Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 15 van de 17 [ 415 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomelingen Negro

 
Profiel   

Hoe is het met die van jullie? Mijne na een half jaar weer gestart, l1 en dan ging fijn met 3 wp en een 2e prijs! Vandaag les gehsd van Tonnie en dat ging echt fijn <3 ennnn de gouden tip voor achterwaarts gekregen, hoop ik :'), het waren er iig al meer dan ooit


[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-19 20:03 



 
Profiel   

Ah knap ding! En gefeliciteerd!

Ik heb er nu 2 keer weer opgezeten. Doodbraaf, tot vandaag bij laatste rondje over het erf de shetten in de wei gingen rennen. Even flink de handrem aan moeten trekken := Maar verder gewoon braaf, soms wil ze mee draven als er 1 langs komt, maar dat is simpel in te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-19 20:11 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met je punten Jester!

Wij zijn een paar weken geleden verhuist van stal. Hij was de eerste week best van slag maar het gaat nu al weer een stuk beter. Hebben nu ook een binnenbak dus dat is wel super fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-19 20:18 



 

[ img ]

Mijn Negro heeft haar 2e veulen gekregen
Ze doet het weer top als moeder
Over een paar weken mag ze aan het werk willen we beginnen met zadelmak maken

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-19 20:26 



 
Profiel   

@janne Gefeliciteerd! Hengst of merrie? En wie is de vader? <3

Mijn 3,5 jarige Negro gaat ook super nu! De “handrem” is er eindelijk vanaf en hij is ook niet sterk meer. Hij is veel werkwilliger geworden en reageert ook steeds beter op been.

@3timesmom Mijn instructrice heeft hem een paar keer achter z’n reet aan gezeten met een longeerzweep en sindsdien is het eigenlijk opgelost.

Stukje van de galop van gisteren:
https://youtu.be/ldl8jF-Eu0U

Hij gaat nog wel een beetje hard in de galop :+
Maar we hebben een stijgende lijn te pakken en hopelijk houden we die ook!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-19 20:51 



 
Profiel   

Ze lijkt qua kop wel op de mijne! Al heeft die van jou een mooiere kleur haha. Van wie was ze drachtig? En fijn mwm! Met dat frisse weer sowieso al niet lekker rustig aan te moeten doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-19 20:54 



 
Profiel   

Gefeliciteerd [***]!
En wat fijn kaylee!

Jester, helaas nog steeds rustig aan. Mag alleen maar stappen, maar gelukkig wel erop. Dan kan ik haar nog een beetje bezig houden, aan de hand staan we vooral overal stil omdat mevrouw aandacht wil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-19 21:29 



 

Het is een veulen van Kardieno

Ze heeft idd een echt Negro hoofdje, heel mooi. Negro zelf vind ik ook heel herkenbaar. Mijn vorige Negro merrie had precies hetzelfde hoofdje

Dat stilstaan ook herkenbaar
Als mijn merrie het moeilijk vind met longeren ofzo en ze snapt het even niet gaat ze gelijk stilstaan ipv rennen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-19 08:46 



 
Profiel   

Hoe gaat het met de negrotjes?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-19 21:37 



 
Profiel   

Ik meld me hier ook :wave: .

Vorig jaar een mooie Negro merrie gekocht en laten dekken. Het eindresultaat is inmiddels 2 maanden oud :D . Ga de merrie in het najaar, nadat veulen gespeend is, weer oppaken onder het zadel.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-19 18:31 



 
Profiel   

Mijn negro merrie doet het goed met haar veulen! Ze is nu al weer drachtig van Le Formidable.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-19 18:48 



 
Profiel   

niet zoals ik hoopte. Voor info of nieuwsgierigheid mag via pb.

Het is wel een super lief paard welke erg dapper is met groot verkeer of maaier of wat ook...

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-19 20:17 



 

Mijne is recent ster geworden met 80/80
Dit jaar niet gedekt en dan van het najaar maar eens onder het zadel

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-19 08:07 



 
Profiel   

Gefeliciteerd [***]!

Hier helaas wat tegenslagen gehad met de blessure. Onregelmatig en hoop andere pech. Laatste controle was de pees niet vooruit gegaan, gelukkig ook niet achteruit. Vandaag weer op controle.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-19 08:24 



 

Succes
Kan zomaar lang duren

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-19 08:25 



 
Profiel   

Ja, minimaal rekenen op een half jaar zei de DA. Wordt nog wel wat langer, we zitten nu op 5 maanden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-19 09:02 



 
Profiel   

Ohh gadver zeg! Peesblessures zijn zo rot.


Mijne gaat echt superlekker! Vanavond weer starten dus ben benieuwd :) pakt de oefeningen van het M en Z heel makkelijk op. Waar de basis nog wel eens lastig was is dat dan weer geen punt

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-19 13:57 



 
Profiel   

Nou, waar er vorige keer geen vooruitgang te zien was op de scan, was nu de blessure zo goed als weg, helemaal opgevuld en geen kleurverschil meer. Zelfs bijna geen litteken weefsel, normaal zien ze nog stukken littekenweefsel, bij haar zat er een mm oid. Nu 2 weken nog lange zijdes draven, daarna mogen de hoeken en grote voltes ook weer. En als ze nu braaf is, moet ik af en toe een verzameld galopje mee pakken, omdat mevrouw zo stijf is. Dus recuptex op, massage apparaat mee en proberen af en toe een klein galopje mee te pakken als ze braaf is en niet voorover klettert. En over 5 weken terug.

EDIT: Nog wel opbouwen natuurlijk, eerst van 5 naar 10 minuten draven en dan dus wendingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-19 07:37 



 
Profiel   

Ohh wat fijn zeg!! Super nieuws

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-19 09:50 



 
Profiel   

Ooh dat is fijn nieuws

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-19 22:13 



 
Profiel   

Hallo allemaal, ik kom mij ook melden met een Negro-kleindochter. begin augustus heb ik deze 15 jarige Polansky x Negro merrie overgenomen, genaamd Zonnebloem, maar ze wordt Bloem genoemd. Ze is als 3 jarige (denk ik) voor de merrietest ingereden, maar daarna als fokmerrie gebruikt ( ze heeft elite predicaat). Ze heeft een aantal knappe kinders op de wereld gezet. Helaas is het veulen van 2018 overleden (rhesus veulen). Daarna is besloten om haar uit de fokkerij terug te trekken. Ze is daarna gereden door de dochters (eigenlijk kleindochters, want ze was van opa). Het was opstappen en wegrijden.
Nadat mijn oude paardje was overleden, op zoek gegaan naar een nieuwe. En toen kwam Bloem op ons pad. Bloem is pittig, maar heeft een koel karakter. Het is echt een pittige tante, maar goudeerlijk. We zijn rustig begonnen met haar te gaan rijden. Ze kent de basis en dat is het. We zijn heerlijk begonnen met lekker het bos in met stalgenootjes en dat doet ze superbraaf. In het begin was ze loperig maar wel te rijden. Nu is ze buiten een stuk relaxter en zijn we begonnen om haar regelmatig dressuurmatig op te pakken in de bak. Dat vindt ze best moeilijk, maar ze wil wel graag werken. Vooral tijdens de les doet ze gewoon echt haar best. het is echt een fijn paard. We zitten nog wel steeds in het proces dat we mekaar goed leren kennen. Vooral na de overgang van mijn superbrave oudje is dit soms wel wennen. Ze is behoorlijk wat paard, rond de 170 en als er wat is kan ze zich heel groot maken ( ik ben niet zo groot).
[ img ]
[ img ]

[ img ]


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-20 18:30 



 
Profiel   

Goedemorgen!

Heel lang geleden maar hoe is het met alle Negro’s hier?

Mijn gup wordt langzaamaan volwassen, ik twijfelde om haar Z1 te gaan starten in januari maar na een lesje van Kirsten Beckers besloten Z2 te starten.
Ik kwam onder het mom; ja ze kan alles een beetje, ik heb overal een beginnetje mee gemaakt en dan vind ik dr eigenlijk al knap.
Waarop Kirsten zei; eigenlijk kan ze alles best goed, zeker de wissels zijn goed.

Dus na een keer de proeven doorgereden te hebben, bedacht ik dat ze gelijk had. Ze speelt met de galop oefeningen dus tijdens een thuiswedstrijd Z2 gestart en daar liep ze 2 dikke punten en een 2e prijs.
Dus nu is mijn kleuter ineens Elite Sport!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 07:13 



 

Gefeliciteerd
Mooi predikaat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 10:39 



 
Profiel   

Gaaf en gefeliciteerd! Knappe dame is het toch!

Laatste post hier was goed nieuws, daarna alles opgebouwd, twee maanden officieel alles mogen doen, maar iets rustiger aan gedaan met opbouwen. Helaas na die 2 maanden heeft ze zich lelijk verstapt en nu een peesblessure aan achterbeen. 1e scan leek niet ernstig, zat een bloeding, maar de pees zag er goed uit. Maar bij de controle bleek de plek groter te zijn, dus in plaats van alweer iets te mogen doen moesten we nog steeds stappen. Daar zijn we nog steeds mee bezig, helaas. Het zal nog wel wat maanden duren voordat we weer aan het rijden zijn.

Het stomme is dat de DA het een springblessure noemt, als paarden op een balk stappen en voet dan opzij omklapt. We hadden nog geen balk gelopen, enige wat ik me kan bedenken is dat ze na het uitmesten op een plek stro is gaan staan en daar zich verstapt heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 11:05 



 
Profiel   

Jeetje Merel dat zit jullie echt niet mee zeg.
Wat zal je er ontzettend de balen van hebben, jullie gingen zo ontzettend fijn voor de blessures.

Hopelijk nu op naar een goed herstel!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-20 08:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 15 van de 17 [ 415 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen