Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 16 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Karakter Spielberg X Osmium

 
Profiel   

Beste bokkers,

ik ben gisteren naar een bijna jaarling wezen kijken Nestor (Spielberg x Osmium) en vroeg me af of er hier meerdere bokkers zijn met een afstammeling van deze hengsten?

Ik ben op zoek een eerlijk braaf paardje.
Hij is nu al zo mak dat je hem letterlijk van je af moet duwen. Ook loopt hij al netjes mee aan het touw :D

Echter heb ik een aantal jaren geleden een Andretti X Flemmingh gehad en deze was veel te heet en daarnaast ook enorm angstig in de omgang. Bij wijze van een keer niezen en hij trok alles kapot.
Dit paard had ik ook als 4 jarige gekocht, vandaar dat ik nu voor een jonger paard wil gaan en dan ook echt weet wat hij heeft meegemaakt in zijn leven.

Ik ben sowieso van plan om hem tegen de tijd dat hij er klaar voor is hem weg te brengen dat hij goed wordt ingereden bij een dressuurstal.


Ik hoor graag jullie reacties!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-19 17:49 



 
Profiel   

Ik zou vooral kijken uit wat voor omgeving het paard komt een fok stal met maar een aantal personen geeft een jong paard nooit voldoende aandacht. Alleen ruinen helpt daar niet bij ;)
Tevens is de vraag oom uit eindelijk wat je wil bereiken met het paard, wat je wil investeren en wat het kost.

Op het moment dat het van de oude gepensioneerde man uit brabant komt zou ik het laten staan. Daar stond er een te koop die ook Nestor als naam had.

Kijk maar eerst hoe die man paarden in een trailer zet en bepaal dan voor jezelf of je er een paard van wil. Dat gaat niet zonder slag of stoot..

Ik zou zelf voor een ouder paard gaan wat is uitgegroeid. Laten keuren dan heb je meer vastigheid. Een klein paard waar nu al lomp mee word omgegaan is garantie voor narigheid in de toekomst en daar zijn ze iets te duur voor

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-19 21:42 



 
Profiel   

Dat je hem van je af moet duwen zou ik niet direct als positief zien. Het kan ook met dominantie te maken hebben. Het is belangrijk dat hij jouw grenzen respecteert en daar moet je streng om blijven, anders heb je later de poppen aan het dansen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-19 21:45 



 
Profiel   

Ik vind die trainingen altijd mooi bij paarden.. gedragstraining. Achter je lopen en niet naast je. Ook met in de stal lopen. Dat je niet word meegesleurd
Precies wat er word genoemd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-19 22:11 



 
Profiel   

Mijn Spielberg is het aller liefste en makkelijkste paard wat je je maar kunt bedenken. Maar als het al een keer mis is gegaan kun je dan niet beter voor een bekeerd paard gaan? Waar je op kunt proefrijden zodat je weet hoe het paard onder het zadel is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-19 22:16 



 
Profiel   

nicky_rilana schreef
Mijn Spielberg is het aller liefste en makkelijkste paard wat je je maar kunt bedenken. Maar als het al een keer mis is gegaan kun je dan niet beter voor een bekeerd paard gaan? Waar je op kunt proefrijden zodat je weet hoe het paard onder het zadel is?


Een bekeerd paard? Gaat die op zondag netjes naar de kerk? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-19 22:29 



 
Profiel   

Hallojoppie schreef
Ik vind die trainingen altijd mooi bij paarden.. gedragstraining. Achter je lopen en niet naast je. Ook met in de stal lopen. Dat je niet word meegesleurd
Precies wat er word genoemd.

Dat is grappig, want ik haat het als ze als ze achter mij lopen, erg gevaarlijk ook. Naast je, en schouder aan schouder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-19 22:39 



 
Profiel   

Als je een braaf en mak paard wilt, moet een brave makke kopen, geen jaarling.
Hoe stoer of schuw hij is zegt niets over de heetheid en werkwilligheid in het werk later. Een brutale zal wellicht niet schrikken maar loopt wellicht dadelijk wel op 2 benen op je af. Duwende veulens missen in iedergeval een les basisrespect.

Koop een ervaren dier van een jaar of 8-10 met een maand proef tijd. Dan weet je wat je hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-19 22:47 



 

Als je schrik heb van een paard dat wegspringt als je een keer niest. Waarom koop je dan niet een gereden 5 jarige? Dan heb je meer zekerheid over wat je koopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-19 22:49 



 
Profiel   

Wanneer je op zoek bent naar een braaf, eerlijk paard vind ik het kopen van een jaarling nogal een groot risico.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-19 22:51 



 
Profiel   

Mijn Spielberg is net zadelmak en super braaf! Met rijden zet hij geen pas verkeerd. Hij is wel een beetje dominant in omgang, maar als je hem even goed recht zet is hij weer genezen voor een paar weken.

Volgens mij moet je een klik hebben met het paard. En een nuchtere opvoeding kan ook helpen, niet dat geteut en gekwaak, maar gewoon recht door zee. Heb je met rijden later ook plezier van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-19 23:01 



 
Profiel   

Een klik en vooral ervaring.
Voor het geld wat je uitgeeft om een jong beest goed te laten in/doorijden (als je dat niet zelf kan) kun je bijna 2 paarden kopen. Op dat moment weet je nog niet eens of het klikt met rijden maar het geld is weg.

Over karakter op afstamming valt al helemaal niets zinnigs te zeggen. Zelfs volle broers of zussen kunnen volslagen anders zijn. De merrie geeft het meeste mee van de opvoeding. Dus als je wilt gokken of het je past dan zou ik de moeder bekijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-19 23:06 



 
Profiel   

Wat ik weet van iemand is osmium niet altijd makkelijk in de dressuur. Leuk tot L-niveau maar als ze wat meer moeten verzamelen wordt het lastig en heb je wel eens kans dat je eraf gaat. Vooral niet teveel willen sluiten en aan de mond zitten. Blijkbaar hoorde diegene van andere osmium eigenaren hetzelfde. Op buitenrit de ene keer doodbraaf en de andere keer omdraaien en in galop naar huis. Voor de kar wel heel makkelijk maar dat was ook het enige waarin die eigenaar hem zelf opgeleerd had dus dat speelt misschien ook wel mee. In de omgang was het wel een lieve knuffelbeer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-19 23:14 



 
Profiel   

Mariljo schreef
Wat ik weet van iemand is osmium niet altijd makkelijk in de dressuur. Leuk tot L-niveau maar als ze wat meer moeten verzamelen wordt het lastig en heb je wel eens kans dat je eraf gaat. Vooral niet teveel willen sluiten en aan de mond zitten. Blijkbaar hoorde diegene van andere osmium eigenaren hetzelfde. Op buitenrit de ene keer doodbraaf en de andere keer omdraaien en in galop naar huis. Voor de kar wel heel makkelijk maar dat was ook het enige waarin die eigenaar hem zelf opgeleerd had dus dat speelt misschien ook wel mee. In de omgang was het wel een lieve knuffelbeer.


Exact mijn merrie!! Osmium x Dutchboy x Purioso

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-19 09:11 



 
Profiel   

kevinsky schreef
Mariljo schreef
Wat ik weet van iemand is osmium niet altijd makkelijk in de dressuur. Leuk tot L-niveau maar als ze wat meer moeten verzamelen wordt het lastig en heb je wel eens kans dat je eraf gaat. Vooral niet teveel willen sluiten en aan de mond zitten. Blijkbaar hoorde diegene van andere osmium eigenaren hetzelfde. Op buitenrit de ene keer doodbraaf en de andere keer omdraaien en in galop naar huis. Voor de kar wel heel makkelijk maar dat was ook het enige waarin die eigenaar hem zelf opgeleerd had dus dat speelt misschien ook wel mee. In de omgang was het wel een lieve knuffelbeer.


Exact mijn merrie!! Osmium x Dutchboy x Purioso


Ergens in het noorden zijn de osmiums dus hetzelfde als in het zuiden! Grappig wel, de eigenaar van dat paard komt veel paardenmensen tegen en zei is dat hij er zo een aantal op kon noemen die allemaal hetzelfde waren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-19 09:44 



 
Profiel   

kevinsky schreef
Mariljo schreef
Wat ik weet van iemand is osmium niet altijd makkelijk in de dressuur. Leuk tot L-niveau maar als ze wat meer moeten verzamelen wordt het lastig en heb je wel eens kans dat je eraf gaat. Vooral niet teveel willen sluiten en aan de mond zitten. Blijkbaar hoorde diegene van andere osmium eigenaren hetzelfde. Op buitenrit de ene keer doodbraaf en de andere keer omdraaien en in galop naar huis. Voor de kar wel heel makkelijk maar dat was ook het enige waarin die eigenaar hem zelf opgeleerd had dus dat speelt misschien ook wel mee. In de omgang was het wel een lieve knuffelbeer.


Exact mijn merrie!! Osmium x Dutchboy x Purioso


En ook mijn Osmium.

Schat van een dier maar pikt niets, zo onvoorspelbaar als de pest en is enorm opdringerig, dat je het veulen van je af moet duwen moet je absoluut niet als positief zien. Dat is een paard wat nu al enorm in je persoonlijke ruimte komt.

Mijn dierenarts heeft ook een Osmium en dat is ook echt typisch zoals hier beschreven wordt. Het zijn over het algemeen bloedmooie dieren met een beste prima beweging, maar vraag niet te veel.

En mijn baas had er een die naar de 2e bezichtiging mocht maar die is geruind en voor de kar gezet omdat hij onder het zadel echt eng was.

TS kun je niet beter een braaf zadelmak dier kopen?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-19 09:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 16 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen