Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 53 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vitalbix

 
Profiel   

Ik kan je ook purefeed balance aanraden, laag in suiker en zetmeel en geen lucerne toegevoegd.
Het wordt hier door meerdere paarden graag gegeten.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-19 07:59 



 
Profiel   

Ik ben erg tevreden over OerBalans! :j Mijn paarden doen het er super op!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-19 13:46 



 
Profiel   

Hi,

Het is al genoemd, maar ook ik ga nu over op de Pure feed.
Ik heb nu de Pure Easy, om te kijken of ze het eet. Als ze dit goed blijft eten dan ga ik de easy mengen met de balancer voor extra vitamines.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-19 15:26 



 
Profiel   

Ik geef ook nog steeds naar tevredenheid pure feed, ik heb de balance en meng het met de easy.
Ik overweeg soms wel om over te stappen naar vitalbix omdat dat hier om de hoek te halen is.
Maar met een gevoelig paard met een allergie is dat dat toch weer een beetje spannend...

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-19 07:08 



 
Profiel   

Mijn tinker eet het ook niet meer. Zowel de balancer als de musli laat hij staan. Ook de mash blieft meneer niet.
Ik voer het samen met wat lucerne.
Hiervoor pavo vital. Maar ook dat laat hij na een poosje staan.

Ik ga nu over op musli van agrobs. In de hoop dat hij dat wel wil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-19 08:03 



 
Profiel   

Mijn jaarling staat ook op de vitalbix breed and grow.. in de herfst en winter krijgt ie er een slobber bij normaal speed beet fiber de mash van vital heb ik nog niet geprobeerd.

Mijn tinker heeft deze zomer al wel veel jeuk gehad vooral op hoofd en neus maar denk niet door het voer eigenlijk. Hij vind het heerlijk maar volgens mij eet die van mij alles.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 07:35 



 
Profiel   

Mijn pony krijgt al jaren balancer en balancer pro van je paard gezond en fit. Gaat er heel goed in!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 07:54 



 
Profiel   

Mijn haf gaat ook heel goed op Pavo Vital. Als hij in het werk staat krijgt hij een handje natures best erbij, als hij op rust staat een handje lucerne. Vitalbix liet hij ook regelmatig staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 07:59 



 
Profiel   

Hier werd de vitalbix goed gegeten, maar helaas reageert hij op lucerne. De breed and grow heb ik nog op gegokt, maar dat vond hij ook niet lekker.

Ik ga nu victorious secret proberen en als dat niet goed gaat metazoa superbroxx timothee

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 08:49 



 
Profiel   

Ik ben over gestapt op equilin en dat bevalt me super.

M’n meusli is bijna op en ga ik over op een meusli met minder suikers en zetmeel. Wel met iets lucerne.. maar mijne reageert alleen op lucerne als ik het extra bij geeft

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 11:33 



 
Profiel   

Gooi weer even nieuw leven in dit topic :D

Gebruik al een aantal jaar de Vitalbix Fibermix+ Active+ voor mijn 18 jarige merrie.
Ze doet het er goed op, zit er goed uit.
Enige is dat ze met rijden snel wat heet en gespannen is.
Maar of dat door voer komt weet ik niet zeker, ook beetje karakter.

Mijn jonge paard (3,5 jaar) heb ik op dit moment nog op de Vitalbix B&G + Vitalbix Fibermix + Fiberbeet.
Ook hij ziet er goed uit, maar is wel erg schrikkerig.
Binnenkort gaat ie aan het werk gezet worden en dan wil ik eigenlijk wel stoppen met de B&G.

Ga ik hem ook op de Active+ zetten of combinatie met DG.
Ik weet het nog niet, ga ook even advies vragen aan Vitalbix.

Ben benieuwd hoe jullie Vitalbix gebruiken?
En ervaring met hete/ gespannen paarden?

Thanks!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-23 14:10 



 
Profiel   

Ik lees wel vaker dag ze schrikkerig kunnen zijn van vitalbix

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-23 15:05 



 
Profiel   

NadiaM schreef
Gooi weer even nieuw leven in dit topic :D

Gebruik al een aantal jaar de Vitalbix Fibermix+ Active+ voor mijn 18 jarige merrie.
Ze doet het er goed op, zit er goed uit.
Enige is dat ze met rijden snel wat heet en gespannen is.
Maar of dat door voer komt weet ik niet zeker, ook beetje karakter.

Mijn jonge paard (3,5 jaar) heb ik op dit moment nog op de Vitalbix B&G + Vitalbix Fibermix + Fiberbeet.
Ook hij ziet er goed uit, maar is wel erg schrikkerig.
Binnenkort gaat ie aan het werk gezet worden en dan wil ik eigenlijk wel stoppen met de B&G.

Ga ik hem ook op de Active+ zetten of combinatie met DG.
Ik weet het nog niet, ga ook even advies vragen aan Vitalbix.

Ben benieuwd hoe jullie Vitalbix gebruiken?
En ervaring met hete/ gespannen paarden?

Thanks!


Mijn 3 jarige was erg ril en schrikkerig en lastig. Zo erg zelfs dat ik vreesde voor het zadelmak maken. Heb die op de DC timothee staan in combinatie met de fibermix en lijnzaadolie. Die is zo braaf geworden. Hij heeft nog steeds karakter maar het haalt de scherpe randjes er wel af.
Op krachtvoer wordt die helemaal koekoek in zijn hoofd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-23 15:12 



 

Ik heb mijn merrie van 3,5 van de Vitalbix afgehaald. Ze was zo schrikkerig en druk en kon regelmatig enorm ongecontroleerd rennen
Mijn ruin (ook een Arabisch volbloed) werd in het vervelend ook zo gespannen van Vitalbix maar ik wilde het bij de merrie wel proberen want ik vind Vitalbix mooi voer.
Ze krijgt nu net als mijn ruin Havens Gastro (het tegenovergestelde van Vitalbix) en een wereld van verschil qua gedrag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-23 15:21 



 
Profiel   

Dat klinkt positief

Yontheke schreef
NadiaM schreef
Gooi weer even nieuw leven in dit topic :D

Gebruik al een aantal jaar de Vitalbix Fibermix+ Active+ voor mijn 18 jarige merrie.
Ze doet het er goed op, zit er goed uit.
Enige is dat ze met rijden snel wat heet en gespannen is.
Maar of dat door voer komt weet ik niet zeker, ook beetje karakter.

Mijn jonge paard (3,5 jaar) heb ik op dit moment nog op de Vitalbix B&G + Vitalbix Fibermix + Fiberbeet.
Ook hij ziet er goed uit, maar is wel erg schrikkerig.
Binnenkort gaat ie aan het werk gezet worden en dan wil ik eigenlijk wel stoppen met de B&G.

Ga ik hem ook op de Active+ zetten of combinatie met DG.
Ik weet het nog niet, ga ook even advies vragen aan Vitalbix.

Ben benieuwd hoe jullie Vitalbix gebruiken?
En ervaring met hete/ gespannen paarden?

Thanks!


Mijn 3 jarige was erg ril en schrikkerig en lastig. Zo erg zelfs dat ik vreesde voor het zadelmak maken. Heb die op de DC timothee staan in combinatie met de fibermix en lijnzaadolie. Die is zo braaf geworden. Hij heeft nog steeds karakter maar het haalt de scherpe randjes er wel af.
Op krachtvoer wordt die helemaal koekoek in zijn hoofd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-23 16:22 



 
Profiel   

Dat is balen!
Wat gaf je precies van Vitalbix?

Tarico schreef
Ik heb mijn merrie van 3,5 van de Vitalbix afgehaald. Ze was zo schrikkerig en druk en kon regelmatig enorm ongecontroleerd rennen
Mijn ruin (ook een Arabisch volbloed) werd in het vervelend ook zo gespannen van Vitalbix maar ik wilde het bij de merrie wel proberen want ik vind Vitalbix mooi voer.
Ze krijgt nu net als mijn ruin Havens Gastro (het tegenovergestelde van Vitalbix) en een wereld van verschil qua gedrag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-23 16:23 



 
Profiel   

Mijn 4 jarige merrie van zo'n 550 kilo staat sinds een maandje of 2 op 500 gram vitalbix active + met 250 gram daily complete en 100 gram vibermix en dat geeft haar net dat beetje peper wat ze nodig heeft. Eerder voerde ik slueslimix met oerbalans omdat ze te dik was maar daarop was ze vreselijk sloom en haar vacht was ruw/stekelig. Ook viel ze in qua bespiering, wat nu weer is bijgetrokken dankzij de aminozuren die in de vitalbix zitten. Ik ben er dus erg tevreden over maar kies er wel voor om niet de complete geadviseerde hoeveelheid active + te geven omdat ik idd denk dat ze daar te heet op zou kunnen worden. Dit is gelukkig geen probleem bij vitalbix omdat zij duidelijk aangeven dat je makkelijk kunt combineren met de daily fit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-23 16:57 



 
Profiel   

Het grappige is dat de mijne op de Active+ net heel erg sloom werd. Dit heb ik laatst geprobeerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-23 16:59 



 
Profiel   

Mijn pony's waren op de daily compleet niet voor uit te trappen.
Op geen enkele andere balancer heb ik ze zo sloom en traag gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-23 18:49 



 
Profiel   

Mijn toen nog 3 jarige haflinger heeft ook op de vitalbix daily complete met Timothee gestaan, na 1 zak snel weer mee gestopt. Hij ging van een brave relaxte haflinger naar een schrikkerig en rillerige haflinger... kon niet normaal meer langs de weg rijden, hij gooide zich voor elke auto. Ik durf het ook niet meer te proberen of het inmiddels anders zal zijn (hij wordt dit jaar 5)
Hij staat nu op oerbalans gecombineerd met fibermix en Pavo Ricebran

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-23 19:34 



 
Profiel   

FleurSandro schreef
Mijn toen nog 3 jarige haflinger heeft ook op de vitalbix daily complete met Timothee gestaan, na 1 zak snel weer mee gestopt. Hij ging van een brave relaxte haflinger naar een schrikkerig en rillerige haflinger... kon niet normaal meer langs de weg rijden, hij gooide zich voor elke auto. Ik durf het ook niet meer te proberen of het inmiddels anders zal zijn (hij wordt dit jaar 5)
Hij staat nu op oerbalans gecombineerd met fibermix en Pavo Ricebran


Hier zelfde ervaring met de timothee. En kreeg voor het eerst slokdarm verstopping.. En het is geen schrokker. Ik was blij toen de zak op was en ik weer de nuchtere goedzak had. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-23 19:57 



 
Profiel   

Ik heb verschillende merken geprobeerd. Dat mijn paard het er niet goed op doet zegt niet dat het voer slecht is, maar gewoon niet geschikt voor mijn paard.

Marstall force: at ze erg slecht, en ging mest eten. Overigens stopte het mest eten als ik een muesli erbij gaf.

Metazoa:
Toen nog de oude superfit broxxx
Een paar jaar naar alle tevredenheid gegeven, maar opeens kreeg ik een schizofreen paard. Metazoa gaf aan niets verandert te hebben. Maar was toen zelf verkooppunt van Metazoa en kreeg veel gelijke klachten van klanten die het ook al veel langer voerde.
Maar ze zag er altijd super uit, glom, at het prima.

Vitalbix DC.
Ze at het echt slecht, vacht werd dof, mat, rabbig. 0,0 energie.
En een enorme mok explosie die niet weg te krijgen was.
Contact gehad met Vitalbix en die gaven aan het nog niet eerder aan de hand gehad te hebben qua mok. Voor de energie moest ik naast een schep DC een halve schep active bij gaan voeren.
Maar voelde niet goed en ben ermee gestopt.

Pavo Vital
Nadat ze hierop overging verdween de mok als sneeuw voor de zon. Ik heb haar 11 jaar en buiten de periode van VitalBix op nooit geen mok gehad.
Op de Vital doet ze het super. Eet het goed, glimt tegen je op. Genoeg energie bij normale trainingen.
Bij wedstrijden, spring/cross wedstrijden/lessen dan kwam ze net wat te kort. Mocht gewoon net even meer.
De dag van de voren, de dag zelf kreeg ze een halve schep Pavo Sportfit en dan hield ze het prima vol.
Ook nu met de dracht krijgt ze het zolang nog totdat ze overgaat naar de merriebrok.
Ik geef het overigens wel met een flinke hand luzerne.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-23 20:16 



 
Profiel   

Omdat hier veel verschillende merken besproken worden ben ik even benieuwd of er hier ook ervaringen zijn met Garvo/Fyto paardenvoer, en dan met name de Fyto Nova en Fyto Gold?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-23 20:24 



 
Profiel   

Op het horse event een paar proefverpakkingen gekregen.
Sws de fyto form en nog eentje, maar ze werden echt met heel veel smaak gegeten.

Maar uiteindelijk niet gaan voeren omdat ze nogal vaag doen over wat er in het voer zit. Kijk als ze het suiker/zetmeel gehalte al niet weer willen geven haak ik af

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-23 20:57 



 
Profiel   

Lijkt me niet de bedoeling in dit topic

Friesfanaat schreef
Omdat hier veel verschillende merken besproken worden ben ik even benieuwd of er hier ook ervaringen zijn met Garvo/Fyto paardenvoer, en dan met name de Fyto Nova en Fyto Gold?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-23 21:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 53 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen