Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 21 [ 504 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 21  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Adventure cats on bokt?

 
Profiel   

Adventure cats unite


ik vroeg me eens af of er nog mensen zijn met een adventure cat hier op bokt, ik ben sinds ik een kleine kitten in huis heb op voorhand wat gaan opzoeken ivm wandelen met je kat en zo kwam ik uit bij adventure cats op instagram.

Wat zijn adventure cats?
Citaat
Not all cats are content to simply watch the world through the window. Meet the fearless felines who accompany their humans on outdoor excursions — from camping and climbing to biking and kayaking — and learn safe and fun ways your cat can become an adventure cat.

Sinds een week of drie is mijn kitten al een keer of 6 buiten geweest, op uitstapjes naar mijn grootouders en familie, wandelen in de achtertuin, in het kleine bos achter ons appartement en dit weekend is hij ook naar de stal mee geweest en heeft hij mijn verzorgtinker ontmoet, en zo hoop ik hem overal mee naartoe te kunnen nemen. :D

Dus welke bokkers hebben ook een adventure cat?

Hier alvast enkele sfeerbeelden van Gimli zijn kleine avonturen:

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-19 13:35 



 
Profiel   

Wat leuk dat je dat ook echt doet!
Ik heb er wel eens van gehoord, maar nooit id gedaan.
Mijn 2 poezen zouden het ook niet zo leuk vinden, aangezien ze hier gewoon los kunnen lopen,
maar ook geen bandje verdragen.
Hoe ging jouw kitten er de eerste keren mee om? Het scheelt natuurlijk dat je het hem al als kitten leert. Ik kan helaas niet met je meepraten, maar wel leuk om te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-19 13:49 



 
Profiel   

Leuk, een collega-avonturier!

Onze Rooyke vindt het ook leuk om met ons mee te gaan. Het begon een keer onbedoeld toen hij als verstekeling ineens na aan rit van een uur of vier uit de camper stapte. Sindsdien gaat hij wel vaker mee.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

En nog een kort filmpje:

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-19 13:57 



 
Profiel   

Sophie_Wind schreef
Wat leuk dat je dat ook echt doet!
Ik heb er wel eens van gehoord, maar nooit id gedaan.
Mijn 2 poezen zouden het ook niet zo leuk vinden, aangezien ze hier gewoon los kunnen lopen,
maar ook geen bandje verdragen.
Hoe ging jouw kitten er de eerste keren mee om? Het scheelt natuurlijk dat je het hem al als kitten leert. Ik kan helaas niet met je meepraten, maar wel leuk om te zien.


Aangezien Gimli een ragdoll is wil ik hem niet los laten lopen buiten omdat hij een allemansvriend is, het tuigje heeft hij de eerste week dat hij bij ons was meteen zonder problemen aangehad, eerst wat gespeeld ermee en hem laten zien dat het iets leuk is en dan aangedaan en met hem spelen zodat zijn aandacht niet naar het tuigje ging, ondertussen vind ie het super en gaat hij steeds in zijn transportbox zitten waar hij mee in de auto in rijd.

@Oscar, dat lijkt zo gezellig met jullie camper! Lijkt me super om zo je kat ook mee te kunnen nemen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-19 14:02 



 
Profiel   

Ooh wat leuk! En wat is Gimli mooi <3 wij krijgen over een paar maanden 2 maine coon kittens, waarmee we ook willen kijken of ze het leuk vinden om aan een tuigje mee naar buiten te gaan.

Welk tuigje heb jij en bevalt die goed? Geen ontsnappingsgevaar? :p

En ben je niet bang dat ‘ie het buiten zo leuk vindt dat ‘ie binnen geen rust meer kan vinden en alleen nog maar naar buiten wil? Daar ben ik een beetje bang voor namelijk :p

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-19 14:07 



 
Profiel   

Wat cool, ik wist niet dat hier een term voor was! In mijn vorige huis ging mijn kat vaak meelopen naar de supermarkt. Nu wonen we net een ruim maandje hier aan bos en heide en zijn we gister voor het eerst een stuk op de hei gaan wandelen, hij vond het heerlijk! Tuigje vind hij geen reet aan, hij wil lekker kunnen rennen en springen, dus hij gaat los mee.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-19 14:07 



 
Profiel   

Je hebt echt een mooie kat, Evelien!

Ja, op zich is het wel heel gezellig hoor. We hebben een tijdje maar 1 kat gehad (onze Rooyke dus) en dan hadden we de keuze tussen hem meenemen of thuis laten en vragen of de buurvrouw voor hem wilde zorgen. Op zich was dat laatste ook super hoor, maar we merkten wel dat hij aanspraak miste. Dus namen we hem maar mee. Tegenwoordig hebben we er nog een jonkie bij, onze Frits. Die houden elkaar dan gezelschap.

Maar...... het ziet er allemaal heel erg leuk uit, maar er zit zeker ook een keerzijde aan. Hij wil niet aan een tuigje (dan is het net een stervende gans :D ), hij wil niet in een bench en het liefst doet ie wat ie thuis doet: slapen en wat rond sjokken. Op zich gaat dat allemaal wel, maar je moet best wel veel zooi meeslepen (kattenbak, dekentjes, voer etc.) terwijl je ruimte in zo\'n campertje wel beperkt is, en ik moet zeggen dat ik er ook wel wat zorgen van heb. Mijn man is daar heel makkelijk in: Rooyke mag gewoon loslopen en die weet de weg wel. En daar heeft ie ook altijd gelijk in gehad. Maar toch heb ik dan een bepaalde onrust in me en dat gaat natuurlijk niet helemaal samen met vakantie vieren.......

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-19 14:09 



 
Profiel   

Wat leuk zeg. Deed iedereen het maar zo. Dan zou er veel minder overlast zijn en plat gereden katten

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-19 14:12 



 
Profiel   

En liefst nog aangelijnd. Zeker nu in het broedseizoen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-19 14:17 



 
Profiel   

Maanlicht, jij hebt echt een kopie van onze Fritske, ze lopen ook precies hetzelfde :))

Echt mooi om te zien dat ie zoveel plezier heeft. Ben je nooit bang om hem kwijt te raken? Of werkt dat een beetje hetzelfde als bij mij: soms wel zorgen, maar als je dan ziet hoe leuk ie het vindt, dan doen we het toch maar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-19 14:18 



 
Profiel   

Die van mij noem ik eerder een "travelling cat". Ze ging regelmatig met mij mee in de trein, van Gent naar Emmen. (Inmiddels niet meer, omdat ik die reis amper nog maak...).
Ze is zelfs een keer gefeatured op de instagram van NMBS (belgische NS).

Meet Lola!
[ img ]

Ja, ze is knettergek! Ze is bij de vorige eigenaar op 3/4 jarige leeftijd aan komen lopen. toen ze 6/7 was is ze bij mij gekomen. Inmiddels is ze al een paar keer met me mee verhuisd en is ze nu zo'n 12 jaar. Ik laat haar liever niet te lang alleen, dus wanneer ik lang naar mijn moeder ging, of op vakantie, dan nam ik haar mee naar mijn moeder. In de trein! Omdat ik regelmatig moet overstappen heb ik haar altijd wel in een reismandje, maar zodra we lang op een station zijn, of in de trein zitten mag ze er aan de leiband uit.
Op mijn vorige woonadres liep ik ook regelmatig met haar aan de leiband van het station naar huis (een kilometer oid).

[ img ]

[ img ]

[ img ]

https://www.instagram.com/p/BcIR48_Be43 ... hare_sheet

https://www.instagram.com/p/BRxpppQhtZV ... hare_sheet


Ze is nieuwsgierig, slim en eigenwijs. Streken haalt ze vooral bij mijn moeder uit, bijvoorbeeld muisjes levend naar binnen brengen. Maar zo mag ze bijvoorbeeld niet op het aanrecht (ook niet bij mij). Technisch gezien ligt ze ook niet op het aanrecht ;)
[Edit: grappig detail, ze ligt hier in het mandje met alle dieren medicatie: ontwormtabletten, antivlo druppels en tabletten etc...]

[ img ]


Laatst bijgewerkt door JewEmm op 19-03-19 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-19 14:25 



 
Profiel   

Oscar schreef
Maanlicht, jij hebt echt een kopie van onze Fritske, ze lopen ook precies hetzelfde :))

Echt mooi om te zien dat ie zoveel plezier heeft. Ben je nooit bang om hem kwijt te raken? Of werkt dat een beetje hetzelfde als bij mij: soms wel zorgen, maar als je dan ziet hoe leuk ie het vindt, dan doen we het toch maar?


Nee, ik ben niet bang om hem kwijt te raken, ik ben echt een beetje z'n mama dus blijft altijd bij me in de buurt, of loopt terug naar huis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-19 14:32 



 
Profiel   

Wat leuk! mijne neem ik wel is mee naar mijn ouders en vinden ze geweldig. En komen op mijn afgesloten terras en willen 'zogenaamd' dolgraag de weide wereld in. Tot ik ze aan hun tuigje doe en meen neem en 2 meter buiten de deur willen ze toch niet zo graag de wereld ontdekken haha! Zijn ook ragdolls.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-19 14:51 



 
Profiel   

Ik doe dit al 3 jaar met mijn kat, geen idee dat daar een term voor was :')

Foto's kan ik zo 123 niet vinden, maar ik heb er wel al eerder een topic over gemaakt. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-19 14:54 



 
Profiel   

95Ellen schreef
Ooh wat leuk! En wat is Gimli mooi <3 wij krijgen over een paar maanden 2 maine coon kittens, waarmee we ook willen kijken of ze het leuk vinden om aan een tuigje mee naar buiten te gaan.

Welk tuigje heb jij en bevalt die goed? Geen ontsnappingsgevaar? :p

En ben je niet bang dat ‘ie het buiten zo leuk vindt dat ‘ie binnen geen rust meer kan vinden en alleen nog maar naar buiten wil? Daar ben ik een beetje bang voor namelijk :p



Dankje Ellen!
Dat lederen tuigje heb ik door een vriend een laten maken in leder maar je kan dit soort tuigjes ook in de dierenwinkel vinden, momenteel ben ik nog aan het zoeken naar een extra tuigje en met mijn opzoek werk ga ik binnenkort eens eentje van puppia bestellen. Onstnappen heeft hij nog niet gedaan, maar het is zo een aanhangkelijke kitten dat hij denk ik niet zou weglopen, als we iets engs tegenkomen kruipt hij helemaal in mijn jas :') Voor het naar buiten willen, bij hem werkt net net goed, hij heeft zo veel energie dat hij na een uitstapje buiten bekaf ligt te slapen op de zetel voor een aantal uren.

[ img ]

@JewEmm, wat gezellig!!! Lijkt me inderdaad wel een apart zicht om op de trein een reizende kat tegen te komen! En hahaha, die foto op het aanrecht is geniaal!!! Ja daar kan je ze niet op berispen natuurlijk :p


@Maanlicht, fantastisch, nog een mede avonturier! Ging hij dan ook mee binnen in de supermarkt? :D

@Oscar, ik snap je helemaal, los zou ik Gimli ook niet laten, en vooral het idee dat iemand hem ziet lopen en gewoon meeneemt, krijg ik rillingen van.

@capopjekop, en minder ongelukjes met ongewenste kittens ook denk ik dan :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-19 15:28 



 
Profiel   

Mijn kat wilde absoluut niet lopen met een tuigje om, dus loopt nu gewoon los op de achterstraat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-19 15:50 



 
Profiel   

'k Heb ook zo'n tuigje (of zeg maar gerust: tuig :D ) geprobeerd maar dat eindigde telkens in een stervende zwaan-act :)) Doen we 'm geen plezier mee.

Wij hebben ons campertje al ongeveer even lang als dat onze Rooyke oud is. Van kleins af aan is ie helemaal weg van dat ding, vooral de kussens en bedden liggen toch een stuk beter dan alles in huis. Vindt ie. Doordat ie zo gewend is aan die camper, gaat ie daar ook altijd terug heen als er iets is. Dat zie je op het filmpje ook. Hij ziet dat toch als een soort van (t)huis :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-19 16:05 



 
Profiel   

Matheno schreef
Mijn kat wilde absoluut niet lopen met een tuigje om, dus loopt nu gewoon los op de achterstraat.


Mijn vorige kat vond dat ook not done, zelfs als kitten vond hij het vervelend, maar hij was dan ook een htk kat ipv een raskat en toen woonde ik bij mijn ouders in een rustige woonwijk waar hij rustig kon rondlopen.

Ben wel blij dat Gimli het leuk vind want dat zijn extra quality time momentjes voor mij en hem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-19 16:11 



 
Profiel   

Ik zet even een stipje hier, ik heb ook een ragdoll die altijd mee gaat en zal zo eens uitgebreider reageren. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-19 16:12 



 
Profiel   

Ik wil dit ook zo graag met mijn twee monsters!! Helaas woon ik nu middenin een drukke stad, zonder auto, dus neem ik ze niet zo makkelijk ergens mee naartoe. Daardoor is aan een tuigje wennen helaas ook erbij ingeschoten.

Valt dat nog te doen denken jullie, katten van 10 en 11 maanden aan een tuigje laten wennen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-19 16:16 



 
Profiel   

Die van mij heeft het op d'r 7e pas geleerd. Het hangt denk ik heel erg af van het karakter van je kat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-19 16:18 



 
Profiel   

Ik weet het niet, het ligt denk ik ook wel een beetje aan de kat zelf. Bij onze Frits heb ik het geprobeerd (zijn moeder is trouwens ook een Ragdoll) en die deed wel wat dramatisch, maar ik denk wel dat als ik perse gewild had dat het dan wel wat geworden was. Onze Rooyke ging van kleins af aan in de NEE-stand en is daar ook nooit meer uit gekomen, ondanks dat ik het best vaak geprobeerd heb, ook op jonge leeftijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-19 16:19 



 
Profiel   

Urbiezira schreef
Ik wil dit ook zo graag met mijn twee monsters!! Helaas woon ik nu middenin een drukke stad, zonder auto, dus neem ik ze niet zo makkelijk ergens mee naartoe. Daardoor is aan een tuigje wennen helaas ook erbij ingeschoten.

Valt dat nog te doen denken jullie, katten van 10 en 11 maanden aan een tuigje laten wennen?


Ik denk dat dat nog wel aan te leren valt, maar zoals hierboven, hangt er af van kat tot kat. Misschien eerst het tuigje laten liggen bij hun speelgoed en er wat mee spelen en dan aandoen en met hun spelen zodat ze het gevoel gewend worden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-19 10:27 



 
Profiel   

Onze katten gaan allemaal spontaan dood als ze aan een tuigje moeten, maar die zijn dan ook gewend om buiten los te lopen en moeten 's nachts ook buiten, want wij hebben geen kattenbak. Vroeger als kitten natuurlijk wel aan een tuigje gelopen om te wennen aan hun nieuwe huis. Maar wij wonen dan ook buitenaf en iedereen in de straat heeft katten die vrij rondlopen. Het zal anders zijn als ik op mezelf ga wonen, dan heb ik waarschijnlijk geen tuin meer, dus dan wordt het een binnenkat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-19 11:09 



 
Profiel   

Nooit geweten dat hier een speciale naam voor was. :))
Ik durf mijn kat nog niet los te laten buiten en weet ook niet of ik dat ooit ga durven.
Dus die gaat ook af en toe aan het tuigje mee naar buiten.
Ze durft de plaats nog niet af. Maar gaat wel graag op onderzoek uit.
[ img ]

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-19 11:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 21 [ 504 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 21  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen