Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 67 [ 1671 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 67  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wanneer houd het op? alwéér opereren en chemo.

 
Profiel   

Ik kreeg van de week ook telefoon dat het medicijn wat ik gebruik niet meer vergoed wordt door mijn zorgverzekering. Heel bizar. Het wordt ook niet gecommuniceerd, je krijgt het gewoon van de leverancier meegedeeld.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-19 11:32 



 
Profiel   

Het medicijn wat ik krijg is voor melanomen,maar ik heb geen melanoom,dus snap het niet helemaal.
Mensen die wel een melanoom hebben krijgen het ook niet meer,echt te gek voor woorden.Die mensen zijn echt afhankelijk van dat medicijn,voor hun is het leven en dood.
Onbegrijpelijk de Zorg van nu,ben zo ongeloofelijk kwaad,niet alleen voor mezelf maar voor al die mensen die het niet meer krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-19 12:17 



 
Profiel   

Dat krijg je als de meerderheid van de Nederlanders op een partij stemt die de economie verkiest boven alles.

Er is weer veel veranderd qua vergoedingen sinds 1 januari.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-19 12:21 



 
Profiel   

@Astorga dat zijn mensen met geld en met eigen goedlopende bedrijven.Voor hen is de VVD ideaal.
Maar ik geloof ook zeker dat fraude ook een rol speelt,overal is er fraude,waarom zou dat in ons land niet gebeuren? digitaal kan er zóveel gedaan worden,niemand die het ziet of weet.

Ik heb nog niks gehoord van de zorgverzekeraar of UMC.
Moet maandag nog gauw bloedprikken op de suiker,die is laatste tijd hoog en te hoog.Ook de B6, B12, D3, Foliumzuur en Borellia erbij laten zetten.Als je toch bloed prikt dan ook daarop maar ff kijken.
Ook maandag foto laten maken van mijn nek,kijken of alles nog op zijn plek zit.Nog steeds pijn en uitstraling links.Komt daar niks uit en blijft de pijn dan naar de Neuroloog terug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-19 10:35 



 
Profiel   

Rot gohya. Die domino day bij jou van klacht naar klacht mag wel eens afgelopen zijn! Misschien kun je zelf nog wat te weten komen bij je zorgverzekeraar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-19 19:47 



 
Profiel   

Vanmorgen nuchter bloed geprikt,straks om 1 uur röntgenfoto's maken van mijn nek in het ziekenhuis.
Echt veel pijn in me nek en ook in het oog. Er moet toch wat mis zijn in me oog? die pijn moet toch ergens vandaan komen.
Morgen om half 10 melden in het UMC,geen idee hoe laat ze gaan opereren,maar denk wel voor 12 uur.

Ik ben gestopt met handtherapie, schiet totaal niet op,heb de klachten van Syndroom van Quervain,maar toch ook weer net even anders.
Ook gestopt bij Internist/infectioloog, levert me alleen maar frustatie op.

Nou de chirurg voor morgen is ermee bezig met de zorgverzekeraar en ik wil er dan niet tussen komen.Ik weet niet wat ze allemaal zegt en doorgeeft aan Zilveren Kruis,snap je?
Ik wil in ieder geval niet meer de chemo kuur van 2017, was daar zó doodziek van,dat wil ik echt niet meer.

Ik heb mijn medisch dossier nog eens goed gelezen vanaf 2015,er is een hoop verkeerd gezegd en verzwegen.
De tumor is toen helemaal niet radicaal verwijderd,hij was de diepte in gegroeid.
De nieuwe tumoren die er steeds komen zijn uitzaaiingen van de eerste tumor, zitten ook steeds op een andere plek.

Ik ben de kanker gewoon nooit kwijt geraakt,vanaf 2015 gewoon kanker gehad diep van binnen in de huid. Ze kunnen er niet bij zonder diep te graven.
Ook is er nooit gekeken naar de lymfklieren wat áltijd moet las ik.Plaveisel kan zeker wel uitzaaien.
Ik heb morgen een hoop vragen daar in Utrecht.

Heb me nooit kanker patiënt gevoeld,maar dat is nu toch wel anders,voelen of niet,ik ben het gewoon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-19 12:26 



 
Profiel   

:(:) houd moed gohya! Ik duim voor je morgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-19 12:31 



 
Profiel   

Dankje wel Hannanas.

Krijg net ook nog een verwijzing voor een Echo te maken van de Ovarium Cyste van 5,9cm.Kijken of die nog meer gegroeit is.Kan er ook wel bij,maar dan wel over een poosje pas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-19 12:54 



 
Profiel   

:(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-19 12:59 



 
Profiel   

Pfff je houd je zo sterk he. Echt respect.
Ik hoop dat je morgen duidelijkheid krijgt en dat je zorg verzekering gewoon even mee werkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-19 17:29 



 
Profiel   

Geen chemokuur,die is uitgesteld tot ze weten of het vergoed word.Heb nu AB druppels gekregen.
Wel is de tumor weggehaald, gehecht en een lens op het oog ter bescherming van het hoornvlies vanwege het krassen er over van de hechtingen.
Heb weinig tot geen pijn, volgende week de hechtingen eruit en de lens eruit.
En dan is het afwachten tot de Zorgverzekeraar wat laat horen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-19 14:27 



 
Profiel   

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-19 14:31 



 
Profiel   

Veel beterschap ! Gelukkig niet teveel pijn :(:)

Wat een bizarre toestanden ook met die zorgverzekering :7

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-19 14:34 



 
Profiel   

@janouk dankjewel!

Ik had ook totaal niet gedacht dat het waarschijnlijk niet vergoed zou worden.Trouwens het UMC ook niet, ze hebben met spoed een formulier moeten invullen, en nu is het 2 á 3 weken afwachten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-19 16:08 



 
Profiel   

Tjonge dat is toch geen doen. Raar hoor. Als je niet geneest ben je duurder voor de verzekering snap zulke stomme dingen niet. Hopelijk krijg je het als nog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-19 16:46 



 
Profiel   

Heel veel sterkte... Wat zit het jouw tegen.. Heb er geen woorden voor :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-19 21:23 



 
Profiel   

Dankjewel tootje.
Morgen weer naar Utrecht, de hechtingen mogen eruit en de lens ook gelukkig.Ik zie sávonds heel wazig door mijn oog,wrijven mag niet,dan wrijf ik de lens weg.Af en toe komt er wat slijm uit,maar het zicht blijft wazig.Ik was eergister het oog wat aan het schoon maken na het douchen,dacht ik een wit slijmstrengetje te hebben maar kreeg het er niet uit,is het de hechting.Gelukkig niet hard aan getrokken,hahaha dat deed ook pijn.

Ik denk steeds, wat als ik dat medicijn niet krijg? dan blijft de kanker sowieso steeds terug komen en dat wil ik niet.Hoe lang houd het oog dat vol,steeds dat snijden erin?
Mijn hoofdpijn is ook nog steeds niet over, de pijn rechtsboven in het oog is nu weg na de operatie.
Ben trouwens weer geintubeerd tijdens de operatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 11:59 



 
Profiel   

Is er geen andere chemo die jouw kan helpen ? Het is toch van de zotte dat in ons land bepaalde medicatie niet wordt vergoed, intriest :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 19:24 



 
Profiel   

Gok dat de arts de medicatie off label wilt voorschrijven. Dat wil zeggen dat er voor deze indicatie nog geen (wetenschappelijk ) onderzoek is gedaan. Wil niet zeggen dat er geen ervaring f mee is.
Als de arts de aanvraag goed onderbouwd heeft wordt het hopelijk goed gekeurd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 19:32 



 
Profiel   

gohya schreef
sassefras schreef
ik heb drie jaar geleden een paard gekocht ( met na een jaar emmeren ) acanthamoeba keratitis, heb je hier iets aan ??? is besmettelijk


Deze worm ken ik van t.v. [monsters inside me] maar die heb ik zeker niet.
Het moet een Rondworm zijn,oftewel Spoelworm.


Als iemand met een bovengemiddelde belangstelling voor parasieten, zou ik graag het volgende toelichten: Een spoelworm is een rondworm, maar niet elke rondworm is een spoelworm. Er zijn heel veel verschillende rondwormen (nematoden). Veel parasieten kunnen jaren in een lichaam overleven, dus je kunt jaren geleden besmet zijn en pas later klachten krijgen. De Afrikaanse oogworm (Loa loa) bijvoorbeeld kan 15 jaar of ouder worden (Roberts and Janovy, 2000).

Beterschap toegewenst en heel veel sterkte met alles TS!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 20:37 



 
Profiel   

Helaas mochten de hechtingen er nog niet uit en de lens ook niet, had ik echt op gehoopt.
De wond ziet er rustig uit en de huid transplantaat zit ook nog goed, is niet afgestoten of afgestorven zeg maar.
Ze heeft gebelt naar zilveren kruis toen ik erbij zat gister, ze was ook echt boos en zei dat ik dit medicijn écht nodig heb, want anders blijf ik tumoren terug krijgen.Dat het een ernstige zaak is, de kanker die ik steeds heb, is dat zo?
Ze willen toch echt volgende week beginnen met de chemokuur.
Dit medicijn word gemaakt in het UMC Utrecht zelf en kost 400,- per 2 weken, ik moet het minstens 4 maanden hebben, kom je uit op ongeveer 3600,- als je de weken telt, niet de maanden.Wat is nou 3600,- voor een Zorgkantoor zou je denken.
Ze zou gistermiddag verder gaan met zilveren kruis en hun eigen apotheker enzo, ze zei: komt wel goed. Daar houd ik me dan maar aan vast.

Ik moet volgende week weer terug naar de andere oogarts, die ik nu heb stopt bij het UMC vanaf a.s. donderdag.

Een andere chemo? geen idee.Die ik heb gehad in 2017 sloeg niet aan en die wil ik ook liever niet meer,was daar zó ziek van 6 weken lang!

Het medicijn wat ik nu moet hebben helpt ook je imuumsysteem zodat je eigen cellen de slechte kunnen vernietigen, omdat je eigen cellen overal bij kunnen.

@genja het is een bekend en goed gekeurd medicijn,het word niet vergoed omdat het een duur medicijn is zeiden ze.

@Els1984 klopt wat je zegt,maar ik bedoel dat de Rondworm Familie is van de Spoelworm,niet dat het een spoelworm is. Ik heb het verkeerd gezegd. :o?
Ik heb gister een aantal foto's moeten opsturen naar de foto afd.van het UMC Utrecht en die gaan de foto's bestuderen.De oogarts zelf dacht aan een stukje slijm.Ik heb vaak slijm in het oog,maar nóóit zo'n lang stuk,daarbij haal ik gelijk het slijm weg als het er zit,ik kan er niet tegen want dan ga ik wazig zien enzo.Slijm word altijd gelijk weg gehaald door mij.

Het rare is ook, de pijn rechtsboven is weg na de operatie.Komt dat omdat ze er bezig zijn geweest en de 'worm' misschien daardoor ergens anders is heen gegaan? ik weet het echt niet meer.

Het is nu wachten op goedkeuring van het Zilveren Kruis.

[de oogarts vond me dapper] :o

De hoofdpijn is er nog steeds,nu alweer bijna 10 weken.Moet nog steeds dagelijks Ibuprofen slikken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-19 11:57 



 
Profiel   

@gohya: klopt dat het een bekend en goedgekeurd medicijn is. Maar ik gok dat het voor jou indicatie nog niet geregistreerd is en dan is vergoeding altijd wat lastiger met vergoeding. Maar je oogarts zit er bovenop dus komt vast goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-19 19:11 



 
Profiel   

Kreeg gister de brief binnen van Zilveren Kruis dat ze eerst meer info wilde van de oogarts en dan zouden ze kijken of het vergoed werd.Excuses dat het nu wat langer duurt allemaal.
Maar die oogrts die ermee bezig is gaat na morgen weg bij UMCU,denk niet dat ze dan nog werk van de patiënten blijft doen als ze in het andere ziekenhuis werkt.
Hoe moet dat dan volgende week? ze willen toch echt beginnen dan met de kuur.
Ik zie het volgende week maandag wel,dan moet ik weer naar Utrecht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-19 11:05 



 
Profiel   

Heeft Zilveren Kruis de vraag voor meer info ook bij je arts neergelegd? Anders zou ik nl vandaag nog die poli bellen, nu die arts die jou goed kent er nog werkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-19 11:29 



 
Profiel   

Vandaag bellen dan gohya, niet afwachten
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-19 11:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 67 [ 1671 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 67  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen