Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 130 [ 3230 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 130  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

 
Profiel   

woepsie90 schreef
Koper schreef
Woepsie: maak het schuin. Water kiest de weg van de minste weerstand, en als er een hellingshoek in je track zit krijg je water aan de ene kant (bij voorbeeld de binnenbocht) en blijft het hogere gedeelte droog. Tenzij je een echt heel natte bodem hebt, veengrond ofzo. Dan wordt het een ingewikkelder verhaal.


Slim!

Volgens mij is het gebied kleigrond, iig grotendeels...

Wij zitten op klei en wij weten op het stuk aan de ingang en waar ze eten (waar ze dus constant lopen) het wel redelijk goed te houden met boomschors. :) Zelfs toen het maar niet leek op te houden met regenen werd het op de schors iig al niet meer zo spekglad als klei neigt te worden.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-19 11:19 



 
Profiel   

Deze week de vraag gekregen of een vriendin haar paarden bij me op het huur land mocht zetten gezien het gras niet goed groeit voeren we de paarden nog bij met onbeperkt voordroog.

Haar ponys zullen circa 15 kilo voordroog krijgen perdag.
En 200 gram brok.

Ze heeft dan haar eigen stukje land.
24,7 buiten en voor nood een stal aanwezig. Bij het land zit een zadelkamer waar ze gebruik van mag maken.
En een roundpen op gras grond.
Hele droge weide waar eigelijks nooit water blijft staan.

Wat vinden jullie een normale prijs per pony om te vragen ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-19 16:24 



 
Profiel   

lianne304 schreef
Deze week de vraag gekregen of een vriendin haar paarden bij me op het huur land mocht zetten gezien het gras niet goed groeit voeren we de paarden nog bij met onbeperkt voordroog.

Haar ponys zullen circa 15 kilo voordroog krijgen perdag.
En 200 gram brok.

Ze heeft dan haar eigen stukje land.
24,7 buiten en voor nood een stal aanwezig. Bij het land zit een zadelkamer waar ze gebruik van mag maken.
En een roundpen op gras grond.
Hele droge weide waar eigelijks nooit water blijft staan.

Wat vinden jullie een normale prijs per pony om te vragen ?
is dat land van jezelf of huur je dat zelf?
Ik huur een weide maar mag niet onderverhuren dus geen vriendin erbij laten en haar geld vragen.

PS ik meld me ook. Heb de paarden op 55are weide opgedeeld in 2 stukken en in de wintermaanden een 3e wei.
Ik huur het voor een zeer schappelijke prijs inclusief hooibaal van 400kg waar ik 1 maand mee toekom voor 2 D ponies.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-19 16:50 



 
Profiel   

AmoorM schreef
Mag ik vragen aan de mensen die 2 - 3 keer per dag naar hun paard gaan, hoe ze dat doen met hun werk?


Ik werk niet fulltime, en geen kantooruren, dus dat scheelt.
Ga 's morgens of begin van de middag en vaak na mijn werk nog een keer. Niet altijd, maar dan voer ik dubbel zodat ze genoeg hebben tot de volgende dag. Als ik vrij ben soms 3 keer, niet uit noodzaak maar omdat ik het gewoon leuk vind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-19 21:03 



 
Profiel   

Ik ga maar 1x, in de ochtend nadat ik dochterlief naar school heb gebracht. Ik zorg ervoor dat hij de hele dag+nacht genoeg hooi en water heeft. Ik mest in de ochtend ook uit en als ik tijd heb trainen we, ik probeer minimaal 3x per week. Hij krijgt geen ander voer. Toen hij dat vroeger nog wel kreeg, ging ik ook alleen in de ochtend en kreeg hij ook alleen dan zn voer (ontbijt dus haha). Nog veel langer geleden kreeg hij tweemaal per dag een emmertje voer maar dan gaf een stalgenootje dat in de avond, en deed ik haar paarden in de ochtend. Wat ik overigens nog steeds doe :+ Dus ging ik ook maar eenmaal per dag. Ik zou echt niet graag 2x per dag, het is voor mij bijna 20 minuten met de auto, enkele reis :7

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-19 21:21 



 
Profiel   

Maar hoe doen de mensen die maar 1x per dag gaan dat dan met de seizoensgebonden verzorging? Bij voorbeeld 's nachts dikkere dekens op in de winter, of 's zomers 's ochtends insmeren tegen de vliegen, dekens en kappen op en 's avonds er weer af? Als ik 's nachts de vliegenmaskers laat zitten heb ik garantie dat ze de volgende ochtend ergens als een knoedel in het stof liggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-19 21:25 



 
Profiel   

Koper schreef
Maar hoe doen de mensen die maar 1x per dag gaan dat dan met de seizoensgebonden verzorging? Bij voorbeeld 's nachts dikkere dekens op in de winter, of 's zomers 's ochtends insmeren tegen de vliegen, dekens en kappen op en 's avonds er weer af? Als ik 's nachts de vliegenmaskers laat zitten heb ik garantie dat ze de volgende ochtend ergens als een knoedel in het stof liggen.


Mijn paard heeft geen denkens nodig meestal, ik heb afgelopen winter denk ik 3 dagen een regendeken nodig gehad en die leg ik 's ochtends of zelf op als het al snel gaat regenen, of ik vraag mijn stalgenoot hem einde vd middag op te doen als het snachts gaat regenen. Zelfde met eraf halen. Zelfde met vliegenspray, maar ook dat gebruiken we amper want er zijn hier niet zoveel insecten. Zebrastrepen op zijn vacht krijten helpt nog het beste en dat blijft zonder regen een paar dagen zitten.

Ik sta nu op een DIY stal, maar als ik mijn paard in eigen beheer heb, zal ik andere stallers erbij moeten zoeken want ik ga niet meer paarden kopen om mijn paard gezeldschap te houden, dus dan hoop ik nog steeds samen te kunnen werken met andere stallers :o Ik doe nl vaak in de ochtend klusjes voor stalgenoten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-19 21:31 



 
Profiel   

Dat vind ik dan eigenlijk niet eigen beheer maar eerder diy :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-19 21:36 



 
Profiel   

Koper schreef
Dat vind ik dan eigenlijk niet eigen beheer maar eerder diy :o


Als ik zeg maar eigenaar ben van een klein stukje grond voor mijn eigen paard en er staller(s) bij zoek is dat niet in eigen beheer? Dus voor eigen beheer moet je dan eigenlijk meer dan 1 paard zelf hebben of je paard alleen hebben staan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-19 21:40 



 
Profiel   

Koper schreef
Maar hoe doen de mensen die maar 1x per dag gaan dat dan met de seizoensgebonden verzorging? Bij voorbeeld 's nachts dikkere dekens op in de winter, of 's zomers 's ochtends insmeren tegen de vliegen, dekens en kappen op en 's avonds er weer af? Als ik 's nachts de vliegenmaskers laat zitten heb ik garantie dat ze de volgende ochtend ergens als een knoedel in het stof liggen.


Enige dekens die wij soms gebruiken zijn regendekens. Doen we gewoon op als we zien dat het lang slecht weer gaat blijven en pas af wanneer het daar tijd voor is.

Vliegendekens en maskers hebben die van ons eigenlijk 24/7 op in de zomer. En dit gaat ook altijd gewoon goed, wellicht dat inderdaad eens een masker op de grond ligt maar dat is dan even niet anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-19 21:45 



 
Profiel   

Koper schreef
Maar hoe doen de mensen die maar 1x per dag gaan dat dan met de seizoensgebonden verzorging? Bij voorbeeld 's nachts dikkere dekens op in de winter, of 's zomers 's ochtends insmeren tegen de vliegen, dekens en kappen op en 's avonds er weer af? Als ik 's nachts de vliegenmaskers laat zitten heb ik garantie dat ze de volgende ochtend ergens als een knoedel in het stof liggen.



Mijn pony's hebben nkg nooit dikkere dekens op gekregen in de nacht. En vliegenmaskers ook nog nooit gebruikt.


Ik ga 1x per dag en soms 2x omdat ik het leuk vind.

Wij staan met z'n 2e en voeren genoeg voor 24u en 1x per dag vitamine brok. :)

Pony's kunnen zelf kiezen of ze in of uit de box staan, hebben een zand paddock, boxen, een boomgaard en een track. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-19 21:58 



 
Profiel   

Ik ga ook meestal 1 keer per dag. Ik werk onregelmatig dus bij wissel dagen van vroeg naar laat kom ik 2 keer.
Je moet wel wat makkelijker worden met dekens enzo idd.
Ze staan nu zonder en twijfel of ik ze morgen een regen deken op doe omdat het eind van de dag gaat regenen. Word 15 graden, schuilstal en onbeperkt hooi dus denk dat ze het wel overleven :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-19 22:13 



 
Profiel   

Art_Ificious schreef
lianne304 schreef
Deze week de vraag gekregen of een vriendin haar paarden bij me op het huur land mocht zetten gezien het gras niet goed groeit voeren we de paarden nog bij met onbeperkt voordroog.

Haar ponys zullen circa 15 kilo voordroog krijgen perdag.
En 200 gram brok.

Ze heeft dan haar eigen stukje land.
24,7 buiten en voor nood een stal aanwezig. Bij het land zit een zadelkamer waar ze gebruik van mag maken.
En een roundpen op gras grond.
Hele droge weide waar eigelijks nooit water blijft staan.

Wat vinden jullie een normale prijs per pony om te vragen ?
is dat land van jezelf of huur je dat zelf?
Ik huur een weide maar mag niet onderverhuren dus geen vriendin erbij laten en haar geld vragen.

PS ik meld me ook. Heb de paarden op 55are weide opgedeeld in 2 stukken en in de wintermaanden een 3e wei.
Ik huur het voor een zeer schappelijke prijs inclusief hooibaal van 400kg waar ik 1 maand mee toekom voor 2 D ponies.



Ik huur het van particulier die er zelf niets mee doet.
Ik mag het onderverhuren enkel als ik er zelf ook blijf staan met mijn eigen paarden.
Ik maak dan dus wel extra kosten met een extra pony

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-19 07:50 



 
Profiel   

Wij gaan ook minstens 2x per dag, maar het is hier 600m vandaan dus dat is echt enorm luxe.

Ik werk parttime en neem mn kind gewoon mee en op mijn vrije dagen rommelen we er uren als we daar zin in hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-19 08:04 



 
Profiel   

Ik ga ook maar 1x per dag.
Werk in ploegendienst dus ene week ga ik voormiddag en andere week ga ik namiddag.
Ik kan op de week dat ik de vroege heb niet smorgens gaan, dan is het namelijk pikdonker op de wei en moet om 6u op het werk zijn.

Nu het 's avonds langer licht blijft kan ik zowel voormiddag als 's avonds even gaan als ik de late dienst heb. (12-19u30)

Ik heb dus geen stroom op de wei en daardoor geen verlichting. Dus ben wel wat afhankelijk van het natuurlijke daglicht.

Mijn paardjes hebben geen dekens, krijgen die ook niet op. Tenzij mijn oudste allergisch reageert op de steekbeesten. Dan ga ik hem een deken moeten omdoen, dit wordt dan waarschijnlijk een eczeem deken zodat de buik beschermt is ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-19 10:47 



 
Profiel   

Ik heb ze aan huis en huur meerdere hectares bij. Onder welke groep val ik dan :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-19 10:50 



 
Profiel   

Leuk om te lezen dat jullie ook zo genieten om alles lekker zelf te doen. Wij huren met 4 eigenaren de gehele plek, maar ik heb mijn eigen paddock met schuilstal en doe alles in principe zelf voor mijn twee paarden. Voeren (4/5x per dag), mest scheppen, water vullen, ze op en van het land halen, koop zelf hooi/stro en materialen in, hou mijn paddock bij). Het is heel veel werk, maar ik vind het fijn om te doen en gelukkig helpt mijn lieve partner ook enorm mee. We wonen aan de overkant van de paarden, in landelijk gebied. Het is soms best gedoe met werk, gezin, sociaal leven enzo, maar ik zie dat mijn paarden het veel beter doen met meerdere keren per dag een portie. Voorheen kregen ze ruim hooi 2x per dag met onderlinge voerbeurten. Mijn ruin heeft insuline resistentie, hij trok de grote hoeveelheden hooi niet meer. En dan moet je wat... Elke dag werken we er met veel liefde. Daarbij is het best goed voor mijn drukke hoofd, zo lekker bij de paarden in de natuur meerdere keren per dag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-19 11:37 



 
Profiel   

denice schreef
Wij gaan ook minstens 2x per dag, maar het is hier 600m vandaan dus dat is echt enorm luxe.

Ik werk parttime en neem mn kind gewoon mee en op mijn vrije dagen rommelen we er uren als we daar zin in hebben.



Hier ook geprobeerd, maar helaas eindigde dat hier in een boze mamma of boos kind. Ik heb begin er alleen aan wanneer hij er zin in heeft of ik enkel even snel moet voeren oid.


Cp112 Natuurlijk hoor je er dan ook bij.

Hier ga ik ook maar 1 x per dag. Bij opbouw weidegang natuurlijk vaker, maar ben altijd blij als 24/7 op de wei staan. In combi met een school gaand kind en een baan van 21 uur waarbij ik 6 uur per week reistijd heb, wil ik mezelf geen 2x per dag opleggen. Mujn tips: geen dekens, maar altijd bereikbare schuilstal, Goede slowfeeder en vitaminekorrel voeren, dan is 1x per dag haalbaar.
Gelukkig maar anders was het helemaal onbegonnen werk om opvang te regelen als ik op vakantie ben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-19 05:50 



 
Profiel   

Ik vind kind mee ook wel een uitdaging. Hij word boos als hij niet onder een paard mag staan of niet onder 't draad door mag of niet achter 'tpaard mag staan oid en dan eindigt het altijd in brullen :Y)

Vandaag maar eens proberen om wat speelgoed mee te nemen, maar ik heb niet echt een stukje waar hij gewoon z'n gang kan gaan zonder potentieel iets gevaarlijk haha.


Het is trouwens 1,5 km van m'n huis. Maar 2x is niet noodzakelijk, gelukkig. Onbeperkt hooi voeren is daarin gewoon heel handig. Nu mogen ze opbouwen op het gras, half uurtje. In die tijd mest ik uit, vul ik alle netten weer en loop alles na. Ik lok ze er weer af met hun brokjes :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-19 08:31 



 
Profiel   

Wij kunnen binnekort ook het gras weer gaan opbouwen. Zat zelf te denken aan strook begrazing zo dat het in mijn 1 keer per dag schema past. Iemand ervaring daarmee?


Laatst bijgewerkt door Newallure op 03-04-19 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-19 12:13 



 
Profiel   

_ENGEL_ schreef
denice schreef
Wij gaan ook minstens 2x per dag, maar het is hier 600m vandaan dus dat is echt enorm luxe.

Ik werk parttime en neem mn kind gewoon mee en op mijn vrije dagen rommelen we er uren als we daar zin in hebben.



Hier ook geprobeerd, maar helaas eindigde dat hier in een boze mamma of boos kind. Ik heb begin er alleen aan wanneer hij er zin in heeft of ik enkel even snel moet voeren oid.


Cp112 Natuurlijk hoor je er dan ook bij.

Hier ga ik ook maar 1 x per dag. Bij opbouw weidegang natuurlijk vaker, maar ben altijd blij als 24/7 op de wei staan. In combi met een school gaand kind en een baan van 21 uur waarbij ik 6 uur per week reistijd heb, wil ik mezelf geen 2x per dag opleggen. Mujn tips: geen dekens, maar altijd bereikbare schuilstal, Goede slowfeeder en vitaminekorrel voeren, dan is 1x per dag haalbaar.
Gelukkig maar anders was het helemaal onbegonnen werk om opvang te regelen als ik op vakantie ben.


Ik heb een grote trampoline in de wei staan voor hem, speelgoed, een kinderschep en bezem en dat helpt. Jammer als ze gaan zitten klooien, zou ik slecht trekken :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-19 12:54 



 
Profiel   

Wij huren een wei van 9000m2 voor onze vijf paarden(waarvan 1 van een vriendin).
Dit ligt op een doodlopend pad naast het huis van de verhuurder en is nog geen 5 min van ons huis.

Hier hebben we grote schuilstallen op staan en de paarden kiezen dus zelf.
Hebben ruime paddock, kunnen de bak nog gebruiken en nog een breed pad.

Ik ga 2x per dag, mijn vriendin 1x per dag.
We hebben er goede afspraken over en dat werkt perfect.

Ik mest sochtends, water geven en voeren, zij smiddags mesten en voeren of we doen het samen.

Glijbaan en wat buitenspeelgoed voor onze kleine meid van 2. Die speelt tussendoor of “helpt” ons met opruimen bv.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-19 13:13 



 
Profiel   

Ik nam altijd de iPad mee voor dat kleine uurtje op stal, vond ik toch wat veiliger want had anders altijd het gevoel dat ik ogen te kort kwam.
Sinds ze 5 is wil ze liever mij helpen en tegenwoordig staat ze ook graag hooi uit het hooinet te trekken om dat vervolgens aan mijn paard te voeren :') de iPad gaat niet meer mee, ook als back up niet meer nodig :wave:

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-19 14:01 



 
Profiel   

Logisch toch. Als we er zijn dan sluit ik de paarden in de bak op of op de wei, ik wil ook absoluut niet hebben dat hij zonder toezicht rondloopt tussen de grote paarden. We hebben 2 oude ponys van 120cm en daarmee vind ik het geen probleem, maar onze jonge paarden wil ik niet los hebben lopen met hem.

Ik vind niets fijner dan dat hij lekker aan het klooien is met zn spulletjes. Lekker buiten en tussen de dieren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-19 14:06 



 
Profiel   

Helaas heb ik niet een plek waar B vrij kan rond lopen zonder paarden.

Maar vandaag ging al wel beter, 't eerste half uur :Y)

Hij heeft al een kruiwagen en had een schepje meegenomen.

Maar hij gaat ook gewoon weg van mij, dus ja niet echt handig. En daarna wil hij gedragen worden, ook niet handig :P
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-19 14:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 130 [ 3230 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 130  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen