Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 130 [ 3230 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 130  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

 
Profiel   

Wij huren ook iets van ons zelf. Maar in pension zorgde ik ook altijd al dat we veel zelf konden doen zoals eigen voer, veel naar buiten etc.

Nu huren we bij mensen aan huis die zelf geen paarden hebben. Wij hebben de palen verplaatst zodat ze in en uit kunnen lopen. Er was al een bestraat plein en grote paddock met weitje.
Wij hebben stuk naast bestraatte plein erbij gegeven en een pad om de wei gemaakt met achterin wat meer ruimte om ook te kunnen liggen etc.
We hebben op meerdere plekken bomen en veel beschutting. Ze lopen 24/7 vrij rond.
Buiten het stuk een stal die we gebruiken als zadelkamer en een opslag ruimte voor hooi en gereedschap. We hebben een buitenkraan en aan andere kant een iets kleinere rijbak.

Het was achterstallig en de mensen hebben niks met paarden, dus dat maakt het soms lastig en werkt dan behoorlijk tegen ons.
Ook komen zij met regelmaat geen afspraken na en dat is heel vervelend.

Onderhoud doen we grotendeels zelf. Alleen dingen die zij willen veranderen of die we niet mee kunnen nemen, is voor hun. Palen en lint doen we wel zelf.

We hebben zelf een baksleep gekocht, maar bak is erg slecht helaas. Wel altijd droog en nu voor een beetje werk wel te gebruiken na wat slepen.

Omdat ze 24/7 rondlopen zitten we niet aan tijden vast met buiten en binnen zetten. Daar zijn ook wat ''regels'' over.
We hebben 3 vaste hooiplekken en er is altijd wel hooi te eten.
Ik ga in de ochtend, geef eten, check het hooi, mest uit, doe wat met de paarden etc.

Mijn man komt vanuit zijn werk en vult hooi en geeft nog een keer eten. Sinds een tijdje geven we drinkwater en neemt hij dus jerry cans met water mee. Er is grondwater, maar is te ijzerrijk.

Afstand is 3,5km en meestal ga ik met de fiets, soms met de auto en hondjes mee. We hebben een shet, d-pony en 2 quarters. ( 1 quarter komt in najaar, dus dan 3 )

Wij zoeken wel iets van onszelf, omdat we er veel werk aan hebben, maar wel beperkt zijn wat we willen, hoe we het willen etc. Ook is het frustrerend als gemaakt afspraken niet nangekomen worden en die zorgen ook voor extra werk voor ons.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-19 14:41 



 
Profiel   

Ik huur een stuk land en een stuk schuur bij een boer aan huis een 6 km van huis.
Ik heb een paard en een mini.
Ik heb stallen gemaakt in de schuur en daar heb ik ook wat opslag voor mijn spullen. Op het land is een rijbak gemaakt en een stuk bestraat als paddock. De weilanden zijn verdeeld in 3 stukken.
Hooi koop ik bij de boer en mijn mest mag daar ook op de mesthoop.
Ik ga 1 tot 3 x per dag naar stal. In de zomer vaak maar 1 x omdat ze dan dag en nacht op de wei staan en in de winter zoiezo 2 x om ze binnen en buiten te zetten, maar vaak rij ik nog wel een keer ter controle.
De boer doet niks aan mijn paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-19 15:26 



 
Profiel   

Hier alles zelf huur me weilanden. Handel in ponys dus momenteel mstaan er 9. Kom er 3 keer per dag. En dan niet maar half uur maar meestal tijden van 9/12uur & 14/15 uur en dan in de avonduren laatste voerbeurt 20/22uur

Pittig is het maar ik geniet er enorm van
Moet zelf ook water pompen, mest handmatig over het land etc( geen stroom aan een kant van weide, weides liggen van elkaar af)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-19 15:29 



 
Profiel   

Mijn pony stond op een stuk grond met klein boerderijtje/stallen van mijn ouders. We hadden meerdere paarden en dieren daar. Iedere dag gingen we erheen zoiezo om de dieren te voeren en eventueel te rijden, maar ook onderhoud. Ene dag dit, andere dag dat. Denk aan: weiland bijhouden, mesten, zaaien, bedrading, stallen mesten, stallen schoonhouden, het boerderijtje zelf bijhouden, pad bijhouden, bestrating bijhouden van onkruid. Bij ons was er altijd vanalles te doen en is zoiets eigenlijk nooit echt af. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-19 17:05 



 
Profiel   

Mag ik vragen wat jullie allemaal betalen zo qua kale huur? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-19 21:27 



 
Profiel   

Gigi het laatste ook zoooo herkenbaar, komt altijd weer wat nieuws erbij.

Blackfl het is zooo regio afhankelijk en nog meer invloeden die ertoe doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-19 21:33 



 
Profiel   

Ik meld me ook. We hebben een huisje in het bos op 3 km van ons huis. Het huisje wordt bewoond door een huurder. Hij houdt de paarden in de gaten, maar verder doe ik alles zelf evt met hulp van m’n vriend en vader.

Ik heb twee paarden, ieder met een eigen stal waar ze in kunnen wanneer ze willen. De wei is nu in de winter afgesloten, want ze staan op oude moerasgrond, dus die lopen ze anders helemaal stuk. Ze hebben wel een heel groot stuk zand (30x70 ofzo) tussen de bomen waar ze gewoon de hele dag rond kunnen lopen. Verder heb ik een hok van 3x3 waar al mijn voer en dergelijke ligt en nog een oleïne zadelkamer. Ik ga twee keer per dag voeren en ‘s ochtends ruim ik de mest op en dergelijke. M’n paarden staan nu helaas allebei op rust met een blessure, maar anders rijd ik ze ook vaak ‘s ochtends lekker in het bos. Ik heb zelf geen bak oid, maar mag wel bij de buren rijden als ik wil en ik ben lid van een vereniging waar we een mooie binnen en buitenbak hebben die gewoon gebruikt mogen worden.

Het is een hoop werk, maar ik zou niet anders willen. Ik vind het zo prettig om alles zelf in de gaten te houden enzo. Ik werk onregelmatig, dus als ik niet kan voeren heb ik een clubje mensen op de achterhand. Maar dat moet niet te vaak voorkomen, want dan mis ik ze al haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-19 22:05 



 
Profiel   

Hier ook al jaren de paarden in eigen beheer.

Van 2012 tot 2014 bij vriendin gestaan die ze dan wel buiten zetten maar deed zelf de stal.

2014 ben ik samen met mijn moeder op 1 ha land gestaan. De winter gingen we naar een pensionstal waar we ook alles deden. Het land dat we huurde mocht geen schuilstal/tent etc staan. Alleen een hooiruif van max 1m hoog. Geen licht, dus winter met koplamp voeren, was niet te doen met die blubber. Paarden waren ook ongelukkig kwamen amper naar het voer toe

December 2017 werd mijn moeder getagd op facebook dat iemand stallen had voor oud en nieuw. Dus wij dachten misschien voor langere periode. En dat kon en staan we nog steeds.

We hebben nu stallen een super goede bak van 20x60 of zelfs groter. Word nu ook gebruikt als paddock. Ik ga er 2 tot 3x per dag heen. Om ze binnen en buiten te zetten, te voeren en te rijden. Vind heerlijk zo in eigen beheer. Bij mensen aan huis en 7 km van mijn huis. Ik doe dit samen met mijn moeder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-19 22:07 



 
Profiel   

Ik meld me ook! Wij huren twee stallen + weiland bij mensen op hun erf, op ongeveer 5 min van ons eigen huis. Ze staan 24/7 buiten en 1 stal kunnen ze gebruiken als inloopstal.

Hiervoor hebben we ze even in pension gehad maar terug gegaan naar eigen beheer en dit is toch echt ideaal! Alles zelf bepalen en geen gezeur wanneer je vindt dat je paarden eigenlijk te weinig te eten krijgen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-19 22:17 



 
Profiel   

Samen met een vriendin huur ik ook 2 aangrenzende stukken land. 1 bij particulieren, daar hebben we 2 ruime paddocks met schuilstal, electra, stromend water en een berging. 2de stuk is weiland voor de zomer en een stuk dat dient als bak van een boer waar we hooi halen en in in ruil daarvoor mest kunnen wegbrengen met quat en aanhanger.
We staan er met 3 paarden, waarvan 1 pension/pensioen paard van een andere vriendin.
Ik zorg dagelijks voor mesten en voeren een maal daags. We geven hooi in slowfeeders onbeperkt. Vriendin rijdt de mest naar de boer en haalt hooi. Onderhoud doen we samen. En we zitten aan het bos :o

Het is meer werk maar ik vind het een verademing. Alles zelf bepalen en buiten het rijden breng je veel meer tijd door met je paard. Wij betalen best wat huur totaal 250 euro per maand. Vandaar het pension paard om het betaalbaar te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-19 22:38 



 
Profiel   

He wat leuk, dan kan ik me hier ook melden. Op 1,5 km huur ik mijn weitje van 2000m2. Vrij klein, maar in mijn omgeving mag ok hiermee in mijn handjes klappen. Hiervan heb ik een deel verhard en ze hebben een inloopstal tot hun beschikking. Hier staan mijn tinker en mini shetje. Helaas geen stromend water en licht, wel an de overkant van het strand en binnen 5 minuten en pensionstal met binnenbak waar ik kan lessen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-19 22:46 



 
Profiel   

Ook een DIY-er hier. Twee stuks op een paddock paradise met inloopstal. Heerlijk, wat een verademing na alle gedoe en gezeur op pensionstallen. Ze staan een paar km van huis naast een bos. Heerlijk, werk valt mee (stal uitmesten duurt net zo lang als de track rondgaan) en superrelaxte paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-19 22:54 



 
Profiel   

Wauw wat veel reacties al!
Leuk om te lezen hoe anderen staan en de verzorging etc doen :)
Inderdaad de rust en ontspanning die het geeft spelen voor mij ook in grote mate mee.
Fantastisch om te kunnen doen en laten wat en wanneer je wil, geen verplichte social talk of ergernissen aan moeten zien, zelf kunnen bepalen hoe en wat je voert, geen rekening hoeven houden met tijden of overgeleverd zijn aan de regels van een pensionhouder. Ik zou ook niet anders meer willen!

Sta zelf sinds 1,4 jaar op deze plek en sinds een maand doe ik echt alle verzorging en onderhoud alleen. Daarvoor deed ik het gedeeld, het eerste half jaar mijn zusje en daarna een halfjaar met een stalgenoot, maar dat werkte beide niet uiteindelijk.
Je moet echt op 1 lijn zitten en daarbij het werk inderdaad niet onderschatten, want ja ook met snertweer gaat het door. Ik denk dat dat voor veel mensen toch iets is waar ze geen trek in hebben of zich op verkijken als ze er wel aan beginnen. En op een pensionstal oid heb je natuurlijk ook vooral de lusten maar weinig lasten van je paard(en). Echter vind ik het totaal plaatje juist het fantastische aan alles zelf doen :) Toen mijn laatste stalgenoot aangaf te vertrekken was voor mij de keuze snel gemaakt. Ik wil het niet meer delen, heb geen zin meer in gedoe met anderen, dan betaal ik zelf liever meer.
Op een pensionstal of bij een ander op stal voelde het voor mij toch altijd een soort van "op bezoek komen bij mijn paarden", nu voelt naar stal gaan als bij mijn 2e thuis komen en kan ik er zoveel meer van genieten.
Mijn pony's staan aan de veluwetrail op een weiland van 1,3 HA ongeveer, opgedeeld in 3 delen waarvan ik het voorste deel als 20x 60 paddock/ rijbak in gebruik heb en de achterste delen zijn grasland. Omdat er bomen omheen staan is er in de zomer altijd wel een schaduwplek. Vorig jaar werkte ik nog met emmers water slepen naar de weilanden maar dit jaar maak ik een sluis zodat ze ook bij de stallen met automatische drinkbak kunnen komen, scheelt weer werk. Er zijn 2 boxen die ook tot 1 gemaakt kunnen worden, een ruime zadelkamer en een hooiopslag + klein opslaghok en een spuitplaats. Gelukkig ook licht/ stroom en meerdere watervoorzieningen.
Ik ga 2x per dag en in het weekend soms 3x, niet omdat het moet maar omdat het kan 8-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-19 11:41 



 
Profiel   

Blackflag schreef
Mag ik vragen wat jullie allemaal betalen zo qua kale huur? :)


Wij (ouders & ik) huren al 28 jaar van de gemeente, midden in de Randstad op 500m van mijn ouders hun huis, met een huurprijs van €378,- per jaar!
Toch wil ik volgend jaar opzoek naar een huis+weide richting de Veluwe. Zodra wij de huur opzeggen gaat de huurprijs voor de nieuwe huurder flink omhoog, ik heb al prijzen gehoord van omliggende weides die €1400 p.j. betalen voor 1500m2.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-19 12:23 



 
Profiel   

Forcalquier schreef
Blackflag schreef
Mag ik vragen wat jullie allemaal betalen zo qua kale huur? :)


Wij (ouders & ik) huren al 28 jaar van de gemeente, midden in de Randstad op 500m van mijn ouders hun huis, met een huurprijs van €378,- per jaar!
Toch wil ik volgend jaar opzoek naar een huis+weide richting de Veluwe. Zodra wij de huur opzeggen gaat de huurprijs voor de nieuwe huurder flink omhoog, ik heb al prijzen gehoord van omliggende weides die €1400 p.j. betalen voor 1500m2.


Dat is een flinke prijsstijging, maar het is nog steeds niet duur. Huis en wei rond de veluwe gaat vele malen meer kosten helaas. Wij zoeken ook een huis met grond en moeten naar een andere regio.

Onze plek komt wel op 4000/5000 per jaar kaal, maar is wat verandert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-19 12:27 



 
Profiel   

Ik heb ook eigen (koop)land, op 18km van huis. Ik woon in de stad. Om de stad is bijna allemaal klei en zijn veel ‘ophokstallingen’ en geen ruiterpaden.
Vanwege mijn bijna volwassen kinderen en mijn werk woon ik graag in de stad. Mijn weiland is in een gebied met veen/zand en bossen + ruiterpaden.
Ik vind het fijn om alles zelf te bepalen, 24/7 buiten + schuilstal. Maar het is ook veel werk. Ik vind het fijn om geen stalgeld te hoeven betalen maar als ik alle investeringen reken is het een belachelijk groot bedrag voor een hobby :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-19 12:35 



 
Profiel   

Ik heb een eigen winterwei van 30 are
En een zomerwei van 1ha20

Zelf 1 eigen paard en 2 paard/pony van 2 andere mensen die bij mij staan

Ik geef hun eten/hooi/water
En zij helpen mee met de strontjes te kuisen
That’s it
Onderhoud enz is allemaal voor mij

Smorgens ongeveer 30-45min bezig en savonds passeer ik er nog eventjes voor dekens evt weer op te leggen, hooi aan te vullen,..

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-19 17:20 



 
Profiel   

Dat is een flinke prijsstijging, maar het is nog steeds niet duur. Huis en wei rond de veluwe gaat vele malen meer kosten helaas. Wij zoeken ook een huis met grond en moeten naar een andere regio.

Onze plek komt wel op 4000/5000 per jaar kaal, maar is wat verandert.[/quote]




Klopt, is alsnog niet duur. Ik mag ook zeker niet klagen over de onkosten. Helaas groeien de woonwijken, distributieterreinen en snelwegen hier als paddestoelen uit de grond en zijn de uitrijmogelijkheden enorm afgenomen. Nu ik momenteel ook nog eens zonder trailer zit ben ik voornamelijk aangewezen op de (buiten) bak....die is met extreem weer niet te gebruiken ondanks drainage (kleigrond)
Daar komt ook bij dat ik 3x per dag zo'n 30min reistijd heb; ik woon zelf niet in de buurt van mijn ouders.
Vandaar de keuze: verhuizen, ondanks de hogere kosten. Het huis + perceel is dan wel van onszelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-19 19:46 



 
Profiel   

:wave:
Wij huren voor drie paarden en een mini paardje ongeveer 0.7 hectare.
Voor ons beide ongeveer 20 minuutjes rijden vanaf huis. We zijn er allebei 5x per week, dus 4x keer per week komt er maar 1x per dag iemand en de andere 3 dagen zijn we er beide. We hebben genoeg voer plekken dus we voeren als we er zijn voor de komende 24-72u.

Het doel is om hier een paddock paradise te maken, maar dat gaat echt in etappes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-19 19:55 



 
Profiel   

Samen doen moet er niet aan denken. Wil zelfs me zusje hier niet met een paard

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-19 19:59 



 
Profiel   

Wij hebben voor 30K een halve hectare gekocht, midden in de randstad en vlak naast ons huis. We hebben daar 4 grote pony's op en we waren het er snel over eens dat deze investering er snel uit is, als je bedenkt wat we op een stalling moeten betalen. Dat hadden we sowieso niet kunnen opbrengen.

De huur was maar 400 pj maar die wilden ze opzeggen dus we hadden ook weinig keuze eerlijk gezegd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-19 20:17 



 
Profiel   

denice schreef
Wij hebben voor 30K een halve hectare gekocht, midden in de randstad en vlak naast ons huis. We hebben daar 4 grote pony's op en we waren het er snel over eens dat deze investering er snel uit is, als je bedenkt wat we op een stalling moeten betalen. Dat hadden we sowieso niet kunnen opbrengen.

De huur was maar 400 pj maar die wilden ze opzeggen dus we hadden ook weinig keuze eerlijk gezegd.

Wat een prijsverschillen hè per regio, wij betalen hier aan kale huur al meer per maand :wow: _O- (wel ietsje groter, 0,7 hectare ongeveer). In de randstad tussen Den Haag en Gouda in.

Fijn dat jullie ook zelf de (financiële) middelen hadden om het te kopen, met het doen van investeringen lijkt me dat heel fijn. Hier vind ik dat best lastig bij grote investeringen, je weet nooit hoe lang je er nog (mag) staat(n).

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-19 20:32 



 
Profiel   

Bliksem schreef
denice schreef
Wij hebben voor 30K een halve hectare gekocht, midden in de randstad en vlak naast ons huis. We hebben daar 4 grote pony's op en we waren het er snel over eens dat deze investering er snel uit is, als je bedenkt wat we op een stalling moeten betalen. Dat hadden we sowieso niet kunnen opbrengen.

De huur was maar 400 pj maar die wilden ze opzeggen dus we hadden ook weinig keuze eerlijk gezegd.

Wat een prijsverschillen hè per regio, wij betalen hier aan kale huur al meer per maand :wow: _O- (wel ietsje groter, 0,7 hectare ongeveer). In de randstad tussen Den Haag en Gouda in.

Fijn dat jullie ook zelf de (financiële) middelen hadden om het te kopen, met het doen van investeringen lijkt me dat heel fijn. Hier vind ik dat best lastig bij grote investeringen, je weet nooit hoe lang je er nog (mag) staat(n).


Dat is zo fijn hieraan, dat je de zekerheid hebt dat je dus niet meer weg hoeft.
En je geld is waarschijnlijk geen weggegooid geld..

En wij zitten ook tussen DH en Gouda in. En wat bedoel je dat je dat lastig vindt bij grote investeringen? Bij koop heb je toch juist zekerheid?


Laatst bijgewerkt door denice op 20-03-19 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-19 20:41 



 
Profiel   

Heb het nog even nagerekend met google maps en het is toch wel kleiner dan ik eerst dacht, kom ook op ongeveer 0,5 hectare.

Wij willen nu nog graag twee hekken doorbreken om een track helemaal rondom te kunnen maken. Dan kunnen we nog een extra stuk grond reserveren voor de zomermaanden zodat we iets meer gras kunnen laten groeien. Nu maar 500m2 waar ze 's winters niet op kunnen, dus waar een klein beetje gras groeit voor de zomermaanden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-19 20:48 



 
Profiel   

Een track is wel handig idd, ik heb een track van stal naar sloot in de natte tijd.
Dan blijft de rest mooi
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-19 16:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 130 [ 3230 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 130  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen