Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 2 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Indoor Brabant: Hans Peter Minderhoud vijfde in Grand Prix

 
Profiel   

knhs
Dressuur

[ img ]
Hans Peter Minderhoud met GLOCK's Dreamboy.
Foto door Tezzy, https://www.facebook.com/TezzyMomentz

Hans Peter Minderhoud is voor TeamNl sterk van start gegaan in het eerste onderdeel van de FEI Dressage World Cup Grand Prix tijdens The Dutch Masters - Indoor Brabant. De ruiter uit Oosterbeek reed met zijn Vivaldi-nazaat GLOCK’s Dream Boy N.O.P. naar 75,02 procent. Dit betekent de vijfde plaats in het sterke deelnemersveld. De wedstrijd werd gewonnen door Duitse top favoriet Isabell Werth. Haar Emilio (v.Ehrenpreis) kwam tot 77,19 procent.

Het is de laatste kwalificatie voor de wereldbekerfinale in Gotenburg, wat betekent dat veel ruiters nog een laatste gooi doen voor dat felbegeerde finaleticket. Minderhoud lijkt al zo goed als zeker van een plek in de wereldbekerfinale, maar dat hield hem niet tegen om een sterke proef neer te zetten met zijn zwarte hengst.

Tevreden
Hans Peter toont zich tevreden met dit eerste onderdeel. “Ik was blij met de proef. In het losrijden vond GLOCK’s Dream Boy N.O.P. het nog wat spannend allemaal. Ik kon in de wedstrijdbaan merken dat hij net wat teveel energie had verspild in de warming-up. Het was de eerste keer dat ik GLOCK’s Dream Boy N.O.P. mee had sinds Jumping Amsterdam, al met al was het prima.”

Nederlandse delegatie
Emmelie Scholtens en haar Apache (v.UB40) scoorden 73,89 procent en dat betekende de zevende positie. De tiende plaats was voor Anne Meulendijks en haar MDH Avanti N.O.P. (v.United). De nog jonge Brabantse amazone liet 72,69 procent noteren. Diederik van Silfhout en zijn Expression N.O.P. (v.Vivaldi) kwamen tot 71,04 procent en bleven met hun veertiende plaats voor op Thamar Zweistra en Hexagon’s Double Dutch (v.Johnson). De Zeeuwse amazone scoorde met haar voshengst 69,47 procent en de vijftiende positie. De beste 15 combinaties uit de Grand Prix mogen door naar de Kur, die zaterdagmiddag verreden wordt.

Debutant
Denise Nekeman maakte met Boston STH haar debuut in het wereldbekercircuit. In de Brabanthallen reed de amazone uit Hasselt naar 67,95 procent en de zeventiende plaats.

Kür op muziek

Zaterdag vindt de kür op muziek om 14.30 plaats in de Brabanthallen in Den Bosch. Waar de Grand Prix alleen bepalend is voor de startvolgorde in het volgende onderdeel, worden in de kür op muziek de wereldbekerpunten verdeeld voor de wereldbekerfinale die zich van 3 tot 7 april in het Zweedse Gotenburg afspeelt.

Kijk hier voor alle uitslagen.


Laatst bijgewerkt door Aurora3 op 15-03-19 00:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-19 23:23 



 
Profiel   

Ik vond de proef van HP niet mooi gereden. Heel veel spanning. De proef van Helen Langehanenberg vond ik fenomenaal.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-19 23:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 2 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen