Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Ineens droge plekjes op huid

 
Profiel   

Sinds kort heb ik ineens vage droge plekjes op mijn huid.
Net boven mijn linkerbil, op mijn pols en op mijn rug.
Het plekje op mijn pols is soms zó droog dat er scheurtjes in komen.

Iemand enig idee hoe dit komt, of meer mensen die hier last van hebben?
Ik heb dit nooit gehad, het is iets wat afgelopen 2 maanden ineens is komen opzetten.

Mijn huid is van nature vrij vet, ik drink 2.5 liter water per dag, sport en eet gezond.
Na het douchen smeer ik me altijd in met argan of jojoba olie.


[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 14:19 



 
Profiel   

ken een allergie zijn, bv waspoeder

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 14:29 



 
Profiel   

Allergie kan inderdaad, alleen gek dat het zulke uiteenlopende plekken zijn (vaak zie je bijv. In de hals omdat mensen daar parfum spuiten waar ze allergisch voor blijken te zijn). Het moeilijke met huidproblemen is dat veel op elkaar lijkt en je niet meteen weet wat het is. Mocht het groter, pijnlijker worden of extreem gaan jeuken, zou ik even langs de HA gaan. Ze hebben meestal snel een zalfje dat helpt ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 14:33 



 
Profiel   

Ik heb die plekjes ook gehad precies op die plek en ook op mijn enkels en dat was Eczeem. De huisarts dacht eerst aan schurft want dat zit ook op die plekken, maar na dat te hebben laten testen was dat het gelukkig niet! mometasonfuroaat vet mylan heb ik gekregen om te smeren en dit heeft bij mij ontzettend goed geholpen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 14:35 



 
Profiel   

Ik heb exact hetzelfde sinds afgelopen najaar. Ben er nog niet achter wat het is, dus volg dit topic ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 14:48 



 
Profiel   

Qerty schreef
Ik heb exact hetzelfde sinds afgelopen najaar. Ben er nog niet achter wat het is, dus volg dit topic ook.


Hee, dat is bijzonder!

Ik heb afgelopen tijd niks veranderd. Geen ander parfum, geen ander wasmiddel.. niks ..

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 14:49 



 
Profiel   

EmmaK95 schreef
Allergie kan inderdaad, alleen gek dat het zulke uiteenlopende plekken zijn (vaak zie je bijv. In de hals omdat mensen daar parfum spuiten waar ze allergisch voor blijken te zijn). Het moeilijke met huidproblemen is dat veel op elkaar lijkt en je niet meteen weet wat het is. Mocht het groter, pijnlijker worden of extreem gaan jeuken, zou ik even langs de HA gaan. Ze hebben meestal snel een zalfje dat helpt ;)


Ken ook van voeding zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 14:53 



 
Profiel   

Het kan inderdaad heel goed een allergische reactie zijn. Zo had ik dit soort plekken op mijn onderrug, pols en later ook voeten. Ik blijk opeens niet meer tegen leer te kunnen. Ook parfum ben ik inmiddels allergisch voor, net zoals mijn standaard werkkleding. Opeens, uit het niets.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 14:59 



 
Profiel   

pompadour schreef
EmmaK95 schreef
Allergie kan inderdaad, alleen gek dat het zulke uiteenlopende plekken zijn (vaak zie je bijv. In de hals omdat mensen daar parfum spuiten waar ze allergisch voor blijken te zijn). Het moeilijke met huidproblemen is dat veel op elkaar lijkt en je niet meteen weet wat het is. Mocht het groter, pijnlijker worden of extreem gaan jeuken, zou ik even langs de HA gaan. Ze hebben meestal snel een zalfje dat helpt ;)


Ken ook van voeding zijn.


Hm.. Ik eet niet echt andere dingen dan normaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 14:59 



 
Profiel   

maaikemuis schreef
Het kan inderdaad heel goed een allergische reactie zijn. Zo had ik dit soort plekken op mijn onderrug, pols en later ook voeten. Ik blijk opeens niet meer tegen leer te kunnen. Ook parfum ben ik inmiddels allergisch voor, net zoals mijn standaard werkkleding. Opeens, uit het niets.


Hoe kwam je erachter dat het echt een allergische reactie was, en niet bijvoorbeeld reactie op iets anders of virusje oid?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 14:59 



 
Profiel   

Matheno schreef
maaikemuis schreef
Het kan inderdaad heel goed een allergische reactie zijn. Zo had ik dit soort plekken op mijn onderrug, pols en later ook voeten. Ik blijk opeens niet meer tegen leer te kunnen. Ook parfum ben ik inmiddels allergisch voor, net zoals mijn standaard werkkleding. Opeens, uit het niets.


Hoe kwam je erachter dat het echt een allergische reactie was, en niet bijvoorbeeld reactie op iets anders of virusje oid?


Ik kon op een gegeven moment de link leggen met iets dat ik eerder die dag op of aan had gehad. Leer duurde even, totdat ik letterlijk de vorm van mijn sandalen in dit soort plekken op mijn voeten had staan. Horloge om had hetzelfde effect op den duur.

Met mijn werkkleding begon het te dagen tijdens de vakantie; de plekken verdwenen. Ik was een week terug en ze zaten er weer.

Een collega heeft destijds via de huisarts een doorverwijzing gekregen naar de dermatoloog. De zalfjes hielpen niet veel. Bleek ze allergisch voor kaneel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 15:03 



 
Profiel   

Ik heb op die plek op de pols ook vaak eczeemplekken. Kan van wasmiddel zijn of van horloges ed. Wissel eens naar neutral wasmiddel en kijk of er verschil is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 15:38 



 
Profiel   

Tutti_Frutti schreef
Ik heb op die plek op de pols ook vaak eczeemplekken. Kan van wasmiddel zijn of van horloges ed. Wissel eens naar neutral wasmiddel en kijk of er verschil is!


Ik ga vanavond meteen eens wassen met Neutral.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 16:30 



 
Profiel   

Mijn eczeem ziet er exact zo uit, ontstond ook opeens een paar jaar geleden. Meestal wordt eczeem niet veroorzaakt door allergieën, maar het is wel mogelijk.
Als het eczeem is, is het heel makkelijk op te lossen met een zalfje. Ik stelde dit eerst altijd uit omdat ik hoopte dat het vanzelf ophield, maar dan bleef het maanden lang zitten. Met een zalfje is het binnen een week weg bij mij! Dus ik zou je vooral aanraden om naar de huisarts te gaan.
Je kan natuurlijk proberen de oorzaak te vinden, maar daarvoor is het niet nodig om hier nog maanden lang last van te hebben :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 16:34 



 
Profiel   

Hoop dat dat verschil kan maken! Van parfum uit flesjes heb ik zelf niet direct last, maar wij wassen sinds kort weer met neutral en merk dat de plekjes op m'n lijf nu weg trekken.

Ik heb zo'n zelfde plek ook in m'n handpalm. Vooral zomers omdat ik erg last heb van zweethanden en water het verergert. Die plekken zullen er altijd blijven in meer of mindere mate. 's winters heb ik juist weer meer last van droge en jeukende huid in m'n gelaat, door de droge lucht en kou. Ook stress, gezondheid en ongesteldheid spelen een rol bij mij.

Je zou een allergietest kunnen overwegen en ik ken ook verhalen dat mensen ineens eczeem ontwikkelde door intolerantie van tarwe of bepaalde suikers.

Zalfjes met hormonen probeer ik zelf zo min mogelijk te gebruiken. Alleen op plekken waarvan ik weet dat ze acuut zijn en als ik erg echt last van heb. Mijn ervaring is dat je echt een smeerregime met afbouw periodes door moet en bij mij komt het vaak snel na het stoppen toch weer terug. Daardoor blijf ik smeren en verdunt m'n huid heel erg, wat ik geen fijn idee vind. Vooral in het gezicht of andere plekken die veel zon vangen ben in er terughoudend mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 20:24 



 
Profiel   

Nooor_ schreef
Mijn eczeem ziet er exact zo uit, ontstond ook opeens een paar jaar geleden. Meestal wordt eczeem niet veroorzaakt door allergieën, maar het is wel mogelijk.
Als het eczeem is, is het heel makkelijk op te lossen met een zalfje. Ik stelde dit eerst altijd uit omdat ik hoopte dat het vanzelf ophield, maar dan bleef het maanden lang zitten. Met een zalfje is het binnen een week weg bij mij! Dus ik zou je vooral aanraden om naar de huisarts te gaan.
Je kan natuurlijk proberen de oorzaak te vinden, maar daarvoor is het niet nodig om hier nog maanden lang last van te hebben :)


Ik heb er niet echt last van eigenlijk, alleen de scheurtjes zijn af en toe wel vervelend.
Maar kan altijd even langs de huisarts :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-19 09:26 



 
Profiel   

Tutti_Frutti schreef
Je zou een allergietest kunnen overwegen en ik ken ook verhalen dat mensen ineens eczeem ontwikkelde door intolerantie van tarwe of bepaalde suikers.


Toevallig heb ik die enkele weken geleden gedaan!
Ik lust geen kaas of melk, en ik krijg last van mijn darmen bij het eten van yoghurt dus ik eet nagenoeg mijn hele leven al lactose vrij. Was toch benieuwd of het eigenlijk aantoonbaar was, maar de allergietest wees 0 allergieën uit. Ik ben getest op alle gangbare allergieën en ik had geen ontstekingswaardes in mijn bloed.

Volgens mij zijn intoleranties niet aantoonbaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-19 09:27 



 
Profiel   

Ziet er inderdaad uit als eczeem!
Ik heb zelf vaselinecarbomeercreme, dat is een hele fijne smeerbare creme die goed werkt als mijn huid te droog is en ik ook dit soort klachten krijg. Je kunt eens aan je huisarts vragen of hij een creme heeft die je kunt proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-19 09:59 



 
Profiel   

Misschien allergisch voor metaal geworden? Nagel van een jeans, armband , bh sluiting . Wanneer ik een riem of horloge draag of armband dan krijg ik daar uitslag. Maar die jeukt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-19 10:15 



 
Profiel   

Ziet er uit als eczeem. Mijn vriend heeft dit, maar dan vrij heftig. Hij smeert dagelijks een paar keer met cetomacrogol vaseline creme, gewoon bij de apotheek te koop. Als het erger wordt of niet minder kan de dokter iets van hormoonzalf voorschrijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-19 22:13 



 
Profiel   

Welkom in de wondere wereld van eczeem. Waar plekjes op magische wijze ontstaan zonder direct aanwijsbare reden. :j

De oorzaak van dit soort plekjes is meestal nauwelijks te achterhalen. Kan vanalles zijn. Voeding, overgevoeligheid op iets waar je mee in contact bent gekomen (wat dan niet eens per sé in contact met dat plekje op je huid geweest hoeft te zijn), slechte weerstand, het weer.. en noem maar op.

Je kan wel ander wasmiddel nemen, een andere parfum kiezen of 100% vegan worden, maar de kans dat je daarmee de koe bij haar horens vat is zo miniem..

Ik zou lekker gaan voor symptoombestrijding. Vaseline Cetomacrogol of eventueel hormoonzalf van de HA. Als ze vaker terug blijven komen en het écht vervelend wordt dan zou je eventueel met een dermatoloog verder kunnen kijken wat er aan de hand is..

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-19 23:02 



 
Profiel   

Dat lijkt op mijn eczeem ja. Oorzaak? Ehh.. slecht weer inderdaad, te veel schoongemaakt op werk, stress, ongezond eten en nog 100 andere dingen. Niet aan te wijzen.
Aan hormoonzalf heb ik lelijke plekken over gehouden toen ik jonger was, maar ik houd het nu best oké onder controle met dode zee crème en bodylotion van de tuinen. Gewoon lekker vet houden. Als het echt enorm begint te jeuken smeer ik met Graham’s, is prijzig maar ook echt fijn spul.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-19 00:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen