelf een dikke huid.. bij dit soort situatie's tóch maar even melden. Dus hier zowel bij bokt, als ook bij de politie. En daar hoef je het niet groter te maken dan het is. Maar wél even melden..

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 17:05 



 
Profiel   

Ik zou toch een melding doen bij de politie met telefoonnummer en je advertentie.
Dit voor de jongere meiden die wat makkelijker beïnvloedbaar zijn. Los dat als meerdere mensen een melding doen met dit telefoonnummer er toch wel een rede gaat zijn om er iets aan te doen.

Zou niet de eerste keer zijn dat dit soort gedrag lijd tot andere "problemen" :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 17:09 



 
Profiel   

Ohwjee, ik heb laatst eenzelfde iets meegemaakt op marktplaats.
Had best wat (gewone)broeken te koop staan. Er belde een man om te vragen of hij langs mocht komen met zijn dochter zodat zij kon passen.
ja hoor, geen probleem. Ik heb mijn adres gegeven en een dag en tijd afgesproken.
Een half uurtje voor tijd belde hij en begon te hijgen en "vieze" dingen te zeggen. Best creepy, omdat hij mijn adres al had.
Na 4 hijg telefoontjes heb ik niet meer opgenomen. Hij heeft nog 3 keer gebeld en heeft het daarna opgegeven.

Ik ben er nog wel mee naar de politie gegaan, maar die kunnen er helaas niks mee. Tenzij hij echt langs was gekomen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 17:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 42 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen