Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 6 [ 134 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Mijn merrie is drachtig en ik heb 1000 vragen

 
Profiel   

bigone schreef
Heeft ze de vorige keren ook overgedragen ? Misschien oude eigenaar even vragen indien mogelijk.


Ja maar niet zo lang als nu :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-19 15:10 



 
Profiel   

AstridJ schreef
Als de dierenarts 100% zeker is dat het veulen er met het scannen de vorige maand nog in zat dan zit het er nu ook nog in ;) De dierenarts was wel 100% zeker?
Probeer de uierfoto eens meer van onderen te maken, dan zie je meer. Zoals je ze nu gemaakt hebt lijkt het nog niet zo heel veel.


Hij is 100% zeker en dat zegt hij mij ook elke keer ik hem bel :) en oké doe ik!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-19 15:11 



 
Profiel   

Als ze een maand geleden nog drachtig was dan zal het veulen nu niet opeens verdwenen zijn, ben benieuwd hoeveel geduld je nog moet hebben :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-19 15:12 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Rustig rustig. Iets over tijd is heel normaal.
Wat zijn de andere 999 vragen?


Ik was redelijk rustig tot iedereen kwam verkondigen dat er waarschijnlijk geen veulen in zit

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-19 15:13 



 
Profiel   

Hihi sorry ook voor mijn reactie op je laatste foto's lijkt ze inderdaad toch wel echt drachtig! Fotos recht onder een uier zijn vaak makkelijker te beoordelen dan zo van de zijkant :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-19 15:15 



 
Profiel   

Druppie7711 schreef
Hihi sorry ook voor mijn reactie op je laatste foto's lijkt ze inderdaad toch wel echt drachtig! Fotos recht onder een uier zijn vaak makkelijker te beoordelen dan zo van de zijkant :)


Ik zal er straks een paar maken !

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-19 15:27 



 
Profiel   

Heb je weleens aan de vorige eigenaar gevraagd hoe ze toont voor de bevalling? Misschien dat hij je wat kan geruststellen.
Wel super spannend!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-19 15:31 



 
Profiel   

Verrassing, mijn merrie is bevallen zonder bijzonder grote uier ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-19 15:47 



 
Profiel   

Gillbo schreef
Heb je weleens aan de vorige eigenaar gevraagd hoe ze toont voor de bevalling? Misschien dat hij je wat kan geruststellen.
Wel super spannend!!


Ik was er elke bevalling bij hoor :) dus ik weet het even goed als de vorige eigenaar. Ze was toen mijn verzorgpaard

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-19 15:50 



 
Profiel   

ivy_power89 schreef
Verrassing, mijn merrie is bevallen zonder bijzonder grote uier ;)


Woehoe!! Ik vind het gewoon raar dat ze zeggen " er zit geen veulen in want de uier is niet dik genoeg" maar als je kijkt hoe haar uier in het begin was tov nu... waarom zou ze zo'n uier hebben als er geen veulen in steekt???

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-19 15:51 



 
Profiel   

Jenteboffe schreef
Gillbo schreef
Heb je weleens aan de vorige eigenaar gevraagd hoe ze toont voor de bevalling? Misschien dat hij je wat kan geruststellen.
Wel super spannend!!


Ik was er elke bevalling bij hoor :) dus ik weet het even goed als de vorige eigenaar. Ze was toen mijn verzorgpaard

Dan weet je ook hoe ze eruit zag net voor de bevalling. Dan kan jezelf toch een goede inschatting maken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-19 16:07 



 
Profiel   

Jenteboffe welkom op Bokt. Ik ga je topic volgen en wat ik op de uier foto zie is dat je nog even geduld moet hebben. Ik vind het een leuk topic. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-19 16:24 



 
Profiel   

pien_2010 schreef
Jenteboffe welkom op Bokt. Ik ga je topic volgen en wat ik op de uier foto zie is dat je nog even geduld moet hebben. Ik vind het een leuk topic. :j


Dankjewel! Ik zocht altijd veel op en kwam altijd op deze site terecht Dus ik vond het beter om zelf een account te maken! Ik hou jullie op de hoogte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-19 16:38 



 
Profiel   

Och, die van mij was een heel jaar drachtig en kreeg pas de laatste 24 uur uier. Nog even geduld hebben, komt vast goed! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-19 16:41 



 
Profiel   

Jenteboffe schreef
mooney schreef
Hoe zeker ben je dat ze nog drachtig is? En normale dracht duurt gemiddeld 342 dagen (ongeveer 11 maanden) dus ze is flink wat meer overtijd dan 2 weken. Daarnaast vind ik haar vanaf de foto's niet hoogdrachtig ogen. Uier kan zijn uitgezakt door vorige drachten.


Hallo! Sorry voor de fout maar mijn merrie is gedekt op 11 april 2018 en haar uitgerekende datum was daarom dan 11 maart! Dus ze is nu 17 dagen overtijd :)


Gemiddeld 340 dagen
Dat is 11 maand en een week
Rond 18 maart uitgerekend dan
Dus nog niet schrikbarend over tijd
De uier mag nog voller .

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-19 16:41 



 

Spannend ts! Mijn merrie is ook bevallen zonder uier. Die schoot na de bevalling pas vol. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-19 16:42 



 
Profiel   

Heb je het dikke buiken topic al gezien? [KS] [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019
Misschien ook leuk om te volgen en mee te kletsen. Ook daar kan je met je vragen terecht, op pagina 1 staan ook nog veel tips. Alvast veel succes en vertrouw maar op je veearts die heeft het vast goed gevoeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-19 16:47 



 
Profiel   

Je kan er nooit van op aan hoe de uier eruit ziet, dat kan heel verschillend zijn!
Je kan wel stripjes kopen om de melk te testen straks, dat geeft een indicatie.
Maar maak je vooral ook niet te druk om wat iedereen hier roept. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-19 16:48 



 
Profiel   

Vaak hebben maiden merrie's niet veel uier voor de bevalling, echter is dit geen maiden!

Maar geen zorgen maken hoor, het komt er echt een keer uit :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-19 16:53 



 
Profiel   

Benzz schreef
Vaak hebben maiden merrie's niet veel uier voor de bevalling, echter is dit geen maiden!

Maar geen zorgen maken hoor, het komt er echt een keer uit :D

Ik ken anders ook diverse oudere merries die pas op moment van bevallen vol schieten.

Dat uier zegt gewoon niet alles.
Je zal ook naar de banden en de buik moeten kijken

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-19 17:27 



 
Profiel   

jobamara schreef
Heb je het dikke buiken topic al gezien? [KS] [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019
Misschien ook leuk om te volgen en mee te kletsen. Ook daar kan je met je vragen terecht, op pagina 1 staan ook nog veel tips. Alvast veel succes en vertrouw maar op je veearts die heeft het vast goed gevoeld.


Danku voor de tip!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-19 17:52 



 
Profiel   

_Dominique schreef
Spannend ts! Mijn merrie is ook bevallen zonder uier. Die schoot na de bevalling pas vol. :)


Ongelooflijk hoe alles kan verschillen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-19 17:56 



 
Profiel   

Jenteboffe schreef
Suzanne F. schreef
Rustig rustig. Iets over tijd is heel normaal.
Wat zijn de andere 999 vragen?


Ik was redelijk rustig tot iedereen kwam verkondigen dat er waarschijnlijk geen veulen in zit


Waarom? Heb je zo weinig vertrouwen in je DA?? Als die een maand geleden nog heeft gecheckt dat er een veulen inzat en het gewoon nog zat hoef je je toch door iemand op een forum die alleen 1 foto ziet van paard compleet en een aantal van een nog niet zo gevulde uier helemaal gek laten maken ;)

Mijn maiden die nu drachtig is, is wel heeeeeeeeeeeeeeeeeel duidelijk drachtig. Al vanaf maand 3. Maar niet elke merrie draagt zo overduidelijk. Of maakt veel uier. Mijn ouders hebben ook een merrie gehad, gekocht voor mijn zus om te rijden, en op dr 2e wedstrijd een paar maand later, kwam er een oud boertje naar ons toe van ik zou die merrie door een DA laten checken, ik zeg die is drachtig. DA laten komen en die moest nog maar 1 maand. Een maand later lag er idd een veulen achter, die heeft dus echt tot dr 10e maand gewoon gewerkt en niemand die er echt iets aan zag behalve dat oude boertje. Die had ook 0 uier.
We wisten overigens bij de koop dat ze dat jaar gedekt was, maar ze was door een DA gust verklaart.

Net zoals vrouwen zo verschillend dragen doen ook paarden dat. Ze is hem/haar nu nog aan het afbakken daarbinnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-19 19:19 



 
Profiel   

Jenteboffe schreef
Lynn_Nikita schreef
Ik zou dr eens laten scannen om te kijken of er nog wel iets inzit


Gescand + opgevoeld vorige maand!



Dat stond er nog niet geschreven toen ik erom vroeg dus dat!! vind ik wat jammer
ook had je een foto waarop niet echt een buik te zien was EN noemde je een verkeerde datum waardoor ze wel heel ver over tijd zou zijn
Niet gek dat mensen dan vragen stellen of je zeker weet of ze wel nog dragend was

aangezien ze een maand geleden nog dragend was en 11 maart de datum was is er nog gen reden tot paniek zo ver overdragen heeft ze nog niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-19 19:33 



 
Profiel   

Het is net als bij mensen. De ene heeft een dikkere buik dan de ander. Ook bij de tweede of derde.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-19 20:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 6 [ 134 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen