Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Klinisch of rontgenologische keuring

 
Profiel   

Hallo, ik ga een paardje kopen van 3jaar, een hengst ( weet nog niet of ik hem ga laten dekken) , maar nu vroeg ik me af of ik de klinische of rontgenologische doe voor een hengst van 3jaar.

Groetjes
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-19 22:56 



 
Profiel   

Inprincipe is dat je eigen keuze. Wat is de prijsklasse van het paard? Doeleinden? Voor een recreatief paard vindt ik een klinische keuring genoeg terwijl een sport paard graag ook rontgenologische keuring.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-19 23:21 



 
Profiel   

Inderdaad ga ik met mijn voorganger mee.

Welke prijsklasse valt het paard?
Wat is je gebruikers doeleind?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-19 23:51 



 
Profiel   

Een jong paard zou ik persoonlijk op zijn minst klinisch laten keuren. Is de prijsklasse wat hoger en zit er een leuk papier bij dan zeker ook röntgenologisch laten keuren door een DA van jouw keuze!

Hou er rekening mee dat keuren niet goedkoop is en ook geen garantie dat hij nooit zal gaan kreupelen. Een paard wordt ook nooit "goedgekeurd" maar alleen geschikt/ongeschikt bevonden voor jouw beoogde doel.

Ik zie in je profiel dat je 14 bent. Hopelijk krijg je goede aankoopbegeleiding van een volwassene met ruime ervaring in de paarden en weten jouw ouders ook dat een paard aardig in de papieren kan lopen. Vergis je overigens niet in het hebben van een hengst...

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-19 00:02 



 
Profiel   

Als je nog niet weet of je hem wilt gaan laten dekken zou ik hem zeker klinisch en röntgenologisch laten keuren, je wilt tenslotte niet het risico lopen dat je eventuele erfelijke afwijkingen door fokt lijkt me.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-19 00:50 



 
Profiel   

Oke bedankt, hij kost 2500€, is bedoelt voor springen.mijn stiefpa lijd zelf ook vaak paarden op en heeft paarden dus die geeft me goed advies

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-19 19:59 



 
Profiel   

Lekker alleen klinisch, garantie met röntgenfoto's is toch tot de deur :) neem iemand mee die er verstand van heeft en dan komt het best goed.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-19 20:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen