Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 5 [ 102 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG]Cavia baby's op komst!

 
Profiel   

Aangezien de beer gister gekoppeld is aan mijn zeugje leek het mij leuk om een volg topic te maken voor de dracht.
Vorig jaar heeft Bruintje (de zeug) een nest gehad van 3 cavia's waarvan we er 2 gehouden hebben. Aangezien ze een verschrikkelijk lieve cavia is en wij een of twee zeugjes er bij willen in de groep hebben we besloten om haar voor dit jaar weer te laten dekken.

Even een voorstel ronde voor paps & mams:


[ img ]
Links is de beer genaamd Ted. Ted is een driekleur CH Teddy.
Rechts is Bruintje, een gladhaar zeugje.

Beide ouders zijn erg lief en heel tam. Ik hoop dat baby's dit karakter ook hebben. Ze zijn op 9 februari gekoppeld, dus vanaf halverwege april kunnen ze verwacht worden.

Ik zal de komende tijd hier updates plaatsen en natuurlijk veel foto's plaatsen.:)

Als laatste nog een foto van Bruintje met haar nest vorig jaar

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 14:51 



 
Profiel   

Een kleine update ruim 2 weken later :+ Er gebeurt nog niet veel, dus er is nog niet veel te vertellen.
Ze zitten nu 2,5 week samen en zijn werkelijk niet van elkaar te scheiden! Bruintje is superlief naar Ted en naar mensen, maar van andere cavia's moet ze niks weten :o We hebben gister de hele groep op de foto gezet, maar dat vond mevrouw niet heel leuk.
Ook is ze in gewicht toegenomen, van 985 gram naar 1040, al kan dat ook zijn van het lui zijn en niks doen de hele dag.

[ img ]
Ted is de meest rechtse en Bruintje 7de van rechts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-19 13:21 



 
Profiel   

Heb vandaag Bruintje weer gewogen, ze zit weer rond de 985 gram. Ze was dus gewoon lekker lui :P

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-19 12:16 



 
Profiel   

Leuk, ik volg! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-19 12:38 



 
Profiel   

Gister en vandaag weer gewogen op +- 1035 gram. Ze heeft net bij mij op schoot gezeten en een worteltje gekregen. Ze is werkelijk nog nooit zo lief geweest <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-19 13:25 



 
Profiel   

Ik volg ook! Wat leuk om te zien :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-19 13:46 



 
Profiel   

Al nieuws?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-19 15:17 



 
Profiel   

Er gebeurt nog niet heel veel, wat ook niet heel gek is aangezien ze nog zeker 7 weken moet. Qua gedrag merk ik wel veel verschil. Ze wil alleen nog knuffelen met mensen en wil niks van de andere cavia's inclusief Ted weten.
Ted en Bruintje zitten nog wel bij elkaar, maar ze liggen niet meer zo gezellig bij elkaar :+
Het liefst zit ze de hele tijd zo <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-19 18:05 



 
Profiel   

Ik volg! Vroeger cavia's gehad en op dit moment 2 logeercavia's. Ik was even vergeten hoe leuk ze zijn :D

Het is dat mijn vriend er niet zo veel mee heeft en het druk zat is met 2 poezen en een kindje, maar anders...

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-19 10:26 



 
Profiel   

Bjarni schreef
Ik volg! Vroeger cavia's gehad en op dit moment 2 logeercavia's. Ik was even vergeten hoe leuk ze zijn :D

Het is dat mijn vriend er niet zo veel mee heeft en het druk zat is met 2 poezen en een kindje, maar anders...


Ik denk dat ik de rest van mijn leven cavia's heb. Ze zijn gewoon te leuk <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-19 12:11 



 
Profiel   

Ted en Bruintje zitten nu 4 weken bij elkaar, wat betekend dat ze nog minimaal 6 weken moet. Cavia's hebben namelijk een draagtijd van 59-72 dagen.
De laatste paar dagen is ze steeds meer aan het toenemen in gewicht ( en omvang := ) en haar karakter is natuurlijk veranderd.
Voor mensen die nieuwsgierig zijn, ik hou bij hoeveel ze weegt om de zoveel dagen. Hier het lijstje tot nu toe:

02-02 985 g (voor dracht)
26-02 1040 g
28-02 1010 g
02-03 1035 g
04-03 1030 g
06-03 1033 g
08-03 1045 g
10-03 1075 g

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-19 21:07 



 
Profiel   

Leuk ik volg !
Hoeveel cavias heb je nu ?
Ik dacht er 14 te tellen op de foto ?
Ik heb er vroeger zelf ook 2 gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-19 11:31 



 
Profiel   

Hihi mijn cavia’s zijn beide zwaarder, en niet zwanger :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-19 11:33 



 
Profiel   

Wat een leuke bende! Ik tel er 14!

Fok je ermee, buiten dan nu, of houd je ze “gewoon” als hobby?
En hoe zijn ze gehuisvest? Wonen ze binnen of buiten? Bij elkaar of in groepjes?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-19 11:42 



 
Profiel   

Ik heb nu 14 cavia's. 12 zeugjes, een gecastreerde beer en Ted die is natuurlijk niet gecastreerd. Ze zitten bij mij allemaal buiten (jaarrond) in 1 groep en Ted en bruintje nu apart van de rest.
Ik heb 3 kooien + vrije uitloop van +- 30m2.
Ik heb sinds 2011 cavia's en heb 3 nestjes gehad tot nu toe, dit word de 4de. De meeste cavia's uit de nestjes blijven bij mij wonen, dus als ik een nest heb is het eigenlijk alleen uitbereiding van de groep. Verder fok ik niet met ze :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-19 12:18 



 
Profiel   

amy495 schreef
Ik heb nu 14 cavia's. 12 zeugjes, een gecastreerde beer en Ted die is natuurlijk niet gecastreerd. Ze zitten bij mij allemaal buiten (jaarrond) in 1 groep en Ted en bruintje nu apart van de rest.
Ik heb 3 kooien + vrije uitloop van +- 30m2.
Ik heb sinds 2011 cavia's en heb 3 nestjes gehad tot nu toe, dit word de 4de. De meeste cavia's uit de nestjes blijven bij mij wonen, dus als ik een nest heb is het eigenlijk alleen uitbereiding van de groep. Verder fok ik niet met ze :)

Wat leuk ! Heb je foto's met hoe je ze houdt? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-19 12:21 



 
Profiel   

Ik zal vanmiddag als ik thuis ben wel foto's maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-19 12:22 



 
Profiel   

[ img ]
Dit zijn de twee "hoofd" kooien waar ze het meeste in zitten. In de rechtse zitten ted en bruintje nu. +- 2 meter rechts daarvan staat nog een 3de kooi. Die heb ik niet op de foto. Dat is een omgebouwde houten tafel dus daar valt, buiten de ingang, weinig van te zien. Die is helemaal dicht en gebruiken ze alleen als schuilkooi.
Achter de kooien is een open ruimte waar ze kunnen rennen en doen. Op het moment is het betegeld, maar het lijkt mij nog wel leuk om daar een stuk gras van te maken.


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-19 16:24 



 
Profiel   

Wat voer je? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-19 16:38 



 
Profiel   

Ik volg! Ben zelf ook caviafan, maar heb er op het moment geen meer omdat mijn vriend het niks vind. Heb wel superlieve caafjes gehad in het verleden <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-19 16:50 



 
Profiel   

Op dit moment krijgen ze brok van kasper en als dat op is en ik te laat heb besteld krijgen ze science selective. Ze kregen eerst alleen science selective, maar met 14 cavia's werd dat een beetje te duur :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-19 17:46 



 
Profiel   

Begrijp ik goed dat ted normaal bij alle anderen zit? Heb je dan niet continue nestjes? Ik vind t bij cavias zo grappig en schattig dat t echt al mini caafjes zijn als ze geboren worden ipv kale hulpeloze mormeltjes 8)7

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-19 17:57 



 
Profiel   

Hahah, nee Ted is tijdelijk hier. Hij zit dus ook niet in de groep.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-19 18:02 



 
Profiel   

Haha, ik had eerst ook begrepen dat Ted continu bij de groep zit. Dat zou euh nogal een feestje geven := .
Lijkt me wel enorm grappig wanneer ze zo met z’n allen rond struinen. Daar kan je toch uren naar kijken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-19 19:55 



 
Profiel   

Ik zit soms ook echt uren te kijken naar de cavia's. Zeker als het wat warmer is. Daarnaast hebben we ook een bank staan voor de kooien, dus dan ben je mij zo een aantal uur kwijt <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-19 21:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 5 [ 102 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen