Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 43 van de 49 [ 1209 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 ... 49  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Konik-eigenaren, deel 2!

 
Profiel   

Mooie hoofdstellen hoor. Het staan ze goed. +:)+ Rijdt je dan ook boomloos of is het alleen bitloos ?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-19 21:26 



 
Profiel   

Wat een mooie hoofdstellen, zoiets heb ik ook gekocht voor smoky, maar dar is meer een halster hoofdstel met side-pull. moet het nog binnen krijgen en hopen dat het past.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-19 09:33 



 
Profiel   

Wpaard schreef
Mooie hoofdstellen hoor. Het staan ze goed. +:)+ Rijdt je dan ook boomloos of is het alleen bitloos ?


Voor Brenda heb ik een boomloos zadel, maar vooral omdat ik hier in de buurt nog geen zadelpasser gevonden heb, of beter gezegd, ik vertrouw niet veel mensen voor zo'n dingen, en "mijn" zadelpasser woont in België :') (zijn vier jaar geleden naar Duitsland verhuisd). Voor de andere twee heb ik een boomzadel, aangepast door een goede zadelpasser.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-19 20:05 



 
Profiel   

Even fotootjes toegevoegd - ik zie wel dat ik op alledrie de paarden gerust wat gaatjes langer mag zitten, ga ik zeker aanpassen de volgende keer!
Ghost zadel voor Brenda
[ img ]

Thorowgood voor L'Amour
[ img ]

MSFC voor Cristina
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-19 20:08 



 
Profiel   

Pff ja dan laat je niet een zadelmaker komen vanuit een ander land..lastig soms..
Het staat Brenda wel goed hoor +:)+ , alleen mag je inderdaad wel wat gaatjes langer zitten.

Ik ben momenteel druk bezig. Ben net zelf verhuisd het afgelopen weekend en ben aankomend weekend jarig :#

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-19 19:21 



 
Profiel   

Hoi hoi, ik ben al heel lang niet meer op het forum geweest om iets te posten, maar lees regelmatig nog wat mee. Ik heb ontdekt dat er op instagram heel veel mensen actief zijn met Koniks, vooral in duitsland, polen en finland ook. Heel gaaf om op die manier hun avonturen te volgen.
Ik ben aan mijn derde konik toe in mijn leven. Mijn eerste was een kleine oudtype merrie van 1,32m, rond met heel fijne beentjes die uit een reservaat in belgie kwam, dat was zo'n 25 j geleden. toen was zij echt een unicum als je er mee op de baan kwam. zo'n 10j geleden kocht ik Jull, maar die heb ik kort daarna weer verkocht omdat hij zomerrui had en ook leek gebukt te gaan onder mijn gewicht zeg maar, hoewel hij vrij groot was, maar goed, hij is nu bij een eigenaar aan de kust en erg goed daar. Momenteel heb ik Frodo, sinds juli 2019. Frodo is beleerd en ik heb er wat mee gereden maar Frodo is er in september heel erg had met mij van door gegaan en toen heb ik besloten eerst aan zijn angsten en onze band te werken , met grondwerk en therapie, ipv me te concentreren op het rijden op zich. Dit gaat nu erg goed, hij leert snel, is werkwillig en onze band is zo ontzettend hard veranderd, ik ben echt heel erg hard van hem gaan houden, kijk ook echt uit naar het samen werken, ivp dat ik schrik had wat er weer zou gebeuren. We hebben nu ontzettend veel fun en werken natuurlijk verder in de richting van terug onder zadel ook samen op pad te kunnen gaan, maar ik heb geen tijdsdoel … foto van frodo in de sneeuw in januari

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-19 20:03 



 
Profiel   

Vraagje, hoe groot zijn jullie koniks, bestaan ze ook boven de 1,40m?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-19 08:25 



 
Profiel   

Hallo allemaal,

Ik ben in mijn zoektocht naar een nieuwe pony op zoek naar een vrij groene pony waar ik samen mee kan groeien. Zag op de boktmarkt een konik voorbij komen, 7 jr vraagprijs 2500 euro. Komt uit een natuurgebied en zou nu wat in de hand zijn. Mijn oog viel op haar vriendelijke blik. Ik vraag me af of een pony die zo lang in een natuurgebied heeft gestaan nog goed te beleren valt? Uiteraard lijkt me alles mogelijk, maar neem aan dat jullie begrijpen wat ik bedoel. In welke mate kan je hier een fijne, betrouwbare recreatiepony van maken? In de advertentie staat dat in omgang niet alles vanzelfsprekend is, daaruit maak ik op dat dit wel eens lastig zou kunnen worden.
Daarnaast vind ik haar zeer aan de prijs? Of is dit de norm voor het ras?

Ik zag dat er al een tijd niet gereageerd was in dit topic, maar wilde graag eens jullie mening hierop horen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-19 07:07 



 
Profiel   

Nandos schreef
Hallo allemaal,

Ik ben in mijn zoektocht naar een nieuwe pony op zoek naar een vrij groene pony waar ik samen mee kan groeien. Zag op de boktmarkt een konik voorbij komen, 7 jr vraagprijs 2500 euro. Komt uit een natuurgebied en zou nu wat in de hand zijn. Mijn oog viel op haar vriendelijke blik. Ik vraag me af of een pony die zo lang in een natuurgebied heeft gestaan nog goed te beleren valt? Uiteraard lijkt me alles mogelijk, maar neem aan dat jullie begrijpen wat ik bedoel. In welke mate kan je hier een fijne, betrouwbare recreatiepony van maken? In de advertentie staat dat in omgang niet alles vanzelfsprekend is, daaruit maak ik op dat dit wel eens lastig zou kunnen worden.
Daarnaast vind ik haar zeer aan de prijs? Of is dit de norm voor het ras?

Ik zag dat er al een tijd niet gereageerd was in dit topic, maar wilde graag eens jullie mening hierop horen.

Die ben ik ook al meerdere keren tegen gekomen. Zo'n dier kan je een prima paardje aan hebben al zou het misschien wel wat meer tijd komen.
Maar die prijs is veel te hoog voor zo'n dier. Zelfs voor een volledig mak bereden konik zou dit al aan de hoge kant zijn. Voor deze merrie zou ik niet meer als 750-1000 willen betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-19 09:42 



 
Profiel   

Van schreef
Nandos schreef
Hallo allemaal,

Ik ben in mijn zoektocht naar een nieuwe pony op zoek naar een vrij groene pony waar ik samen mee kan groeien. Zag op de boktmarkt een konik voorbij komen, 7 jr vraagprijs 2500 euro. Komt uit een natuurgebied en zou nu wat in de hand zijn. Mijn oog viel op haar vriendelijke blik. Ik vraag me af of een pony die zo lang in een natuurgebied heeft gestaan nog goed te beleren valt? Uiteraard lijkt me alles mogelijk, maar neem aan dat jullie begrijpen wat ik bedoel. In welke mate kan je hier een fijne, betrouwbare recreatiepony van maken? In de advertentie staat dat in omgang niet alles vanzelfsprekend is, daaruit maak ik op dat dit wel eens lastig zou kunnen worden.
Daarnaast vind ik haar zeer aan de prijs? Of is dit de norm voor het ras?

Ik zag dat er al een tijd niet gereageerd was in dit topic, maar wilde graag eens jullie mening hierop horen.

Die ben ik ook al meerdere keren tegen gekomen. Zo'n dier kan je een prima paardje aan hebben al zou het misschien wel wat meer tijd komen.
Maar die prijs is veel te hoog voor zo'n dier. Zelfs voor een volledig mak bereden konik zou dit al aan de hoge kant zijn. Voor deze merrie zou ik niet meer als 750-1000 willen betalen.


Bedankt voor je input. Wilde er idd nog 2000,- voor vind ik veel te veel..

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-19 10:00 



 
Profiel   

De paarden markt is tegenwoordig heel hoog kwa prijs.. Ik vind €1500 wel een reëel prijs omdat ze al wel wat kent en het is een merrie en je kan er alle kanten nog mee op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-19 16:30 



 
Profiel   

Ik vind zelf 2500 inderdaad ook best aan de hoge kant. Voor dat geld zou je op zijn minst een volledig beleerd dier verwachten.

Aangezien ik niet meer zo actief ben op bokt, maar ik wel de bekende konikbokkers kan volgen op instagram of FB; hierbij mijn Instagrampagina voor diegene die Indah met enige regelmaat toch willen bekijken :)

http://www.instagram.com/indah_the_konikmix

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-19 16:35 



 
Profiel   

Dat is veel geld. In België kon je Koniks kopen voor 50 euro.
Belangrijkst zou goede thuis moeten zijn, 2500 euro is absurd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-19 01:50 



 
Profiel   

Ja ach er worden tegenwoordig vele absurde prijzen gevraagd, niet uitsluitend voor koniks!
Waar je eerst de shets haast gratis kon krijgen zijn ze nu allen hun gewicht in goud waard!
de mensen willen allemaal het onderste uit de kan terwijl ik mezelf altijd blij prijs als dieren een fijne plek vinden want dat voelt voor jezelf ook veel beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-19 10:16 



 
Profiel   

Hoe gaat het met jullie konikpaardjes? :)

Met Thommy gaat het super goed, hij is lekker aan het klieren haha :D Vorige week ging ik met schoenen van klittenband in de wei en Thommy pakte het lipje vast en maakte steeds de schoen los _O- Vandaag met wandelen pakte hij de blaadjes van de takjes :9 Hij is ook zo ontzettend lief. Als ik naar de wei kom, komt hij dravend op me af lopen en is altijd in om wat leuks te gaan doen <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-19 15:30 



 
Profiel   

Wat is het rustig hier zeg.

Ik wil hier wel even spammen hoor. Doen jullie mee ? *\o/*

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-19 20:08 



 
Profiel   

Maar wat is jou paardje een knapperd aan het worden!
Ik had er bij willen zijn, dat zijn echt grappige dingen wat een clown is het! :+
Ja mijn camera doet het weer, moet alleen nog foto's maken dan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-19 08:02 



 
Profiel   

Leuk, weer wat actie hier! Mooie foto's, Wpaardje!

Dan doe ik graag mee: Haflinger L'Amour was wel erg moe van de week, Brenda's rug was de ideale ondersteuning voor haar hoofd

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-19 09:32 



 
Profiel   

Dank jullie wel. Ja thommy is soms echt een clown :D .
Ben benieuwd naar jou foto's kwita!
Haha leuke foto's Tess. Een ideaal hoofdsteun zo :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-19 18:50 



 
Profiel   

Helaas een vervelende boodschap zelfs nog voor ik nieuwe foto's heb kunnen maken is Smoky ingeslapen.
Ze heeft gevochten met de trekpaardhengst van de buren....en het verloren.
De kinderen zijn ontroostbaar en zelf vind ik het zo een naar einde, dat we het er moeilijk mee hebben. Maar er was niets te redden en de buren vinden het ook een nare situatie.
We weten zeker dat er een nieuwe pony komt maar nog niet wanneer of welke.....(Het is ongeloofelijk hoe snel iets kan gebeuren en hoe naar of een paard dat pijn heeft kan hinniken het ging echt door merg en been :x :brr: )

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-19 10:21 



 
Profiel   

:oo wat vreselijk zeg !!! Pff ik schrik hier echt van. Heel veel sterkte gewenst en gecondoleerd Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-19 11:02 



 
Profiel   

Wow Kwita.. Ik ben er stil van. Wat heftig dit..

Heel veel sterkte toegewenst Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-19 12:35 



 
Profiel   

Onee! Wat een heftig nieuws Kwita -O- . Sterkte voor jou & je gezin, wat een verschrikkelijke manier om je paardje te verliezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-19 13:15 



 
Profiel   

Vandaag is onze dochter op echt voltige les geweest, echt ze straalde van oor tot oor.
Het is echt jammer dat we smoky niet meer hebben, juist dan mis ik haar zo. Maar het goede nieuws is dat we een andere Pony hebben gevonden. Officieel heet hij Rambo is 9 jaar en een ierse import zonder ras. Hij lijkt op een Fell pony maar zou ook een klein tinkertje kunnen zijn. Echt hij is van karakter zo lief dat ik echt heel blij ben met hem, maar daar komt het weer hij moet nog veel leren. en dan bedenk je jezelf wat je dan toch al had opgebouwd met je kleine eigenwijze konikje.
Dus ja we beginnen weer opnieuw van voren af aan en toch vind ik het heel spannend.Uiteindelijk hebben we met enige strijd een leuke naam voor hem bedacht Hurby... ja vernaamd naar dat volkswagen kevertje.
Omdat hij gekgenoeg een soortje van zelfde karakter heeft en het heel vrolijk klinkt. Heb nog geen foto's van hem genomen omdat het me aan tijd ontbreekt maar ik zal jullie t.z.t wat plaatjes delen.
Hoe gaat het met jullie en de paardjes?.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-19 09:38 



 
Profiel   

Nee Kwita wat een vreselijk nieuws! Moeder van de verloren broertjes op Bokt is er niet meer. Heel veel sterkte met het verlies Y;(

Boots doet het verder prima, lekker relaxed en rustig aan.

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-19 19:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 43 van de 49 [ 1209 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 ... 49  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen