Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 12 [ 276 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Buurvrouw wil geen schutting klaagt over onze hond

 
Profiel   

Sinds oktober zijn mijn vriend, onze hond en ik in een nieuwbouw huurwoning gaan wonen. Graag willen wij, aangezien wij een hond hebben, een erfafscheiding plaatsen. Met onze rechterburen hebben we contact gehad over een schutting en die laten we binnenkort plaatsen. De linkerbuurvrouw hadden we nog niet gesproken. Geen probleem uiteraard want iedereen is druk met klussen dus die schutting komt wel.

Nu hadden wij haar haar pas gesproken omdat wij toch graag een schutting willen plaatsen zodat onze hond lekker vrij in de tuin kan lopen. Conclusie van het gesprek was dat de buurvrouw op geen enkele manier mee wil betalen aan een erfafscheiding. Hiermee naar de woningbouw geweest of het niet verplicht is om een erfafscheiding te plaatsen, maar nee niemand is verplicht blijkbaar om mee te betalen aan een erfafscheiding. Uiteraard mochten wij wel een eigen betaald schutting plaatsen op eigen grond.

Nu kwam ze klagen over dat onze hond bij haar in de tuin loopt. Hierop heb ik aangegeven dat zij de gene is die geen erfafscheiding wilt plaatsen, en ik geen zin heb om altijd buiten als een agent toe te kijken of mijn hond wel in onze eigen tuin blijft. Hierop kreeg ik als commentaar dat wij een hond hebben genomen en het dus ons probleem is. Met dit commentaar ben ik het volledig eens maar wel als de buurvrouw uiteraard open staat voor een erfafscheiding.

De simpelste optie is uiteraard een eigen schutting plaatsen op eigen grond. Ons probleem is alleen dat deze woning ons al ontzettend veel geld gekost heeft omdat hij volledig kaal opgeleverd werd. En wij zijn niet van plan om hier jaren te wonen. Een optie is natuurlijk om een goedkope schutting te plaatsen, maar die ligt met de wind van deze dagen natuurlijk zo om.

Ik vroeg me af of de buurvrouw ons kan dwingen om de hond in onze tuin te houden als zij de gene is die geen erfafscheiding wil. Daarnaast ben ik benieuwd of meerdere bokkers dit probleem hebben gehad met hun buren en hoe jullie dit opgelost hebben.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 17:29 



 
Profiel   

Tsja jammer dat de buurvrouw niet mee wil betalen natuurlijk. Maar daarin kun je niks eisen dus zul je als je een schutting wilt toch zelf de knip moeten trekken.

Dat de hond in haar tuin loopt staat daar natuurlijk los van. Jouw hond, dus die hoort op jouw grond.

Je kunt natuurlijk om flauw te doen de kant van de schutting naar haar tuin heeeeeeeel lelijk neon roze verven ofzo. :D Grapje


Laatst bijgewerkt door Kana op 13-03-19 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 17:32 



 
Profiel   

Euhhhh.... wacht even....
Jij wil je buurvrouw verplichten om mee te betalen aan een schutting die jouw hond op jouw terrein houdt?

Dan had je aan mij ook verkeerde gehad.
Als zij geen behoefte heeft aan een schutting, zul je zelf dus wat moeten regelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 17:32 



 
Profiel   

Lijkt mij eerlijk gezegd nogal voor de hand liggen dat jouw hond niet in haar tuin hoeft te komen en ook dat zij idd niet verplicht kan worden voor iets wat jij wil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 17:33 



 
Profiel   

Ik zou zelf eigenlijk ook niet staan te springen om te betalen voor een schutting die ik zelf niet nodig zou hebben?
Een andere optie is misschien een onzichtbare erfafscheiding met halsband, of anders inderdaad schutting op eigen grond en betalen. Het blijft jullie hond natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 17:33 



 
Profiel   

wauw, ik zou ook absoluut niet blij zijn als er iemand naast mij kwam wonen die haar hond in mijn tuin liet lopen en dan ook nog van mij ging verwachten dat ik mee zou betalen aan een afscheiding voor haar hond.

Lijkt me niet raar van de buurvrouw.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 17:35 



 
Profiel   

Ik denk dat je hier niks gaat winnen. Eigen grond is eigen grond en daar zal je hond op moeten blijven. Alleen snapt een hond niks van erfgrenzen helaas. Ik begrijp jullie oogpunt absoluut maar ik denk dat je slimmer bent als je een schutting zelf plaatst. Kijk eens op markplaats, het moet immers een stevige zijn maar toch geen splinternieuwe?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 17:35 



 
Profiel   

Ik ga mee met bovenstaande. Jouw hond dus jij moet zorgen dat je hem in jouw tuin hoort.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 17:35 



 
Profiel   

precies, waarom moet de buurvrouw betalen voor een schutting voor jouw hond, terwijl je er maar tijdelijk gaat wonen en zij geen schutting wil en er dan wel naar zit te kijken..

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 17:36 



 
Profiel   

Misschien dat je, als je toch niet van plan bent om er lang te wonen, een heel simpel laag hek kan plaatsen? Iets wat genoeg is om de hond aan jouw kant te houden maar ook niet vreselijk duur is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 17:36 



 
Profiel   

Het is jullie hond, natuurlijk moet die op je eigen erf blijven, dat je dat überhaupt nog moet vragen... geef je buurvrouw groot gelijk en ze kan hier zeker stappen mee ondernemen want je bent gewoon strafbaar, een belletje naar de wijkagent en die staat zo bij jouw op de stoep. Jullie willen een schutting en dan logische dat je die zelf moet betalen.


Laatst bijgewerkt door luffwinny op 13-03-19 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 17:38 



 
Profiel   

Ik ben echt verbaasd over hoeveel mensen het normaal vinden geen erfafscheiding te plaatsen bij een rijtjeswoning. Daar heb ik mij dan helemaal in vergist. Dacht echt dat het volkomen normaal was om in je tuin een gezamenlijke erfafscheiding te plaatsen op de erfgrens. Maar oke duidelijk! Dan weten wij wat we moeten doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 17:39 



 
Profiel   

Wat is de reden dat ze geen schutting wil? Wil ze helemaal geen erfafscheiding of alleen geen schutting?

Je kunt ook kijken naar een schutting op halve hoogte of iets van gaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 17:39 



 
Profiel   

je kunt eventueel een electronische omheining voor je hond gebruiken? die kun je ook meenemen als je weer gaat verhuizen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 17:40 



 
Profiel   

Ik vrees dat het toch echt in dit geval op jouw bord komt te liggen.

Los even van het gegeven dat de buurvrouw nu niet echt klinkt als een leuke buur, en dat sowieso gewoon niet fijn is als je ernaast woont.

Als eigenaar van de hond ben jij er ook verantwoordelijk voor. Even los van wat de wet daar verder in details over zegt, in de praktijk betekend het dat zij volledig in haar recht staat (ook al is ze niet meewerkend en onsympathiek) als ze stelt dat ze van jullie verwacht dat jullie ervoor zorgen dat de hond niet op haar grond komt.

Ik weet niet hoe lang de afscheiding moet zijn, maar wellicht is het een idee om op marktplaats de boel even in de gaten te houden. Tweedehands betekend lang niet altijd minder kwaliteit, en indien je hem goed plaatst loop je met heftige stormdagen niet minder risico dan met een nieuwe schutting. ik zie op marktplaats ook vaak advertenties langskomen van gratis schuttingen, waar de betaling eigenlijk vervangen wordt door het "zelf eruit halen". Goed kritisch kijken en je ziet al snel welke degelijk zijn, en die zitten er echt wel tussen. Sommige mensen hebben er meer baat bij dat iemand anders ze voor ze weg haalt dan dat ze er nog een aardig bedrag voor krijgen, ook als de schutting nog in prima staat is.

Andere meer tijdelijke oplossingen die ik kan bedenken zijn schrikdraadjes plaatsen (zelf geen ervaring mee maar weet dat het gebruikt wordt). Dit moet natuurlijk wel passen bij je type hond, sommige hebben er respect voor, sommige springen erover heen. Of een hek plaatsen, minder hout voor nodig dan een schutting maar met een goed ontwerp ook prima effectief.

Ik heb zelf een zoekopdracht opgeslagen op marktplaats voor "gratis", binnen een straal van 50 km, en alleen voor "zo goed als nieuw" en "gebruikt". Daarmee filter ik namelijk advertenties van winkels eruit die in het bericht "gratis" gebruiken, zoals bij "gratis verzending". Elke dag even scrollen, en soms loop je dan spontaan tegen ontzettend goede deals aan.

Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 17:40 



 
Profiel   

Eens met de rest, jouw hond dus moet jij voor een veilige omheining zorgen. Lijkt me volkomen logisch!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 17:41 



 
Profiel   

Ik zou als buurvrouw zijnde ook niet mee betalen aan een hek voor jouw hond. Dat is jouw verantwoording, niet die van de buurvrouw. Jij hoort er voor te zorgen dat je hond niet bij anderen mensen in de tuin kan komen. Ik zou gewoon kijken voor een goedkope schutting.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 17:41 



 
Profiel   

Huh, volgens mij gaat dit gewoon over een rijtjeswoning. Dan is het toch normaal dat je beide 50/50 aan een schutting betaalt :? Als je geen hond hebt, betaal je toch ook beiden aan een schutting? En niet iemand alleen en dat de ander er wel van profiteert?

Dat zij geen schutting wil kan ik me niet voorstellen, waarom geen privacy in je eigen tuin willen? Volgens mij wil ze gewoon niet betalen. Anders zou ik er gewoon een stroomdraad op de grond doen zodat je hond er niet overheen kan. En dan maar lekker geen privacy. En dan kijken hoe snel ze komt vragen om een hoge schutting.


Laatst bijgewerkt door verootjoo op 13-03-19 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 17:41 



 
Profiel   

Ik zie t meer als een schutting die zorgt voor privacy. En toevallig ook de hond in eigen tuin houdt. Buuf wilt geen schutting, prima hoeft niet, maar wilt ook geen hond in de tuin? Tja das t risico dan. Ik zou ook niet op de scheiding gaan staan “nee hond, hier niet”. Zou dat juist aandragen als reden waarvoor een schutting OOK handig is.


Laatst bijgewerkt door friendly op 13-03-19 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 17:41 



 
Profiel   

Ik had bij de titel verwacht dat de buurvrouw geen schutting tussen jullie huizen wilde (als in actief tegenhield), maar ze heeft alleen geen interesse om mee te betalen. En groot gelijk heeft ze, als ze zelf geen behoefte aan een schutting heeft. En ja, jullie hond hebben jullie zelf op jullie erf te houden, daar is zij niet voor verantwoordelijk. Dus simpelweg je hond niet naar buiten doen zolang je er geen zicht op hebt, zolang jij geen schutting neergezet hebt.

Zo nodig zet je gewoon een gaasschutting neer. Zo veel werk is dat niet en zo hoog zijn de kosten ook niet. Blijft de hond achter een schutting van 1.20 of moet hij echt 1.80/2.00m zijn?

Hier heb je gaas van 1.80, 25m voor 90€.
https://www.giga-gaas.nl/tuingaas/180cm ... stificeerd

Hier heb je palen van 2.50, 70cm de grond in is voldoende voor de meeste situaties. Zijn 8.50€/stuk, iedere 3m een paal.
https://www.giga-gaas.nl/houten-palen/g ... -250cm-8cm

Maar echt: jouw hond, jouw probleem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 17:42 



 
Profiel   

Maar wie wil er nu geen schutting vraag ik me dan af? Of is dat normaal dat je zomers met zijn alleen in 1 grote tuin zit bij veel mensen? Zal aan mij liggen, maar een beetje privacy is best fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 17:42 



 
Profiel   

vevina schreef
Ik vroeg me af of de buurvrouw ons kan dwingen om de hond in onze tuin te houden als zij de gene is die geen erfafscheiding wil. Daarnaast ben ik benieuwd of meerdere bokkers dit probleem hebben gehad met hun buren en hoe jullie dit opgelost hebben.

Pas maar op, zometeen klaagt ze bij de WBV en heb je een groter probleem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 17:43 



 
Profiel   

van pallets eventueel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 17:43 



 
Profiel   

friendly schreef
Ik zie t meer als een schutting die zorgt voor privacy. En toevallig ook de hond in eigentijdse houdt. Buuf wilt geen schutting, prima hoeft niet, maar wilt ook geen hond in de tuin? Tja das t risico dan. Ik zou ook niet op de scheiding gaan staan “nee hond, hier niet”. Zou dat juist aandragen als reden waarvoor een schutting OOK handig is.

Een hond hoort niet op andermanserf te komen, zou een mooie boel worden. Je bent daar zelf verantwoordelijk voor. Zou een omgekeerde wereld zijn en gelukkig mag dat ook niet. Dan moet ts der hond maar binnen houden als er geen fatsoenlijke omheining is. De buurvrouw hoeft maar een telefoontje te doen en de wijkagent staat voor de deur bij ts.


Laatst bijgewerkt door luffwinny op 13-03-19 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 17:44 



 
Profiel   

vevina schreef
Ik ben echt verbaasd over hoeveel mensen het normaal vinden geen erfafscheiding te plaatsen bij een rijtjeswoning. Daar heb ik mij dan helemaal in vergist. Dacht echt dat het volkomen normaal was om in je tuin een gezamenlijke erfafscheiding te plaatsen op de erfgrens. Maar oke duidelijk! Dan weten wij wat we moeten doen.


Een paar plantjes of een laag hekje is ook een erfafscheiding, een schutting is weer andere catagorie.
En tja.. ik snap dat je met een hond een schutting wilt, maar ik snap buurvrouw ook helemaal, allicht heeft die helemaal geen rooie cent of mijpart gewoon geen zin om mee te betalen aan het plaatsen van jouw schutting.
Ik noem het jouw schutting omdat jij probeert je hond in je tuin te houden. Mij lijkt het dus gewoon jouw probleem.
En als de hond van de buren in mijn tuin komt moet die er ook uit, zijn ze helemaal belatafelt!
(en nee, ik ben geen hondenhater, heb zelf een viervoeter, maar andermans dieren hebben geen bal in mijn tuin te zoeken)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 17:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 12 [ 276 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen