Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 5 [ 101 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Drachtige merrie?

 
Profiel   

CalipsoLover schreef
Ja die is overduidelijk in verwachting, leuke verassing als het niet erg is!
Inderdaad wel goed naar die beenstand laten kijken, ziet er niet zo heel goed uit...


Ik geef het aan bij de dierenarts. Ik vind haar beenstand ook echt niet goed maar heb er te weinig kennis voor om er op te plakken wat ik net verkeerd zie.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-19 10:09 



 
Profiel   

Als ik het goed zie is je merrie vooral weekgekoot.

Over de stand kan ik verder niks zeggen omdat de foto's er niet duidelijk genoeg voor zijn.

Veearts kan je trouwens niet nauwkeurig vertellen wanneer ze uitgerekend is.
Er zijn zat verhalen van veeartsen die zeggen dat het nog ongeveer 4 weken duurt en dat de merrie uiteindelijk nog 10 weken draagt.

Het veulen zal te groot zijn om het nauwkeurig te kunnen zeggen.

Als ik je merrie zo zie denk ik zelf niet dat het heel lang gaat duren.
Binnen 2 maanden zowiezo wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-19 11:10 



 
Profiel   

Eilinora schreef
Als ik het goed zie is je merrie vooral weekgekoot.

Over de stand kan ik verder niks zeggen omdat de foto's er niet duidelijk genoeg voor zijn.

Veearts kan je trouwens niet nauwkeurig vertellen wanneer ze uitgerekend is.
Er zijn zat verhalen van veeartsen die zeggen dat het nog ongeveer 4 weken duurt en dat de merrie uiteindelijk nog 10 weken draagt.

Het veulen zal te groot zijn om het nauwkeurig te kunnen zeggen.

Als ik je merrie zo zie denk ik zelf niet dat het heel lang gaat duren.
Binnen 2 maanden zowiezo wel.


Ik zal proberen vandaag een duidelijkere foto te maken, als mevrouw wil stil staan. Maar in weekgekoot kan ik me inderdaad wel vinden!
En dat zei de dierenarts ook al over de telefoon, hij gaat rectaal niet kunnen scannen omdat het om een shetlander gaat (iets met grote mannen handen). Dan stelde hij voor om een echo te doen maar dit lijkt mij ook niet meer echt zinvol omdat ze duidelijk drachtig is.

In het dikke buiken topic hebben 2 mensen al op april gegokt. Ik wacht rustig af en ben ondertussen aan het kijken voor een (tijdelijke) camera op 4G zodat ik 's nachts en als ik op school zit ook kan controleren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-19 11:20 



 
Profiel   

Luca03 schreef
CalipsoLover schreef
Ja die is overduidelijk in verwachting, leuke verassing als het niet erg is!
Inderdaad wel goed naar die beenstand laten kijken, ziet er niet zo heel goed uit...


Ik geef het aan bij de dierenarts. Ik vind haar beenstand ook echt niet goed maar heb er te weinig kennis voor om er op te plakken wat ik net verkeerd zie.

Ik zie persoonlijk dat haar hielen doorgezakt zijn, vooral op rechts voor en rechts achter, ze lijkt ook een beetje scheef te staan. Hopelijk is het niet erfelijk..

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-19 11:56 



 
Profiel   

Dat hoop ik uiteraard ook! Als het mijn keuze was geweest had ik niet met haar gefokt maar het zij zo..

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-19 11:58 



 
Profiel   

Update tijd!
Net thuis van stal. Hij heeft even heel goed aan haar buik gevoeld (met wat geduw) en naar de uier gekeken om mij dan te bevestigen dat er zeker een veulen komt. Hierdoor beslist om geen echo te doen want daar zou ik niet meer informatie door krijgen. Hij durfde er echter geen tijdsspanne of datum op plakken omdat ik mij daar dan te veel op zou fixeren. Hij heeft mij de dingen uitgelegd waarop ik moet letten (harsen, banden die verslappen, ...), ook moet ik goed letten op de nageboorte. Als deze er na een uur nog niet uit is dan mag ik zelf een spuit oxytocine geven.
Ook is ze ingeënt en is er bloed genomen, dit vond ze niet zo leuk :+. Hij verwacht geen cushing, maar eerder dat de vacht zo is geworden door de warmte, zweten, slechte voeding en slechte verzorging.
Ik heb hem dan ook nog gevraagd wat hij vond van haar beenstand. Hij denkt dat ze al heel lang niet meer bekapt is (bekapper komt 9 maart) en dat ze door het gewicht van het veulen wat door haar koten gaat. Ook heeft ze achteraan stijle hoeven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-19 17:55 



 
Profiel   

Ook al een verrassing! Gefeliciteerd! En super om te lezen dat ook het veulentje welkom is! Veel succes! Ik blijf je volgen! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-19 21:21 



 
Profiel   

Dan komt het hopelijk wel goed met die beenstand en met het veulen! Ik volg graag mee :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-19 21:57 



 
Profiel   

Hou ze lekker op stal en paar uurtjes per dag buiten.
Ken ze lekker bij komen.
Ik vermoed dat ze de stal wel lekker vindt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-19 22:09 



 
Profiel   

Liv haar tietjes vandaag
[ img ]

Volgens mij is het nog niet voor meteen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-19 17:37 



 
Profiel   

Dat is een leuke verassing! Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-19 17:42 



 
Profiel   

Dat duurt denk ik nog wel even idd Luca, maar je weet het nooit. Een uier kan vlak voor de bevalling ineens vol schieten maar ook pas na de bevalling. Dus gewoon goed in de gaten houden :)) Maar dat doe je geloof ik al.

Werk je met pH strips, camera, geboorte alarm? (hoewel geboorte alarm vast heel veel gebroken nachten geeft :P )

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-19 12:09 



 
Profiel   

Maak je er dan een volgtopic van? <<)

Wel fijn dat de DA denkt dat de vacht niet op cushing duidt. En achja, een veulen; zegt niemand nee tegen toch :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-19 12:12 



 
Profiel   

pH strips zijn opkomst. Camera is voor mij ondoenbaar, een camera met 4G ben je al snel honderden euros kwijt.
Geboortealarm ga ik nog uitzoeken of dat in de buurt te huren is, indien wel ga ik dit waarschijnlijk wel huren vanaf ze meer uier aanmaakt.

Straks naar de dierenarts bellen voor de uitslag van het bloedonderzoek :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-19 13:03 



 
Profiel   

Luca03 schreef
pH strips zijn opkomst. Camera is voor mij ondoenbaar, een camera met 4G ben je al snel honderden euros kwijt.
Geboortealarm ga ik nog uitzoeken of dat in de buurt te huren is, indien wel ga ik dit waarschijnlijk wel huren vanaf ze meer uier aanmaakt.

Straks naar de dierenarts bellen voor de uitslag van het bloedonderzoek :)


Valt wel mee hoor.. ik heb zelf ook geen Wi-Fi op stal :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-19 14:31 



 
Profiel   

Maris_ schreef
Luca03 schreef
pH strips zijn opkomst. Camera is voor mij ondoenbaar, een camera met 4G ben je al snel honderden euros kwijt.
Geboortealarm ga ik nog uitzoeken of dat in de buurt te huren is, indien wel ga ik dit waarschijnlijk wel huren vanaf ze meer uier aanmaakt.

Straks naar de dierenarts bellen voor de uitslag van het bloedonderzoek :)


Valt wel mee hoor.. ik heb zelf ook geen Wi-Fi op stal :)


Welke camera heb jij dan? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-19 15:20 



 
Profiel   

Hoe was haar bloeduitslag?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-19 08:12 



 
Profiel   

Arm ukkie, slechte voeding en verzorging. Het valt me wel vaker op dat mensen van Shetjes denken dat ze er niks tot weinig aan hieven doen. Fijn dat ze bij jou terecht is gekomen. Wens je heel veel succes en een mooi veulentje

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-19 11:55 



 
Profiel   

Nicje87 schreef
Hoe was haar bloeduitslag?


Net de DA aan de lijn gehad.
Negatief getest op cushing, wel wat te korten in de vitaminen maar dit had ik al verwacht en hier zijn we vol op mee bezig :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-19 12:31 



 
Profiel   

Ik heb nu een Floview camera, hierbij zit data en kan je indien nodig opwaarderen.

https://floview.eu/

Ik heb hem nog niet in gebruik, dus kan je er niet teveel over vertellen, maar op de facebookpagina van Floview zie ik alleen maar positieve reacties, en de prijs is top! Dus vandaar dat ik deze ook heb aangeschaft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-19 12:42 



 
Profiel   

Dressage_Haf schreef
Ik heb nu een Floview camera, hierbij zit data en kan je indien nodig opwaarderen.

https://floview.eu/

Ik heb hem nog niet in gebruik, dus kan je er niet teveel over vertellen, maar op de facebookpagina van Floview zie ik alleen maar positieve reacties, en de prijs is top! Dus vandaar dat ik deze ook heb aangeschaft.


Heel erg bedankt! Ik ga het bekijken

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-19 13:00 



 
Profiel   

Clever dog. Is ook niet heel duur :) en dan een mifi kastje van Huawei

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-19 13:26 



 
Profiel   

Een late update:
Zaterdag is de bekapper geweest, we gaan stil aan haar stand corrigeren want ze trapt op de binnenkant van haar hoeven waardoor er steeds beschadigingen op de hoef komen. Nu hebben we er vrij weinig aan gedaan omdat de bekapper schrik had dat ze niet meer ging willen stappen door het gewicht dat ze mee draagt.
Bekapper komt nu dus geregeld om stand te corrigeren.

Verder heeft ze het heel zwaar (vindt ze zelf :D). Snel buiten adem, ze ligt veel. Uier ziet er nog hetzelfde uit. Ik hoop dat het voor week 2 of 3 van april is want dan heb ik vakantie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-19 09:06 



 
Profiel   

Spannend hoor! Ik ga volgen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-19 08:55 



 
Profiel   

Nog weinig beweging in de uier. Wel een bolle buik!
[ img ]

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-19 21:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 5 [ 101 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen