Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Regen en wind mee!

 
Profiel   

Endurance Ysselsteyn klasse 2 lang

Intussen is Windigo al 6,5 jaar mijn paard. Waar wij hem gekocht hebben als leerpaard en met het oog op het ORUN examen. In 2015 zijn wij in aanraking gekomen met de endurance sport. In 2016 hebben wij een behoorlijk vruchtbaar jaar gehad met wat 2de plaatsen en geen afkeuringen, in 2017 zijn wij ook in Ysselsteyn gestart, hier zijn we samen in een gat gestapt wat een lange blessure tot gevolg had. In 2018 goed het seizoen begonnen, en hierna 2x pech gehad in de wedstrijden.


[ img ]


Tijdens het maken van de planning omtrent mijn wereld kampioenschap ambities bleef Ysselsteyn een beetje leeg. Windigo leek goed in vorm te zijn en besloten om in te schrijven.  In de week aanlopend op de wedstrijd een beetje alle spullen bij elkaar gezocht, een grote rotzooi gemaakt om het vervolgens geordend weer in te pakken. Op donderdag Windigo nog even soepel gemaakt met wat dressuur werk, en vrijdag kort longeren met dubbele longe.
Zaterdag om 5.15 op stal om paard op te halen en op weg te gaan. Lekker op tijd, zodat ik op het terrein alles rustig aan kan doen. Trailer rit ging voorspoedig en rond 7.00 kwamen we aan op het terrein. Win uitgeladen en al wandelend het wedstrijd terrein verkent, secretariaat opgezocht en alle spullen uitgestald. Tegen de klok van 8 kwam er een bericht dat Vivian en mama rond 8.11 aan zouden komen, dus ik ging rond die tijd voorkeuren. Echter was ik sneller klaar met keuren als dat ze aangekomen waren. Win was erg vrolijk met voordraven en had er zin in! Hierna hem maar terug in de paddock gezet zodat hij wat kon eten en hierna gaan opzadelen. Intussen kwam mijn mederuiter zich voorstellen en melde dat wij met z'n 2-en waren. Gezellig dacht ik, ze verteld haar tempo, en dit deed mij wel even schrikken. In mijn ogen leek dat veel te hard voor hem. Dat wordt alleen rijden dacht ik.

[ img ]

Om 9.15 was de start, niet heel spectaculair omdat het eerste stuk verplicht stap traject was. We draafden aan en hadden een best fijn gelijk tempo. De stukken vorderde en paarden gingen stiekem best mooi op! Groomen ging goed en Win was blij en bleef constant duwen. Ik herkende de paden een beetje van 2017 en vertel tegen mijn mede ruiter, op dit pad is hij toen in dat gat gestapt... Natuurlijk mag je niet naar beneden kijken, maar toch ik bleef strak naar de grond voor mij kijken om zeker te zijn dat het mij niet nog een keer gebeurde. We maken de overgang van akker naar bos, ik dacht nog; volgens mij ben ik er voorbij. Maar nee hoor, daar midden op het pad zie ik het zelfde gat weer, pfoe goed dat ik ben blijven kijken...


[ img ]


De kilometers bleven vorderen, Windigo her en der even aan zijn verstand gebracht dat hij gewoon recht kon lopen, niet mocht racen en heel vaak verteld hoe gezegend ik met hem ben. Aangekomen op de vet-gate waaide het flink, waardoor er een paddock van afzetlint flink klapperde. Hierdoor duurde het herstel iets langer maar met allemaal A-tjes en 1-tjes mochten we verder. Ik reed nog steeds samen met mijn mede ruiter en ik mocht 1 minuut later vertrekken, deze minuut had ik zo dicht gereden. Na een km of 10 even de paarden wakker geschud, die waren een beetje ingekakt en liepen op een sukkel drafje over de paden. De laatste 10 km reden we achterop de korte klasse 2. Mijn mede ruiter haar paard wilde heel graag naar de andere paarden toe, ik maakte de keus om niet mee te gaan. Ik galoppeerde al iets boven mijn eigen tempo en vond dat wel prima. Al vlug kwamen we op een groom punt waar de korte klasse 2 ruiters vertraagde. Mijn mede ruiter reed door maar kwam later terug in tempo en kwam ik weer bij gereden. Een aantal kilometer verder kwam er een korte klasse 2 ruiter ons voorbij. Mijn mederuiter ging mee, en aan het pad wat nog kwam besloot ik bij de andere korte klasse 2 ruiters te blijven. Eenmaal voorbij dit pad, zag ik dat onze afstand steeds korter werd. Win aangespoord tot galop, hij wist precies wat hem te doen stond, en ging steeds een beetje harder. De afstand werd steeds kleiner, en de regen en wind steeds harder. Ik had het gat dicht gereden en mijn mede ruiter gevraagd om hand in hand te finishen! We gaan het stap traject in, het begon steeds harder te regenen, we finishten hand in hand. Tegen de wind in geroepen om de trailer vrij te maken, zodat Win kon schuilen voor de regen. In de trailer afgezadeld en 10 minuutjes voor de keuring eruit gehaald en lekker de beentjes en spieren los gestapt. Op naar de keuring, geprobeerd om uit de wind en regen te gaan staan en met fantastische waardes mochten wij gaan draven, heen tegen de wind in vond hij niet zo leuk, en terug zweefde hij met mij mee. We kregen het verlossende antwoord dat hij goed gekeurd was! Mijn grootste leerpunt is dat je altijd bij je eigen plan moet houden, deze kan je natuurlijk aanpassen als het goed voelt, maar pas hem niet aan omdat een ander dat verwacht van je paard. Stick to your plan!


[ img ]


Ik had een tijdsplanning gemaakt tot aan 15 km/u en ik was voor die tijd binnen gekomen, dus ik had harder gereden, ik gokte rond 15,2 ongeveer. Op de prijsuitreiking hebben ze mij met 0,01 seconde verschil op de eerste plaats gezet, maar eigenlijk zijn we samen nummer 1! Uiteindelijk heb ik 15,6km/u gereden, de snelste snelheid van de dag. Met in de laatste ronde 17,4 km/u gemiddeld! Ik denk dat ik ongelofelijk trots mag zijn op mijn maatje en ik mijn sponsoren, grooms, ouders en de organisatie ongelofelijk dankbaar ben dat ze dit mogelijk te maken!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 10:04 



 
Profiel   

Super leuk verslag! Vergeet ook niet dat je mega trots mag zijn op jezelf! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 11:09 



 
Profiel   

Wat een geslaagde dag! Mooi omschreven hoe jij de wedstrijd hebt ervaren. En zo te lezen goede beslissingen gemaakt. Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 11:31 



 
Profiel   

Mooi verslag! Gefeliciteerd :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 12:12 



 
Profiel   

Mooi geslaagde dag voor jullie.
Top paardje heb je.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 12:33 



 
Profiel   

Wat een leuk verslag om te lezen! Super goed gedaan! :D
Ik denk dat ik dat "gat" ook gezien heb.. midden op het pad echt een mega diep gat, ben zelf ook blij dat ik dat gezien heb en er omheen heb gestuurd :oo

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 12:42 



 
Profiel   

Super leuk verslag Bo! Fijn dat Win helemaal hersteld is na dat stomme gat, wat zijn je verdere plannen dit jaar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 12:46 



 
Profiel   

_mjwb schreef
Super leuk verslag! Vergeet ook niet dat je mega trots mag zijn op jezelf! :D

Dankjewel!

Malenka schreef
Wat een geslaagde dag! Mooi omschreven hoe jij de wedstrijd hebt ervaren. En zo te lezen goede beslissingen gemaakt. Gefeliciteerd!

Ik heb ook geen moment getwijfeld of mijn keuzes de juiste waren, ze voelde gewoon echt goed

Melissa0304 schreef
Mooi verslag! Gefeliciteerd :)

Dankjewel

joey2010 schreef
Mooi geslaagde dag voor jullie.
Top paardje heb je.

Dankjewel, op het terrein liet hij duidelijk merken dat hij de topper was, wat een ego soms <3

marsyl schreef
Wat een leuk verslag om te lezen! Super goed gedaan! :D
Ik denk dat ik dat "gat" ook gezien heb.. midden op het pad echt een mega diep gat, ben zelf ook blij dat ik dat gezien heb en er omheen heb gestuurd :oo


Eng gat he, leek wel van een één of ander beest... Gelukkig had jij m ook gezien

Ilse_123 schreef
Super leuk verslag Bo! Fijn dat Win helemaal hersteld is na dat stomme gat, wat zijn je verdere plannen dit jaar?

Ik heb werkelijk nog geen idee, we voegen win gewoon ergens tussen in en gaan met die banaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 13:12 



 
Profiel   

Goed verslag. Ik weet helemaal niets van endurance, maar krijg zo een kijkje in de keuken. Ik kwam op je topic omdat je in uitgelicht staat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-19 08:06 



 
Profiel   

Leuk verslag zeg. Maar wat een omstandigheden brr je moet wel een Bikkel zijn om met dit weer zo lang op je paard te willen zitten :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-19 09:26 



 
Profiel   

Mooi verslag. Goed dat je bij je eigen keuzes bent gebleven. Gefeliciteerd met je gedeelde eerste plek!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-19 11:02 



 
Profiel   

Monique1963 schreef
Goed verslag. Ik weet helemaal niets van endurance, maar krijg zo een kijkje in de keuken. Ik kwam op je topic omdat je in uitgelicht staat!

He wat leuk in uitgelicht! Fijn dat ik je een kijkje in de keuken mocht geven!

Desi_2409 schreef
Leuk verslag zeg. Maar wat een omstandigheden brr je moet wel een Bikkel zijn om met dit weer zo lang op je paard te willen zitten :)

Dit is nog maar het begin van het seizoen :')


anniekow schreef
Mooi verslag. Goed dat je bij je eigen keuzes bent gebleven. Gefeliciteerd met je gedeelde eerste plek!

Dankjewel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-19 17:01 



 
Profiel   

Leuk om te lezen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-19 19:36 



 
Profiel   

sureido schreef
Leuk om te lezen!

Dankjewel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-19 19:36 



 
Profiel   

Ik ben totaal niet bekend met de endurancesport maar erg leuk verslag om te lezen!
En natuurlijk goed gedaan, gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-19 21:31 



 
Profiel   

Ik ben ook niet bekend met endurance maar zeker een leuk verslag :D Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-19 21:52 



 
Profiel   

Superleuk verslag om te lezen! Fijn dat je laat zien hoe het ook kan, dan is de tak vd sport ook weer positief in beeld :) En gefeliciteerd met je gedeelde eerste plaats natuurlijk :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-19 12:32 



 
Profiel   

marachels schreef
Ik ben totaal niet bekend met de endurancesport maar erg leuk verslag om te lezen!
En natuurlijk goed gedaan, gefeliciteerd!


Mer1980 schreef
Ik ben ook niet bekend met endurance maar zeker een leuk verslag :D Gefeliciteerd!

Leuk dat jullie nu een beetje weten wat het inhoud!

Kim_Evendi schreef
Superleuk verslag om te lezen! Fijn dat je laat zien hoe het ook kan, dan is de tak vd sport ook weer positief in beeld :) En gefeliciteerd met je gedeelde eerste plaats natuurlijk :D

Dankjwel!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-19 15:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen