Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Bokt vriendschappen: Giolli en pluisje88

 
Profiel   

*Bokt.nl
Bokt community

Deze maand vertellen B. (22, Giolli) en Daphne (30, pluisje88) over hun vriendschap, die dankzij Bokt is ontstaan. Hieronder kan je lezen over hun eerste ontmoeting, gezamenlijke interesses en hoe hun vriendschap in de jaren is gegroeid.

Daphne: Onze ontmoeting:
Ik gok dat het november/december 2013 was dat ik B. voor het eerst ontmoette. Zij had een Kieffer dressuurzadel te koop staan op de Bokt Markt. Deze had ik gezien en dit leek me wel wat. Het bleek dat ze maar een km of 12 verderop woonde dus niet veel gedoe van gemaakt. Heb een afspraak met haar gemaakt en op een super koude dag die kant op gereden. Het had gesneeuwd, dat weet ik nog. Eenmaal aangekomen een gezellig gesprek gehad voor ik het zadel heb meegenomen. Alleen m'n zadel ophalen heeft ongeveer 2 uur gekost haha. Ik vond haar aardig en het klikte maar ik ben nogal onafhankelijk van aard dus verder heb ik er niet zo veel van gedacht. Op dat moment heb ik in ieder geval nooit het idee gehad dat ik in 2019 zou schrijven over onze vriendschap. Dat het echt een vriendschap is geworden is te danken aan B. Zij heeft na dat eerste contact ervoor gezorgd dat we contact kregen en bleven houden. Heeft ze echt slim aangepakt want ze was zo subtiel dat ik het niet doorhad en toch zo opdringerig dat ik niet om haar heen kon :D

B.: Dat klopt. Ik verkocht mijn zadel van mijn pas overleden ruin. Ik was toen heel jong, 16 volgens mij? En Daphne kwam op het erf en was een paardenmeisje. Simple as that. We bleken ook nog gemeenschappelijke kennissen te hebben!
Daphne was wat timide en stil, niet echt uitbundig maar dat was ik wel en ik vond het vaak ook fijn een rustig persoon om me heen te hebben. En ze hielp me met mijn excel en economie verslagen. :D

Daphne: In de dagen na onze ontmoeting kwam ik je ineens overal tegen. Ik speelde toen veel "Howrse" en zat in dat huiskamertopic. Ineens kwam jij daar ook oppoppen. haha. Je hebt behoorlijk je best gedaan om bij mij in de kijker te komen weet ik nog. Vraag me nog steeds af waarom je toen zo veel moeite hebt gedaan voor iemand die je niet kende :P

Onze gemeenschappelijke interesses waren op dat moment vooral de paarden. Zij had er op dat moment 3 en ik 1 dus altijd genoeg gespreksstof. Ik was altijd graag bij B. thuis want zij had alles wat ik me wenste. We waren eigenlijk altijd buiten als we daar waren. Tenzij ik haar hielp met het maken van haar verslagen. Ik was daar toevallig goed in en B. had daar niet zo veel geduld voor. :') Paarden aan huis, twee super leuke honden en wonend op een boerderij. Mijn paard stond op een pensionstal dus dat is toch anders. Hoewel we toch niet zo veel met de paarden deden samen. B. had op dat moment een niet bereden fokmerrie, een jaarling en een jonge Gelderse merrie die ook nog niet zadelmak was op dat moment. Ze reed wel af en toe op mijn paard als dat toevallig zo uitkwam. In het begin had B. nog geen rijbewijs dus ik was tegelijk ook en soort taxidienst ;) 1 van de dingen waardoor ons toch best grote leeftijdsverschil opviel destijds.

B.: Ik ging toen nog naar school, vergeet niet te vertellen Daph: Mijn moeder háátte het als we gingen afspreken. We waren vaak op zaterdagen bij elkaar en ik moest altijd voor het eten thuis zijn, maar Daphne haalde mij op en bracht mij weg dus we waren áltijd te laat. Mijn moeder was dan zo kwaad! _O-

Daphne: Qua karakter zijn we echt twee uitersten. Ik ben introvert, hoog sensitief en een echte binnenvetter. B. is extra-extra-extrovert, niet op haar mondje gevallen en zegt wat haar dwars zit. Eigenlijk een best gevaarlijke combi als je het zo bekijkt, maar eigenlijk gaat het gewoon super goed en bijna vanzelf tussen ons.

B.: Zo vond je eerst alles waar glitters op zat lelijk en betrap ik je nu regelmatig op lak-frontriempjes en glitter peesjes.

Daphne: Hoewel we heerlijk kunnen zeuren tegen elkaar over dingen die gewoon eigenlijk helemaal niet belangrijk zijn hebben we ook zeer regelmatig toch heel intensieve gesprekken gehad. Tot de zin van het leven en lotsbestemming aan toe ;) Vaak 's avonds laat waren we aan het appen. B.'s (destijds nieuwe) vriend had mij nog nooit gezien maar wist dat als ze 's avonds in bed lag te appen dat dat altijd met mij was.

B.: Haha, ja! Hij zeurde dat het te lang duurde en kwam dan tot de conclusie dat ik wel met jou aan het appen moest zijn.

Daphne: Inmiddels heeft B. geen paarden meer dus onze gemeenschappelijke interesse is komen te vervallen. Onze vriendschap is er niet minder om geworden maar ik merk wel dat er dingen veranderd zijn. Mijn allerhande paardenpraat spam ik niet langer bij haar en ook de evenementen die we eerder samen bezochten bezoek ik nu alleen. Toch ervaar ik dat niet persé als vervelend. De tijden zijn veranderd en we zijn allebei volwassener geworden. B. trouwde en kreeg een dochter. Dan worden zaken toch anders. Ik hoop dat we als we bejaard zijn nog steeds samen zijn. Gaan we lekker herrie schoppen in een verzorgingshuis ofzo ;)

B.: We hebben in alle jaren zo veel van elkaar geleerd, soms is het moeilijk om contact te houden en ik moet zeggen dat dat eigenlijk mijn schuld is. Toch weten we altijd wat we aan elkaar hebben! :) Daphne is haar eigen bedrijf aan het starten en ik probeer mijn werk na de geboorte van mijn dochter weer langzaam op te pakken. We lopen hele andere paden in het leven maar doorkruisen elkaar regelmatig.
We hebben trouwens ook in verschillende HK topics samen gezeten, maar omdat mijn paardenhobby voorbij is, ben ik nu op een ander deel van Bokt te vinden. We komen elkaar daar niet meer zo vaak tegen, maar hebben wekelijks contact en proberen regelmatig af te spreken. :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-19 11:12 



 
Profiel   

Bedankt voor het stuk Banjer! Erg leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-19 12:42 



 
Profiel   

Leuk stuk geworden banjer!
Ik hoop dat er meer bokkers zijn die het een leuk stuk vinden gezien er nog geen enkele reactie is ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-19 15:26 



 
Profiel   

Leuk stuk meiden!

Fijn dat jullie zo'n leuke vriendschap aan bokt overgehouden hebben +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-19 15:42 



 

Jullie zijn lekker aan elkaar gewaagd, leuk om te lezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-19 15:57 



 
Profiel   

Wat leuk zon vriendschap mede door bokt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-19 16:08 



 
Profiel   

ik heb heel veel goede vriendschappen aan bokt over gehouden! die ik echt nog dagelijks spreek veel leuke dingen mee doe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-19 16:13 



 
Profiel   

Super gezellig stuk :D Fijne vriendschap lijkt me!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-19 16:46 



 
Profiel   

Wat een bijzondere vriendschap, mooi stuk om zo te lezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-19 16:49 



 
Profiel   

Wat leuk om te lezen!

Giolli ik had jou zo anders voorgesteld in de wie is de mol topics :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-19 16:57 



 
Profiel   

Wat een leuk stukje!

En stiekem vind ik het ontzettend grappig dat Giolli op de foto twee glazen in de handen heeft. Huppakee, als je 't doet moet je 't goed doen. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-19 17:28 



 
Profiel   

Haha nee juut! De foto is bijgeknipt en 1 hand is van mijn man. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-19 17:30 



 
Profiel   

Giolli schreef
Haha nee juut! De foto is bijgeknipt en 1 hand is van mijn man. _O-


Aaaah weg is de lol. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-19 17:32 



 
Profiel   

amado7 schreef
Wat leuk om te lezen!

Giolli ik had jou zo anders voorgesteld in de wie is de mol topics :D


Oja?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-19 17:33 



 
Profiel   

Ik word er helemaal enthousiast van, wat leuk om dit soort verhalen te lezen! Mogen er nog meer van komen! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-19 20:18 



 
Profiel   

julius_juut schreef
Giolli schreef
Haha nee juut! De foto is bijgeknipt en 1 hand is van mijn man. _O-


Aaaah weg is de lol. :')


Jammerrr. Daar gaat je imago Ber :') _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-19 21:16 



 
Profiel   

Leuk stukje! Ik had even de stalkermodus geactiveerd en in jullie profiel gespiekt. Dat interview in het profiel van jou pluisje is echt geniaal. Paard met het kaartje er nog aan... _O- :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-19 17:17 



 
Profiel   

Calixae schreef
Leuk stukje! Ik had even de stalkermodus geactiveerd en in jullie profiel gespiekt. Dat interview in het profiel van jou pluisje is echt geniaal. Paard met het kaartje er nog aan... _O- :')


<<)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-19 19:06 



 
Profiel   

Leuk dit! :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-19 06:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen