Florentino, ons bewegingswonder

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muronia

Berichten: 19507
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Florentino, ons bewegingswonder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-19 09:16

Gisteren tijd en ruimte gehad om eens wat foto's te maken van mijn stiefpaard Florentino. Inmiddels is hij het laatste restant van wat ooit mijn paardenwalhalla was bij mijn ouders thuis, waar hij alweer bijna 15 jaar geleden werd geboren en getogen. Onze topper was hij van kleins af aan. Nationaal veulenkampioen NRPS 2004, een droom voor ons als fokker. Tot januari dit jaar stond hij samen met onze oude merrie, maar zij is op de respectabele leeftijd van 32 helaas overleden. Nu is Florentino de enige overgeblevene en gelukkig hebben de buren ook paarden, dus helemaal alleen is hij niet.

Flo heeft de laatste jaren weinig anders gedaan dan weidemaatje spelen van de oude merrie, maar nu zij er niet meer is, is het toch wel zonde dat hij alleen de wei loopt te versieren. Daarom gisteren na lange tijd eens de stoute schoenen aangetrokken en gekeken hoe hij reageert op wat longewerk en een zadel. Nou dat ging echt verrassend goed! Ongelofelijk hoe een paard dingen kan onthouden. Hij kent de stemcommando's nog perfect en deed het ontzettend flink. Dat geeft zin om eens te kijken of we dit kunnen uitbouwen samen!

Even voorstellen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan de foto's van gisteren:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En daarna gewoon mijn zadel er eens op geknoopt. Net alsof het gisteren nog was gebeurd, hij gaf er niks om
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Misschien van de week mijn cap toch maar eens meenemen? :o :Y) :D

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Florentino, ons bewegingswonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 09:23

Wat een leuk paard, dat is nog eens een leuk project om weer op te pakken!

simongek

Berichten: 5337
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 09:39

Wat een mooi paard. Leuk om die weer op te pakken :j

eva1969

Berichten: 4035
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Florentino, ons bewegingswonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 09:52

Wat een knappe kop zit daarop!

Muronia

Berichten: 19507
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Florentino, ons bewegingswonder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-19 10:32

Ah dank jullie wel!

purny

Berichten: 27463
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Florentino, ons bewegingswonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 10:38

Wat een knapperd

Muronia

Berichten: 19507
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Florentino, ons bewegingswonder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-19 12:33

Dank je purny <3

Speirs

Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Re: Florentino, ons bewegingswonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 09:24

Stiefpaard :')

Op de uitgelicht foto heeft ie een (allerschattigst) pony-hoofd maar dr zit nog een heel prachtig paard aan vast <3

Elisa2

Berichten: 37059
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Florentino, ons bewegingswonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 09:29

Knap dier! wat is het qua afstamming voor een?

R_oo_s
Berichten: 224
Geregistreerd: 26-08-18
Woonplaats: Overijssel

Re: Florentino, ons bewegingswonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 09:41

Wat een leukerd ! Maar 15 is toch nog relatief jong ? Lekker mee aan de slag gaan .........als je tijd heb :j

Muronia

Berichten: 19507
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Florentino, ons bewegingswonder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-19 10:01

Speirs haha ik snap wat je bedoelt, hij heeft wel een beetje die uitstraling qua hoofd ja! Ik denk dat hij zo'n 1.65 is dus niet echt een reus maar ook geen pony :).

Elisa2, het is een Florencio uit een Rockefeller (v. Ramiro) x Nimmerdor moeder. Moeder heb ik gan veulen af aan een jaar of twaalf gehad. Was een leuk dier maar ik had er onder het zadel niet echt een klik mee (beetje bloederig type) en moeders moeder ken ik ook persoonlijk, die heeft nog prix st georges gelopen, een heel fijn dier.

Roos, ja dat is wel zo. Ik denk alleen voor de langere termijn dat het beter zou zijn als hij een nieuwe eigenaar zou krijgen. Ik heb thuis alleen merries en mijn vader, waar hij nu nog staat, wil graag stoppen met de paarden. We staan een beetje voor een lastige keuze op dit moment.

Elisa2

Berichten: 37059
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Florentino, ons bewegingswonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 10:09

Mooi gefokt, ik hou van Ramiro en Nimmerdor bloed..dankjewel. Ik ben erg benieuwd hoe hij het gaat doen ohz..inderdaad zonde om hem alleen als weideversiering te houden.

Roodvos

Berichten: 6654
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 10:30

Leuk beestje hoor. Zo te zien pakt het hij werk weer fijn op.

Murosch schreef:
Ik denk alleen voor de langere termijn dat het beter zou zijn als hij een nieuwe eigenaar zou krijgen. Ik heb thuis alleen merries en mijn vader, waar hij nu nog staat, wil graag stoppen met de paarden. We staan een beetje voor een lastige keuze op dit moment.

Meerdere ruinen en 1 merrie is nog wel eens lastig, maar 1 ruin bij meerdere merries is in mijn ervaring geen probleem. Mijn oude ruin heeft zijn laatste jaren gesleten in een merriegroep, en afgelopen zomer met zijn 30 jaar zelfs nog bij de 1- en 2-jarige merries in gestaan als schoolmeester. Hij vond het heerlijk zoveel aandacht, en de dames vonden het ook fijn zo'n stoere kerel erbij.

Chantal_xH
Berichten: 23
Geregistreerd: 10-12-18

Re: Florentino, ons bewegingswonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 11:33

Wat leuk!!

rien10
Berichten: 14643
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 11:36

Roodvos schreef:
Leuk beestje hoor. Zo te zien pakt het hij werk weer fijn op.

Murosch schreef:
Ik denk alleen voor de langere termijn dat het beter zou zijn als hij een nieuwe eigenaar zou krijgen. Ik heb thuis alleen merries en mijn vader, waar hij nu nog staat, wil graag stoppen met de paarden. We staan een beetje voor een lastige keuze op dit moment.

Meerdere ruinen en 1 merrie is nog wel eens lastig, maar 1 ruin bij meerdere merries is in mijn ervaring geen probleem. Mijn oude ruin heeft zijn laatste jaren gesleten in een merriegroep, en afgelopen zomer met zijn 30 jaar zelfs nog bij de 1- en 2-jarige merries in gestaan als schoolmeester. Hij vond het heerlijk zoveel aandacht, en de dames vonden het ook fijn zo'n stoere kerel erbij.


Zou het 't proberen waard zijn?

Muronia

Berichten: 19507
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Florentino, ons bewegingswonder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-19 14:15

Ja dat is de grote vraag en dat blijft een lastig dilemma. Eenmaal weg, is hij voor altijd weg. Maar hij zou destijds de opvolger worden voor mijn dressuurpaard. Dat was in een tijd waarin ik grote dromen had en aardig onderweg was daar naartoe. Aan hem heeft het niet gelegen want ik weet dat hij heel veel capaciteiten heeft, maar in mijn eigen leven is zoveel veranderd in al die tussentijd. Ik heb geen dromen meer richting topsport. Daar heb ik het lijf en de tijd ook niet meer voor. Hij de leeftijd inmiddels ook niet meer. Dus ja, wat gaan we doen he? :o . Maar goed. Hij staat er nu nog en we gaan eerst maar eens kijken wat we met elkaar kunnen doen. Inderdaad, zo als weideversiersel laten staan of weg doen is zonde.

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: Florentino, ons bewegingswonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 14:42

Wat een knap paard!

Furrow

Berichten: 3615
Geregistreerd: 07-01-14

Re: Florentino, ons bewegingswonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 15:14

Hij staat nu helemaal alleen dan als ik het goed begrijp?

Muronia

Berichten: 19507
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Florentino, ons bewegingswonder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-19 16:37

Furrow, overdag buiten staat ie naast de paarden van de buren. Op stal nu na het overlijden van mn merrie wel alleen s nachts. Niet ideaal en dat moet ook niet zo blijven, maar ik moet wel zeggen dat hij er op dit moment zelf geen onvrede mee lijkt te hebben.

VanHuisUit

Berichten: 6677
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 21:16

Wat een geweldig paard. Ook uitstekende bloedlijn. Ben ook grote fan van Ramiro en deze heeft echt de looks en als het meezit ook de stamina. Die kan nog wel 15 jaar mee. Zijn ijzersterke paarden. En hij heeft weinig 'geleden'.
Hoop dat jullie een goed adresje voor hem kunnen vinden. En eigenlijk hoop ik dat jullie samen gewoon nog heel veel fijne jaren gaan hebben :(:) :j

Avalanche

Berichten: 15929
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 21:23

Roodvos schreef:
Murosch schreef:
Ik denk alleen voor de langere termijn dat het beter zou zijn als hij een nieuwe eigenaar zou krijgen. Ik heb thuis alleen merries en mijn vader, waar hij nu nog staat, wil graag stoppen met de paarden. We staan een beetje voor een lastige keuze op dit moment.

Meerdere ruinen en 1 merrie is nog wel eens lastig, maar 1 ruin bij meerdere merries is in mijn ervaring geen probleem. Mijn oude ruin heeft zijn laatste jaren gesleten in een merriegroep, en afgelopen zomer met zijn 30 jaar zelfs nog bij de 1- en 2-jarige merries in gestaan als schoolmeester. Hij vond het heerlijk zoveel aandacht, en de dames vonden het ook fijn zo'n stoere kerel erbij.

Ik heb hier idd ook een ruin in een groepje met 2 merries gehad, dat ging prima :)

Prachtig paard idd, en hij kan super bewegen :D

tootje71

Berichten: 5095
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Re: Florentino, ons bewegingswonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 08:50

wat een ontzettend leuk paard en een prachtig koppie <3

MarjanB

Berichten: 16426
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Florentino, ons bewegingswonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 09:03

Ramiro’s zijn zo leuk!! Heb d’r ook 1 gehad echt onverstoorbaar maar wel met heerlijke eigen mening (merrie) en ook zo knap als die van jou!

Muronia

Berichten: 19507
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Florentino, ons bewegingswonder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-19 12:55

Oh man, ik ben zo blij! Na 7 jaar vanmorgen letterlijk over een horde heen geklommen!! :D :D

Afbeelding

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: Florentino, ons bewegingswonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 12:57

Gaaf! Hij staat je <3